Testy diagnostyczne KOEO, KOER.

Postprzez Paweł » 1 mar 2005, 18:02

marek napisał(a):Jesli w trybie diagnostycznym i w normalnym są takie same to ok.

Maly szczegol – chyba nie do konca tak jest, w kazdym razie nie jest to wyznacznik poprawnego ustawienia obrotow.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez marek » 1 mar 2005, 22:07

tco_tm napisał(a):chyba nie do konca tak jest, w kazdym razie nie jest to wyznacznik poprawnego ustawienia obrotow


Zakładam, że kolega ra77 ma ustawione obroty na właściwym poziomie. Jeśli mimo tego po przejściu w tryb diagnostyczny nastepuje ich wahanie, świadczy to o niepoprawnej pracy któregoś z czujników a jeśli pozostają na tym samym poziomie to jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez ra77 » 2 mar 2005, 13:00

Wracając do tematu testu diagnostycznego
wykonałem go dzisiaj ponownie na rozgrzanym silniku, obroty w trybie testu były takie jak
w trybie normalnym, wypiąłem nawet przewód od czujnika temperatury dla sprawdzenia,
niestey żadnych efektów nie było :(
Jakieś sugestie ?
Początkujący
 
Od: 8 gru 2004, 12:44
Posty: 15

Postprzez emik » 3 mar 2005, 08:31

ra77 ja też wykonywałem kiedys test i objaw miałem podobny, raz zapalona dioda na krótki czas. Pózniej zadnych dodatków. Lecz w przeciwieństwie do Ciebie nie wypinałem czujnika temp. Swoja drogą komp powinien to wykryć. Tylko czy odrazu?? Czy potrzebuje jakiegos czasu zeby go zapisał i się poskarzył. A może wypiąłeś np czujnik od wskaznika temp??
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2004, 08:03
Posty: 147

Postprzez ra77 » 4 mar 2005, 09:45

A może wypiąłeś np czujnik od wskaznika temp??


Tak, sprawdziłem to, był to przewód od czujnika podłączonego do wskaźnika temp! ???

Wydaje mi się jednak,że powinny być oba te sygnały błędów, poniżej zamieszczam dwa z kodów podanych
na stronie klubu /obsłuda/kody :
09 – Czujnik temp. silnika / Czujnik ciśnienia atmosferycznego*
69 – Czujnik termiczny układu chłodzenia

widzę, że też masz silnik 1.3, moze wiesz gdzie powinien znajdować się ten drugi czujnik ?

Swoją drogą to trochę dziwne, czy nikt na forum nie potrafi powiedzieć ile trwa test silnika
przez komp i czy jest jakiś sygnał świadczący o tym że test się zakończył ???

Pozdrawiam,
Początkujący
 
Od: 8 gru 2004, 12:44
Posty: 15

Postprzez ra77 » 4 mar 2005, 09:46

A może wypiąłeś np czujnik od wskaznika temp??


Tak, sprawdziłem to, był to przewód od czujnika podłączonego do wskaźnika temp! ???

Wydaje mi się jednak,że powinny być oba te sygnały błędów, poniżej zamieszczam dwa z kodów podanych
na stronie klubu /obsłuda/kody :
09 – Czujnik temp. silnika / Czujnik ciśnienia atmosferycznego*
69 – Czujnik termiczny układu chłodzenia

widzę, że też masz silnik 1.3, moze wiesz gdzie powinien znajdować się ten drugi czujnik ?

Swoją drogą to trochę dziwne, czy nikt na forum nie potrafi powiedzieć ile trwa test silnika
przez komp i czy jest jakiś sygnał świadczący o tym że test się zakończył ???

Pozdrawiam,
Początkujący
 
Od: 8 gru 2004, 12:44
Posty: 15

Postprzez Długi » 4 mar 2005, 09:55

ra77 napisał(a):Swoją drogą to trochę dziwne, czy nikt na forum nie potrafi powiedzieć ile trwa test silnika
przez komp i czy jest jakiś sygnał świadczący o tym że test się zakończył


Nie ma czegoś takiego jak test silnika przez PCM. W teście KOER mozna sprawdzić ustawienie TPS oraz niektóre switche np. włącznik dmuchawy, świateł itd. Test KOER trwa od chwili włożenia zwory do DLC do jej wyjęcia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez marek » 4 mar 2005, 10:27

ra77 napisał(a):Tak, sprawdziłem to, był to przewód od czujnika podłączonego do wskaźnika temp!


Jeśli wypiąłeś ten czujnik to nie będziesz miał błędu o ile dobrze mi się wydaje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez ra77 » 4 mar 2005, 10:34

Nie ma czegoś takiego jak test silnika przez PCM

Ok, źle się wyraziłem, w teście KOER wg opisu na stronie klubowej w większości sprawdzane są sygnały z czujników i elektrozaworów.

Dzięki za info o czasie trwania testu, ale zadam kolejne pytanie z tym związane. Jaki potrzebny jest minimalny czas do pierwszego odczytu wszystkich testowanych sygnałów i wywalenia ewntalnych bledów.

Pewnie przeczytałś, że chcąc sprawdzić czy test rzeczywiście jest wykonywany, wypiąłem przewód od czujnika wskaźnika temp.
Jak już wcześniej wspomniał Emik, ile czasu potrzebuje komp aby wykryć i zapisać ten błąd (czy w momencie wykrycia braku sygnału lub niewłaściwego sygnału od razu wyświetla się błąd czy dopiero po otrzymaniu wszystkich wymaganych odczytów z czujników ?)i czy wyrzuci go w trakcie testu KOER czy dopiero będzie go można odczytać w teście KOEO?
Początkujący
 
Od: 8 gru 2004, 12:44
Posty: 15

Postprzez Długi » 4 mar 2005, 11:52

PCM nie zarejestruje odpięci czujnika wskaźnika temp., do PCM jest podpięty inny czunik ECT informujący PCM o temp. cieczy. Kod będzie do odczytania i w trybie KOEO i w trybie KOER
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez ra77 » 4 mar 2005, 12:40

dziękuje :)
Początkujący
 
Od: 8 gru 2004, 12:44
Posty: 15

Postprzez Gość » 20 cze 2005, 22:04

Witam wszystkich mam taki mały problem jak zresztą każdy hihi a mianowicie jestem w posiadanui mazdy 323 1.8 16v tylko że jest to amerykańska wersja raczej nieodbiega mocno od wersji europejskiej jedynie kształt nadwozia tapicerka i inne jakieś tam bajerki. Bardzo potrzebował bym wszystko co potrzeba do podłączenia laptopa do auta oczywiście laptopa już mam chodzi mi o jakiś schemat kabelka i do tego jakieś programiki diagnostyczne i gdzie można dostać wtyczke!
Z góry wielkie dzięki i czekam na jakieś informacje jeśli chcecie to możecie pisać do mnie na adres radek_0@op.pl
Gość
 

Postprzez bajer0 » 20 cze 2005, 22:19

1) nie ten dzial
2) popraw temat ;)
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Anade » 21 cze 2005, 06:41

poczytaj troche :) a później zamieszczaj posta bylo o tym mase razy :)
do testów i diagnostyki wystarczy dioda :)

http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
Anade :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2005, 14:48
Posty: 330
Skąd: Warszawa
Auto: 323f BA 1.5 Z5 r. 95

Postprzez Mumin » 15 paź 2005, 15:13

Ja dzisiaj też wykonałem sobie ten test i w trybie KOEO było jedno błyśniecie diody i cisza, czyli teoretycznie elektronika w porządku. Ale potem chciałem wykonać jesze test KOER i samochód nie chcial odpalić.:( Rozrusznik kręcił, silnik zaskakiwał, ale po chwili gasł. Po wyjęciu diody i mostka zapalił bez problemu. Czy coś źle robiłem? Czy mostek i diodę trzeba włożyć przed uruchomieniem silnika czy po? Ja miałem włożone przed. A może po liftingu w 97 roku zaszły jakieś zmiany w odczycie błędów?
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Tygrys20 » 15 paź 2005, 19:52

Witam,
przepraszam ze przerywam ciekawy watek, może wiecie w dieslu 1,7 złączem diagnostycznym co można zbadać.
Początkujący
 
Od: 14 lip 2005, 14:59
Posty: 10
Auto: 323 Sedan 1,7D '92

Postprzez Mumin » 15 paź 2005, 20:03

Tygrys20 napisał(a):Witam,
przepraszam ze przerywam ciekawy watek, może wiecie w dieslu 1,7 złączem diagnostycznym co można zbadać.
Myślę, że to co w każdym innym. Zobacz w dziale "Obsługa" na stronie klubowej.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Tigermen23 » 17 paź 2005, 09:46

Witam

To i ja sie podłącze do rozmowy. W sobote pojechałem sobie do warsztatu mojego wujasa. Ma on taki tester, ale wykonany fabrycznie, coś jak gruby długopis z 2 diodami, na końcu gruba igła, a z drugie strony przewó z krokodylkiem. Według opisu ze strony klubowej podłączyłem sie pod gniazdo DIAGNOSTIC (dodam że mam wszystkie opisane wjescia: FEN,TEN , B+) probowałem obu kombinacji i za każdym razem lampka się tylko świeciła, ani nie gasła ani nie mrugała.Wentylator tez sie nie załączał. W ogole nic sie nie działo. Co źle zrobiłem, ewentualnie dlaczego tak sie działo.

MOje autko: MAZDA 323 BG 1.3 8V 1990r. Patrząc po roku mam złącze OBD I.

Pozdraiwam
Gorzów górą.... będzie kiedyś :))
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 08:18
Posty: 61
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: MAZDA 323 BG 1.3 8V 1990r.

Postprzez Mumin » 17 paź 2005, 12:29

Tigermen23 napisał(a):Witam

To i ja sie podłącze do rozmowy. W sobote pojechałem sobie do warsztatu mojego wujasa. Ma on taki tester, ale wykonany fabrycznie, coś jak gruby długopis z 2 diodami, na końcu gruba igła, a z drugie strony przewó z krokodylkiem. Według opisu ze strony klubowej podłączyłem sie pod gniazdo DIAGNOSTIC (dodam że mam wszystkie opisane wjescia: FEN,TEN , B+) probowałem obu kombinacji i za każdym razem lampka się tylko świeciła, ani nie gasła ani nie mrugała.Wentylator tez sie nie załączał. W ogole nic sie nie działo. Co źle zrobiłem, ewentualnie dlaczego tak sie działo.

MOje autko: MAZDA 323 BG 1.3 8V 1990r. Patrząc po roku mam złącze OBD I.

Pozdraiwam


Ja za pierwszym razem też tak miałem. Trzeba wyjąć diodę i mostek, włączyć i wyłączyć zapłon żeby komputer normalnie się uruchomił i po wyłączeniu jeszcze raz zmostkować i podłączyć diodę. Po włączeniu zapłonu powinno być dobrze. Przynajmniej u mnie tak się stało.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Tigermen23 » 17 paź 2005, 12:31

Robiłem to kilkakrotnie i nic... przez 30 minut walczylem z tym.
Gorzów górą.... będzie kiedyś :))
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 08:18
Posty: 61
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: MAZDA 323 BG 1.3 8V 1990r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323