Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

Postprzez KLECHA » 18 sty 2012, 20:41

emilios8 napisał(a):Cześć,

Wydaje mi się, że mało prawdopodobne jest żeby dwa naraz padły. Sprawdź czujniki multimetrem.
Jeżeli oporność będzie w normie (u mnie 1380 OHM) to sprawdź napięcie jakie czujnik generuje podczas obracania kołem (Prąd przemienny u mnie na poziomie 2,5 V podczas jazdy z prędkością około 80 KM/h).
Przy obracaniu koła ręką powinno małe napięcie pokazać.
Nie zaszkodzi czujniki poczyścić i dolać płynu hamulcowego a szczęki i tak trzeba wymienić.

Pozdrawiam
Emilios8



Cześć

Dzięki, podpytałem chłopaków w serwisie i też potwierdzili, że mało prawdopodobne aby 2 czujniki na raz ..... W piątek wymieniam szczęki i przepucuję wszystko mam nadzieją, że pomoże. Dam znać.

Szerokości :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 gru 2011, 20:51
Posty: 4
Skąd: Pszczyna
Auto: Premacy 2000 TDVI

PostTen post został usunięty przez Leszek 20 sty 2012, 17:39.
Powód: OT

Postprzez KLECHA » 21 sty 2012, 13:06

Świecący ABS + SZCZĘKI C.D.

No i jest problem, wczoraj wymieniłem w warsztacie szczęki, koronki i czujnik wyczyszczone, czujniki sprawdzone, błędy 13 i 14 nadal istnieją. Diagnosta stwierdził, że może być problem głębszy...., lecz nie potrafił mi powiedzieć czy nawet zasugerować w którym miejscu jest bolączka. Może ktoś miał ten problem i mnie naprowadzi ?. Przypomnę, że po przegrzaniu się prawego przedniego koła na skutek blokującego się cylinderka ( gumki wymienione i jest OK.) lub po prostu zbieg okoliczności, zaświeciły się kontrolki ABS i ręcznego w zasadzie równocześnie. Wymieniłem po zajściu klocki i cylinderek jak wspomniałem dostał nowe gumki. ABS nie działa i póki co rozkładam ręce.

Dzięki za każde info.

Pozdrowienia
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 gru 2011, 20:51
Posty: 4
Skąd: Pszczyna
Auto: Premacy 2000 TDVI

Postprzez Marek 161BD081 » 21 sty 2012, 13:19

Spróbuj może skasować kody błędów w/g opisu:
Kasowanie zapamiętanych błędów: podłączyć zworkę TBS-GND; włączyć kluczyk (nie odpalać!), poczekać na wszystkie kody, jak zacznie powtarzać (po pełnym wyświetleniu wszystkich kodów) nacisnąć hamulec 10x z częstotliwością mniejszą niż 1 sek.


Swoją drogą to trochę dziwne bo co ma przegrzanie przedniego koła do ew. uszk. czujników na kołach tylnych?

P.S.1. .... uzupełnij profil.
P.S.2. ja zmierzyłbym rezystancję wszystkich czujników ale mierząc we wtyczce, która wchodzi do sterownika ABS'u. Ma to na celu wyeliminowanie opcji, że kable uległy uszkodzeniu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez KLECHA » 21 sty 2012, 18:20

Test na zworkę zrobiłem przed wymianą szczęk i chwilę temu – kontrolki nadal świecą....... :| Przegrzanie koła wystąpiło równocześnie z opisanymi błędami i rzeczywiście wszystko wskazuje na przypadkową parę lecz nie szkodzi o tym napisać. Wszystkie czujniki ABS pod względem sprawności diagnosta sprawdził i pozostało jedynie kopanie w wiązkach. W/W błąd pokazywał się raz na jakiś czas a później zapalił na stałe, nie wiem co o tym myśleć. Sprawdzę jeszcze dzisiaj wcześniej przegrzane koło być może wiązka w tym miejscu oberwała i robi zwarcie....?.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 gru 2011, 20:51
Posty: 4
Skąd: Pszczyna
Auto: Premacy 2000 TDVI

Postprzez Kris_Wro » 1 lut 2012, 10:21

Koledzy Mazdowicze mam problem ze swoją Fką :D,był robiony SWAP z Z5 1,5 96r na 2,0 v6 KL31 96r, i nie chce odpalić po zdiagnozowaniu diodą wyszedł błąd 26, co można z tym zrobić, dzwoniłem po kilu psełdo elektrykach we Wrocławiu ale nikomu z nich się nie chce pomóc, nawet odpłatnie – a mówią że w PL bieda :). z góry wielkie dzięki za udzielenie jakichkolwiek pomocnych informacji.
No tun no Fun :)
Zapraszam na FB tam mini fotoleracja jak powstawała nasza F'ranca :D

www.facebook.com/media/set/?set=a.108161882586490.10746.100001780367258&type=3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2008, 10:16
Posty: 153
Skąd: Wroclaw-Swieradow Zdr-JG
Auto: Mazda 1,5 Z5/2,0 V6 KF 323f BA 96r. Black

Postprzez Marek 161BD081 » 1 lut 2012, 12:29

Raczej błąd 26 nie ma nic do problemów z odpalaniem auta.

Trzeba po kolei sprawdzić takie podstawowe rzeczy jak iskra, podawanie paliwa itd.
Może np. brakuje zasilania wtrysków, działa jakaś blokada immo itp. itd – tego na odległość nikt z nas nie zdiagnozuje.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Garbage1989 » 4 lut 2012, 14:12

koledzy mam problem ponieważ próbowałem odczytać dziś kody błędów i udało mi się wywołać tylko sekwencje KOEO i wymrugało mi następujące kody

Film – Youtube


jestem trochę skołowany bo wydaje się jakby 2 razy wymrugał kod 11 ale przeprowadzam operacje poraz pierwszy więc mogłem coś pokręcić i najdziwniejsze jest to że po przejściu pierwszej procedury nie chciał uruchomić silnika z wpiętą zworą i diodą mrugającą błędy przy okazji zdarzało się mu mieszać kontrolkami np ciśnienie oleju przez chwile w ogóle się nie załączało, myślałem, że upaliłem żarówkę ale po 3 próbie odpalenia pojawiła się spowrotem
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Garbage1989 » 12 lut 2012, 15:02

Sory za dwie odpowiedzi ale byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś skonsultował moje odczyty z filmiku bo nie wiem czy moja droga myślowa jest słuszna co prawda na razie jest za zimno żeby bawić sie w czyszczenie przepustnicy czy zabawę w sprawdzanie sondy lambda ale jak sie nieco ociepli to sie za to zabieram i byłoby łatwiej gdyby spojrzał na ten filmik ktoś kto już miał do czynienia z odczytywaniem błędów. Bardzo zastanawiające jest dla mnie również czemu nie udało mi się uruchomić KOER wiem że tam trzeba specjalnej procedury żeby potem wymrugało kody błędów na uruchomionym silniku albo trzeba podpiąć skaner OBD ale mam nieśmiałe wrażenie, ze przynajmniej powinien odpalić nawet pomimo dużego mrozu

Prosze o odpowiedź
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez flywin » 12 lut 2012, 15:27

bład P0117 – Niski Poziomo w obwodzie Temperatury chłodzenia Silnika

zresetuj komputer poprzez odłączenie klem AKU i wciśnięciu hamulca przez 30sek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Garbage1989 » 12 lut 2012, 15:43

:| to miałbym kody z OBD II ?? P0117 – ECT Circuit Malfunction, Engine Coolant Temperature (ECT) Circuit Low Input

już kiedyś miałem problem z czujnikiem temperatury ale generalnie chodziło o to że nie dawał odpowiedniego sygnału do licznika bo raz było wskazanie a raz nie tyle że od jakiegoś czasu po wymianie czujnika temperatury zaczął normalnie pokazywać i już nie dawał oznak błędu, no nic za to tez się będę musiał zabrać jak się zrobi ciepło

dzięki flywin

kwestia jest tego typu, że test przeprowadziłem po wymianie akumulatora i przez prawie 2h stał bez aku ale jak sie zrobi cieplej to sprawdzę to jeszcze
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez flywin » 12 lut 2012, 18:01

panie ja też miałem ten sam błąd nawet po wymianie czujnika itp.. dopiero jak psiakłęm wd itp po pinach czujnik i kostek dopiero znikło porostu nie było styku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Garbage1989 » 12 lut 2012, 19:49

okey wielkie dzięki za info zabiorę się za to w najbliższym możliwym terminie i dam znać czy u mnie tez pomogło

wielkie dzięki flywin
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez pawcio1017 » 13 lut 2012, 15:20

Garbage1989 napisał(a):kwestia jest tego typu, że test przeprowadziłem po wymianie akumulatora i przez prawie 2h stał bez aku ale jak sie zrobi cieplej to sprawdzę to jeszcze


Ale to nie wystarczy bo w Mazdach żeby skasowac ECU trzeba przytrzymac wciśnięty pedał haumlca przy odłączonym akumulatorze <oczko> Tak więc sama wymiana akumulatora nie skasowała Ci błędów. Najpierw skasuj aku i zobacz czy ponownie błąd wywali <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Marek 161BD081 » 13 lut 2012, 15:51

pawcio1017 napisał(a):Ale to nie wystarczy bo w Mazdach żeby skasowac ECU trzeba przytrzymac wciśnięty pedał haumlca przy odłączonym akumulatorze

Taka "procedura" w sumie będzie równoważna z zaświeceniem lampki po otwarciu drzwi <lol>
Chodzi o to aby rozładować ew. pojemności w układzie zasilania.
Przy odłączonym accu nieważne co zrobisz: naciśniesz hamulec, włączysz światła, włączysz oświetlenie wnętrza (poprzez otwarcie drzwi) czy naciśniesz na klakson to w sumie efekt będzie identyczny.
:)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez motorzystaa » 14 lut 2012, 21:29

Witam i ja w tym dziale musiałem zagościć.
Mam takie pytanie czy zamiast rezystora 1 kOhm moge zastosować np 1,5 kOhma albo 750 Ohm???? Takie tylko posiadam na stanie:)
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez flywin » 14 lut 2012, 22:52

możesz jedynie co będzie trudniej odczytać błedy bo będzie szybciej badz wolnej mrugać
albo świtało moce być bardziej intensywniejsze lub mniej już nie pamiętam, która opcja ale chyba z jasnością
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Marek 161BD081 » 14 lut 2012, 23:11

Zmiana wartości tego rezystora wpłynie TYLKO na jasność świecenia diody.
A tak na poważnie to jak znajdzie się rezystor od tych np. 680 ohm do np. 3.3kohm to świecenie zobaczy się bez jakichkolwiek obaw o uszkodzenie czegokolwiek.
Ale zamiast szukać i dobierać rezystor proponuję kupić jakąś kontrolkę LED na 12V i przylutować do niej kabelki.
:)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez motorzystaa » 14 lut 2012, 23:47

dzięki za odpowiedzi :)
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez rapet1 » 15 lut 2012, 15:17

A jak jest z tym kasowaniem błędów jedni piszą ze odłączyć minus z aku i pedal hamulca na 30s drudzy że plus i pedal na 30s a tu zaś następny zeby całkiem wypiąć i pedal hampla przytrzymać na 30s. To jak to wkońcu jest ??
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2011, 11:33
Posty: 63
Skąd: Łaziska Górne
Auto: 323f 1.8 BP 95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323