Nie wkreca sie na obroty... Po "wystrzale gazu".
Strona 1 z 1
Witam, posiadam mazde 323f [1.5 DOHC 88KM PB+LPG]. Jechalem sobie pod gorke (na LPG) i mazda nie chciala isc wiec dodalem jej troche gazu a tu (bum i bum) dwa razy strzelila... :/ Zjechalem na pobocze i dotoczylem sie na wolnych obrotach do domu... Teraz nie wkreci sie na obroty... Musze baaardzo powoli dodawac gazu zeby sie wkrecila
dzieje sie to zarowno na benzynie jak i na gazie, chociaz na benzynie jest duzo lepiej i zdarza sie ze uda sie ja wkrecic tak ladnie... A i zauwazylem ze w okolicy przepustnicy kapie jakas "woda"... niestety nie mialem czasu sprawdzic skad to kapie. Co to moze byc? Mam nadzieje ze ktos pomoze 
- Od: 9 lut 2011, 22:52
- Posty: 52
- Skąd: Gromnik/małopolska
- Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG
No wlasnie nie ma tego drucika;/ Tylko powiedzcie czemu mi sie cos tam leje-kapie?
Zdjecie przeplywomierza... Prosze powiedzcie czy to napewno on jest zepsuty.
http://imageshack.us/photo/my-images/17/dsc00230br.jpg/
Zdjecie przeplywomierza... Prosze powiedzcie czy to napewno on jest zepsuty.
http://imageshack.us/photo/my-images/17/dsc00230br.jpg/
- Od: 9 lut 2011, 22:52
- Posty: 52
- Skąd: Gromnik/małopolska
- Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG
tak, jest zepsuty, a nie wiem co Ci sie tam leje, może odrobina oleju jest, generalnie wymień przepływomierz i śmigaj dalej, tylko weź pod uwage przyczyne, udaj sie do gazownika żeby ustawić wszystko
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
- Od: 7 gru 2008, 17:52
- Posty: 146
- Skąd: Biskupiec/Gdańsk
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA
Podobno ze to przez przeplywomierz sie gaz nie przepalal i skraplal czy cos takiego
no wlasnie musze wybrac sie na regulacje po wymianie:) Dzieki za odpowiedz 
- Od: 9 lut 2011, 22:52
- Posty: 52
- Skąd: Gromnik/małopolska
- Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG
mamil_23 napisał(a):Podobno ze to przez przeplywomierz sie gaz nie przepalal i skraplal czy cos takiegono wlasnie musze wybrac sie na regulacje po wymianie:)
Guzik prawda!
Widzę, że masz klapkę na przepływomierzu więc masz instalację najwyżej II generacji.
A takie instalacje MUSZĄ być właściwie dobrane, wyregulowane a elementy układu zapłonowego we właściwym stanie co zmniejsza ryzyko (nie eliminuje całkiem!) wystąpienia wystrzałów w kolektor.
Jedyna rada aby się pozbyć wystrzałów to ... montaż instalacji sekwencyjnej lpg co nie ukrywam, że zalecałbym.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Tak racja to drugiej generacji jest.
ale wczesniej mialem w poprzednim samochodzie tak samo taka a wystrzalu nie mialem ani jednego przez ponad 6miesiecy. Wydaje mi sie ze nie jest dobrze ustawiona bo nie byla daaaaaawno regulowana. 
- Od: 9 lut 2011, 22:52
- Posty: 52
- Skąd: Gromnik/małopolska
- Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG
Inst. II gen. jest b. czuła na zabrudzenie filtra powietrza, dryft parametrów parownika itd. tak więc regulacja raz na jakiś czas jest jednak wskazana.
Ale i tak to nie ochroni w pełni od możliwości wystrzału
W moim poprzednim autku 2 razy wymieniałem przepływkę (mimo dobrej kondycji ukł. zapłonowego jak i okresowej korekty regulacji gazu) i wiem co to oznacza "instalacja II generacji"
Dodatkowo poza standardową klapka i pierścieniem "antywybuchowym" przy przepływomierzu miałem jeszcze zamontowane dwa "grzybki" (fi 40mm) na dolocie. Ten "zestaw" jednak nie zdołał w pełni uchronić przedostatniego przepływomierza.
Ale i tak to nie ochroni w pełni od możliwości wystrzału
W moim poprzednim autku 2 razy wymieniałem przepływkę (mimo dobrej kondycji ukł. zapłonowego jak i okresowej korekty regulacji gazu) i wiem co to oznacza "instalacja II generacji"
Dodatkowo poza standardową klapka i pierścieniem "antywybuchowym" przy przepływomierzu miałem jeszcze zamontowane dwa "grzybki" (fi 40mm) na dolocie. Ten "zestaw" jednak nie zdołał w pełni uchronić przedostatniego przepływomierza.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Nie ma to jak sekwencja :/ ale brak funduszy zeby zmienic na taka:D hehe:) Dzieki za informacje.
po wymianie przeplywomierza udam sie na regulacje gazu, moze pomoze 
- Od: 9 lut 2011, 22:52
- Posty: 52
- Skąd: Gromnik/małopolska
- Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG
Gdzie masz zamontowany mikser?
Przy przepływomierzu czy przy przepustnicy?
Przy przepływomierzu czy przy przepustnicy?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Podepnę się:
Objawy podobne, trzeba bardzo powoli dodawać gazu, przy gwałtowniejszym wciśnięciu strzelanie i szarpanie. Problem pojawił się nagle, auto nie zagazowane. Diagnoza ta sama (przepływomierz)? Gdzie jest owy drucik? W fotorelacjach nie udało mi się znaleźć.
PS w trybie serwisowym po odpaleniu silnik od razu gaśnie
Objawy podobne, trzeba bardzo powoli dodawać gazu, przy gwałtowniejszym wciśnięciu strzelanie i szarpanie. Problem pojawił się nagle, auto nie zagazowane. Diagnoza ta sama (przepływomierz)? Gdzie jest owy drucik? W fotorelacjach nie udało mi się znaleźć.
PS w trybie serwisowym po odpaleniu silnik od razu gaśnie
- Od: 9 lip 2007, 20:00
- Posty: 52
- Skąd: Poznań
- Auto: 323F BA 1.5 Z5 '97
http://www.eter-mot.info/?1629,przeplyw ... 7-e5t51171
3 zdjęcie.
popatrz czy masz ten drucik co sie znajduje na srodku 
3 zdjęcie.
- Od: 9 lut 2011, 22:52
- Posty: 52
- Skąd: Gromnik/małopolska
- Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG
z frmn89 – ja pomyślałbym raczej o poszukaniu winy w aparacie zapłonowym a dokładniej w "kończącej" się cewce zapłonowej 
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dolot szczelny, cewka zmieniana jakiś rok temu. Kiedy się kończyła, były inne objawy.
EDIT
Kiedy delikatnie dodawać gazu, wkręca się całkiem nieźle, przy mocniejszym wciśnięciu pedału dławi się. W zakresie 4000-6500 pracuje bardzo ładnie, nawet z w pełni wciśniętym gazem.
EDIT
Kiedy delikatnie dodawać gazu, wkręca się całkiem nieźle, przy mocniejszym wciśnięciu pedału dławi się. W zakresie 4000-6500 pracuje bardzo ładnie, nawet z w pełni wciśniętym gazem.
- Od: 9 lip 2007, 20:00
- Posty: 52
- Skąd: Poznań
- Auto: 323F BA 1.5 Z5 '97
EDIT EDIT
Komputer błędów nie wymruguje. Po kontrolnym odpięciu wtyczki od przepustnicy wymruguje 12, więc niby tester diodowy działa. Jakieś pomysły? (dodam, że silnik krótko po remoncie, 12 bar na każdym cylindrze, kable NGK, świece NGK, kopułka i palec mają może z 3 miesiące; przed wymianą problemów nie było, po podmienieniu na stare bez zmian; rence opadywują...)
Komputer błędów nie wymruguje. Po kontrolnym odpięciu wtyczki od przepustnicy wymruguje 12, więc niby tester diodowy działa. Jakieś pomysły? (dodam, że silnik krótko po remoncie, 12 bar na każdym cylindrze, kable NGK, świece NGK, kopułka i palec mają może z 3 miesiące; przed wymianą problemów nie było, po podmienieniu na stare bez zmian; rence opadywują...)
- Od: 9 lip 2007, 20:00
- Posty: 52
- Skąd: Poznań
- Auto: 323F BA 1.5 Z5 '97
Również podłacze sie do tematu.
tak jak kolega frmn89 mam te same objawy, i tak samo moja Madzia nie posiada Gazu,
Przepływomierz powinien być wporzadku, sprawdzalem drucik w srodku jest...
Lekko wciaskajac gaz idzie powoli do przodu, mocniej to szarpie i strzela......
Stalo mi sie to 2 dni temu w trakcie jazdy, jechalo auto normalnie po czym przestal reagowac na pedal gazu.
Kable NGK, Swiece NGK , zmieniane 10miesiecy temu..
Ktoś ma jakieś pomysly co to moze być?
tak jak kolega frmn89 mam te same objawy, i tak samo moja Madzia nie posiada Gazu,
Przepływomierz powinien być wporzadku, sprawdzalem drucik w srodku jest...
Lekko wciaskajac gaz idzie powoli do przodu, mocniej to szarpie i strzela......
Stalo mi sie to 2 dni temu w trakcie jazdy, jechalo auto normalnie po czym przestal reagowac na pedal gazu.
Kable NGK, Swiece NGK , zmieniane 10miesiecy temu..
Ktoś ma jakieś pomysly co to moze być?
- Od: 12 lis 2009, 20:32
- Posty: 5
- Skąd: Oświęcim
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 96'r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości