Problem z obrotami po czyszczeniu przepustnicy w ASO Mazda [BA Z5]
Czyli operując na zimnym silniku tą śrubką z przepustnicy to zdziałam coś? znaczy czy ustawiając na zimnym będą wyższe obroty a w miarę łapania temp przez silnik będą spadać. I w ogóle czy oddzielnie sie ustawia na zimnym i ciepłym, czy tak jak piszesz że na zimnym obroty reguluję krokowiec i nic się nie da zrobić:)? To czemu krokowiec nie podnosi tych obrotów skoro mówili mi że pracuje tak jak powinien, czyżby kłamali?
Sprawiedliwość bez siły to nieudolność, siła bez sprawiedliwości to przemoc.
Masutatsu Oyama
Masutatsu Oyama
- Od: 12 mar 2010, 15:53
- Posty: 66
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323F 97r Z5
Nie radze samemu kręcić tą śruba bo za sterowanie wolnymi obrotami odpowiada komputer a nie jakaś tam jedna śrubka, podjedź do ASO i powiedz że jest gorzej niż było przed naprawą, bo samemu tylko rozregulujesz sobie skład mieszanki na wolnych obrotach a z tego co opisujesz to nie tu jest pies pogrzebany.
Zdaje sobie sprawę że forum ma pomagać ale czasami zamiast pomagać to pogarsza jeszcze sprawę także warto przede wszystkim udać się do specjalistów, a nie "specjalistów" nie obrażając nikogo.
Pozdro
Zdaje sobie sprawę że forum ma pomagać ale czasami zamiast pomagać to pogarsza jeszcze sprawę także warto przede wszystkim udać się do specjalistów, a nie "specjalistów" nie obrażając nikogo.
Pozdro
- Od: 27 mar 2010, 14:20
- Posty: 94
- Skąd: Zgierz
- Auto: 323F BA 1.5 96R
bobinho napisał(a):Nie radze samemu kręcić tą śruba bo za sterowanie wolnymi obrotami odpowiada komputer a nie jakaś tam jedna śrubka, [...] samemu tylko rozregulujesz sobie skład mieszanki na wolnych obrotach
To nie jest gaźnik! Za skład mieszanki odpowiada przepływomierz, sonda lambda i ECU.
Wolne obroty ustawia się właśnie śrubą na przepustnicy – sterowanie komputera ogranicza się tylko do kompensacji obrotów pod obciążeniem (klimatyzacja, światła, etc.) i podbicia obrotów (oraz mieszanki) na zimnym silniku. Trzeba tylko pamiętać, że regulacji dokonuje się w trybie serwisowym z wyłączonymi odbiornikami, na ciepłym silniku.
Z opisanych objawów masz za mocno skręconą tę śrubę i silnik krokowy pracuje poza normalnym zakresem – nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości powietrza, które normalnie jest sumą tego co sam daje i tego, co przechodzi przez bypass regulowany śrubą... albo silnik krokowy nie działa (spadek obrotów po włączeniu klimatyzacji).
the right man in the wrong place...
Hmmmm no przy włączeniu klimy na ciepłym silniku od razu spadają na 400-500obr i nie rosną. Ci w ASO zarzekali się że krokowiec jest sprawny, był sprawdzany i wszystko działa tak jak powinno, niby. Jest jakaś możliwość że źle go podłączyli? Tam do niego lecą jakieś wtyczki i przewody, więc mogli coś źle podłączyć albo coś naderwać:/ Albo nagrzebali w tej śrubie w krokowcu i się nie przyznają i nie mają w ogóle pojęcia że to może być to. Tragedia jak autoryzowane serwisy mogą zatrudniać takich fachowców którzy nie znają samochodów swojej marki:/ tylko potrafią ręce załamać i wytyczać następne wizyty z tygodnia na tydzień a przez ten tydzień ja się muszę męczyć.
Sprawiedliwość bez siły to nieudolność, siła bez sprawiedliwości to przemoc.
Masutatsu Oyama
Masutatsu Oyama
- Od: 12 mar 2010, 15:53
- Posty: 66
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323F 97r Z5
A od kiedy w gaźniku za obroty odpowiada komputer? Nie chcę się kłócić ale wiem do czego ta śruba dokładnie służy.
Przede wszystkim po operacji takiej jak czyszczenie krokowca i przepustnicy w zdrowym silniku nie powinny wystąpić takie objawy jak opisał autor tematu.
Od siebie dodam:
Zresetuj najpierw Komputer za pomocą hamulca przytrzymując go na odłączonej klemie od akumulatora przez 30 sekund.
Następnie odczytaj kody błędów za pomocą testera zrobionego domowymi sposobami ( poszukaj na forum dokladnej instrukcji odczytywania kodów)
I od tego powinno zaczynać sie cała zabawę w diagnostykę
Skoro w ASO nie mogli sobie poradzić to nie logicznym było by żeby winowajcą był bypass bo była by to pierwsza rzecz która by sprawdzili, chyba ze naprawdę pracują tam ludzie z przypadku...
Przede wszystkim po operacji takiej jak czyszczenie krokowca i przepustnicy w zdrowym silniku nie powinny wystąpić takie objawy jak opisał autor tematu.
Od siebie dodam:
Zresetuj najpierw Komputer za pomocą hamulca przytrzymując go na odłączonej klemie od akumulatora przez 30 sekund.
Następnie odczytaj kody błędów za pomocą testera zrobionego domowymi sposobami ( poszukaj na forum dokladnej instrukcji odczytywania kodów)
I od tego powinno zaczynać sie cała zabawę w diagnostykę
Skoro w ASO nie mogli sobie poradzić to nie logicznym było by żeby winowajcą był bypass bo była by to pierwsza rzecz która by sprawdzili, chyba ze naprawdę pracują tam ludzie z przypadku...
- Od: 27 mar 2010, 14:20
- Posty: 94
- Skąd: Zgierz
- Auto: 323F BA 1.5 96R
Kubeu napisał(a):Ci w ASO zarzekali się że krokowiec jest sprawny, był sprawdzany i wszystko działa tak jak powinno, niby. Jest jakaś możliwość że źle go podłączyli?
Najpierw ustaw wolne obroty i TPS zgodnie z instrukcją, która na pewno znajdziesz na forum. Później martw się o ewentualne uszkodzenia.
bobinho napisał(a):A od kiedy w gaźniku za obroty odpowiada komputer? Nie chcę się kłócić ale wiem do czego ta śruba dokładnie służy.
Mówisz, że kręcąc śrubą bypassu w Z5 rozreguluje skład mieszanki – napisałem, że jesteś w błędzie, bo to nie jest gaźnik i nie ma tam śrubek od mikstury. Co do gaźników sterowanych komputerem, to na pewno takie znajdziesz.
the right man in the wrong place...
Dokładnie jak pisze kolega wyżej. Kręcąc tą śrubą zwiększasz ilość powietrza na biegu jałowym, to wykrywa przepływomierz i daje odpowiednio więcej paliwa więc mieszanka jest cały czas taka jak powinna być. Chyba żeś się chłopie przesiadł z auta gaźnikowego a tam nieco inaczej to działa. Wiem coś o tym również bo sam miałem malucha i trochę się grzebało. 
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
na 100% sadze ze sobie nie poradza z twoim problemem w ASO.
quote]
Mówisz, że kręcąc śrubą bypassu w Z5 rozreguluje skład mieszanki – napisałem, że jesteś w błędzie, bo to nie jest gaźnik i nie ma tam śrubek od mikstury. Co do gaźników sterowanych komputerem, to na pewno takie znajdziesz.
krecenie ta sruba powoduje zmiane skladu mieszanki. Gdy zbyt duzo sie jej wykreci pokazuje sie blad 17
quote]
Mówisz, że kręcąc śrubą bypassu w Z5 rozreguluje skład mieszanki – napisałem, że jesteś w błędzie, bo to nie jest gaźnik i nie ma tam śrubek od mikstury. Co do gaźników sterowanych komputerem, to na pewno takie znajdziesz.
krecenie ta sruba powoduje zmiane skladu mieszanki. Gdy zbyt duzo sie jej wykreci pokazuje sie blad 17
- Od: 20 lut 2007, 23:59
- Posty: 183
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.
Też mi się tak wydaję że sobie nie poradzą, po tym jak mi kręcił na parkingu śrubką od przepustnicy bez trybu serwisowego to mi taka myśl przeszła że coś jest nie tak z tymi fachowcami:/ I cieszył się że na zimnym sie podniosły obroty tlye że na ciepłym byly 1500 na jalowym biegu więc od razu kazałem mu ustawić tak jak było ehhhh.
Sprawiedliwość bez siły to nieudolność, siła bez sprawiedliwości to przemoc.
Masutatsu Oyama
Masutatsu Oyama
- Od: 12 mar 2010, 15:53
- Posty: 66
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323F 97r Z5
sebas0026 napisał(a):krecenie ta sruba powoduje zmiane skladu mieszanki. Gdy zbyt duzo sie jej wykreci pokazuje sie blad 17
Nieprawdopodobne, jeśli robisz to w trybie diagnostycznym, masz dobrze ustawiony TPS i ustawiasz obroty do normalnego poziomu. Jedyna sytuacja kiedy IMHO taki błąd może się zdarzyć, to kiedy z TPS'a idzie sygnał o zamknięciu przepustnicy, a przez bypass powietrze przelewa się wiadrami (albo odwrotnie) i komputerowi nie starcza zakresu korekcji mieszanki. O kręceniu w trybie zamkniętej pętli nawet nie myślę.
the right man in the wrong place...
tco_tm napisał(a):sebas0026 napisał(a):krecenie ta sruba powoduje zmiane skladu mieszanki. Gdy zbyt duzo sie jej wykreci pokazuje sie blad 17
Nieprawdopodobne, jeśli robisz to w trybie diagnostycznym, masz dobrze ustawiony TPS i ustawiasz obroty do normalnego poziomu. Jedyna sytuacja kiedy IMHO taki błąd może się zdarzyć, to kiedy z TPS'a idzie sygnał o zamknięciu przepustnicy, a przez bypass powietrze przelewa się wiadrami (albo odwrotnie) i komputerowi nie starcza zakresu korekcji mieszanki. O kręceniu w trybie zamkniętej pętli nawet nie myślę.
No widzisz a sadziles ze nie zmienia sie sklad mieszanki. Na zworce tez mozna zle ustawic obroty sruba na przepustnicy. I co ty z tym TPS jesli nikt go nie rusza to wystarczy sprawdzic napicie V na zmknietym i tyle. A jak bys jeszcze znal silnik BA to by bylo pol sukcesu.
Ostatnio edytowano 4 kwi 2011, 20:12 przez sebas0026, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 20 lut 2007, 23:59
- Posty: 183
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.
No to u mnie się nie załącza:/ i co teraz?
Dobra pomieszałem trochę mocniejszy styk zrobiłem i zaczął się wiatrak załączać więc tryb serwis działa. Ustawiłem obroty, wyszedłem z trybu serwisowego, przejechałem się i no można powiedzieć że wszystko gra znaczy jeżeli chodzi o obroty na jałowym to utrzymują się one minimalnie wyżej nad 750 i nie falują. Ale jak zwykle jest jakieś ale:) coś chyba z krokowcem jest nie tak bo jak obciążę klimą to obroty spadają i nie wracają na 750 tylko rzuca silnikiem, i jak dam mu w palnik i zatrzymam się na światłach to też obroty potrafią spaść do około 300 i za chwile wrócić na 750. Chyba coś ten zaworek nie domaga. Nie wiem jak oni to czyścili w tym ASO ale chyba go spieprzyli bo wcześniej tak nie robił:/
Dobra pomieszałem trochę mocniejszy styk zrobiłem i zaczął się wiatrak załączać więc tryb serwis działa. Ustawiłem obroty, wyszedłem z trybu serwisowego, przejechałem się i no można powiedzieć że wszystko gra znaczy jeżeli chodzi o obroty na jałowym to utrzymują się one minimalnie wyżej nad 750 i nie falują. Ale jak zwykle jest jakieś ale:) coś chyba z krokowcem jest nie tak bo jak obciążę klimą to obroty spadają i nie wracają na 750 tylko rzuca silnikiem, i jak dam mu w palnik i zatrzymam się na światłach to też obroty potrafią spaść do około 300 i za chwile wrócić na 750. Chyba coś ten zaworek nie domaga. Nie wiem jak oni to czyścili w tym ASO ale chyba go spieprzyli bo wcześniej tak nie robił:/
Sprawiedliwość bez siły to nieudolność, siła bez sprawiedliwości to przemoc.
Masutatsu Oyama
Masutatsu Oyama
- Od: 12 mar 2010, 15:53
- Posty: 66
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323F 97r Z5
wiem co twojemu autu dolega zjadlem na tym problemie zeby. Wiec jesli jestes zainteresowany i wykorzystasz wszystkie mozliwe sposoby a rece Ci opadna (oprocz, odradzam) rozciagania bezsensownie sprerzyny w silniczku krokowym to zapraszam. Jesli to zrobiles radze kupic odrazu cala przepustnice na allegro. Spadnie Ci rowniez spalanie benzyny oraz poprawi sie dynamika auta.
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 20 lut 2007, 23:59
- Posty: 183
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.
sebas0026 napisał(a):No widzisz a sondziles ze nie zmienia sie sklad mieszanki.
Bo się nie zmienia
sebas0026 napisał(a):I co ty z tym TPS
Do regulacji wolnych obrotów ECU musi mieć sygnał o zamkniętej przepustnicy
A jak bys jeszcze znal silnik BA to by bylo pol sukcesu.
Jeśli ja nie znam systemu MECS, to jest nas dwóch

the right man in the wrong place...
Jest mi ktoś w stanie powiedzieć jaki numer ma silniczek krokowy u mnie ? bo bez odkręcania to nie zobaczę :/ to jest po lifcie mazda a reszta jak w opisie auta:) jedyne co mogę dostrzec to że model przepustnicy to Z9
Sprawiedliwość bez siły to nieudolność, siła bez sprawiedliwości to przemoc.
Masutatsu Oyama
Masutatsu Oyama
- Od: 12 mar 2010, 15:53
- Posty: 66
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323F 97r Z5
przepraszam, a że tak się podepnę jak mam błąd nr 12 czyli czujnik położenia przepustnicy wyskoczył po tym jak wyczyściłem przepustnicę ale w trybie serwisowym po dodaniu lekko gazu włącza się wiatrak to TPS chyba ok, skorygowałem obroty górną śrubką 3x odkręciłem na przepustnicy i tą od krokowego 3x zakreciłem po czyszczeniu bo stały czas na 1500 na jałowym teraz jest około 750 po rozgrzaniu przed 1000. Skąd ten błąd TPS nie ruszałem ? Trzeba go wyregulować ? Jak sprawdzić czy TPS jest dobry ?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=105090
Diagnostyka 323F Z5 :)
Diagnostyka 323F Z5 :)
- Od: 12 lut 2010, 17:05
- Posty: 38
- Skąd: Białystok/Zgierz
- Auto: Corolla E12 1.4 D4D & Smart Forfour 1.3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości