Mazda nadal kopci po wym. uszczelniaczy [323 BA Z5]
Może moje pytanie będzie głupie i powiecie że to było poruszane 100 razy na forum jednak nie mogłem odszukać konkretnej odpowiedzi. Powiedzcie mi co konkretnie da zalanie tak rzadkiego oleju bo szczerze mówiąc mam pewne obawy że będzie on jednak za rzadki? Bardzo proszę o szybką odpowiedź bo dzisiaj bede kupował olej i już zgłupiałem.
- Od: 22 gru 2012, 17:04
- Posty: 67
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 Limited Edition
Ten jest polecany przez producenta do tego silnika, w ksiazce mazdy pisze jak byk 5w30 lato zimna 10w40 wiadome ze ktos nie bd specialnie tak zmienial oleju, to nie syberia:)
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Witam po dość długiej przerwie.
A odnosnie tego tematu ja miałem kiedys identyczny problem po wymianie oleju i filtra oleju
kopciła tak samo jak twoja na filmiku,ale po ponowniej zmianie filtra oleju i oleju na ELF 15W40
(przeszedłem na minerał tylko dla tego że brała sporo wczesniej i nadal bierze około 1,5l na 10tyś km)a po przejściu na elfa po kilku dniach jazdy auto prestało kopcic może nie w 100% ale w 99% juz nie kopci.
Cha dodam że u mnie to kopciał zaraz po odpaleniu na zimnym silniku jak sie rozgrzała to przestawała kopcic ale jak sie dało jej w palnik na drode to widac było ze niebieskawy dyek sie wydostaje z rury
A reasumując wymien klego olej na elfa półsyttetik ew na minerał i zobacz po paru km jazdy co sie dzieje mi pomogło teraz sama sie zastanawiam nad ta płukanką silnika ale jeszcze niewiem jak i co to ugruśc musze troche poczytać na ten temat (może ktos podpowie cos na ten temat?)a napisz kolego czy ajk ci sie rozgrzeje madzia to tez kopci?
pozdrawiam scrabi
A odnosnie tego tematu ja miałem kiedys identyczny problem po wymianie oleju i filtra oleju
kopciła tak samo jak twoja na filmiku,ale po ponowniej zmianie filtra oleju i oleju na ELF 15W40
(przeszedłem na minerał tylko dla tego że brała sporo wczesniej i nadal bierze około 1,5l na 10tyś km)a po przejściu na elfa po kilku dniach jazdy auto prestało kopcic może nie w 100% ale w 99% juz nie kopci.
Cha dodam że u mnie to kopciał zaraz po odpaleniu na zimnym silniku jak sie rozgrzała to przestawała kopcic ale jak sie dało jej w palnik na drode to widac było ze niebieskawy dyek sie wydostaje z rury
A reasumując wymien klego olej na elfa półsyttetik ew na minerał i zobacz po paru km jazdy co sie dzieje mi pomogło teraz sama sie zastanawiam nad ta płukanką silnika ale jeszcze niewiem jak i co to ugruśc musze troche poczytać na ten temat (może ktos podpowie cos na ten temat?)a napisz kolego czy ajk ci sie rozgrzeje madzia to tez kopci?
pozdrawiam scrabi
scrabi
1.5l wydaje sie duzo na 10kkm?? wg mnie to tyle co nic. Jakby Ci bral 1,5l na 1kkm to co innego.
Ja tez mam tego elfa i faktycznie olej dobry i mi tez po zmianie z mobila spalanie oleju spalo. Ale zuzycia silnika tak czy inaczej nie da sie ukryc:) taka prawda chca miec idealny motor to kupic nowke z salonu(choc nie zawsze jest tak bajecznie) aewentualnie wywalic 2 tys w silnik i smigac z bananem od ucha do ucha:) ja bd robil plukanke jak bd mial zmiany czyli jakies 2 kkm:) powiem co i jak bd po tym zabiegu.
Ja tez mam tego elfa i faktycznie olej dobry i mi tez po zmianie z mobila spalanie oleju spalo. Ale zuzycia silnika tak czy inaczej nie da sie ukryc:) taka prawda chca miec idealny motor to kupic nowke z salonu(choc nie zawsze jest tak bajecznie) aewentualnie wywalic 2 tys w silnik i smigac z bananem od ucha do ucha:) ja bd robil plukanke jak bd mial zmiany czyli jakies 2 kkm:) powiem co i jak bd po tym zabiegu.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Madzia jak jest ciepła nie kopci tylko jak jest zimna. Dzisiaj wymieniłem olej na 5W30 (stary olej wyglądał jak z diesla). Na nim nadal kopci ale jeszcze pojeżdżę i zobaczymy czy będzie go ubywało i czy po przejeżdżeniu paru km będzie nadal kopciła. Jeśli uda mi się jutro uporać z papierkami i zarejestrować ją to zaczynam testy a relacje będę zdawał na bieżąco.
Teram mam trochę inny problem ponieważ mazda przerywa jak się przyspiesza, nie równo chodzi i przygasa jak schodzi z obrotów. Zastanawiam się czy to wina przepływki, brudnej przepustnicy i krokowca czy może kabli zapłonowych? Świece wykluczam ponieważ dzisiaj kupiłem NGK i niestety nie pomogło. Jeśli ktoś posiada wiedzę co to może być bardzo proszę o info!!
Teram mam trochę inny problem ponieważ mazda przerywa jak się przyspiesza, nie równo chodzi i przygasa jak schodzi z obrotów. Zastanawiam się czy to wina przepływki, brudnej przepustnicy i krokowca czy może kabli zapłonowych? Świece wykluczam ponieważ dzisiaj kupiłem NGK i niestety nie pomogło. Jeśli ktoś posiada wiedzę co to może być bardzo proszę o info!!
- Od: 22 gru 2012, 17:04
- Posty: 67
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 Limited Edition
No właśnie jutro chyba zamówię sobie te kabelki tylko jeszcze kolega ma sprawdzić bo miał gdzieś oryginalne od mazdy to bym je poprzekładał i zobaczył czy jest poprawa jakaś. A co do przepustnicy i krokowca to nie zaszkodzi im wyczyszczenie ale najpierw kable. Mój Pan od części powiedział że firma Sentech ma dość dobre kable w dość przystępnej cenie (tak wiem NGK są najlepsze lecz jak na razie brak funduszy)
- Od: 22 gru 2012, 17:04
- Posty: 67
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 Limited Edition
Czy ja wiem jesli nic z niej nie wykrecisz to bd wszystko ok:) jest fotorelacja z jej czyszczenia itd::)
viewtopic.php?f=116&t=80823 ale tak jakbys chcial cos wiecej wykrecac:)
viewtopic.php?f=116&t=80823 ale tak jakbys chcial cos wiecej wykrecac:)
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Wyeliminuje kable jak sie nie poprawi to będę szukał dalej. Na początku myślałem że to przepływka lecz ja odłączyłem i silnik przygasł jak podłączyłem to wszystko wróciło do poprzedniego stanu więc chyba spełnia swoje zadanie. Może być też tak że łapie lewe powietrze (klasycznie pęknięta rura filtra powietrza) lecz jest dość dobrze sklejona taśmą izolacyjną wiec chyba też jest ok.
- Od: 22 gru 2012, 17:04
- Posty: 67
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 Limited Edition
Rudolf21 napisał(a): ... Może być też tak że łapie lewe powietrze (klasycznie pęknięta rura filtra powietrza) lecz jest dość dobrze sklejona taśmą izolacyjną wiec chyba też jest ok.
Rura ta jak i resztadolotu musi być szczelna.
Ja kleiłem taśmą samowulkanizującą i ... juz chyba ze 3 lata trzyma ok
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Zapomniałem dodać że moja madzia po tym jak przeszedłem na minerał elfa 15w40 to miała już 350tyś km na liczniku a kupując ja w 2006r miała 156tyś na mizaczeła dymic mi z rana jak miała ponad 200tyś km czyli juz ponad 150tys km smigam na minerale i odpukac w nemalowane wsio gra jak w zegarku jesli można tak to ując odnosnie brania oleju jak pisałem wczesniej około 1,5l na 10,000km .
Jedyny minus to to że rano czy to lato czy zima jak odpalam to ma wysokie obroty ponad 2300 musze chyba cos z tym zrobic ,ale jakos tak juz zwlekam od paru lat .Sam zastanawiam sie nad ta płukanka silnika czy to warto i cy cos da bo jak nic to szkoda tylko kasy i jakim preparatem bo niemam pojecia.A odnosnie kabli wn. to ja jak załozyłem gaz to wymieniłem na Janmory i wszystko jest git pewnie przydało by sie jeszce wyienic palec i kopułke ale od dnia zakupu nawet nie zaglądałem pewnie jeszcze są oryginalne a świece to oczywiście że ngka rure dolotu ta gumowa karbowana mozna kupic za około 80zł zamiennik bo to wazna żecz zeby była szczelna
Jedyny minus to to że rano czy to lato czy zima jak odpalam to ma wysokie obroty ponad 2300 musze chyba cos z tym zrobic ,ale jakos tak juz zwlekam od paru lat .Sam zastanawiam sie nad ta płukanka silnika czy to warto i cy cos da bo jak nic to szkoda tylko kasy i jakim preparatem bo niemam pojecia.A odnosnie kabli wn. to ja jak załozyłem gaz to wymieniłem na Janmory i wszystko jest git pewnie przydało by sie jeszce wyienic palec i kopułke ale od dnia zakupu nawet nie zaglądałem pewnie jeszcze są oryginalne a świece to oczywiście że ngka rure dolotu ta gumowa karbowana mozna kupic za około 80zł zamiennik bo to wazna żecz zeby była szczelna
scrabi
scrabi napisał(a):Zapomniałem dodać że moja madzia po tym jak przeszedłem na minerał elfa 15w40 to miała już 350tyś km na liczniku a kupując ja w 2006r miała 156tyś na mizaczeła dymic mi z rana jak miała ponad 200tyś km czyli juz ponad 150tys km smigam na minerale i odpukac w nemalowane wsio gra jak w zegarku jesli można tak to ując odnosnie brania oleju jak pisałem wczesniej około 1,5l na 10,000km .
Jedyny minus to to że rano czy to lato czy zima jak odpalam to ma wysokie obroty ponad 2300 musze chyba cos z tym zrobic ,ale jakos tak juz zwlekam od paru lat .Sam zastanawiam sie nad ta płukanka silnika czy to warto i cy cos da bo jak nic to szkoda tylko kasy i jakim preparatem bo niemam pojecia.A odnosnie kabli wn. to ja jak załozyłem gaz to wymieniłem na Janmory i wszystko jest git pewnie przydało by sie jeszce wyienic palec i kopułke ale od dnia zakupu nawet nie zaglądałem pewnie jeszcze są oryginalne a świece to oczywiście że ngka rure dolotu ta gumowa karbowana mozna kupic za około 80zł zamiennik bo to wazna żecz zeby była szczelna
mialem i ja cos takiego ze jak zimna byla to strasznie wysokie obroty miala. szczegolnie moze to byc niekorzystne zima jak mamy -25 a tu nagle 2500obr/min-zdrowe dla silnika to raczej nie jest. odlaczylem bodajrze silniczek krokowy (wyciagnalem wtyczke) no i wrocilo wszystko do normy, dodam ze Mazda nie jest zagazowana wiec nie mam pojecia jaka bedzie reakcja na gazie
powiem tak .Śmigam madzia juz sporo sporo km juz zrobiłem i nic złego na nia nie moge powiedziec ma swoje wady i zalety wiecej zalet jak wad ale jednakk musze cos zrobic odnośnie tych wysokich obrotów,ale boje sie że jak cos zrobie to cos innego zeby sie nie pospało czytałem ze czasami po wyczyszczeniu przepływki i wycyszczeniu krokowca wyskakuja jakies inne błedy i auto zaczyna świrowąc więc sam juz niemam pojecia za co sie wziąśc w pierwszej kolejności
scrabi
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości