
Filtr paliwa – gdzie jest zamontowany? [BA Z5]
Jakieś 2 tygodnie temu wymieniałem, nie no zabawa przednia
2 dni zeszło
, przy okazji odkręciłem przepustnice (i wyczyściłem) wtedy dostęp łatwiejszy
. Główny problem był w tym, że zamocowana była nieoryginalna obejma na mikro śrubkę
. Dużo benzyny uciekło, ale potem już nie leciała xD się nawdychało co nie co
. Zamocowałem nowe nierdzewne obejmy na większe śruby, ale bez kombinowania kluczy to ciężko (imbus + klucz nasadowy 7mm). Ręce poharatane i dużo epitetów na japończyków, ale jest sukces
. Straty podziurawiony przewód od termostatu ;/. Szczerze lepiej dać do mechanika, a od spodu nie da rady zapomnijcie 

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=105090
Diagnostyka 323F Z5 :)
Diagnostyka 323F Z5 :)
- Od: 12 lut 2010, 17:05
- Posty: 38
- Skąd: Białystok/Zgierz
- Auto: Corolla E12 1.4 D4D & Smart Forfour 1.3
Witam
Kurde a ja w swojej 323f mam problem bo kupiłem filtr i okazało się że nie pasuje. Dostałem taki mały filtrona bodajże P880 i tam są tylko dwa miejsca dla węzyków. Problem jest taki że mo fitr paliwa jest sporo większy, a na dodatek od spodu wchodzi do niego jeden wężyk a wychodzą od góry dwa. Gościu w IC oglądał patrzył i powiedział żę "zgłupiał" i że nie ma pojęcia, że może mój fitr jest w jakiejś obudowie. Panowie pomóżcie bo chciałem wymienić go przed zimą.
Kurde a ja w swojej 323f mam problem bo kupiłem filtr i okazało się że nie pasuje. Dostałem taki mały filtrona bodajże P880 i tam są tylko dwa miejsca dla węzyków. Problem jest taki że mo fitr paliwa jest sporo większy, a na dodatek od spodu wchodzi do niego jeden wężyk a wychodzą od góry dwa. Gościu w IC oglądał patrzył i powiedział żę "zgłupiał" i że nie ma pojęcia, że może mój fitr jest w jakiejś obudowie. Panowie pomóżcie bo chciałem wymienić go przed zimą.
- Od: 25 mar 2011, 17:38
- Posty: 50
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f BA 97' Z5
- Od: 22 lip 2011, 16:35
- Posty: 96
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle
- Auto: mazda 323f bj 2000r 1.5
Ja mam u siebie filtr paliwa na ścianie grodziowej, a co do jego wymiany to trzeba się nagimnastykować aby go wymienić. Szczególnie przy zakładaniu dolnego wężyka.
pulkownik napisał(a):Ja mam u siebie filtr paliwa na ścianie grodziowej, a co do jego wymiany to trzeba się nagimnastykować aby go wymienić. Szczególnie przy zakładaniu dolnego wężyka.
dobrze jest wyjąć sobie przepustnicę wtedy jest więcej miejsca ale dostęp i tak tragedia i dolny wężyk ciężko założyć...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
Pozwolę sobie odświeżyć temat.Dzisiaj zauważyłem(usłyszałem) syczenie z przewodu który wychodzi z filtra oparów paliwa(czarna puszka na ściance grodziowej obok alternatora).Od spodu wychodzi przewód po kilku cm jest trójnik i jeden koniec idzie luźno pod samochod a drugi wraca do góry obok puszki(filtra) i jest zakończony króćcem do którego nic już nie jest podłączone.Z niego właśnie slychać syczenie i wydmuchiwane jest powietrze.Po sprawdzeniu "organoleptycznym" drugiego końca stwierdzam że tam już powietrze nie leci ani nie słychać syczenia.Nie wiem czy to normalne,czy może nie slyszałem tego wcześniej.Jeśli ktoś wie o czym piszę proszę o odpowiedź.Pozdrawiam 
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
- Od: 23 maja 2009, 14:40
- Posty: 107
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999
Witam , właśnie też wymieniałem filtr w 323 f 1,5 i myślę że już u mnie w 2,0 v6 było by łatwiej
Ciekawe ile mechanik by skasował za ta usługę , bo roboty to trochę z tym jest i dużo nerwów może takie gówienko napsuć 
-
marcinnMX-6
kolego też sie z tym męczyłem kiedyś ale szybko odpuściłem. ogólnie u siebie zdjąłem rurę z kolektora potem wyjąłem akumulator a kumpel łapy wsadził i wszystko z pełnym impetem zdjął przewody i wyjął filtr a ja się bałem na chama to robić ale jak widać nie było by w tym nic złego
cała robota około 20 minut trwała.
Nie narzekajcie, ja wymieniłem w go w KF-ie w 15min
ale miałem zdjęty kolektor ssący i cały CAI
Ciężko było zsunąć wężyki z filtra
ale jakoś poszło 
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
tomekV6 napisał(a):Nie narzekajcie, ja wymieniłem w go w KF-ie w 15min![]()
W KF-ie to teraz bym wymienił nawet w 10 min hehe , wystarczy zdjąć akumulator. W 1,5 to jest dopiero męczarnia, nie ma porównania do KF-a
-
marcinnMX-6
Oj już nie przesadzajcie Cie z tym filtrem,wszystko zależy od podejścia,weźmiesz od tyły to bedzie łatwiej ibliżej

-
Lantis 89
Jakbym mial teraz zmieniac to tylko po demontazu kolektora. Wtedy cala operacja zajmuje max 50-60 minut lacznie z demontazem kolektora,dolotu i akumulatora.
-
Przemek323c
Chłopaki napiszcie czy filtr paliwa znajduję się mniej więcej w tym miejscu, taka czarna puszka :


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d36 ... 41cd9.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d36 ... 41cd9.html
- Od: 24 cze 2012, 18:55
- Posty: 82
- Skąd: Konin
- Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996
Dzięki. Wymieniłem filtr ale trochę po dziadowsku to zrobiłem. Nie do końca przesunąłem spinki, szczególnie tą na dolnym wężu. Wkładałem jedną rękę raz od góry pomiędzy linkami raz od dołu, drugą się podpierałem i brakowało trzeciej.
- Od: 24 cze 2012, 18:55
- Posty: 82
- Skąd: Konin
- Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość