Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna

Postprzez Marek 161BD081 » 29 gru 2012, 14:52

pewex93 napisał(a):Myślałem ze to może być lewe powietrze albo przewody WN ale wtedy na gazie by nie dał rady jechać.


pewex93 napisał(a):mam sekwencje, mi to juz sie dzieje od dłuższego czasu to chyba nie przejdzie samo


Sekwencyjny gaz pracuje na bazie oryginalnego kompa sterującego wtryskiem benzyny.
Jeśli będzie nieszczelność na dolocie to będzie problem tak samo dotyczył benzyny jak i gazu.
Sprawdź szczelność dolotu bo to naprawdę ważne jest.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez misiek_xd » 12 sty 2013, 19:15

Witam. :)
Otóż mam następujący problem z moja Mazdą ;/
Mam w niej zainstalowany gaz i jak jeszcze na gazie nie mam żadnych zastrzeżeń bo śmiga jak trzeba :D
Ale jak przełączę na benzynę to po prostu gaśnie, przerywa, ciężko nawet z miejsca ruszyć.. ;/ jak już ruszę to jak powoli wciskam pedał gazu to powoli wchodzi na obroty, bo jak depnę od razu do spodu to zaczyna mulic, szarpie autem i nie mam mocy, dusi się jakby chciał zgasnąć. Nawet podczas jazdy ja się wciśnie sprzęgło i zejdzie z obrotów to gaśnie... Z takim problemem już kupiłem auto, i zaraz po zakupie jak wymieniałem rozrząd to mechanik stwierdził ze uszczelniacze wtryskiwaczy przepuszczają olej i z tego powodu tez auto nie będzie jeździł na benzynie... Nie robiłem wtedy remontu silnika bo nie miałem na tyle pieniędzy a na gazie jeździło to zostawiłem :P Ale teraz zamierzam właśnie zrobić żeby również jeździł na benzynie ale nie wiem czy własnie te uszczelniacze to akurat jest tego przyczyna, bo słyszałem o mazdach które jeszcze bardziej spalały olej niż moja a na benzynie bez problemu jeździły :)
Może to być wina filtra paliwa albo przepływomierza? czy czegoś innego jeszcze? czy to jednak na pewno tych uszczelniaczy?
Miał już ktoś z was taki przypadek?
Początkujący
 
Od: 23 paź 2012, 11:47
Posty: 13
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: MAZDA 323F BA 1.5 16V 1994r

Postprzez rider143 » 12 sty 2013, 20:54

Której generacji masz instalację gazową?
Z tym olejem z wtryskiwaczy to albo nie zrozumiałeś co mówił mechanik albo to taki mechanik...
Na jakim oleju jeździsz i ile go ubywa na 1000km?
Sprawdzałeś czy sterownik silnika zarejestrował jakieś błędy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez misiek_xd » 13 sty 2013, 13:53

Gaz jest III generacji, nie sekwencja. Jeżdżę na mobilu pól-syntetyk i po 1000km musiałem 400 ml dolać..
Błędów też jeszcze nie sprawdzalem.
Początkujący
 
Od: 23 paź 2012, 11:47
Posty: 13
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: MAZDA 323F BA 1.5 16V 1994r

Postprzez ppaciek » 13 sty 2013, 13:57

Miałem identyczną sytuację – u mnie była to pompa paliwa :)
Nie zaszkodzi także jak sprawdzisz przepływkę (czy ma taką jakby blaszkę w środku)

Ile mniej więcej masz paliwa z zbiorniku i ile było po kupnie?
ObrazekObrazekObrazekObrazek
By ppaciek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 20:26
Posty: 230
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 97' – była :<

Postprzez misiek_xd » 13 sty 2013, 15:58

Jak kupiłem to była rezerwa, ale zalałem 10 litrów :) u mnie to nie wiem czy bedzie pompka, bo paliwo dosyc dobrze zasysa bo jak otworzyłem korek od wlewu paliwa to aż podciśnienie się robi w baku ze syczy :D
Początkujący
 
Od: 23 paź 2012, 11:47
Posty: 13
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: MAZDA 323F BA 1.5 16V 1994r

Postprzez Marek 161BD081 » 13 sty 2013, 20:51

Czy chociaż zechciało ci się poszukać i poczytać tematów na Forum o podobnych problemach?
Coś czuje, że chyba nie bardzo się chciało wiec temat jutro zapewne wyląduje w koszu.

Uzupełnij też swój profil o lokalizację.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Skrecikkk » 14 sty 2013, 13:13

ppaciek może mieć racje mam coś podobnego ale na benzynie mało jeżdze :p Wiesiek z warsztatu jeździł moja madzią i mowił ze pompka paliwa za małe ma cisnienie <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2011, 17:02
Posty: 72
Skąd: Dębica
Auto: Madzia 6 GG 2003 :) 2.0 ;o

Postprzez ppaciek » 14 sty 2013, 14:59

misiek_xd napisał(a):Jak kupiłem to była rezerwa, ale zalałem 10 litrów :) u mnie to nie wiem czy bedzie pompka, bo paliwo dosyc dobrze zasysa bo jak otworzyłem korek od wlewu paliwa to aż podciśnienie się robi w baku ze syczy :D


Ale pompa może być lekko przytarta i może nie podawać odpowiedniego ciśnienia. U mnie na zimnym szedł całkiem dobrze, ale jak już się choć trochę rozgrzał to była tragedia, raz latał, raz nie. Jedź do jakiegoś warsztatu i niech Ci sprawdzą ciśnienie podawane przez pompę.
Dodatkowo może niech przejżą wtryski (możesz też sam to zrobić), oraz sprawdź karbowaną rurę dolotu powietrza, czy na jej "żeberkach" lub w innych miejscach nie ma pęknięć.

Sam mam gaz, ale w baku zawsze około 15l PB siedzi i co około 3 tyś km przejeżdżam średnio 300km na PB.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
By ppaciek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 20:26
Posty: 230
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 97' – była :<

Postprzez misiek_xd » 14 sty 2013, 18:42

ok, dzięki wam za pomoc :) a to spalanie oleju tez może być przyczyną ze tak przerywa?
Początkujący
 
Od: 23 paź 2012, 11:47
Posty: 13
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: MAZDA 323F BA 1.5 16V 1994r

Postprzez lkocur » 14 sty 2013, 20:33

Tak dla potomnych – dla tych co obstawiali świece – trafiony, zatopiony.

Wymiana świec załatwiła problem – strzelona trzecia na wylot :–)

Przy okazji okazało się, że muszę wymienić uszczelkę pod głowicą, lekko sączy od tyłu...

Zastanawiam się jeszcze nad jednym – moja zwiekowana madzia wydmuchuje płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego, powodując spienienie i jej ucieczkę przez wężyk z boku zbiorniczka.

W ten sposób wydmuchało mi już trochę płynu, chcę to sprawdzić przy okazji wymiany uszczelki.
Jak myślicie – gdzie leży przyczyna?
Początkujący
 
Od: 23 sie 2008, 12:56
Posty: 12
Auto: Mazda 323 F 1,5 16V BA

Postprzez lesiux » 14 sty 2013, 20:48

zapewne powoduje to walnięta uszczelka pod głowicą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez ppaciek » 15 sty 2013, 10:47

misiek_xd napisał(a):ok, dzięki wam za pomoc :) a to spalanie oleju tez może być przyczyną ze tak przerywa?


Wtedy na gazie by raczej nie chodził :)
ObrazekObrazekObrazekObrazek
By ppaciek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 20:26
Posty: 230
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 97' – była :<

Postprzez rider143 » 15 sty 2013, 21:22

misiek_xd napisał(a):u mnie to nie wiem czy bedzie pompka, bo paliwo dosyc dobrze zasysa bo jak otworzyłem korek od wlewu paliwa to aż podciśnienie się robi w baku ze syczy
podciśnienie w zbiorniku paliwa jest wytwarzane przez system dopalania oparów paliwa i jest to normalne zjawisko nie powiązane z pracą pompy paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez hastler50 » 22 sty 2013, 13:20

Witam wszystkich. Mianowicie moj problem wyglada nastepujaco, silnik w mojej Madzi pracuje cichutko i równiutko, od pół roku mam zalozony gaz sekwencje i wtryski od gazu glosniej pracuja niz silnik, nie bierze nawet kropli oleju bo jest po remoncie wiec wnioskuje ze silnik nie jest zajechany i jest w dobrej kondycji, ale niestety na 1,2 i 3 biegu do 3tys obrotow rozpedza sie powoli, powyzej 3tys zaczyna ciagnac i przed 5tys ida praktycznie same obroty do odciecia, a przy zapieciu 4 przy 120km/h on juz w ogole nie jedzie, przy piatce jest bez roznicy przy tej predkosci.(oczywiscie na benzynie i gazie jest to samo) Obroty stoja prawie w miejscu i ledwo ale to ledwo moze dojdzie do 140 ale to trzeba przejechac kilometr :( wiem ze to jest tylko 88 koni i silnik 1.5 ale on jedzie jakby mial 50 koni :| tym bardziej ze wczesniej jezdzilem 323F bg 1.6 16V rowniez 88KM i zbierala sie bez porownania z ba, nie trzeba bylo jej cisnac zeby szla nawet jak juz miala 170km/h juz nie wspomne o tym ze to byl '91 rok. Dlatego wiem ze cos jest nie tak ale nie mam juz pomyslow, sprawdzajac bledy ECU tez zadnego nie pokazalo, dolot powietrza szczelny, swiece, przewody filtry wymienione, wyczyszczony silniczek krokowy i przepustnica. Czy moze ktos mial podobny problem? Bardzo prosze o pomoc. pozdrawiam
hastler50
 

Postprzez Rene70 » 22 sty 2013, 21:14

Nie chcę się wymądrzać, ale czy dobrze ustawiony zapłon?
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2012, 22:36
Posty: 21
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda323f 1.5 +LPG 16V Z5
1998r.

Postprzez hastler50 » 23 sty 2013, 00:59

Ooo kurde to akurat ominąłem <glupek2> byc moze kolega ma racje.... Dzieki wielkie za nakierowanie i dam znac czy pomoglo jak to zrobie.
hastler50
 

Postprzez pewex93 » 31 sty 2013, 01:17

juz znalazłem przyczyne :) wziąłem sie za to konkretnie jak juz wcale nie chciał zapalic he Cos mnie naszło zeby sprawdzic czy dostaje on benzyne, odłączyłem przewód i zacząłem krecic nawet kropla benzyny nie poleciała. to odkreciłem pompke i te sitko było takie zawalone parafina ze nie było widac tego sitka. umyłem szczoteczka do zebów w ropie i działa cacy. a jak wczesniej sprawdzałem to wydawało sie ze jest czyste..
Początkujący
 
Od: 23 gru 2012, 19:28
Posty: 4
Auto: Mazda 323f 1.5 ba lpg 1996r

Postprzez Paweł323 » 6 mar 2013, 20:03

Witam panowie. Kolejny problem z autem, niby pierdoła ale wkurza. A wiec, obojętnie czy motor zimny, czy ciepły przy wkrecaniu na obroty tj. ostrym depnięciu w pedał w granicach ok 3.5 4 tys obrotów auto jakby przerwie/szkubnie i kręci dalej. Dodam, że w ubiegłym roku miałem taki sam problem – zbagatelizowałem to, aż w końcu pewnego pięknego niedzielnego popołudnia przeskoczył rozrząd <oczy>.
Nie wiem czy ma to wspólnego coś z tą sprawą bo o ile pamiętam po wymianie rozrządu auto też przerywało. Czy ktoś miał podobny problem? Może kwestia wymiany filtra paliwa ? Przewody odpadają bowiem zostały wymienione wraz z rozrządem... Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 15 maja 2011, 11:38
Posty: 19
Skąd: Rybnik/Bergen
Auto: Mazda 323 S Z5 :)

BMW e39 530d

Postprzez seba626 » 6 mar 2013, 20:08

mialem podobny problem(dziwne szarpniecia, w przedziale okolo 1600-2000obr/min) wymienilem kable WN, kopulke i palec-problem zostal rozwiazany. skoro przewody wymieniles to mozesz kopulke i palec wymienic ( te czesci do drogich nie naleza)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323