
Wpływ braku katalizatora na moc samochodu
Zeby nie byl ten dzwiek mietaliczny wstawiaja strumienice. My w warsztacze za miast uszkodzonego kata wstawiamy strumienice zeby nie bylo tego dzwieku. Klijent ktury nie chce wydawac kasy na nowego kata daje zgode na tansza strumienice. Nie wiem jak to do mocy ogolnie... mniej czy wiencej... ale w wienkszosci auto w kturych zalozilem strumienice moc jednak wzrosla. Mialem w swojej mazde tez zabity kat i zalozilem strumienice. Dzwieka mietalicznego nie ma, ale troche basu w salonie czuc. Oproc tego m oge pozwolic przy rozpiedzie samochoda przedluzic czas przeloczenia nastepnego biegu, poniewaz silnik spokojnie osiaga obroty az do 5-6 tys. Kiedy mazda miala kata obroty podnosili sie max do 4 tys. 

-
mazda626_2011
HYYM, a ja tam wycinam jak musze, i wstawiam rurke brak zawirowan powietsza = szybsze odprowadzenie gazow, strumiennica zawirowania powoduje i wydaje mi sie ze bardziej upzyksza zycie niz rurka a jak juz wycinac to tylko jezeli nie ma sondy za katalizatorem to moze spowodowac błędy w kompie itd. dobrze mowie, a katalizator mozna opchnac za 100 do 200 zyla na zlomie bo to platyna i ma za zadanie dopalic spaliny NORMY EURO itd i nic pozatym
- Od: 14 mar 2008, 09:08
- Posty: 87
- Skąd: radom
- Auto: MX5 Miatka 1839cm3 NA
potem 323P 1324cm3
obecnie MPV 1991cm3 2000r
MIRU napisał(a):Nowy kat bosala metaliczny ok 200 a strumienica 100.... Osobiscie załozyłbym kata
kat bosala za 200zł? nowy? gdzie tak tanio?
Krystian01533 napisał(a):HYYM, a ja tam wycinam jak musze, i wstawiam rurke brak zawirowan powietsza = szybsze odprowadzenie gazow, strumiennica zawirowania powoduje i wydaje mi sie ze bardziej upzyksza zycie niz rurka a jak juz wycinac to tylko jezeli nie ma sondy za katalizatorem to moze spowodowac błędy w kompie itd. dobrze mowie, a katalizator mozna opchnac za 100 do 200 zyla na zlomie bo to platyna i ma za zadanie dopalic spaliny NORMY EURO itd i nic pozatym
tak się składa, że zarówno w dolocie jak i wydechu zachodzi coś takiego jak zjawiska falowe więc wstawiając rurkę zamiast kata czy strumienicy (chodzi generalnie o jakąś puchę) może być gorzej zamiast lepiej. Ktoś tu chyba na forum pisał, że miał więcej koni z katalizatorem niż bez.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
fale falami najladniejsze te na oceanie a co do spalin to jakos to mi sie nie widzi bo jeszcze nigdy nie widziałem, słyszałem żeby ktos rasując auto wstawiał katalizator zamiast go usunąć, a co do zjawisk do jest jeszcze DYFRAKCJA no i ODBICIE, a z reszta i tak MADZIE smigaja zajefajnie
- Od: 14 mar 2008, 09:08
- Posty: 87
- Skąd: radom
- Auto: MX5 Miatka 1839cm3 NA
potem 323P 1324cm3
obecnie MPV 1991cm3 2000r
dobra było pisane że jeśli jest wbity katalizator w dowód to może być problem
a czy ktoś miał taką sytuaję jak ja 323f ba 1. 5 95r nie wbity katalizator w dowód- oczywiście przegląd porządnie a nie na lewo, czy u znajomego
a czy ktoś miał taką sytuaję jak ja 323f ba 1. 5 95r nie wbity katalizator w dowód- oczywiście przegląd porządnie a nie na lewo, czy u znajomego
- Od: 25 sie 2011, 09:14
- Posty: 6
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323f 1,5 ba
Krystian01533 napisał(a): jeszcze nigdy nie widziałem, słyszałem żeby ktos rasując auto wstawiał katalizator zamiast go usunąć,
jak ktoś to robi poważnie i ma poważny budżet to wstawia sportowego kata o mniejszym oporze przepływu.Który już trochę kosztuje.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości