Wymiana tłumika – strumienica czy katalizator

Postprzez lesiux » 22 wrz 2010, 09:28

myślę, że wtryski mogą polecieć od wielu innych rzeczy a strumienica wydaje się nie bardzo prawdopodobna przecież to w ogóle po drugiej stronie komory spalania, zawory dolotowe są zamknięte w czasie wydechu więc nie widzę żadnego powiązania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez rafał88 » 22 wrz 2010, 20:45

Olik 110 tak dla twojego info to widzialem wiecej niz ty przez okres jak zyjesz!! A 18 letni frajerzy woza sie tunerskimi poldonami i maluchami.
A ja to napisalem bo tam mialem i mi nie wciskaj shitu... jakos chce niech sobie zaklada...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Borys » 22 wrz 2010, 20:48

arafal21, prowokujesz i dajesz się sprowokować. Zamykam, żeby skończyć wasze prywatne wycieczki. Chcecie obrzucać się g.... to macie PW!

Edit: Po dwóch dniach otwieram, ale ponowne prywatne wycieczki skończą się banami.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez pawlon » 20 kwi 2011, 13:16

witam
ja do swojej BA 1.5 96'r tydzien temu zalozylem strumienice. autko zbiera sie o wiele lepiej (przez 2 dni mocno kopcilo po nagrzaniu ale jak wszyscy mi stwierdzili "sturmienica sie wypalala"– tak czy siak juz jest ok). czasem tylko poczuc smrod spalin – wiadomo katalizator wychwytywal sporo substancji, strumienica tego nei robi – ale generlanie jestem zadowolony.

co do przegladu od 2 lat jezdze madzia i nikt nigdy nie sprawdzal mi spalin ani nie wlazil pod auto na stacji diagnostycznej – poza tym te strumienice i tak wygladaja jak kata. ojciec ma w nissanie i przeglady przechodzi bez najmniejszego problemu.

PS:
uzytecznosc katalizatora w aucie o przebiegu 200 tys to nie wiem czy w ogole jakas jest, w koncu katalizatory tez maja swoja "zywotnosc". a starych aut nie obowiazuja "nowe" normy spalania – tylko te obowiazujace w czasie produkcji/rejestracji – wiec nikt sie teraz nie bawi w tego sprawdzanie.

tak czy siak, ja bym zalozyl strumienice :)
Początkujący
 
Od: 29 gru 2008, 20:00
Posty: 22
Skąd: łódź
Auto: mazda 323F BA '96 1.5 Z5, benzyna

Postprzez damiano478 » 26 kwi 2011, 21:00

Koledzy dziś zaczął wyć mi tłumik. Jak rozpoznać czy katalizator też do wymiany? Dodam, że autko przygasa. Z chęcią bym wywalił katalizator i wstawił rurkę jeśli to doda mocy. Dodam jeszcze że potrząsając tłumikiem końcowym słychać jakby tam były jakieś kawałki czegoś i szeleszczą-jakby tam ten wkład się wypalił w mak.
Pozdrawiam
Kompleksowe usługi informatyczne dla firm i klientów indywidualnych http://www.pc-express.pl
Naprawa nawigacji GPS, naprawa laptopów, serwis sprzętu elektronicznego, obsługa informatyczna firm Lublin
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 21:22
Posty: 25
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA 1.5

Postprzez Kuklex » 26 kwi 2011, 22:52

kat po 10 latach w zasadzie wiele juz nie filtruje :P no ale... jesli kat sie posypal to na pewno odczujesz brak mocy i przypuszczalnie bedzie dzwonic (jak juz wspomniales z koncowym – posypal sie w mak).
co do przyrostu mocy to osobiscie nie wiem – mam serie
pozdro
Moja Madzia
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2010, 20:10
Posty: 80
Skąd: Galway - IRL
Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow

Postprzez Rocky113 » 25 lip 2012, 16:20

Witam. A ja właśnie dziś zabieram się do wymiany środkowego i rurki, którą poprzedni właściciel wspawał pomiędzy środkowy a kolanko. Mam nowy środkowy i coś w obudowie kata, ale ze środkiem jakby tłumika (taka atrapka). Z tego co widziałem to gościu zrobił to wszystko na sztywno, zaspawując dodatkowo wokół kołnierz przy kolektorze. Pytanie brzmi – czy mogę odciąć kołnierz z tej atrapki i ten zaspawany z kolektora i wstawić tam złączkę elastyczną? (tłumik drgań). Pytam, bo ponoć fabrycznie nie była stosowana...

Już po wymianie! Jednak nie było gdzie wsadzić tłumika drgań..tak to japoniec wymyślił, że końcówka kolektora pasuje do końcówki "kata"...i nawet na długości się nie dało. Owszem, można by coś ciąć ale nie ma potrzeby, widać tak ma być. ;)
Zoom-Zoom ;–)
Początkujący
 
Od: 19 lip 2012, 19:13
Posty: 5
Skąd: Garbatka-Letnisko
Auto: MAZDA CX-5 2.0, 2WD, 2016r Polift JetBlack

Postprzez Dr.Hardcore » 30 lip 2012, 19:14

Pytanie mam, poniewaz od dluzszego czasu cos mi dzwoni metalicznie w wydechu podejrzewam ze to te glupie oslonki kata metalowe, ma ktos z tym jakies doswiadczenia, a teraz bede mial chwile i podnosnik to tam zagladne, a drugie pytanie btw tego kata, jak poznac ze jest zuzyty, dodam ze 140tys km mam przejechane
Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 20:26
Posty: 114
Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r

Postprzez Lukano » 31 lip 2012, 20:33

Kuklex napisał(a):kat po 10 latach w zasadzie wiele juz nie filtruje

Opinie jak przy zakładaniu instalacji LPG. 100 tysięcy i po silniku.
Mój17 letni mx3, ma obydwa katalizatory fabryczne. No i w przeciwieństwie do innych jeżdżę co rok tylko na taką diagnostykę gdzie sprawdzają skład spalin.
Dr.Hardcore napisał(a): jak poznac ze jest zuzyty, dodam ze 140tys km mam przejechane

Nie poznasz na oko czy działa. Analizator spalin za 10 PLN powie czy działa. A żeby zobaczyć czy nie jest zapchany trzeba by go wyjąć.
Jak dzwoni to sprawdz czy nie są urwane jakieś osłony, czy nie obija o nadwozie itp.
To na początek. Każdy spec od tłumików bez sprawdzanie powie Ci, że trzeba go wyciąć i wspawać strumiennicę. A dlaczego? Żebyś go zostawił, a na nim jest spory zarobek.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez wilu86 » 15 sty 2013, 17:23

koledzy mam już na liczniku prawie 230tys i zastanawiam sie czy nie wywalić katalizatora bo przy takim przebiegu on już chyba i tak nie spełnia swojej roli,jakie są wasze doświadczenia z tym związane jakies porady,a jak by wywalił kata to co tam wstawić tanim kosztem żeby go sprzedać i jeszcze zarobić,hehehe
auto z rana puszcza chwilowego dymka i mam lpg sekwencje czy to nie popiepszy jeszcze bardziej sprawy?
a przegląd to i tak nigdy nie sprawdzają to tym sie nie martwie,,,

EDIT by Marek: Dołączyłem do istniejącego wątku.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 13:25
Posty: 67
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F ba 1.5 16V 96r,sekwencja Lpg

Postprzez Bomber.ktmg » 15 sty 2013, 18:00

ja tak zrobiłem...i teraz strasznie huczy buczy i w ogóle dźwięk jak z jakiegoś paździerza...nie polecam.
<dupa>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 188
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez wilu86 » 15 sty 2013, 18:03

ale co zrobiłeś daleś strumiennice czy jakąś zwykłą rure przelotową?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 13:25
Posty: 67
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F ba 1.5 16V 96r,sekwencja Lpg

Postprzez rider143 » 15 sty 2013, 21:16

http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... i+flow+cat
I dźwięk będzie ok, z wytrzymałością również w porządku-3 lata spokojnie wytrzymuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez luki_92_92 » 15 sty 2013, 22:12

Ja mam zamiast kata strumienicę wstawioną (taką, która budową wewnętrzną przypomina tłumik środkowy a z zewnątrz katalizator) i jest spoko, dźwięk się nie zmienił (po wymianie kata na strumienicę sprawdziliśmy specjalnie a potem i dźwięk był taki sam a potem zmieniliśmy jeszcze tłumik na mugena), z tym że za zrobiłem to z konieczności (stary kat był tak zapchany że spaliło mi sondę i spalanie na poziomie 23l/100 w mieście :| na nowego kata mnie nie stać więc wstawiłem strumienicę). Po wyjęciu kata się okazało że ma taki przelot, że patrząc pod słońce nie widać drugiej strony hahaha U mnie przebieg to 243k jak ci to w czymś pomoże.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez rafał88 » 15 sty 2013, 23:29

temat walkowany wystarczy poszukac:P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez wilu86 » 15 sty 2013, 23:37

ile cie to wszystko kosztowało?....temat był walkowany to jakby co moderator to wyrzuci do kosza
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 13:25
Posty: 67
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F ba 1.5 16V 96r,sekwencja Lpg

Postprzez rafał88 » 16 sty 2013, 00:27

Ale jakbys pomyslal to poszukalbys sobie :P i masz racje pojdzie to w kosz:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez leonbubu » 16 sty 2013, 18:17

Kat w mazdach nie jest duży ja osobiście wywaliłem wnętrzności z kata nie ma jakiegoś rezonansu wiadomo najlepiej dać rurę można wspawać w oryginalną puszkę. I przy okazji wywal egr osobiście w każdym aucie na początek pozbywam się tych dwóch elementów :D
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2012, 21:04
Posty: 46
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: obecnie brak

Postprzez wilu86 » 16 sty 2013, 21:00

a co ci da wywalenie egr? nie popiepszy sie nic?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 13:25
Posty: 67
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F ba 1.5 16V 96r,sekwencja Lpg

Postprzez hopek » 16 sty 2013, 21:41

Nic nie da zaślepienie. Jedynie co, to może nie syfić dolotu. Ale taki nagar zbiera się latami a nie w ciągu roku zasyfi cały dolot :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323