Gofnet pisał, że przyczyną skaczących obrotów może być też silniczek krokowy (nie mam pojęcia co to jest i do czego służy), ale to chyba nie to bo wtedy regulacja TPSu nic by nie dała. A dała, tylko na krótko. Musze i tak w przyszłym tygodniu jechać do mechanika w innej sprawie więc poproszę by ustawił TPS jeszcze raz. Czy w międzyczasie ktoś mi może podpowiedzieć o co chodzi? Bo trochę się zaczynam martwić.
Problem TPSu powraca :(
Jak kupiłem samochód miał on zdecydowanie za wysokie i skaczące obroty na luzie (do 1500 i wahania strzałki obrotomierza). Znalazłem na forum instrukcję ustawienia TPSu, wydrukowałem razem ze schematem gniazda diagnostycznego i dałem mechanikowi, do którego jeżdzę od lat, żeby spróbował to ustawić. No i ustawił – wszystko było pięknie. Obroty stabilne, na poziomie 750RPM. Trwało to 3 dni.
Wczoraj już zauważyłem, że strzałka obrotomierza lekko drga i silnik nierówno pracuje, ale obroty były w granicach 750 – 800 RPM więc nie przywiązywałem wagi. A dzisiaj właśnie wróciłem z przejażdżki i obroty na luzie 3 razy wyskakiwały w okolicach 1100. Jak poczekam to podejrzewam, że znowu będą wzrastać nawet do 1500. Co jest?! Mam co tydzień ustawiać TPS?! Czy możliwe jest, że po pierwszym ustawieniu konieczna może byc jakaś korekta?
Gofnet pisał, że przyczyną skaczących obrotów może być też silniczek krokowy (nie mam pojęcia co to jest i do czego służy), ale to chyba nie to bo wtedy regulacja TPSu nic by nie dała. A dała, tylko na krótko. Musze i tak w przyszłym tygodniu jechać do mechanika w innej sprawie więc poproszę by ustawił TPS jeszcze raz. Czy w międzyczasie ktoś mi może podpowiedzieć o co chodzi? Bo trochę się zaczynam martwić.
Gofnet pisał, że przyczyną skaczących obrotów może być też silniczek krokowy (nie mam pojęcia co to jest i do czego służy), ale to chyba nie to bo wtedy regulacja TPSu nic by nie dała. A dała, tylko na krótko. Musze i tak w przyszłym tygodniu jechać do mechanika w innej sprawie więc poproszę by ustawił TPS jeszcze raz. Czy w międzyczasie ktoś mi może podpowiedzieć o co chodzi? Bo trochę się zaczynam martwić.
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
U mnie też od czasu do czasu jak wrzucam luz to są w okolicach 1000-1100 (tylko gdy mam wyłączone światła, jak włącze to spadają do 800
). Zaczeło się tak dziać bo czyszczeniu przepustnicy, u Ciebie bym spróbował regulować same obroty na śrubie (oczywiście przy zmostkowanym TEN i GND).
Trzeba niestety przyznać, że te obroty i sposób ich regulowania pozostawia wiele do życzenia. W punto miałem zawsze 900 bez względu na ilość odbiorników prądu i nie dało się ich samodzielnie ustawiać, nawet nie było potrzeby (szkoda że reszta auta sie sypała
)
Trzeba niestety przyznać, że te obroty i sposób ich regulowania pozostawia wiele do życzenia. W punto miałem zawsze 900 bez względu na ilość odbiorników prądu i nie dało się ich samodzielnie ustawiać, nawet nie było potrzeby (szkoda że reszta auta sie sypała
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
MiKo napisał(a):U mnie też od czasu do czasu jak wrzucam luz to są w okolicach 1000-1100 (tylko gdy mam wyłączone światła, jak włącze to spadają do 800). Zaczeło się tak dziać bo czyszczeniu przepustnicy, u Ciebie bym spróbował regulować same obroty na śrubie (oczywiście przy zmostkowanym TEN i GND).
Trzeba niestety przyznać, że te obroty i sposób ich regulowania pozostawia wiele do życzenia. W punto miałem zawsze 900 bez względu na ilość odbiorników prądu i nie dało się ich samodzielnie ustawiać, nawet nie było potrzeby (szkoda że reszta auta sie sypała)
Hmm, u mnie też czyszczona była przepustnica bo zacinała się linka gazu.
Jaksa radził aby sprawdzić szczelność dolotu (miałem gaz, ale wyrzuciłem) i ewentualnie uszczelkę kolektora ssącego. Zobaczymy. Dam znać jak się sprawa rozwinie.
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Mumin napisał(a):Hmm, u mnie też czyszczona była przepustnica bo zacinała się linka gazu.
Jaksa radził aby sprawdzić szczelność dolotu (miałem gaz, ale wyrzuciłem) i ewentualnie uszczelkę kolektora ssącego. Zobaczymy. Dam znać jak się sprawa rozwinie.
hyhy u mnie też się zacinała linka gazu ...
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
MiKo napisał(a):U mnie też od czasu do czasu jak wrzucam luz to są w okolicach 1000-1100 (tylko gdy mam wyłączone światła, jak włącze to spadają do 800). Zaczeło się tak dziać bo czyszczeniu przepustnicy, u Ciebie bym spróbował regulować same obroty na śrubie (oczywiście przy zmostkowanym TEN i GND).
Trzeba niestety przyznać, że te obroty i sposób ich regulowania pozostawia wiele do życzenia. W punto miałem zawsze 900 bez względu na ilość odbiorników prądu i nie dało się ich samodzielnie ustawiać, nawet nie było potrzeby (szkoda że reszta auta sie sypała)
Miko, a czy u Ciebie te obroty spadają po jakimś czasie jak nic nie robisz? Bo u mnie zazwyczaj spadają po kilku sekundach z powrotem na 750, ale wczoraj po jeździe na trasie nie chciały spadać.

- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Mumin napisał(a):Miko, a czy u Ciebie te obroty spadają po jakimś czasie jak nic nie robisz? Bo u mnie zazwyczaj spadają po kilku sekundach z powrotem na 750, ale wczoraj po jeździe na trasie nie chciały spadać.![]()
U mnie troche sytuacja sie zmieniła, bez świateł mam ciągle w granicach 900, ze światłami 750, samo z czasem sie wyregulowało
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
MiKo napisał(a):Mumin napisał(a):Miko, a czy u Ciebie te obroty spadają po jakimś czasie jak nic nie robisz? Bo u mnie zazwyczaj spadają po kilku sekundach z powrotem na 750, ale wczoraj po jeździe na trasie nie chciały spadać.![]()
U mnie troche sytuacja sie zmieniła, bez świateł mam ciągle w granicach 900, ze światłami 750, samo z czasem sie wyregulowało
Może i u mnie tak będzie.
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Mumin napisał(a):Dzięki.
Nie ma sprawy.
Niestety Mazda naprawde się nie popisała z tymi wolnymi ... grrr (jak pierwszy raz zobaczyłem śrubę krzyżakową w przepustnicy to przypomniał mi się kaszlak który miał też taką do regulacji obrotów, tylko, że w gaźniku).
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
A mam jeszcze pytanko. Mechnaik kręcił mi śrbą od naciągu linki gazu. Teraz nie wiem jaka było poprzednie jej ustawienie. Czy teraz wystarczy ustawic TPS i wyregulować obroty poprzez zmostkowanie TEN i GND i krecenie sruba na przepustnicy zeby bylo ok, czy cos jeszcze mam zrobic?
- Od: 13 lis 2005, 15:06
- Posty: 32
- Auto: Protege LX 1,5 1995r automat,
konczek napisał(a):Mumin podrzuciłbys mi link do tej instrukcji ustawiania tps. Szukam i szukam i znaleźć nie moge. A problme ma ten sam.
Jak jeszcze nie znalazłeś to podaj e-mail, wyślę Ci na konto bo też nie chce mi się grzebać tu na forum. To było ukryte jakoś w wątku, ale sobie zapisałem.
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
konczek napisał(a):A mam jeszcze pytanko. Mechnaik kręcił mi śrbą od naciągu linki gazu. Teraz nie wiem jaka było poprzednie jej ustawienie. Czy teraz wystarczy ustawic TPS i wyregulować obroty poprzez zmostkowanie TEN i GND i krecenie sruba na przepustnicy zeby bylo ok, czy cos jeszcze mam zrobic?
Tego nie wiem. Zapytaj może Jaksy.
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Mumin napisał(a):Jak jeszcze nie znalazłeś to podaj e-mail
konradmroczek@interia.pl sorry że ide na łatwizne ale szukam bezskutecznie bez kitu
- Od: 13 lis 2005, 15:06
- Posty: 32
- Auto: Protege LX 1,5 1995r automat,
Zostawcie ten TPS w spokoju , podjedz do kogos kto posiada tester , ustaw wszystko zgodnie z zaleceniami fabryki – mysle ze wszystko powinno byc ok. Samo nic sie nie przestawi
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Samo sie nie przestawi, racja ale zapomnialem napisac, ze obroty krecac naciagiem linki ustawial mi po tym jak czyscil krokowy i przepustnice i po tym zabiegu, mam problemy z obrotami takie jak opisuja inni na froum w tym watku wiec poderzewam tps?
Szkoda że nie mieszkam gdzieś blisko W-wy to bym podjechal do Ciebie do warsztatu, niestety jestem z malopolski:( Chyba że zmusi mnie determinacja:)
Mumin dzieki za instrukcje
Szkoda że nie mieszkam gdzieś blisko W-wy to bym podjechal do Ciebie do warsztatu, niestety jestem z malopolski:( Chyba że zmusi mnie determinacja:)
Mumin dzieki za instrukcje
- Od: 13 lis 2005, 15:06
- Posty: 32
- Auto: Protege LX 1,5 1995r automat,
Witam, też byłbym chetny na tą instrukcję, jak będziesz wysyłał – poślij i mi
kronki@interia.pl Z góry dziękuje.
- Od: 26 sty 2006, 20:36
- Posty: 9
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323F, 97r. 1,5 DOHC
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości