Brak mocy [Z5]

Postprzez tokar » 9 kwi 2010, 17:05

witam,

dwa dni temu autko jeździło ok, i nagle wsiadam wieczorkiem a auto ma brak mocy. Przy podjeździe pod górke na która zawsze na trójce podjedżałem ledwo dal rade na tej trójce. auto straciło przyspieszenim, nawet na prostej drodze na 2 biegu przy 3tys obr/min nie ma przyspieszenia, ktore wczesnie bylo..
na biegu jałowym po rozgrzaniu obroty niskie, myślę ze poniżej 600 obr/min , trzęsie autem, lewarek od zmiany biegów sie telepie.

nie wiem co to może byc, moją uwagę zwróciło troche brudu pod maska i chyba kawałek sera;/ myślę, że jakieś zwierze mogło sie dam dostac... ale nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny nieporządanych objawów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez Lesiu » 9 kwi 2010, 18:43

jak jakaś gadzina wlazł to zbadaj kable czy nie pogryzła. chociaż objawy jak zapchany katalizator. może wlazło co do rury:D
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 13:04 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez tokar » 9 kwi 2010, 19:16

na oko nie widze zadnych przedryzionych przewodów. tylko jakby byl przegryziony jakis "od powietrza" to trudno by bylo znaleźć dziurke w nim..
niedlugo postaram sie podskoczyc do kumpla i na chwile zalozyc jego przewody WN i zobaczymy czy cos sie zmieni... pod nierówniej pracy i braku mocy pomyślałem, ze może nie pali na wszytkie gary..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez sps-snipers » 9 kwi 2010, 20:52

Tokar widze,ze dzis masz rocznice na MS , Pierwsz elogowanie 09.kwietnia :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez tokar » 9 kwi 2010, 21:38

a no:)) nawet nie wiedziałm, szybko zleciało :)
a 2 kwietnia minął rok jak mam Madzie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez lesiux » 9 kwi 2010, 22:20

kumpel miał też niedawno przygody z myszą pod maską :) na szczęście obyło się bez strat. Zobacz przewody WN oraz wszystkie wężyki z podciśnień bo może coś CI przegryzła. Sprawdź też dolot czy szczelny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez sps-snipers » 9 kwi 2010, 22:34

U mnie w drugim słuzobowym w zimie kot zjadł gołębia i raczej nie gołąb ale któryś zwierzak przegryzł przewód zapłonowy i na 3 garki Renia chodziła haha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez tokar » 10 kwi 2010, 02:20

teraz wieczorem zobaczyłem pod maske przy zapalonym silniku.. no i świeciło. niepozornie, od spodu kabla sa przebicia.na dlugości kilku cm iskra idzie koło przewodu....
pomijając to, ze iskra mnie dosięgnęła...szukam kabli WN NGK.

(podmieniłem po tym kable na chwilke (z innej 323c )i było o wiele lepiej.., pomimo wątpliwego stanu tamtych kabli)



edytowane:

Kable zmienione -autko odzyskało moc , a ja przyjemność z jazdy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez raptus1984 » 3 mar 2011, 22:12

witam posiadam mazde 323f z 1998r silnik 1.5,mam nastepujacy problem auto jest slabe,jak dodaje gazu to tak jak by nie chodzil na wszystkie cylindry.Swiece i przewody sa nowe,
Początkujący
 
Od: 1 lut 2011, 09:44
Posty: 10
Skąd: malbork
Auto: mazda 323f 1998r,1.5 88km

Postprzez Yellowmen » 3 mar 2011, 22:19

Standardowa śpiewka....

użyłeś "szukajki" na forum ??
po ilości postów widać ze nowicjusz jesteś.....

sprawdź:
filtry, (benzyny i powietrza – a jak masz LPG -to fazy lotnej)
kopułkę
palec
Sprawdź kompresję,

uzupełnij profil w informacje o aucie oraz skąd jesteś
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez raptus1984 » 3 mar 2011, 22:26

wszystko jest nowe gazu brak,auto nie ma za bardzo sily aby sie rozpedzic,jak by na 3 gary chodzilo
Początkujący
 
Od: 1 lut 2011, 09:44
Posty: 10
Skąd: malbork
Auto: mazda 323f 1998r,1.5 88km

Postprzez MIRU » 3 mar 2011, 22:32

Moze kable WN zle pozakładane :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Yellowmen » 3 mar 2011, 22:36

raptus1984 napisał(a):wszystko jest nowe gazu brak,auto nie ma za bardzo sily aby sie rozpedzic,jak by na 3 gary chodzilo

kable i świece to nie wszystko......
patrz pozostałe punkty

MIRU napisał(a):Moze kable WN zle pozakładane :)


posprawdzaj....może akurat to tylko pomyłka.....

a jak wydaje ci się że chodzi na 3 gary to zrób pomiar kompresji lub od razu regulacje zaworów....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez raptus1984 » 3 mar 2011, 22:40

jestem mechanikiem,wszytsko wymienilem na nowe,myslisz ze to zabory,jak tam ma byc luz zaworowy
Początkujący
 
Od: 1 lut 2011, 09:44
Posty: 10
Skąd: malbork
Auto: mazda 323f 1998r,1.5 88km

Postprzez MIRU » 3 mar 2011, 22:54

0,25-0,31

a problem od kiedy ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez farciarz » 4 mar 2011, 02:16

raptus1984 napisał(a):jestem mechanikiem,wszytsko wymienilem na nowe,myslisz ze to zabory,jak tam ma byc luz zaworowy


I nie wiesz co posprawdzać ??
I nie wiesz jakie powinny być luzy zaworowe ?
A wiesz gdzie jest aparat zapłonowy i co to jest kopułka aparatu oraz rozdzielacz ?

Przepraszam z góry za sarkazm, ale do mnie to jakoś nie dociera że mechanik pyta o podstawowe rzeczy. <dupa>
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Yellowmen » 4 mar 2011, 09:03

farciarz napisał(a):do mnie to jakoś nie dociera że mechanik pyta o podstawowe rzeczy.


Ale od czego są fora :)
Później człowiek świeci wiedzą bo wszystko wie z forum....tzn przeczytał....ale pod maską już nie odnalazł <rotfl> <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez raptus1984 » 4 mar 2011, 10:52

ty a mechanik to co czarodziej?ty wszystko wiesz?gratulacje jestes drugi Kaszpirowski,auto kupilem rozbite,na wolnych trzyma okolo 800obr,posprawdzalem to co moglem oprocz luzu zaworowego to moze byc przyczyna przy takim przebiegu?
Początkujący
 
Od: 1 lut 2011, 09:44
Posty: 10
Skąd: malbork
Auto: mazda 323f 1998r,1.5 88km

Postprzez raptus1984 » 4 mar 2011, 18:22

sprawna ogarnięta sonda krzaczyła
Początkujący
 
Od: 1 lut 2011, 09:44
Posty: 10
Skąd: malbork
Auto: mazda 323f 1998r,1.5 88km

Postprzez farciarz » 5 mar 2011, 16:54

Kaszpirowski ?? ... dobre :P dodaje to do swojego podpisu buahaha

I po co tak się raptownie "spinać" kolego Raptus ? Widzisz ... sam znalazłeś przyczynę
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323