FOTORELACJA – Naprawa aparatu zapłonowego P5
Lukano napisał(a):lesiux napisał(a):Tadziol wstawia zewnętrzną cewkę i też daje dożywotnia gwarancję.
W poprzedniej zielonej mx robiłem u tadziola. wysiadła po pół roku, skończyło się holowaniem.
gadałem ze smirnoffem. Ma w cenie używki nową cewkę. Kolejny raz nie będę się bawił w zewnętrzne.
dokładnie, w cenie druta masz nową cewkę i moduł.
lesiux napisał(a):wow to mnie zaskoczyłeś. Co na to Tadziol?
no co, kasuje jak każdy a reszte ma gdzieś

btw jaką daje gwarancję
- Od: 14 kwi 2009, 00:56
- Posty: 362
- Skąd: tu i tam :)
- Auto: mx3
Zapytałem Tadziola ile za przeróbkę i.... podziękowałem.Zrobiłem sam.Są niewielkie przerwy przy 2000 tys.ale nie zawsze i nie wiem,jak na razie badam.
Niestety nie było mnie stać na usługi Tadka.
Niestety nie było mnie stać na usługi Tadka.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
lesiux napisał(a):wow to mnie zaskoczyłeś. Co na to Tadziol?
Nie wiem.
Wysiadła mi w zimę, przy -30, w środku niczego jak na reklamie Playa, tylko tam wysiadło Ferrari
Zasuwałem na pieszo 12km w śnieżycy. Jak tylko zaholowałem samochód do domu i odmarzłem, w pierwszym odruchu wyrwałem wszelkie kable od aparatu i cewki. A z takimi powyrywanymi to już nawet o gwarancję nie pytałem
Teraz się z tego śmieję, ale wtedy nie było mi do śmiechu.
hopek napisał(a):btw jaką daje gwarancjęna piśmie
czy tylko ustną dla zachęty
Pewny nie jestem bo to 3 lata temu było, ale chyba ustną.
Piotrek.84 napisał(a):Zapytałem Tadziola ile za przeróbkę i.... podziękowałem.Z
Ile teraz? Ja chyba 350 płaciłem.
Heh w takich warunkach to nie dziwię się, że nie było Ci do śmiechu. Ja robiłem swoją w podobnym czasie jak Ty i za podobną ceną jak dobrze kojarzę. Gwarancja też ustna. Jak na razie moja działa z tym, że mazdzinka za wiele nie jeździ.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
No i moja Madzia odmówiła posłuszeństwa. Samochód nagle zgasł i nie odpala. Czasami odpali ale chwile pochodzi i gaśnie. Sprawdzałem i brak jest iskry na świecy. Kopułkę zdjąłem i przeczyściłem wszystkie styki i palec. Ale to nic nie dało iskry dalej brak. Cewka jest dobra, przewody też. Trochę mnie zastanawia zasilanie do cewki, mierzyłem i pokazuje 7 v a chyba powinno być więcej skoro cewka jest 12 voltowa. Czy ktoś może zmierzyć u siebie i powiedzieć ile ma?
- Od: 20 mar 2012, 07:43
- Posty: 5
Jak tam testował ktoś z Was patent,sprawdza się??
Miałem problemy z przerywaniem,ale po wymianie palca i aparatu na nowe problem zniknął.W fotorelacji użyłem starej kopułki i palca z lenistwa tak zostawiłem
Najważniejsze,że już Hula 
Miałem problemy z przerywaniem,ale po wymianie palca i aparatu na nowe problem zniknął.W fotorelacji użyłem starej kopułki i palca z lenistwa tak zostawiłem
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
czy te znaki są konieczne? Zapomniałem ich zrobić ...Poskładałem wszystko i czekam aż zaschnie silikon wiem tylko którą stroną tak naprawdę było to śmigiełko nacięte które wchodzi w silnik ale te blaszane "kółeczka" i palec włożyłem na oko kierując palec w stronę owego nacięcia...
Jest to bardzo istotne ?

- Od: 30 mar 2010, 14:46
- Posty: 29
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323F BA 95" 1.8
Z tego co mi wiadomo,przynajmniej w M3 tak jest,że palec wchodzi tylko w jednej pozycji więc nie ma możliwości pomyłki.
Jeśli chodzi o ten "wiatraczek" co przecina czujnik halla w module to również w M3 jest nacięcie i inaczej nie wejdzie.
Generalnie w moim przypadku nie było potrzeby robić tych znaków.Wszystko zależy od tego jaki masz aparat,jeśli M3 to luuuzik
Ps.Jak już zamontujesz i potestujesz to pamiętaj aby z łaski swojej napisać jak się spisuje owy patent i jaką cewkę zastosowałeś
Jeśli chodzi o ten "wiatraczek" co przecina czujnik halla w module to również w M3 jest nacięcie i inaczej nie wejdzie.
Generalnie w moim przypadku nie było potrzeby robić tych znaków.Wszystko zależy od tego jaki masz aparat,jeśli M3 to luuuzik
Ps.Jak już zamontujesz i potestujesz to pamiętaj aby z łaski swojej napisać jak się spisuje owy patent i jaką cewkę zastosowałeś
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
Aparat P5. Cewka za 120zł ze sklepu motoryzacyjnego we W-ku, kupiona jesienią. Zaizolowałem silikonem aparat bo zaczęło się pocić z okolicy oringu. Jak składałem te blaszki co się kręcą przy magnesach, to ta mniejsza miała wypustkę a ta większa co wchodziła na nią miała 4 możliwości do spasowania ( 4 dziurki ) . Albo coś mi się wydawało
. Co do palca to był czysty przypadek, że wszedł. Kiedy ściągałem raz jeszcze kopułkę bo nie mogłem odpalić na zworce, zobaczyłem że rzeczywiście u mnie w P5 też tylko jest 1 opcja włożenia palca. Zmartwiło mnie też mocne wytarcie styków kopułki, palec je wręcz splanował. Nie miałem już tej gumowej uszczelki co jest w aparacie i może dlatego kopułka za "głęboko" weszła i się przytarła ?! Albo uprzednio palec nie był idealnie dociśnięty...
Bynajmniej auto przestało szarpać podczas ekonomicznej jazdy, choć do końca silnik równo nie pracuje. Udało mi się go trochę ustabilizować śrubką wolnych obrotów , bo zmiana kontu zapłonu albo go muliła albo stawiała na nogi ale bez uzyskania więcej niż 700-750 obr. Wiem, że to jest tylko chwilowa reanimacja bo już znam ten wątek od czasu 3 cewek w ciągu 2,5 roku. Tak czy inaczej czeka mnie kolejna cewka. Wczoraj na alledrogo widziałem za 145plus Poczta, ale chyba zajadę tam gdzie ostatnio. Jesienią w tamtym sklepie oferowano mi też cewkę Hitachi jak kojarzę za ok 340 zł, ale na jedną i drugą nie dawali gwarancji a na alledrogo dają i nie wiem co wybrać...Inwestował ktoś w droższe cewki ?

- Od: 30 mar 2010, 14:46
- Posty: 29
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323F BA 95" 1.8
gramian napisał(a): Zaizolowałem silikonem aparat bo zaczęło się pocić z okolicy oringu.
było przy okazji zmienić oring, drogi nie jest.
gramian napisał(a):u mnie w P5 też tylko jest 1 opcja włożenia palca.
Nie wiem od czego to zależy, ale ja mam P5, tylko w mx3.
Byłem święcie przekonany, że palec nie wejdzie źle. złożyłem, odpalam a tu nic. mówię co do........
rozebrałem, sprawdzam, w końcu świece zmieniłem. myślałem, że przewody źle założyłem. Zmieniałem przewody na wszystkie strony
Na koniec wkurzyłem się, myślałem, że nowa cewka i nie działa. Zdjąłem palec założyłem całkiem odwrotnie. założyłem i chodzi jak marzenie

gramian napisał(a): sklepie oferowano mi też cewkę Hitachi jak kojarzę za ok 340 zł,
na allegro zawsze dają, żebyś kupił, a potem samy problemy.
Ja kupiłem od Smirnoff-a cewkę mobiltron, czy jakos tak. 12 miesięcy gwarancji.
Samochód śmiga od dołu do odcinki. jak nowo narodzony. mam nadziej, że tak długo będzie.
Oring zmieniałem, ale mam ukręcone 2 śruby, które jakby dociskają to miejsce w okolicy oringu i dlatego się poci...Te śruby to spadek po poprzedniku , a we Włocławku nikt się nie chcę podjąć rozwiercenia ich bez zdejmowania głowicy...Jeżeli to nie tajemnica to pochwal się ile taki Mobiltron u Smirnoffa by mógł kosztować.
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 30 mar 2010, 14:46
- Posty: 29
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323F BA 95" 1.8
gramian napisał(a):ale mam ukręcone 2 śruby,
aha czaje, te od góry. Z nimi możesz mieć problem, zrobić się da bez zdejmowania głowicy, ale pewnie boją się i nie chcą
gramian napisał(a):Jeżeli to nie tajemnica to pochwal się ile taki Mobiltron u Smirnoffa by mógł kosztować.
Żadna tajemnica, miałem w poprzednim poście napisać, tylko jakoś zapomniałem.
Zapłaciłem 180 zeta z odbiorem osobistym.
mam Mazde 626 GE w której własnie padł aparat zapłonowy.. czyu to samo da si9e w moim aparaciue zrobić ?
jak to dziwne być posiadaczem awaryjnej piękności...
Sprzedam częsci z rozbiórki silnika 1,8i (listwa wtryskowa z wtryskiwaczami , głowica termostat pompa wody)
Sprzedam częsci z rozbiórki silnika 1,8i (listwa wtryskowa z wtryskiwaczami , głowica termostat pompa wody)
- Od: 15 lut 2008, 08:28
- Posty: 50
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 626 GE 1,8i 16v kat. FP+ LPG 1997 hatchback
Lukano napisał(a):aha czaje, te od góry. Z nimi możesz mieć problem, zrobić się da bez zdejmowania głowicy, ale pewnie boją się i nie chcą
Bez problemu mozna przegwintowac na wiekszy rozmiar (wymagany porzadny gwintownik i troche dokladnosci) lub wsadzic sprezyne helicoil. Do zdemontowania tylko caly dolot i aparat.
-
Przemek323c
Pytanie mam. Opory wewnętrzne cewki jak zmierzyć? Rozebrałem aparat zapłonowy na części i przy cewce pomierzyłem rezystancje (gniazdo z 3 pinami) i wyszły mi dwa wyniki przy różnych kombinacjach połączeń: 1,1 Oma i 1kilo Oma. Patrząc na pomiary podane na forum (oporność pierwotna 0,49-0,79Oma i wtóra 2kiloOma-3kiloOma) to by wynikało,że mam walniętą cewkę. Chyba, że chodzi o to, że trzeba podać jeszcze jakieś napięcie?
- Od: 13 paź 2007, 10:50
- Posty: 55
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V(Z5) '96
Elpigaz – 4 generacja
Burchi napisał(a):Pytanie mam. Opory wewnętrzne cewki jak zmierzyć? Rozebrałem aparat zapłonowy na części i przy cewce pomierzyłem rezystancje (gniazdo z 3 pinami) ...
Uzwojenia wtórnego tam na złączu przecież nie masz wyprowadzonego więc co chcesz zmierzyć?
Mierz samo uzwojenie cewki BEZ dołączonej elektroniki.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ktoś z Was wcześniej pisał o przegrzewaniu się cewki.Niestety w moim przypadku cewka jest zimna,a autko zaczęło szarpać na gazie.Obstawiam na moduł.
Tak się zastanawiam,czy nie wylutować modułu,wyciągnąć na zewnątrz aparatu i podczepić go pod jakiś radiator? Wydaje mi się,że to on się grzeje.
Marek co Ty o tym sadzisz?
Tak się zastanawiam,czy nie wylutować modułu,wyciągnąć na zewnątrz aparatu i podczepić go pod jakiś radiator? Wydaje mi się,że to on się grzeje.
Marek co Ty o tym sadzisz?

Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości