Sonda Lambda – co to jest, do czego służy, gdzie się znajduje, jak sprawdzić i jaki zamiennik?

Postprzez Przemek323c » 12 lis 2012, 19:38

Mierz przy samym kompie. Jak odepniesz sonde to czujesz roznice w pracy silnika ?
Przemek323c
 

Postprzez mazdaOE.pl » 12 lis 2012, 19:49

Witam wszystkich
Wymiana sondy nie pomorze na blad 11 11 17
Tak samo jak wymiana swiec, aparatu (oklejanie go), zaworu wolnych obrotow IAC oraz ustawienie TPS itp
To powinno byc sprawne lecz nie pomoze strikte na spadek spalania, moc, zamulanie
pozdrawiam
mazdaOEpl
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 cze 2011, 20:32
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA

Postprzez Przemek323c » 12 lis 2012, 19:54

mazdaOE.pl napisał(a):Witam wszystkich
Wymiana sondy nie pomorze na blad 11 11 17
Tak samo jak wymiana swiec, aparatu (oklejanie go), zaworu wolnych obrotow IAC oraz ustawienie TPS itp
To powinno byc sprawne lecz nie pomoze strikte na spadek spalania, moc, zamulanie


Maslo maslane. Czyli jakie jest rozwiazanie wg ciebie ?
Przemek323c
 

Postprzez mazdaOE.pl » 12 lis 2012, 20:06

pod koniec grudnia postaramy sie otworzyc warsztat gdzie klienci beda mogli usunac usterki jakie trapi ich mazdy.

jezli ktos zaslepial zawor EGR, badz IAC ,badz rozciagal sprezynke, "foliowa" aparat zaplonowy a pozniej lub dodawal jakies nie oryginalne rozwiazania seryjnej mazdy beda proszeni o powrocenie do stanu pierwotnego
pozdrawiam
mazdaOEpl
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 cze 2011, 20:32
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA

Postprzez Przemek323c » 12 lis 2012, 20:11

Czysty marketing jednym slowem...
Przemek323c
 

PostTen post został usunięty przez mazdaOE.pl 12 lis 2012, 20:22.

Postprzez Rene70 » 12 lis 2012, 20:40

Przemek323c napisał(a):Mierz przy samym kompie. Jak odepniesz sonde to czujesz roznice w pracy silnika ?

Mierzyłem za kostką (w wyjściu wbiłem igłę od ,,zrazów").
Przy wypiętej sondzie nie ma różnicy w pracy silnika,ale czytając inne posty tak może być.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2012, 22:36
Posty: 21
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda323f 1.5 +LPG 16V Z5
1998r.

Postprzez Przemek323c » 12 lis 2012, 20:43

Sprawdz co pokazuje przy pelnym bucie gaz w podloge.
Przemek323c
 

Postprzez rider143 » 12 lis 2012, 21:32

Przemek323c napisał(a):Sprawdz co pokazuje przy pelnym bucie gaz w podloge.
Najlepiej podczas jazdy gdy silnik jest obciążony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Rene70 » 12 lis 2012, 21:44

rider143 napisał(a):
Przemek323c napisał(a):Sprawdz co pokazuje przy pelnym bucie gaz w podloge.
Najlepiej podczas jazdy gdy silnik jest obciążony.


Taaak ale jak to zrobić? pociągnąć przewód do kabiny i podpiąć miernik?
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2012, 22:36
Posty: 21
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda323f 1.5 +LPG 16V Z5
1998r.

Postprzez rider143 » 12 lis 2012, 22:05

Rene70 napisał(a):pociągnąć przewód do kabiny i podpiąć miernik?
no na przykład. Tylko niech wskazania obserwuje druga osoba bo to bardzo wciągająca czynność :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Rene70 » 12 lis 2012, 22:23

Czy w czasie jazdy sonda ma być podłączona do kompa?
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2012, 22:36
Posty: 21
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda323f 1.5 +LPG 16V Z5
1998r.

Postprzez rider143 » 12 lis 2012, 22:26

Rene70 napisał(a):Czy w czasie jazdy sonda ma być podłączona do kompa?
tak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Rene70 » 13 lis 2012, 22:05

Zrobiłem tak jak wyżej. Uważam że sonda pracowała ładnie tz. 0,06 -0,91 przy niskich obrotach do 2,2k
powyżej 0,7 do 0,9V. Gdzieś czytałem że tak może być.
Ale ciekawostka – wykasowałem ECU przed jazdą. Sprawdziłem po przejechaniu 32 km.i nie pokazało
żadnego błędu -jechałem na benzynie. Na parę km przed garażem przełączyłem na gaz.Jak przyjechałem
podłączyłem LED i wywaliło ponownie 11 11 17.Ręce mi opadły.
Dodatkowo zastanawiam się dlaczego pokazuje czujnik temp.pow zasysanego.W mojej Madzi do tego czujnika podłączony jest reg.napięcia z altka. Ładuje 14,4 jak rozłączę 13,2V czyli jest sprawny.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2012, 22:36
Posty: 21
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda323f 1.5 +LPG 16V Z5
1998r.

Postprzez flywin » 13 lis 2012, 22:30

a przypadkiem nie jest to P0117 czujnik temp silnika zbyt niski sygnał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Rene70 » 13 lis 2012, 22:40

Ale jaja tego nie brałem pod uwagę – jutro zaraz sprawdzę.
A to możliwe że mam czterocyfrowe kody błędów.Tyle przeglądałem postów o błędach,myślałem że 4 dotyczą nowszych aut.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2012, 22:36
Posty: 21
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda323f 1.5 +LPG 16V Z5
1998r.

Postprzez Przemek323c » 14 lis 2012, 08:56

A na gazie jak sie sonda zachowuje przy bucie ? Tez na bogato ?
Przemek323c
 

Postprzez flywin » 14 lis 2012, 11:31

Rene70 napisał(a):Ale jaja tego nie brałem pod uwagę – jutro zaraz sprawdzę.
A to możliwe że mam czterocyfrowe kody błędów.Tyle przeglądałem postów o błędach,myślałem że 4 dotyczą nowszych aut.


otóż mazda po 97 roku z nowym znaczkiem ma kody 4 cyfrowe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez marcinnMX-6 » 14 lis 2012, 16:08

Witam , nie chce zakładać nowego tematu więc napiszę tutaj. Dzisiaj chciałem zobaczyć swoje sondy lambda i z tego względu, że posiadam silnik v6 jest ich 2. Jedna z przodu dobrze widoczna , natomiast druga z tylu. I zaglądam do tej z tyłu a tam patrze kable ucięte , albo przepalone. I teraz nie wiem nawet gdzie powinna być ta wtyczka od tej sondy bo widzę tylko sondę z uciętymi kablami . Może mi ktoś powiedzieć gdzie powinna być wtyczka? <co?>

Edit: Wtyczkę znalazłem , tylko teraz są 2 białe kabelki i jeden czarny , jest jakaś różnica który biały do którego ?
marcinnMX-6
 

Postprzez flywin » 14 lis 2012, 16:21

nie ma znaczenia bo białe to są do grzałki +/– nie ma znaczenia tylko czarny jest sygnałowy

jak natomiast 4 przewodowa białe grzałka +/– ,czarny sygnał, czary masa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323