Jak sprawdzić wentylator chłodnicy?

Postprzez owad » 22 kwi 2004, 16:46

Jak sprawdzic czy wiatrak zalacza sie na chlodnicy??
Sprawdzilem bezposrednio do aku i dizala znaczy kreci sie.
Normalnie chyba sie nie wlacza, a nie wiem jak wymusic wlaczenie bez przegrzewania silnika bedac pewnym ze w tej konfiguracji musi sie zalaczyc a jak nie to znaczy ze cos jest nie tak.
Jak stoje w korku zaczynaja same rosnac mi po jakims czasie obroty silnika tak do 1500-2000 obr/min mam wrazenie ze to od przegrzewania sie chociaz nie widac wzrostu temp silnika(przynajmniej nie znaczaca), ale juz raz mi sie zagotowal plyn i nie chce jeszcze raz narazac siebie i samochodu na ta sytuacje. Zblizaja sie cieple dni i chce wiedziec co jest przyczyna nie wlaczania sie wiatraka.
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:27
Posty: 70

Postprzez Smirnoff » 22 kwi 2004, 17:09

Sprawność od strony elektrycznej mozesz zweryfikować poprzez wprowadzenie ECU w tryb diagnostyczny. Wtedy po zwiększeniu rpm do ok 1000 i w góre powinien pracować wentyl. Na wolnych (~750-800rpm) wentyl powinien być wyłączony. JEsli tak jest i wentyl się załącza przy dodaniu gazu, to looknij na termostat. Najprawdopodobniej jest walnięty.
Pozdro
SM

PS
A płynu masz na fulll?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez xXx » 22 kwi 2004, 17:28

Termostat...

P.S. Sprawdź czy chłodnica jest gorąca
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez owad » 23 kwi 2004, 12:18

Z plynem juz mieszalem i jak jest polowa i jak jest na max to to samo,a chlodnica jest ciepla ale chyba nie goraca... nie zastanawialem sie nad tym. Swoja droga jak wprowadzic ECU w tryb diag co by sie dalo go spowrotem wyprowadzic i nic nie spalic :D?
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:27
Posty: 70

Postprzez lukas » 30 kwi 2004, 17:26

Proszę o pomoc. Nie załacza się wentylator na chłodnicy. Sam wentylator jest sprawny.
lukas
 

Postprzez XsiX » 30 kwi 2004, 20:28

a czujnik sprawny ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Dorka » 5 maja 2004, 19:09

U mnie ten temat na czasie.
Ale ja mam odwrotny problem, wentylator się nie wyłącza, co to za cholera i to tego żre tyle prądu, że jak włącze światła to samochód gaśnie <killer>
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2004, 17:42
Posty: 37
Skąd: T-miasto, Koszalin

Postprzez GrzegorzSz » 5 maja 2004, 19:18

w 2.5 moze to byc uszkodzony czujnik temperatury plynu
objaw: po rozrzaniu sie silnika, nie wylacza sie, ale wczesniej po odpaleniu jest ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Dorka » 5 maja 2004, 19:26

Po włączeniu stacyjki wentylator od razu się załącza :| i tak sobie chodzi.
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2004, 17:42
Posty: 37
Skąd: T-miasto, Koszalin

Postprzez LoB » 5 maja 2004, 21:46

mi sie tak dzieje czasami jak jest klima wlaczona...to po uruchimieniu auta potrafi pokrecic sie z 5 min...jak jest wylaczona to jest ok
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez szymuś » 16 wrz 2007, 11:15

witam czy ktos moze napisac jak spr czy wentylator dziala?? narazie autko sie nie grzalo tzn tem dochodzi po 10 km do polowy i staje podczas jazdy watpie zebym uslyszal wentylator;/ mozna to jakos spr na postoju?? jakos na krotko doprowadzic prad z aku? nie martwiac sie e spale cos? PS a moze nie powinienem sie martwic skoro nie przekracza polowy tem??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 maja 2007, 22:36
Posty: 27
Auto: 323F '97 1.5

Postprzez NineInchNick » 17 wrz 2007, 20:36

szymuś napisał(a):witam czy ktos moze napisac jak spr czy wentylator dziala?? narazie autko sie nie grzalo tzn tem dochodzi po 10 km do polowy i staje podczas jazdy watpie zebym uslyszal wentylator;/ mozna to jakos spr na postoju?? jakos na krotko doprowadzic prad z aku? nie martwiac sie e spale cos? PS a moze nie powinienem sie martwic skoro nie przekracza polowy tem??


Usłyszysz wentyl podczas jazdy. Głośne toto jak diabeł (przynajmniej u mnie). "sportowy" głosny tłumik nawet nie zagłusza tego huraganu.

Zeszta kreci sie prawie non stop (mimo ze płynu pełno(zbiornik/chłodnica) i temp. nie rosnie powyzej 50% skali).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sie 2007, 00:03
Posty: 7
Skąd: Sochaczew/Warszawa
Auto: Mazda 323C, 1.5l, 1996r.

Postprzez szymuś » 17 wrz 2007, 23:30

wlasnie wrocilem do domku trasa wynosila zaledwie 12km tem doszla jak zawsze do polowy... na podwórku nie gasząc podniosłem maske i wentylator chłodnicy nie pracował:) spr ręką duł chłodnicy cieply a moze nawet goracy ale góra zupełnie zimna :) czyli narazie sie wentylator nei zalaczy tak?? co o tym sadzicie?? mam powody by zainteresowac sie sprawnoscia wentylatora?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 maja 2007, 22:36
Posty: 27
Auto: 323F '97 1.5

Postprzez marcin23 » 10 lis 2007, 16:36

a gdzie jest czujnik od chłodnicy?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2007, 14:17
Posty: 61
Skąd: wadowice
Auto: 323f ba z5 98.

Postprzez feecle » 21 gru 2008, 00:14

Czy na rozgrzanym silniku powinien pracować wentylator? Jeśli powinien, a nie pracuje to czy przyczyną może być uszkodzony czujnik temperatury silnika?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2008, 11:41
Posty: 37
Auto: 323F 1.5 1997r

Postprzez sebas0026 » 21 gru 2008, 02:12

jak najbardziej powinnien dzialac wentylator na rozgrzanym silniku mowimy tu o dlurzszej jezdzie. Prawdopodobnie jest to czujnik, zasniedzialy przewod(kabel) przerwany. Jesli masz klime to dwa powinny sie zalaczyc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez Piotrek.84 » 30 maja 2011, 10:41

Orientujecie się gdzie dokładnie są te czujniki(czujnik)??
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez B4r7 » 30 maja 2011, 10:52

czujnik temp jest obok termostatu... takie miedziane cos z wtyczka.
A ja mam pytanie z innej bajki co mam zrobić jeśli centralka nie daje mi masy na przekaźnik wentylatora? to jest mój problem nie włączenia sie wentylatora. przekaźnik od prostownika cyka i daje dobre napięcia ale nie w aucie:D AHA ja słyszałem że przy dobrze działającym termostacie nasze układy chłodzenia ze zbiorniczkiem wyrównawczym jako skraplacz w trasie raczej nie włącza wentylatora bo to nie potrzebne jak chłodnica jest chłodzona pedem pow. a wentylator włączy sie dopiero w mieście lub na swiatłach przy postoju
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Postprzez Piotrek.84 » 1 cze 2011, 12:44

Obrazek
Czy to jest ten czujnik widoczny na zdjęciu odpowiedzialny za włączanie wentylatora,czy może ten większy z tyłu termostatu??
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez B4r7 » 1 cze 2011, 12:53

zrób zdjęcie troche bardziej z daleka:D i odsun węże albo zrób zdjęcie od przodu o tak.... http://imageshack.us/photo/my-images/269/dsc00016ad.jpg to co jest podłączone to jest czujnik
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323