Jaka kopułka i palec rozdzielacza?
1, 2
Witam!
Muszę wymienić części z tematu, nie nadają się już do czyszczenia (były już czyszczone i styki są pościerane). Chcę je wobec tego zakupić i nie wiem czy jest coś co polecacie albo odradzacie. Znalazłem takie części:
http://www.japparts.pl/www/index.php?&p ... tinfo&_row[j_indexjc]=K23015
http://www.japparts.pl/www/index.php?&p ... tinfo&_row[j_indexjc]=K13020
Nie wiem kto jest producentem (po adresie wnioskuję, że JC)), ale ceny przystępne. Inną alternatywą są części z katalogu Inter Cars firm Nipparts lub EPS, ale są dużo droższe (zwłaszcza Nipparts) i nie ma ich na stanie. Co jest lepsze? Co polecacie? Czy te części z Japparts są coś warte? Na oryginały raczej się nie nastawiam.
Pozdrawiam,
Mumin
Muszę wymienić części z tematu, nie nadają się już do czyszczenia (były już czyszczone i styki są pościerane). Chcę je wobec tego zakupić i nie wiem czy jest coś co polecacie albo odradzacie. Znalazłem takie części:
http://www.japparts.pl/www/index.php?&p ... tinfo&_row[j_indexjc]=K23015
http://www.japparts.pl/www/index.php?&p ... tinfo&_row[j_indexjc]=K13020
Nie wiem kto jest producentem (po adresie wnioskuję, że JC)), ale ceny przystępne. Inną alternatywą są części z katalogu Inter Cars firm Nipparts lub EPS, ale są dużo droższe (zwłaszcza Nipparts) i nie ma ich na stanie. Co jest lepsze? Co polecacie? Czy te części z Japparts są coś warte? Na oryginały raczej się nie nastawiam.
Pozdrawiam,
Mumin
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
W ramach robienia samochodu dla siebie, zmieniłem między innymi palec, kopułkę, kable WN,... Po przejechaniu około 3 tys km musiałem wymienić palec spowrotem na oryginalny, który wyjąłem wcześniej (jego stan jest bardzo dobry) ponieważ mój nowy palec z JC przestał przewodzić. Dzięki temu miałem przyjemność być poholowany przez kumpla do garażu i trzeba było chwilę pogrzebac w poszukiwaniu usterki.
Palec, który jest na zdjęciach ma trochę inną konstrukcję niż ten mój, poniewaz u mnie połączenie dwóch "blaszek", czyli tej stykającej się z wyprowadzeniami z kopułki z tą na któą przychodzi napięcie z cewki było zrobione w ten sposób, że obie blaszki były nadziane na plastikowy bolec a ten był przygrzany czymś gorącym – cały ten układ "rozklekotał się po przejechaniu 3 tyś km i samochód nagle przestał mi jechać, nie chciał odpalić, jak juz odpalił to chodził chyba na 2 gary – generalnie porażka.
Zmieniłem na "stary" ale sprawny oryginał i jak ręką odjął.
Reasumując: Jestem na NIE dla palców z JC.
Kurczak
Palec, który jest na zdjęciach ma trochę inną konstrukcję niż ten mój, poniewaz u mnie połączenie dwóch "blaszek", czyli tej stykającej się z wyprowadzeniami z kopułki z tą na któą przychodzi napięcie z cewki było zrobione w ten sposób, że obie blaszki były nadziane na plastikowy bolec a ten był przygrzany czymś gorącym – cały ten układ "rozklekotał się po przejechaniu 3 tyś km i samochód nagle przestał mi jechać, nie chciał odpalić, jak juz odpalił to chodził chyba na 2 gary – generalnie porażka.
Zmieniłem na "stary" ale sprawny oryginał i jak ręką odjął.
Reasumując: Jestem na NIE dla palców z JC.
Kurczak
- Od: 10 maja 2005, 08:22
- Posty: 46
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Honda Civic Tourer 1.8
No więc zadałem pytanie w sklepie Japparts żeby mi powiedzieli kto te części wyprodukował i okazuje się, że to nie jest JC tylko japońska firma YEC. Japońskiej robocie chyba można zawierzyć. Już zamówiłem, zdam raport gdyby coś niedobrego (odpukać) się z nimi działo. Dzięki za porady.
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
No i o ile z kopułką nie ma żadnych problemów, o tyle palec rozdzielacza nie wchodzi na wałek wychodzący z aparatu zapłonowego. Stary palec ma otwór o średnicy 13,5mm, a ten firmy YEC ma 12mm. Z tego co mi powiedzieli w sklepie Japparts i z tego co wyczytałem w internecie to częsty problem. Nie wiem czy firma YEC nie uwzględniła modyfikacji w silniku Z5 w roku 97 czy co, w każdym razie palec nie wchodzi. Podobno jedynym wyjściem jest zakup oryginału. Mam więc pytanie (zwłaszcza do Jaksy) – ile kosztuje taki palec w oryginale i czy ktoś zna n-ry katalogowe?
Pozdrawiam,
Mumin
Pozdrawiam,
Mumin
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
KosteK napisał(a):Ja musiałem wymienić palec i kopułkę. W ASO zamontowano mi oryginały:
1. Palec rozdzielacza oryginał w ASO – 135,21zł
2. Kopułka aparatu zapłonowego oryginał w ASO – 109,21zł
Ja pierniczę! Nieźle sobie liczą – japoński zamiennik 18zł, oryginał 135zł. Prawie dziesięciokrotne przebicie.
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Mumin napisał(a):KosteK napisał(a):Ja musiałem wymienić palec i kopułkę. W ASO zamontowano mi oryginały:
1. Palec rozdzielacza oryginał w ASO – 135,21zł
2. Kopułka aparatu zapłonowego oryginał w ASO – 109,21zł
Ja pierniczę! Nieźle sobie liczą – japoński zamiennik 18zł, oryginał 135zł. Prawie dziesięciokrotne przebicie.
Sprawdzali – zamiennik palca nie pasował... Co do ceny, to ciekawe ile sobie prowizji doliczyli
- Od: 16 cze 2005, 10:55
- Posty: 727
Witam
Włącze się do rozmowy, mam mazde 323 bg 1.3 8v 1990r. i mam ten sam problem z palcem co poprzednik, kopulka pasuje a palec JC identyczny nie wchodzi na wał(0,5mm za wąski). to chyba jest kpina ze strony JC, że sprzedają towar nie pasujący do niczego, acz tak ważny w naszych autach. moj palec oryginał w ASO Gorzów kosztuje 150,– a zamiennik 15,–...SZOK. Najgorsze ze musze juz go wymienic. Pytanie do speców, można kupić podróbe i samą blaszke przełożyć(przelutować,przykleić) porządnie do stergo plastiku???.
Pozdr0
Włącze się do rozmowy, mam mazde 323 bg 1.3 8v 1990r. i mam ten sam problem z palcem co poprzednik, kopulka pasuje a palec JC identyczny nie wchodzi na wał(0,5mm za wąski). to chyba jest kpina ze strony JC, że sprzedają towar nie pasujący do niczego, acz tak ważny w naszych autach. moj palec oryginał w ASO Gorzów kosztuje 150,– a zamiennik 15,–...SZOK. Najgorsze ze musze juz go wymienic. Pytanie do speców, można kupić podróbe i samą blaszke przełożyć(przelutować,przykleić) porządnie do stergo plastiku???.
Pozdr0
- Od: 15 wrz 2005, 08:18
- Posty: 61
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: MAZDA 323 BG 1.3 8V 1990r.
ja natomiast poszedlem do sklepu moto. i powiedzialem ze chce kopulke, palec i kable ale dobre.kopulke i palec do odbioru mialem po 2 dniach BOSHa made in japan a koszt kopulki i palca nie przekroczyl 100. Nie widze problemu. Jak sie zamawia towar to sie mowi ze chcesz zamiennik tani albo cos dobrego. Z zamontowaniem nie mialem zadnych problemow.
JArek
- Od: 22 paź 2005, 08:03
- Posty: 22
- Skąd: Ińsko
- Auto: ProtegeSE BG SOHC 1,8 BP16V 94
Fragles napisał(a):ja natomiast poszedlem do sklepu moto. i powiedzialem ze chce kopulke, palec i kable ale dobre.kopulke i palec do odbioru mialem po 2 dniach BOSHa made in japan a koszt kopulki i palca nie przekroczyl 100. Nie widze problemu. Jak sie zamawia towar to sie mowi ze chcesz zamiennik tani albo cos dobrego. Z zamontowaniem nie mialem zadnych problemow.
Może do Twojego silnika był zamiennik i pasował. Natomiast nam chodzi o palec i kopułkę do "kultowego" 1,5 Z5.
- Od: 16 cze 2005, 10:55
- Posty: 727
Okazuje się, że i do Z5 da się znaleźć zamiennik palca. Kupiłem taki palec włoskiej formy EPS, nie wygląda tak solidnie jak ten japoński YEC, ale pasuje. Zapłaciłem 22zł. Handluje tym Inter Cars więc tam radzę szukać w razie potrzeby.
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Mumin napisał(a):Okazuje się, że i do Z5 da się znaleźć zamiennik palca. Kupiłem taki palec włoskiej formy EPS, nie wygląda tak solidnie jak ten japoński YEC, ale pasuje. Zapłaciłem 22zł. Handluje tym Inter Cars więc tam radzę szukać w razie potrzeby.
Dobrze wiedzieć Mumin – to daj znać jak się spisuje, czy wszystko gra.
BTW Ja postanowiłem, że jade tylko na oryginałach
- Od: 16 cze 2005, 10:55
- Posty: 727
Witam.
mam podobny problem, nie moge znalesc pasujacego palca do mojej Madzi Ogólnie problem mam z tym, ze otwór w palcu jest w postaci trójkąta z obcietymi rogami, no i u mnie te rogi sa ściete idealniepłasko, a wszystkie palce maja te rogi ściete na delikatnie połokrągło i niestety to nie pasuje Gdzie mogę kupić taki pasujący, mam aparat P9. Czy ktos coś poradzi???
mam podobny problem, nie moge znalesc pasujacego palca do mojej Madzi Ogólnie problem mam z tym, ze otwór w palcu jest w postaci trójkąta z obcietymi rogami, no i u mnie te rogi sa ściete idealniepłasko, a wszystkie palce maja te rogi ściete na delikatnie połokrągło i niestety to nie pasuje Gdzie mogę kupić taki pasujący, mam aparat P9. Czy ktos coś poradzi???
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
Tasior napisał(a):A gdzie ja znajde ten inter cars, interesowałby mnie cos w mazowieckim i dolnoslaskim???
Znajdziesz jakąś filię tutaj: http://www.intercars.com.pl/show_str.php?id=45&typ=fil
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
A tam w sieci nie ma... panikę siejesz:
http://sklep.intercars.com.pl/result1.php?res=1&atg=10922834&art=315528&gen=691&gru=7110604&towkod=9D2DFC&zdj=1
A tutaj małe wyjaśnienie czemu EPS pasuje, a YEC nie – mimo że to te same kody cześci..
http://sklep.intercars.com.pl/result1.php?res=1&atg=10922834&art=315528&gen=691&gru=7110604&towkod=9D2DFC&zdj=1
A tutaj małe wyjaśnienie czemu EPS pasuje, a YEC nie – mimo że to te same kody cześci..
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości