Falujące wolne obroty – możliwa przyczyna
Moja mazda utrzymuje obroty na ciepłym silniku 450obr/min czy to normalne? Jak je zwiększyć ?
-
dariusz333
dariusz333 poszukaj na forum
robisz mostek w gniezdzie diagnostycznym GND i TEN potem przy przepustnicy jest taka śrubka na krzyżak i kręcisz (śrubka ta jest na górze przepustnicy). Tryb serwisowy to taki stan gdzie komputer nie steruje żadnymi czujnikami (niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę bo to nie wykluczone jest
) Pamiętaj aby silnik był rozgrzany NIE ROBIMY TEGO NA ZIMNYM
!
P.S. nie pisz postu pod postem

robisz mostek w gniezdzie diagnostycznym GND i TEN potem przy przepustnicy jest taka śrubka na krzyżak i kręcisz (śrubka ta jest na górze przepustnicy). Tryb serwisowy to taki stan gdzie komputer nie steruje żadnymi czujnikami (niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę bo to nie wykluczone jest

P.S. nie pisz postu pod postem
- Od: 6 kwi 2009, 09:49
- Posty: 97
- Skąd: Ostrów (okolice Kraśnika)
- Auto: Kiedyś MX-3 1.8 V6 teraz zielona 323F BA 1.5 16V
mam takowy problem:
Samochod strasznie szarpał na obrotach , chodzil jak na 3 garach..(aparat po uszczelnieniu, kable bez przebicia) ledwo co wkrecal sie na obroty (na zimnym silniku jeszcze jako tako ale jak sie rozgrzal to porazka) wiec chcialem przyspieszyc mu zapłon.. podkrecilem o okolo 2mm w trybie serwisowym. dokrecilem, odłaczylem tryb serwisowy. samochod gasnie i brak mocy. wiec wrocilem do poprzedniego stanu w ktorym byl rowniez na tryboie serwisowym. okazalo sie ze rowniez brak mocy i auto nie nadaje sie do jazdy a gdy dodam gazu troche wchodzi na obroty i gasnie .
Aparat padł juz calkowicie??
mazda 323fba 1.8 aparat p5
problem zarowno na pb i lpg
Samochod strasznie szarpał na obrotach , chodzil jak na 3 garach..(aparat po uszczelnieniu, kable bez przebicia) ledwo co wkrecal sie na obroty (na zimnym silniku jeszcze jako tako ale jak sie rozgrzal to porazka) wiec chcialem przyspieszyc mu zapłon.. podkrecilem o okolo 2mm w trybie serwisowym. dokrecilem, odłaczylem tryb serwisowy. samochod gasnie i brak mocy. wiec wrocilem do poprzedniego stanu w ktorym byl rowniez na tryboie serwisowym. okazalo sie ze rowniez brak mocy i auto nie nadaje sie do jazdy a gdy dodam gazu troche wchodzi na obroty i gasnie .
Aparat padł juz calkowicie??
mazda 323fba 1.8 aparat p5
problem zarowno na pb i lpg
- Od: 3 sie 2010, 21:02
- Posty: 57
- Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996r
Sprawdź kable WN i jak leksiux mówił te świece
- Od: 6 kwi 2009, 09:49
- Posty: 97
- Skąd: Ostrów (okolice Kraśnika)
- Auto: Kiedyś MX-3 1.8 V6 teraz zielona 323F BA 1.5 16V
kodow nie sprawdzalem bo nie mialem na to czasu;/ a kable po kolei odpinalem i wtedy obroty spadaly. w momencie odpiecia kabla od swiecy powinna isc dobra iskra a w tym przypadku nie idzie nic, tak jakby aparat zakonczyl swoja zywotnosc.jakis miesiac temu zmniejszalem swiece bodajze na 0.9 lub 0,7(ze wzgledu na lpg) nie pamietam dokladnie. rura od dolotu jest troszke nie halo bo powertape mogl juz popekac ale wydaje mi sie ze to nie tego wina(zrobie to w najblizszym czasie). co do aparatu zaplonowego byl uszczelniany. przydaloby sie zrobic podmianke aparatu i wtedy wiadomo by bylo czy to jest daną usterką. jest ktos moze z okolic Mszczonowa(mazowieckie) kto zgodzilby sie na chwilowa podmianke i posiada "p5" 
a co do swiec to nie wydaje mi sie ze to ich wina bo stalo sie to po probie przyspieszenia zaplonu.
a co do swiec to nie wydaje mi sie ze to ich wina bo stalo sie to po probie przyspieszenia zaplonu.
- Od: 3 sie 2010, 21:02
- Posty: 57
- Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996r
o tym nie wiedzialem
ale jak mozna dobic cos co juz nie zyje
nie no zart
czlowiek jak wiadomo uczy sie na błedach
moze jakies podpowiedzi?
- Od: 3 sie 2010, 21:02
- Posty: 57
- Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996r
Spr błedy na początek i sprawdz tez iskre czy jest..a najlepiej to jakbys miał sprawny aparat na podmiane
Ja kiedys przerabiałem temat tylko ze w V6. silnik zdechł podczas jazdy i koniec. Wyslalem aparat do Tadziola, naprawił tj dał cewkę na zewnątrz i jak narazie mam spokój
btw dolot musisz miec szczelny
no ale jak mówisz że na pracującym silniku odpinałeś kable WN i nic ja jak chciałem dopchnąć kabel do cewki na pracującym to jak mnie pier... to już miałem dosyć pchania łap do kabli podczas pracy
.
Mam pytanko odnośnie zmiany zapłony. Po przestawieniu zapłonu nie ustawia się TPS ?
Mam pytanko odnośnie zmiany zapłony. Po przestawieniu zapłonu nie ustawia się TPS ?
- Od: 6 kwi 2009, 09:49
- Posty: 97
- Skąd: Ostrów (okolice Kraśnika)
- Auto: Kiedyś MX-3 1.8 V6 teraz zielona 323F BA 1.5 16V
bzzyczek dzięki wielkie za oświecenie 
- Od: 6 kwi 2009, 09:49
- Posty: 97
- Skąd: Ostrów (okolice Kraśnika)
- Auto: Kiedyś MX-3 1.8 V6 teraz zielona 323F BA 1.5 16V
głupie pytanie... Gdy wymieni sie sama cewke na aparacie powinien chodzic dobrze??
przyjmujac ze palec, kopulka i kable sa ok?
teraz juz nawet nie chce odpalic;/ pozostaje tylko szukanie aparatu;/
przyjmujac ze palec, kopulka i kable sa ok?
teraz juz nawet nie chce odpalic;/ pozostaje tylko szukanie aparatu;/
- Od: 3 sie 2010, 21:02
- Posty: 57
- Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996r
ja w swojej mazdzie miałem falujace obroty... dawałem do czyszczenia przepustnice i nic... dopiero w psiukanie duzej ilosci wd 40 w przepustnice i odczekanie ok 20 minut pomogło ... teraz spadaja mi obroty delikatnie jak w xedosie 6 2.0v6
- Od: 18 lip 2009, 23:30
- Posty: 18
- Auto: Mazda 323f Ba 97r 1.5
jest specjalny srodek do usuwania nagaru:) u mnie przepustnica jest czysta:) tylko na 99%aparat padl i jestem w trakcie poszukiwan uzywki:)
- Od: 3 sie 2010, 21:02
- Posty: 57
- Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996r
Yhy no juz sporo wymienilem miedzy innymi to co napisales i nic nie pomaga i drocze sie z tym co moze byc przyczyna ze w trybie serwisowym nawed faluja takze nawed nie moge ich ustawic kakretnie takie jak powinny byc
- Od: 10 lut 2011, 20:07
- Posty: 17
- Skąd: NIDZICA
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r
A sprawdz sobie ta rure dolotu powietrza do przepustnicy czy czasem nie ma dziury. jesli lapie lewe powietrze tez bedzie swirowac. Najlepiej nagraj film wrzuc na YT.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość