Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)
Jeżdzę głównie po mieście więc oleju trochę bierze, ale myślę ze w granicach normy.
- Od: 4 cze 2010, 11:56
- Posty: 8
- Skąd: Gdańsk
- Auto: mazda 323f BA 1.5 16v '97
DonMatteo_GD napisał(a):Witam.
Mam spory problem z odpalaniem samochodu po krótkiej pracy silnika czyli w sytuacji kiedy nie zdąży się nagrzać. Przykładowo: Podjeżdzam sobie z garażu pod blok ( jakieś 100m) zostawiam samochód np. na noc i rano nie chce zapalić. Przekręcam kluczyk, rozrusznik kręci ale silnik nie pali. I tak muszę z 4-5 razy próbować aż w końcu zaskoczy. Na początku tak jakby na jeden albo dwa cylindry pracował, przerywa, szarpie i nie reaguje na wciskanie pedału gazu. Dopiero po chwili zaczyna pracować na wszystkie gary. Ktoś miał podobny przypadek? Objawy występują tylko w sytuacji którą opisałem czyli jak silnik pracował krótko i nie zdążył się nagrzać.
Poza tym jest też problem przy odpalaniu nagrzanego silnika po krótkim postoju. Auto zapala co prawda za 1wszym razem ale po odpaleniu obroty spadają prawie do zera i dopiero po chwili są takie jak być powinny. Ktoś ma jakieś pomysły co to może być? Sam nie za bardzo mam czas grzebać przy aucie z racji trybu pracy i chciałbym go oddać do mechanika najlepiej już z trafną diagnozą. Wymieniłem w nim narazie tylko kable wn, świece, palec i kopułkę więc to chyba można wykluczyć. Innych objawów typu kopcenie czy spadek mocy nie zauważyłem.
Z góry dzięki za rady.
obejrzyj aparat zapłonowy... sprawdź czy nie ma wycieków oleju spod niego... możliwe że jest uszkodzony... druga sprawa to filtr paliwa i wężyki... zobaczyć czy nie popękane i nie łapią powietrza
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
Dzięki za rady, na dniach postaram się wymigać błędy.
A ta przepływanka w którym miejscu się znajduje?
krzysek71 napisał(a):Na początek bym wybłyskał kody błędów ale stawiam na przepływankę
A ta przepływanka w którym miejscu się znajduje?
- Od: 4 cze 2010, 11:56
- Posty: 8
- Skąd: Gdańsk
- Auto: mazda 323f BA 1.5 16v '97
Miałem ten sam problem. Rozwianiem były luzy na popychaczach. Nowe płytki i pali za pierwszym razem nawet w zimie. Sprawdź byc może masz to co u mnie było. Tez dochodziłem ponad miesiąc co to było i kupę kasy wsadziłem na rożne pierdoły: palce rozdzielacza, kable, świece, sprawdzenie kodów,
(V)AZDA 323F BA 
- Od: 10 kwi 2009, 16:40
- Posty: 7
- Skąd: Chełm
- Auto: Mazda 323 F BA 1.5 97r
W poniedziałek sprawdziłem błędy. Wybłyskało 11, 16, 22 i 26, na uruchomionym silniku żadnych dodatkowych nie pokazało. Po sprawdzeniu zresetowałem pamięć błędów i od tej pory nic nie błyska. Pojeździłem dwa dni, wczoraj sprawdziłem jeszcze raz i dalej 0 błędów. Nie wiem czy te błędy co pokazało były jakieś stare czy jak... Dodatkowo zdziwiło mnie to że przez całe lato ani razu nie włączył mi się wentylator na chłodnicy, a po zresetowaniu pamięci i po nagrzaniu silnika zaczął się załączać, ale chyba tylko na chwile bo wczoraj trochę mocniej przycisnełem madzie i wentylator ani drgnął.
Ktoś mi może wyjaśnić w jaki sposób mam sprawdzić przepływkę ?
Ktoś mi może wyjaśnić w jaki sposób mam sprawdzić przepływkę ?
- Od: 4 cze 2010, 11:56
- Posty: 8
- Skąd: Gdańsk
- Auto: mazda 323f BA 1.5 16v '97
http://www.eter-mot.info/?1629,przeplyw ... 7-e5t51171 Zdjęcie numer 3, musisz mieć ten drucik taki 
- Od: 9 lut 2011, 22:52
- Posty: 52
- Skąd: Gromnik/małopolska
- Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG
Panowie pilnie potrzebuje pomocy,przejechałem moją mazda 323f ba 1.5 95r w 2dni 1000km i tyle co wróciłem zgasiłem i nie chce juz odpalic,zaswieciła sie kontrolka od imo i koniec,co moze byc przyczyną,oddpiołem aku,skasowałem błedy,zrobiłem test błedów i nic,sprawdziłem przekazniki bezpieczniki 2 kluczyk i jestem juz załamany,,,czytałem posty ale nie mam konkretów
- Od: 8 lut 2010, 20:43
- Posty: 62
- Skąd: Włoszczowa
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4
Ona zapali i zgasnie,normalnie daje iskre,gdyby padł aparat to nie dała by znaku zycia,moze padł poprostu przekaznik od immo,bardziej tu bede szukał
- Od: 8 lut 2010, 20:43
- Posty: 62
- Skąd: Włoszczowa
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4
Cos Ty to aparat, tez to przerabialem 2 dni stalem i zachodzilem w pale o co jej chodzi. Mowie jesli masz od kogo podmien aparat zaplonowy. Skad jestes panie bo juz z avatara w mojej okolicy widzialem taka mazde
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Okolice kielc,a w twoich stronach nie byłem jeszcze,zdenerwowałem sie i prowadze do elektryka ,aparat juz przerabiałem u kolegi i przekładalismy co sie dało,na 100% immo,okaze sie co jej dolega,widocznie ją troche za bardzo przegoniłem jak z nad morza wracałem ale to przeciez mazda 4lata bez wiekszej awarii a tu nagle taki zoonk
- Od: 8 lut 2010, 20:43
- Posty: 62
- Skąd: Włoszczowa
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4
Witam. Jak w temacie. Dzisiaj po pracy, samochód stał na zewnątrz jakieś 10godzin, próbując go odpalić usłyszałem tylko 'tykanie' spod maski. Odpaliłem "na pych", wyłączyłem silnik i znowu to samo. Tylko tykanie. Odpaliłem pchając, przejechałem 10km, silnik zdążył się ładnie nagrzać, zgasiłem więc, spróbowałem znowu i teraz odpalił. Tak trzy razy próbowałem i odpalał teraz za każdym razem. Ja stawiam, że rozrusznik może się już skończył ale kolega mówił ze COŚ się mogło zablokować w aparacie zapłonowym. Jakieś propozycje? Z góry dzięki za odp.
Mazda 323F BA-Z5 1998 Limited Edition a'la GT
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=143940
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=143940
- Od: 19 sie 2012, 20:02
- Posty: 58
- Skąd: Żywiec
- Auto: 323F BA-Z5; 1998
esina prawi dobrze. spróbować na innym akku.
W akumulatorze są cele odkręć je lub wyjmij korki. Trzeba uważać i bez ognia ani iskier i dotyku tego co się w nim znajduje. Sprawdz czy woda która się w nim znajduje jest u samej góry. Jeśli nie to dolej elektrolitu lub wody i naładuj. Jak nic nie pomoże, sprawdź na innym akumulatorze czy pali. jak tak masz przyczynę. Klemy też sprawdź, oczyść.
Może mieć akku bezobsługowy i żadnych cel nie będzie odkręcać. Niech weźmie po prostu inny akku i niech odpali na zimnym. Metoda dedukcji.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość