Spadek obrotów silnika Mazda 323F [BA Z5]

Postprzez Adamskiy » 20 lut 2013, 18:58

Witam Forumowiczów :)

Mam do Was ważne pytanie. Byłem na przeglądzie, przy włączaniu świateł z mijania na "długie" spadają obroty silnika dość mocno.
Czy to może być alternator?

Proszę o odpowiedzi i dyskusje na ten temat. Z góry dzięki za odp i pomoc.

Pozdrawiam, Adamskiy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 lut 2013, 21:51
Posty: 9
Skąd: Lublin, Poniatowa
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5/1996

Postprzez Andrzej414 » 20 lut 2013, 21:17

Może być ale nie musi. Może być też słaby akumulator. Poza tym lekki spadek wydaje mi się normą w samochodach. Ja bynajmniej nie przejmuje się jak mi obroty czasem spadną na sekundę do np 500-600.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Adamskiy » 20 lut 2013, 21:26

Też bym się nie martwił, lecz jak to jest przez cały czas działania świateł drogowych to coś jest nie tak. Po włączeniu ich, obroty spadają (na wolnych) a po ich wyłączeniu z powrotem wszystko się normalizuje.

Być może to akumulator, sprawdzę.



W razie czego ma ktoś jakieś propozycje co to może być?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 lut 2013, 21:51
Posty: 9
Skąd: Lublin, Poniatowa
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5/1996

Postprzez Andrzej414 » 20 lut 2013, 21:36

Regulator napięcia w alternatorze. Mimo wszystko możesz jeszcze sprawdzić miernikiem ładowanie alternatora podczas pracy silnika powinno oscylować około 14,5V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez VPM » 20 lut 2013, 21:37

wlacz dodatkowo klime jak jeszcze spadna albo silnik zgasnie to na pewno akumulator do wymiany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez Adamskiy » 20 lut 2013, 21:42

Nie mam klimy (szyberdach :P) włączałem wszystkie światła i co się da i nie gasł..


dzięki za odp, jutro to sprawdzę wszystko, bynajmniej się postaram.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 lut 2013, 21:51
Posty: 9
Skąd: Lublin, Poniatowa
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5/1996

Postprzez pawcio1017 » 16 mar 2013, 23:32

Adamskiy napisał(a):Nie mam klimy (szyberdach :P) włączałem wszystkie światła i co się da i nie gasł..


dzięki za odp, jutro to sprawdzę wszystko, bynajmniej się postaram.


Po części spadek obrotów jest normalny, aczkolwiek w teorii przy zwiększeniu poboru prądu po chwilowym spadku obrotów regulator napięcia powinien wysyłać sygnał do ECU i obroty powinny wzrosnąć do normy. Tak więc najprawdopodobniej regulator napięcia (znajduje sie w alternatorze) niedomaga i nie ma to nic wspólnego ze słabym akumulatorem. Działanie regulatora można jeszcze sprawdzić w ten sposób, że przy odpalonym silniku i włączonych światłach mając zamkniętą szybe próbujemy włącznikiem ją jeszcze zamykać. Jeśli światła lekko przygasają a obroty maleją to prawdopodobnie coś nie tak ze wspomnianym czujnikiem lub ładowaniem.

A teraz zdroworozsądkowo (choć pewnie niektórzy się oburzą) – jeśli po włączeniu wszystkiego co możliwe silnik nie zgasł to po co kombinować? Kiedy normalnie zdarza Ci sie mieć włączone wszystko na raz, albo mieć włączone światła drogowe na postoju...? <oczy> Ja bym nie kombinował, no chyba że wspomniane przez Ciebie "niskie obroty) to <600rpm – to wtedy jest niezdrowe dla silnika <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323