Wymiana tłumika – strumienica czy katalizator
myślę, że wtryski mogą polecieć od wielu innych rzeczy a strumienica wydaje się nie bardzo prawdopodobna przecież to w ogóle po drugiej stronie komory spalania, zawory dolotowe są zamknięte w czasie wydechu więc nie widzę żadnego powiązania.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
Olik 110 tak dla twojego info to widzialem wiecej niz ty przez okres jak zyjesz!! A 18 letni frajerzy woza sie tunerskimi poldonami i maluchami.
A ja to napisalem bo tam mialem i mi nie wciskaj shitu... jakos chce niech sobie zaklada...
A ja to napisalem bo tam mialem i mi nie wciskaj shitu... jakos chce niech sobie zaklada...
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
witam
ja do swojej BA 1.5 96'r tydzien temu zalozylem strumienice. autko zbiera sie o wiele lepiej (przez 2 dni mocno kopcilo po nagrzaniu ale jak wszyscy mi stwierdzili "sturmienica sie wypalala"– tak czy siak juz jest ok). czasem tylko poczuc smrod spalin – wiadomo katalizator wychwytywal sporo substancji, strumienica tego nei robi – ale generlanie jestem zadowolony.
co do przegladu od 2 lat jezdze madzia i nikt nigdy nie sprawdzal mi spalin ani nie wlazil pod auto na stacji diagnostycznej – poza tym te strumienice i tak wygladaja jak kata. ojciec ma w nissanie i przeglady przechodzi bez najmniejszego problemu.
PS:
uzytecznosc katalizatora w aucie o przebiegu 200 tys to nie wiem czy w ogole jakas jest, w koncu katalizatory tez maja swoja "zywotnosc". a starych aut nie obowiazuja "nowe" normy spalania – tylko te obowiazujace w czasie produkcji/rejestracji – wiec nikt sie teraz nie bawi w tego sprawdzanie.
tak czy siak, ja bym zalozyl strumienice
ja do swojej BA 1.5 96'r tydzien temu zalozylem strumienice. autko zbiera sie o wiele lepiej (przez 2 dni mocno kopcilo po nagrzaniu ale jak wszyscy mi stwierdzili "sturmienica sie wypalala"– tak czy siak juz jest ok). czasem tylko poczuc smrod spalin – wiadomo katalizator wychwytywal sporo substancji, strumienica tego nei robi – ale generlanie jestem zadowolony.
co do przegladu od 2 lat jezdze madzia i nikt nigdy nie sprawdzal mi spalin ani nie wlazil pod auto na stacji diagnostycznej – poza tym te strumienice i tak wygladaja jak kata. ojciec ma w nissanie i przeglady przechodzi bez najmniejszego problemu.
PS:
uzytecznosc katalizatora w aucie o przebiegu 200 tys to nie wiem czy w ogole jakas jest, w koncu katalizatory tez maja swoja "zywotnosc". a starych aut nie obowiazuja "nowe" normy spalania – tylko te obowiazujace w czasie produkcji/rejestracji – wiec nikt sie teraz nie bawi w tego sprawdzanie.
tak czy siak, ja bym zalozyl strumienice
- Od: 29 gru 2008, 20:00
- Posty: 22
- Skąd: łódź
- Auto: mazda 323F BA '96 1.5 Z5, benzyna
Koledzy dziś zaczął wyć mi tłumik. Jak rozpoznać czy katalizator też do wymiany? Dodam, że autko przygasa. Z chęcią bym wywalił katalizator i wstawił rurkę jeśli to doda mocy. Dodam jeszcze że potrząsając tłumikiem końcowym słychać jakby tam były jakieś kawałki czegoś i szeleszczą-jakby tam ten wkład się wypalił w mak.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Kompleksowe usługi informatyczne dla firm i klientów indywidualnych http://www.pc-express.pl
Naprawa nawigacji GPS, naprawa laptopów, serwis sprzętu elektronicznego, obsługa informatyczna firm Lublin
Naprawa nawigacji GPS, naprawa laptopów, serwis sprzętu elektronicznego, obsługa informatyczna firm Lublin
- Od: 13 kwi 2010, 21:22
- Posty: 25
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f BA 1.5
kat po 10 latach w zasadzie wiele juz nie filtruje
no ale... jesli kat sie posypal to na pewno odczujesz brak mocy i przypuszczalnie bedzie dzwonic (jak juz wspomniales z koncowym – posypal sie w mak).
co do przyrostu mocy to osobiscie nie wiem – mam serie
pozdro
co do przyrostu mocy to osobiscie nie wiem – mam serie
pozdro
- Od: 13 lut 2010, 20:10
- Posty: 80
- Skąd: Galway - IRL
- Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow
Witam. A ja właśnie dziś zabieram się do wymiany środkowego i rurki, którą poprzedni właściciel wspawał pomiędzy środkowy a kolanko. Mam nowy środkowy i coś w obudowie kata, ale ze środkiem jakby tłumika (taka atrapka). Z tego co widziałem to gościu zrobił to wszystko na sztywno, zaspawując dodatkowo wokół kołnierz przy kolektorze. Pytanie brzmi – czy mogę odciąć kołnierz z tej atrapki i ten zaspawany z kolektora i wstawić tam złączkę elastyczną? (tłumik drgań). Pytam, bo ponoć fabrycznie nie była stosowana...
Już po wymianie! Jednak nie było gdzie wsadzić tłumika drgań..tak to japoniec wymyślił, że końcówka kolektora pasuje do końcówki "kata"...i nawet na długości się nie dało. Owszem, można by coś ciąć ale nie ma potrzeby, widać tak ma być.
Już po wymianie! Jednak nie było gdzie wsadzić tłumika drgań..tak to japoniec wymyślił, że końcówka kolektora pasuje do końcówki "kata"...i nawet na długości się nie dało. Owszem, można by coś ciąć ale nie ma potrzeby, widać tak ma być.
Zoom-Zoom ;–)
- Od: 19 lip 2012, 19:13
- Posty: 5
- Skąd: Garbatka-Letnisko
- Auto: MAZDA CX-5 2.0, 2WD, 2016r Polift JetBlack
Pytanie mam, poniewaz od dluzszego czasu cos mi dzwoni metalicznie w wydechu podejrzewam ze to te glupie oslonki kata metalowe, ma ktos z tym jakies doswiadczenia, a teraz bede mial chwile i podnosnik to tam zagladne, a drugie pytanie btw tego kata, jak poznac ze jest zuzyty, dodam ze 140tys km mam przejechane
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
My 323F : viewtopic.php?f=312&t=142302
- Od: 3 kwi 2012, 20:26
- Posty: 114
- Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r
Kuklex napisał(a):kat po 10 latach w zasadzie wiele juz nie filtruje
Opinie jak przy zakładaniu instalacji LPG. 100 tysięcy i po silniku.
Mój17 letni mx3, ma obydwa katalizatory fabryczne. No i w przeciwieństwie do innych jeżdżę co rok tylko na taką diagnostykę gdzie sprawdzają skład spalin.
Dr.Hardcore napisał(a): jak poznac ze jest zuzyty, dodam ze 140tys km mam przejechane
Nie poznasz na oko czy działa. Analizator spalin za 10 PLN powie czy działa. A żeby zobaczyć czy nie jest zapchany trzeba by go wyjąć.
Jak dzwoni to sprawdz czy nie są urwane jakieś osłony, czy nie obija o nadwozie itp.
To na początek. Każdy spec od tłumików bez sprawdzanie powie Ci, że trzeba go wyciąć i wspawać strumiennicę. A dlaczego? Żebyś go zostawił, a na nim jest spory zarobek.
koledzy mam już na liczniku prawie 230tys i zastanawiam sie czy nie wywalić katalizatora bo przy takim przebiegu on już chyba i tak nie spełnia swojej roli,jakie są wasze doświadczenia z tym związane jakies porady,a jak by wywalił kata to co tam wstawić tanim kosztem żeby go sprzedać i jeszcze zarobić,hehehe
auto z rana puszcza chwilowego dymka i mam lpg sekwencje czy to nie popiepszy jeszcze bardziej sprawy?
a przegląd to i tak nigdy nie sprawdzają to tym sie nie martwie,,,
EDIT by Marek: Dołączyłem do istniejącego wątku.
auto z rana puszcza chwilowego dymka i mam lpg sekwencje czy to nie popiepszy jeszcze bardziej sprawy?
a przegląd to i tak nigdy nie sprawdzają to tym sie nie martwie,,,
EDIT by Marek: Dołączyłem do istniejącego wątku.
- Od: 13 sty 2011, 13:25
- Posty: 67
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 323F ba 1.5 16V 96r,sekwencja Lpg
ja tak zrobiłem...i teraz strasznie huczy buczy i w ogóle dźwięk jak z jakiegoś paździerza...nie polecam.


- Od: 29 cze 2008, 11:23
- Posty: 188
- Skąd: Mniszew/Warszawa
- Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

I dźwięk będzie ok, z wytrzymałością również w porządku-3 lata spokojnie wytrzymuje.
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
Ja mam zamiast kata strumienicę wstawioną (taką, która budową wewnętrzną przypomina tłumik środkowy a z zewnątrz katalizator) i jest spoko, dźwięk się nie zmienił (po wymianie kata na strumienicę sprawdziliśmy specjalnie a potem i dźwięk był taki sam a potem zmieniliśmy jeszcze tłumik na mugena), z tym że za zrobiłem to z konieczności (stary kat był tak zapchany że spaliło mi sondę i spalanie na poziomie 23l/100 w mieście
na nowego kata mnie nie stać więc wstawiłem strumienicę). Po wyjęciu kata się okazało że ma taki przelot, że patrząc pod słońce nie widać drugiej strony
U mnie przebieg to 243k jak ci to w czymś pomoże.

Kat w mazdach nie jest duży ja osobiście wywaliłem wnętrzności z kata nie ma jakiegoś rezonansu wiadomo najlepiej dać rurę można wspawać w oryginalną puszkę. I przy okazji wywal egr osobiście w każdym aucie na początek pozbywam się tych dwóch elementów 
- Od: 7 mar 2012, 21:04
- Posty: 46
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: obecnie brak
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości