Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna

PostTen post został usunięty przez Gość 13 gru 2012, 16:28.
Powód: OT

Postprzez lkocur » 20 gru 2012, 18:15

Witam!

Sytuacja nagła, a jutro muszę wyjeżdżać moją 323f do Niemiec...

Otóż przy szybkim zwiększaniu obrotów silnik się dławi – szczególnie jest to odczuwalne przy jedynce i dwójce, zaś przy pozostałych biegach przy obrotach poniżej 2000.

Przy większych prędkościach działa bez problemów.

Co ciekawe – usterka nie występuje przy zimnym silniku.

Wymieniłem filtr powietrza i paliwa – brak zmian.

Jakieś podpowiedzi? Czy jest szansa, że bezpiecznie zajadę do Niemiec? Co może mi się przytrafić?
Początkujący
 
Od: 23 sie 2008, 12:56
Posty: 12
Auto: Mazda 323 F 1,5 16V BA

Postprzez Andrzej414 » 20 gru 2012, 18:30

Może przyjść mróz i śnieżyce. Wtedy będzie kibel...
P.S. Przepływka....?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Beny » 20 gru 2012, 18:44

nieszczelna rura między filtrem a przepływka,w najgorszym wypadku aparat zapłonowy.
Sprawdź rurę.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez lkocur » 20 gru 2012, 20:05

Dzięki za odpowiedź.

Rura faktycznie pęknięta – i być może była pęknięta już dłużej, bo od spodu (niezauważalnie). Zdjąłem całość, skleiłem (w związku z jutrzejszym wyjazdem nie mam szans zorganizować nowej) mocnym szkotem, jednak problem nie zniknął – nadal to samo... Starałem się skleić szczelnie.

Czy taka praca może coś uszkodzić podczas dłuższej eksploatacji (1000 km w jeden dzień) ??
Czy w związku z jeżdżeniem z pękniętą rurą (przejechałem dzisiaj 350 km z takim stanem rzeczy) mogłem coś uszkodzić przez to przyduszanie?

Zerknąłem w moją książeczkę pojazdu – wpisuję w nim wymiany – nie wiem jakim cudem, ale od 50 000 km nie wymieniłem świec, jak mniemam to również może być jedna z przyczyn? Świece wymienię jeszcze jutro z rana – jednak bardziej podejrzewam teraz pękniętą rurę, że coś narozrabiała...
Początkujący
 
Od: 23 sie 2008, 12:56
Posty: 12
Auto: Mazda 323 F 1,5 16V BA

Postprzez Garbage1989 » 20 gru 2012, 20:49

Te objawy wskazują mi na Lambdę u mnie było bardzo podobnie tylko u mnie najgorzej było przy przejściu przez 2000 obr/min ale zasadniczo brak mocy i przy mocniejszym dodaniu gazu się dławił a dopiero potem zabierał się do roboty. Po wymianie lambdy chodzi jak burza kupiłem zamiennik Denso bez wtyczki bo z wtyczką jest niemal 2 razy droższy najgorsze jest to że po podpięciu samej sondy do miernika pokazywało w miare prawidłowo tylko mam wrażenie jakby nie było na tyle szybko żeby komputer dobrze interpretował odczyty więc mi wywalało błęda w komputerze. Przeczytałem tez zestawienie czynności serwisowych w serwisówce i wszystko się zgdzadza bo zalecają wymianę sondy po 160 tysiącach km
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez lkocur » 20 gru 2012, 21:16

Duży rozrzut przyczyn...

Tak się składa, że mój przebieg to 158 000 km :–)

W każdym razie pytanie – jeśli jutro rano ASO faktycznie mi zdiagnozuje lambę – to czy mogę z uszkodzoną zajechać 1000 km, czy się nie zaleca? Co się może stać? Pytanie zasadne, mamy Święta za pasem i pewnie będę miał możliwość naprawy dopiero po Świętach – nawet tam, w Niemczech – tylko mam obawy o wyjazd... nie sądzę, że serwis zdobędzie lambdę jutro w 4 godziny...
Początkujący
 
Od: 23 sie 2008, 12:56
Posty: 12
Auto: Mazda 323 F 1,5 16V BA

Postprzez Beny » 20 gru 2012, 21:56

lkocur napisał(a):Czy w związku z jeżdżeniem z pękniętą rurą (przejechałem dzisiaj 350 km z takim stanem rzeczy) mogłem coś uszkodzić przez to przyduszanie?
raczej nie,też jeżdziłem sporo zanim doszedłem że jest pęknieta.
lkocur napisał(a):Duży rozrzut przyczyn...
a może byc większy.
Sprawdź jeszcze kopułkę i palec,przeczyść styki zobacz czy nie ma gdzieś pęknieć na palcu.Sprawdź kable może gdzieś iskra ucieka (spryskiwacz do kwiatków i na zapalonym silniku delikatnie pryskaj) najlepiej jak jest ciemno.
Swiece sprawdź w jakim są stanie,przy tym przebiegu ja bym wymienił.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez pewex93 » 23 gru 2012, 20:07

Witam.
Jakieś 4 miesiące temu wymieniałem w Swojej maździe uszczelkę pod głowicą i pierścienie. Przez jakiś czas było wszystko w porządku, ale po jakimś czasie zaczął mi przerywać na benzynie, na gazie jest wszystko ok. Na początku był to sporadyczny spadek mocy przy gwałtownym przyspieszaniu na wysokich obrotach, z czasem już przy wolniejszych jednak nie gasł tylko zatrzymywał się na 1000obr/min po chwili wciskania i puszczenia pedału gazu powracało do normy. Teraz już jest tak że ciężko jest ruszyć na benzynie ale na biegu jałowym sobie spokojnie pracuje, i czekam aż przełączy się na gaz wtedy dopiero mogę zacząć jechać. nawet ciężko jest na postoju wejść mu na obroty bo zaczyna strzelać gasnąć pali praktycznie na dotyk. Wymieniłem filtr paliwa i sprawdzałem filtr na pompce paliwa i czyściłem przepustnice. Myślałem ze to może być lewe powietrze albo przewody WN ale wtedy na gazie by nie dał rady jechać.
Mam nadzieje że mi ktoś pomoże bo to jest bardzo uciążliwe. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 23 gru 2012, 19:28
Posty: 4
Auto: Mazda 323f 1.5 ba lpg 1996r

Postprzez Andrzej414 » 23 gru 2012, 20:47

Gaz sam sobie ustala mieszankę bo ma tam swoje urządzenia i komputer. Może warto sprawdzić przepływomierz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez MareckiGTI » 23 gru 2012, 20:51

Może pompa paliwa.
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2010, 13:29
Posty: 129
Skąd: Chełm
Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6

Postprzez farciarz » 23 gru 2012, 23:28

Andrzej414 ma rację. Sprawdź po pierwsze przepływomierz. To najczęstsza przyczyna opisanego przez ciebie przypadku.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez pewex93 » 24 gru 2012, 15:31

Dzięki. po świętach zobaczę czy to to.
Początkujący
 
Od: 23 gru 2012, 19:28
Posty: 4
Auto: Mazda 323f 1.5 ba lpg 1996r

Postprzez yama » 24 gru 2012, 19:39

albo lewe powietrze za przeplywka np guma ci pekla dodajesz gazu i wtedy sie rozciaga zasysajac powietrze
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 571 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez ProboszczV6 » 25 gru 2012, 13:07

Czy masz możliwość sprawdzić ciśnienie paliwa? może woda w zbiorniku? może tak być jeśli jeździsz na gazie i tylko odpalasz na benzynie... może pompa?
Jaką masz instalację gazową? dawka gazu jest uzależniona od dawki benzyny, na podstawie czasu wtrysku benzyny, rodzaju wtrysków, temperatur i ciśnienia sterownik gazu przelicza czas/dawkę wtrysku gazu. Przynajmniej w przypadku sekwencyjnej instalacji, musi być cały układ zasilania benzyną w pełni sprawny żeby ustawić LPG. Później może się zacząć sypać zasianie benzyną ale ustawienia LPG zostają...
miałem takie przejścia z Xedem kolegi, po kilku tankowaniach benzyny przeszło...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez sts1x2 » 26 gru 2012, 14:52

też tak miałem, okazało się że mam syf w baku przez co kosz od pompy paliwa się zapchał, wyczyściłem kosz i jeździ na paliwku. Teraz przymierzam się do czyszczenia baku bo znowu problem się pojawia i moge tylko na lpg jezdzic. Czyścił już ktoś bak i czy macie jakieś ciekawe sposoby co by sie nie narobić?:)
Początkujący
 
Od: 20 paź 2011, 12:49
Posty: 11
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda Premacy 1,8 2005r LPG
JMZCP19F251374311

Postprzez mamil_23 » 26 gru 2012, 20:09

Moja madzia znowu zachorowała :( Dwa dni temu pojawiły się pierwsze objawy- delikatne pojedyncze szarpnięcia. I tak aż do dzisiaj.. Wracając do domu mazda zaczęła bardzo przerywać. Dojechałem do domu i wymieniłem kable, swiece, kopułkę i palec rodzielacza i pełny entuzjazmu wyruszyłem w podróż do rodziny aż tu po kilku km psikus powrócił.. Z kilometra na kilometr madzia przerywała coraz bardziej i bardziej aż zaczęła gasnąc.. Jechałem normalnie na biegu a obroty wariowały i co chwilę wskakiwały na 0 i jeśli wtedy nacisnąłęm sprzęgło to gasła. Aż do momentu aż zgasła na dobre i już nie odpaliła. Szarpanie jak i cała reszta występowała zarówno na gazie jak i paliwie.
Co obstawiacie?
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 22:52
Posty: 52
Skąd: Gromnik/małopolska
Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 26 gru 2012, 22:05

mamil_23 napisał(a):Co obstawiacie?

Obstawiałbym cewkę w aparacie zapłonowym.
Poszukaj tematów na Forum dotyczących tego.

Nie zaszkodziłoby też jakbyś uzupełnił profil o lokalizację.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mamil_23 » 27 gru 2012, 12:07

Właśnie też nad tym myślałem, bo już raz wymieniałem cały aparat zapłonowy. Lokalizacja uzupełniona :)
Zapomniałem dodać o "strzałach" z wydechu :)
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 22:52
Posty: 52
Skąd: Gromnik/małopolska
Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG

Postprzez pewex93 » 28 gru 2012, 12:35

ProboszczV6 napisał(a):Czy masz możliwość sprawdzić ciśnienie paliwa? może woda w zbiorniku? może tak być jeśli jeździsz na gazie i tylko odpalasz na benzynie... może pompa?
Jaką masz instalację gazową? dawka gazu jest uzależniona od dawki benzyny, na podstawie czasu wtrysku benzyny, rodzaju wtrysków, temperatur i ciśnienia sterownik gazu przelicza czas/dawkę wtrysku gazu. Przynajmniej w przypadku sekwencyjnej instalacji, musi być cały układ zasilania benzyną w pełni sprawny żeby ustawić LPG. Później może się zacząć sypać zasianie benzyną ale ustawienia LPG zostają...
miałem takie przejścia z Xedem kolegi, po kilku tankowaniach benzyny przeszło...

mam sekwencje, mi to juz sie dzieje od dłuższego czasu to chyba nie przejdzie samo
Początkujący
 
Od: 23 gru 2012, 19:28
Posty: 4
Auto: Mazda 323f 1.5 ba lpg 1996r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323