Nie wkreca sie na obroty... Po "wystrzale gazu".

Postprzez mamil_23 » 3 sie 2011, 16:47

Witam, posiadam mazde 323f [1.5 DOHC 88KM PB+LPG]. Jechalem sobie pod gorke (na LPG) i mazda nie chciala isc wiec dodalem jej troche gazu a tu (bum i bum) dwa razy strzelila... :/ Zjechalem na pobocze i dotoczylem sie na wolnych obrotach do domu... Teraz nie wkreci sie na obroty... Musze baaardzo powoli dodawac gazu zeby sie wkrecila :( dzieje sie to zarowno na benzynie jak i na gazie, chociaz na benzynie jest duzo lepiej i zdarza sie ze uda sie ja wkrecic tak ladnie... A i zauwazylem ze w okolicy przepustnicy kapie jakas "woda"... niestety nie mialem czasu sprawdzic skad to kapie. Co to moze byc? Mam nadzieje ze ktos pomoze :(
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 22:52
Posty: 52
Skąd: Gromnik/małopolska
Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG

Postprzez flywin » 3 sie 2011, 18:47

masz do wymiany Przepływomierz powietrza ,poprzez wystrzał mieszanki Propanu butanu został uszkodzony przeplywomierz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez cwany » 3 sie 2011, 19:31

potwierdzam, przepływomierz, wymontuj i zobacz że nie będzie takiego drucika wystającego w środku
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez mamil_23 » 3 sie 2011, 20:36

No wlasnie nie ma tego drucika;/ Tylko powiedzcie czemu mi sie cos tam leje-kapie?

Zdjecie przeplywomierza... Prosze powiedzcie czy to napewno on jest zepsuty. :)
http://imageshack.us/photo/my-images/17/dsc00230br.jpg/
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 22:52
Posty: 52
Skąd: Gromnik/małopolska
Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG

Postprzez cwany » 5 sie 2011, 08:09

tak, jest zepsuty, a nie wiem co Ci sie tam leje, może odrobina oleju jest, generalnie wymień przepływomierz i śmigaj dalej, tylko weź pod uwage przyczyne, udaj sie do gazownika żeby ustawić wszystko
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez mamil_23 » 5 sie 2011, 08:50

Podobno ze to przez przeplywomierz sie gaz nie przepalal i skraplal czy cos takiego :P no wlasnie musze wybrac sie na regulacje po wymianie:) Dzieki za odpowiedz :)
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 22:52
Posty: 52
Skąd: Gromnik/małopolska
Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 6 sie 2011, 10:54

mamil_23 napisał(a):Podobno ze to przez przeplywomierz sie gaz nie przepalal i skraplal czy cos takiego :P no wlasnie musze wybrac sie na regulacje po wymianie:)

Guzik prawda!
Widzę, że masz klapkę na przepływomierzu więc masz instalację najwyżej II generacji.
A takie instalacje MUSZĄ być właściwie dobrane, wyregulowane a elementy układu zapłonowego we właściwym stanie co zmniejsza ryzyko (nie eliminuje całkiem!) wystąpienia wystrzałów w kolektor.
Jedyna rada aby się pozbyć wystrzałów to ... montaż instalacji sekwencyjnej lpg co nie ukrywam, że zalecałbym. :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mamil_23 » 6 sie 2011, 11:19

Tak racja to drugiej generacji jest. :) ale wczesniej mialem w poprzednim samochodzie tak samo taka a wystrzalu nie mialem ani jednego przez ponad 6miesiecy. Wydaje mi sie ze nie jest dobrze ustawiona bo nie byla daaaaaawno regulowana. ;)
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 22:52
Posty: 52
Skąd: Gromnik/małopolska
Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 6 sie 2011, 11:31

Inst. II gen. jest b. czuła na zabrudzenie filtra powietrza, dryft parametrów parownika itd. tak więc regulacja raz na jakiś czas jest jednak wskazana.
Ale i tak to nie ochroni w pełni od możliwości wystrzału :(
W moim poprzednim autku 2 razy wymieniałem przepływkę (mimo dobrej kondycji ukł. zapłonowego jak i okresowej korekty regulacji gazu) i wiem co to oznacza "instalacja II generacji" :(
Dodatkowo poza standardową klapka i pierścieniem "antywybuchowym" przy przepływomierzu miałem jeszcze zamontowane dwa "grzybki" (fi 40mm) na dolocie. Ten "zestaw" jednak nie zdołał w pełni uchronić przedostatniego przepływomierza.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mamil_23 » 6 sie 2011, 11:37

Nie ma to jak sekwencja :/ ale brak funduszy zeby zmienic na taka:D hehe:) Dzieki za informacje. ;) po wymianie przeplywomierza udam sie na regulacje gazu, moze pomoze ;)
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 22:52
Posty: 52
Skąd: Gromnik/małopolska
Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 6 sie 2011, 11:48

Gdzie masz zamontowany mikser?
Przy przepływomierzu czy przy przepustnicy?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mamil_23 » 6 sie 2011, 13:53

Przy przepustnicy .
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 22:52
Posty: 52
Skąd: Gromnik/małopolska
Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG

Postprzez frmn89 » 7 sie 2011, 12:57

Podepnę się:

Objawy podobne, trzeba bardzo powoli dodawać gazu, przy gwałtowniejszym wciśnięciu strzelanie i szarpanie. Problem pojawił się nagle, auto nie zagazowane. Diagnoza ta sama (przepływomierz)? Gdzie jest owy drucik? W fotorelacjach nie udało mi się znaleźć.

PS w trybie serwisowym po odpaleniu silnik od razu gaśnie
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2007, 20:00
Posty: 52
Skąd: Poznań
Auto: 323F BA 1.5 Z5 '97

Postprzez mamil_23 » 7 sie 2011, 15:41

http://www.eter-mot.info/?1629,przeplyw ... 7-e5t51171
3 zdjęcie. :) popatrz czy masz ten drucik co sie znajduje na srodku :)
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 22:52
Posty: 52
Skąd: Gromnik/małopolska
Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG

Postprzez frmn89 » 7 sie 2011, 21:00

Wizualnie w porządku.
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2007, 20:00
Posty: 52
Skąd: Poznań
Auto: 323F BA 1.5 Z5 '97

Postprzez mamil_23 » 7 sie 2011, 21:57

Sprawdzales dolot czy nie jest gdzies dziurawy?
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2011, 22:52
Posty: 52
Skąd: Gromnik/małopolska
Auto: Była: Mazda 323f BG 1.8 DOHC 128KM PB+LPG
Jest: Mazda 323f 1.5 DOHC 88KM PB+LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 7 sie 2011, 23:15

z frmn89 – ja pomyślałbym raczej o poszukaniu winy w aparacie zapłonowym a dokładniej w "kończącej" się cewce zapłonowej :(
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez frmn89 » 8 sie 2011, 09:35

Dolot szczelny, cewka zmieniana jakiś rok temu. Kiedy się kończyła, były inne objawy.

EDIT

Kiedy delikatnie dodawać gazu, wkręca się całkiem nieźle, przy mocniejszym wciśnięciu pedału dławi się. W zakresie 4000-6500 pracuje bardzo ładnie, nawet z w pełni wciśniętym gazem.
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2007, 20:00
Posty: 52
Skąd: Poznań
Auto: 323F BA 1.5 Z5 '97

Postprzez frmn89 » 8 sie 2011, 21:35

EDIT EDIT

Komputer błędów nie wymruguje. Po kontrolnym odpięciu wtyczki od przepustnicy wymruguje 12, więc niby tester diodowy działa. Jakieś pomysły? (dodam, że silnik krótko po remoncie, 12 bar na każdym cylindrze, kable NGK, świece NGK, kopułka i palec mają może z 3 miesiące; przed wymianą problemów nie było, po podmienieniu na stare bez zmian; rence opadywują...)
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2007, 20:00
Posty: 52
Skąd: Poznań
Auto: 323F BA 1.5 Z5 '97

Postprzez fucek » 17 sie 2011, 10:18

Również podłacze sie do tematu.
tak jak kolega frmn89 mam te same objawy, i tak samo moja Madzia nie posiada Gazu,
Przepływomierz powinien być wporzadku, sprawdzalem drucik w srodku jest...
Lekko wciaskajac gaz idzie powoli do przodu, mocniej to szarpie i strzela......
Stalo mi sie to 2 dni temu w trakcie jazdy, jechalo auto normalnie po czym przestal reagowac na pedal gazu.
Kable NGK, Swiece NGK , zmieniane 10miesiecy temu..
Ktoś ma jakieś pomysly co to moze być?
Początkujący
 
Od: 12 lis 2009, 20:32
Posty: 5
Skąd: Oświęcim
Auto: Mazda 323f BA 1.5 96'r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323