witam. szukałem coś na temat kabli zasil.pompke paliwa i nie znalazłem ,chodzi mi o kolory, czy cieńkie -czarny w srebrne kropki i siwy w srebrne kropki to wskaźnik poziomu paliwa,a grubsze,brązowy i czarno-żółty to zasilanie pompki,323f '97 15 16v bo o co chodzi podpiołem właśnie pod te grubsze żarówke i po przekręceniu zapłonu nie zaświeciła się ,czyli pompka nie działa, dopiero przy uruchamianiu silnika zaczeła swiecić, moim zdaniem troche za puźno trzeba długo kręcić aż odpali,paliwo na 1\5 zbiornika, w innych autach przy włączonym zapłonie działa pare sekund i wyłacza się pomuje w ten sposób paliwo do jakiegoś ciśnienia.
1. czy pod właściwe kable podpiołem żarówke 2.czy tak ma być że pompa pracuje dopiero przy urucham. silnika czy to już jakaś awaria 3.czy w BA jest jakiś zawór ciśnienia w układzie paliwa który to paliwo musi przepchnąć 4.( a to chce zrobić) jak podepne na krótko żeby zasterować pompe pali. na dwie sek.przed uruchom. silnika to nie popsuje czegoś. bo kolega tak miał ale pezy innym aucie i nic sie nie działo tyle że szbciej odpalał silnik.
''97 323f 1.5 16v pompa paliwa-odpalanie
Strona 1 z 1
jarek1711 napisał(a):Umnie po przekręceniu zapłonu pompka załancza się na 4 sekundy i gaśnie
Ciekawa sprawa, też mi by się podobało takie rozwiązanie, a jest powszechne. Ale u mnie niestety pompka startuje razem z rozrusznikiem, i niestety małe ciśnienie w listwie wtryskiwaczy --> późne odpalenie auta, niestartująca pompa przed rozrusznikiem --> brak energii na efektywne pompowanie w trakcie rozruchu --> późne odpalenie auta
Czekam na innych niech się wypowiedzą jak u nich, a ja idę oblukać schematy elektryczne i spróbować ogarnąć temat.
Załączając pompę przed odpaleniem nic nie popsujesz, najlepiej zrób zworę F/P z GND w gnieździe diagnostycznym wtedy ruszy pompa i dobije ciśnienia na listwie na której jest zawór regulujący to ciśnienie.
- Od: 30 kwi 2008, 20:20
- Posty: 199
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg
właśnie byłem sprawdzić kable(kurde -18) te grubsze to od pompy paliwa brązowy (+)a czarno żółty(–) zrobie skrut na razie na kablach.bartekdw powiedz więcej jak to zrobić w gnieździe diagn. zmostkować F i P razem włącznik i wraca do GND ,czy kablem z F lub P włącznik i do GND włącznik zrobie w środku do sterowania pompką
- Od: 25 maja 2010, 17:07
- Posty: 12
- Skąd: kielce-wiochaPL(podchyby)
- Auto: '97 323f 1.5 16v+sekwencja
nie chodzi o F i P tylko o pin F/P w złączu diagnostycznym ten w czwartym rzędzie od góry

jak go zmostkujesz przez przełącznik do masy niekoniecznie tej w złączu to powinien załączyć pompkę paliwa

jak go zmostkujesz przez przełącznik do masy niekoniecznie tej w złączu to powinien załączyć pompkę paliwa
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Taką przeróbkę zrobiłem w oplu astrze bo terz pompa nie załanczała się na chwile. Tam urządzenie sterujące (niby komp)dawał minus na przekażnik pompy na 4 -5 sekund i to nie działało.
Zamontowałem przyczsk obok stacyjki który po naciśnięciu dował minus na przekażnik ale dopiero po włączeniu zapłonu .Autko odpalało w największe mrozy .
I małe ostrzeżenie nie można było dłużej niż 4-5 sekund bo komputer łapał błąd i zapalała się kontrolka błędu ale auto i tak odpalało a kontrolka gasła przy następnym rozruchu bez użycia przycisku.
Opel łapał błąd --wymogi bezpieczeństwa--bo czujnik położenia wału daje sygnał że silnik nie chodzi (np.mamy wypadek). i wtedy jest odcinana praca pompy.Dlatego włancza się na krótko 4 sekundy i stop.
Podejrzewam że w mażdzie jest tak samo rozwiązane i przeróbke da się zrobić.
Zamontowałem przyczsk obok stacyjki który po naciśnięciu dował minus na przekażnik ale dopiero po włączeniu zapłonu .Autko odpalało w największe mrozy .
I małe ostrzeżenie nie można było dłużej niż 4-5 sekund bo komputer łapał błąd i zapalała się kontrolka błędu ale auto i tak odpalało a kontrolka gasła przy następnym rozruchu bez użycia przycisku.
Opel łapał błąd --wymogi bezpieczeństwa--bo czujnik położenia wału daje sygnał że silnik nie chodzi (np.mamy wypadek). i wtedy jest odcinana praca pompy.Dlatego włancza się na krótko 4 sekundy i stop.
Podejrzewam że w mażdzie jest tak samo rozwiązane i przeróbke da się zrobić.
- Od: 11 maja 2011, 16:46
- Posty: 48
- Auto: mazda 323f 1.5 BA
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości