''97 323f 1.5 16v pompa paliwa-odpalanie

Postprzez robekb » 31 sty 2012, 13:41

witam. szukałem coś na temat kabli zasil.pompke paliwa i nie znalazłem ,chodzi mi o kolory, czy cieńkie -czarny w srebrne kropki i siwy w srebrne kropki to wskaźnik poziomu paliwa,a grubsze,brązowy i czarno-żółty to zasilanie pompki,323f '97 15 16v bo o co chodzi podpiołem właśnie pod te grubsze żarówke i po przekręceniu zapłonu nie zaświeciła się ,czyli pompka nie działa, dopiero przy uruchamianiu silnika zaczeła swiecić, moim zdaniem troche za puźno trzeba długo kręcić aż odpali,paliwo na 1\5 zbiornika, w innych autach przy włączonym zapłonie działa pare sekund i wyłacza się pomuje w ten sposób paliwo do jakiegoś ciśnienia.
1. czy pod właściwe kable podpiołem żarówke 2.czy tak ma być że pompa pracuje dopiero przy urucham. silnika czy to już jakaś awaria 3.czy w BA jest jakiś zawór ciśnienia w układzie paliwa który to paliwo musi przepchnąć 4.( a to chce zrobić) jak podepne na krótko żeby zasterować pompe pali. na dwie sek.przed uruchom. silnika to nie popsuje czegoś. bo kolega tak miał ale pezy innym aucie i nic sie nie działo tyle że szbciej odpalał silnik.
Ostatnio edytowano 3 lut 2012, 02:59 przez robekb, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 25 maja 2010, 17:07
Posty: 12
Skąd: kielce-wiochaPL(podchyby)
Auto: '97 323f 1.5 16v+sekwencja

Postprzez jarek1711 » 31 sty 2012, 20:21

Umnie po przekręceniu zapłonu pompka załancza się na 4 sekundy i gaśnie
Załanczam rozrusznik i pali odrazu 1.5 BA 1995
I TAK POWINNO BYĆ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2011, 16:46
Posty: 48
Auto: mazda 323f 1.5 BA

Postprzez bartekdw » 31 sty 2012, 22:29

jarek1711 napisał(a):Umnie po przekręceniu zapłonu pompka załancza się na 4 sekundy i gaśnie

Ciekawa sprawa, też mi by się podobało takie rozwiązanie, a jest powszechne. Ale u mnie niestety pompka startuje razem z rozrusznikiem, i niestety małe ciśnienie w listwie wtryskiwaczy --> późne odpalenie auta, niestartująca pompa przed rozrusznikiem --> brak energii na efektywne pompowanie w trakcie rozruchu --> późne odpalenie auta :D
Czekam na innych niech się wypowiedzą jak u nich, a ja idę oblukać schematy elektryczne i spróbować ogarnąć temat.
Załączając pompę przed odpaleniem nic nie popsujesz, najlepiej zrób zworę F/P z GND w gnieździe diagnostycznym wtedy ruszy pompa i dobije ciśnienia na listwie na której jest zawór regulujący to ciśnienie.
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez andrzej-w » 1 lut 2012, 00:57

jarek1711 »
u mnie w z5 '96 tez nie pompuje paliwa po zaplonie na on, dopiero przy kreceniu rozrusznikiem
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez robekb » 1 lut 2012, 09:45

właśnie byłem sprawdzić kable(kurde -18) te grubsze to od pompy paliwa brązowy (+)a czarno żółty(–) zrobie skrut na razie na kablach.bartekdw powiedz więcej jak to zrobić w gnieździe diagn. zmostkować F i P razem włącznik i wraca do GND ,czy kablem z F lub P włącznik i do GND włącznik zrobie w środku do sterowania pompką
Początkujący
 
Od: 25 maja 2010, 17:07
Posty: 12
Skąd: kielce-wiochaPL(podchyby)
Auto: '97 323f 1.5 16v+sekwencja

Postprzez Garbage1989 » 1 lut 2012, 12:49

nie chodzi o F i P tylko o pin F/P w złączu diagnostycznym ten w czwartym rzędzie od góry

Obrazek

jak go zmostkujesz przez przełącznik do masy niekoniecznie tej w złączu to powinien załączyć pompkę paliwa
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez robekb » 1 lut 2012, 13:32

a widzisz teraz zaskoczyłem <glupek2> jak widać na rysunku to całkiem inaczej .Dzięki
Początkujący
 
Od: 25 maja 2010, 17:07
Posty: 12
Skąd: kielce-wiochaPL(podchyby)
Auto: '97 323f 1.5 16v+sekwencja

Postprzez scrabi » 1 lut 2012, 15:48

u mnie kolego tez jest tak że po właczeniu na zapłon pompra pracuje pare sekund i jak zgasną kontrolki od poduszki to odpalam auto i jest git
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez jarek1711 » 1 lut 2012, 20:49

Taką przeróbkę zrobiłem w oplu astrze bo terz pompa nie załanczała się na chwile. Tam urządzenie sterujące (niby komp)dawał minus na przekażnik pompy na 4 -5 sekund i to nie działało.
Zamontowałem przyczsk obok stacyjki który po naciśnięciu dował minus na przekażnik ale dopiero po włączeniu zapłonu .Autko odpalało w największe mrozy .
I małe ostrzeżenie nie można było dłużej niż 4-5 sekund bo komputer łapał błąd i zapalała się kontrolka błędu ale auto i tak odpalało a kontrolka gasła przy następnym rozruchu bez użycia przycisku.
Opel łapał błąd --wymogi bezpieczeństwa--bo czujnik położenia wału daje sygnał że silnik nie chodzi (np.mamy wypadek). i wtedy jest odcinana praca pompy.Dlatego włancza się na krótko 4 sekundy i stop.
Podejrzewam że w mażdzie jest tak samo rozwiązane i przeróbke da się zrobić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2011, 16:46
Posty: 48
Auto: mazda 323f 1.5 BA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323