silnik Z5 z 323p do 323F czy wszystko to samo
1, 2
Mam pytanie tak jak w temacie, czy silnik 1.5 Z5 z mazdy 323p 1997 r. będzie taki sam jak w 323f 1997 r.. Mój silnik się kończy a mam możliwość przełożenia igiełki właśnie z 323p. Chodzi o sam silnik. Tylko się zastanawiam, czy wszystko napewno będzie pasić, skrzynia itp Pytanie może głupie, ale proszę o rzetelną odpowiedź
- Od: 15 gru 2009, 12:33
- Posty: 18
- Skąd: Legnica
- Auto: 323P BA 1.5
Coś mnie się wydaje, że wszystko będzie grać tak na 99% ale pewien nie jestem bo nigdy tego nie robiłem. Zobacz czy silnik i osprzęt jest taki jak u Ciebie (powinien być poliftowy-różnice znajdziesz na forum). zobacz czy mocowania silnika masz w tym samym miejscu. ALE ALE skoro w P-etce i F-ce jest Z5 to musi być to samo


-
TonSiL
oba silniki są poliftowe, czujniki temperatury zintegrowane z wskazówką na desce (3 piny) osprzęt mają na oko taki sam, aparat, przepływomierz, oba mają abs, z tym że F-ka ma klime a P-tka nie. W 323p jest oznaczenie przy aparacie Z5 1-7, natomiast w 323f Z5 1-5. W 323F po prawej stronie od aparatu w kierunku ściany grodziowej jest oznaczenie Z501 13-1, w petce jeszcze nie sprawdziłem.
Koledzy pomóżcie bo temat jest dość pilny, po czym tak naprawdę to poznać , po VIN-ie, czy po w/w oznaczeniach.
Koledzy pomóżcie bo temat jest dość pilny, po czym tak naprawdę to poznać , po VIN-ie, czy po w/w oznaczeniach.
- Od: 15 gru 2009, 12:33
- Posty: 18
- Skąd: Legnica
- Auto: 323P BA 1.5
Moim zdaniem Z5 to Z5... inżynierowie pewnie nie zaprojektowali nowego silnika do tego samego auta, a klime można bez problemu zmienić tylko czy wszystkie wtyczki tobie bedą pasowały zobaczysz przy montażu;] bo teraz chyba nie masz szans sprawdzić... no chyba że znajdziesz na forum jakie są różnice.... i nikt ci tu raczej niczego innego nie wymyśli bo nie powiem ci ile zakrętów ma droga nie widząc jej...
- Od: 22 wrz 2009, 10:27
- Posty: 120
- Skąd: Mikołów
- Auto: Lexus IS200
Witam ponownie,
Silnik został przełożony, wrac z kolektorem ssącym, wydechowym, skrzynią i ogólnie ze wszystkim co było do silnika przykręcone. Wszystko pasuje mechanicznie.
Problem jest ze sterownikiem (komputerem silnika). 323p ma inną charakterystykę, inaczej sprzęgło chodzi, inaczej sie rusza niż 323f.
Wszystko przełożyłem tylko nie sterownik. Ogólnie auto odpala jeździ. Dziwnie się rusza bo trzeba więcej gazu dodać, jak sie nie doda to prawie gaśnie. Silnik brałem z żony auta która miała wypadek, jej silnik był zagazowany sekwencją STAGA. Moje auto również ma tą samą instalację. O ile na benzynie da się tym jeździć to gaz dostaje pierdolca. Wogle nie może się dopasować do obecnej mapy benzynowej. Nawet gazownik dziś męczył godzine i powiedział że najlepiej by było żebym podmienił komputer sterowania silnikiem na taki z jakim pracował.
A więc pytam Was drodzy gdzię znajduje się takowy sterownik/komputer silnika?? I w 323f i 323p
Silnik został przełożony, wrac z kolektorem ssącym, wydechowym, skrzynią i ogólnie ze wszystkim co było do silnika przykręcone. Wszystko pasuje mechanicznie.
Problem jest ze sterownikiem (komputerem silnika). 323p ma inną charakterystykę, inaczej sprzęgło chodzi, inaczej sie rusza niż 323f.
Wszystko przełożyłem tylko nie sterownik. Ogólnie auto odpala jeździ. Dziwnie się rusza bo trzeba więcej gazu dodać, jak sie nie doda to prawie gaśnie. Silnik brałem z żony auta która miała wypadek, jej silnik był zagazowany sekwencją STAGA. Moje auto również ma tą samą instalację. O ile na benzynie da się tym jeździć to gaz dostaje pierdolca. Wogle nie może się dopasować do obecnej mapy benzynowej. Nawet gazownik dziś męczył godzine i powiedział że najlepiej by było żebym podmienił komputer sterowania silnikiem na taki z jakim pracował.
A więc pytam Was drodzy gdzię znajduje się takowy sterownik/komputer silnika?? I w 323f i 323p
- Od: 15 gru 2009, 12:33
- Posty: 18
- Skąd: Legnica
- Auto: 323P BA 1.5
Żeby dostać się do kompa trzeba ściągnąć tunel środkowy i komp jest mniej więcej pod radiem, za popielniczką
Żeby ściągnąć tunel musisz położyć siedzenia odkręcić 2 śrubki w podłokietniku, wyjąć zaślepki pod wajhą ręcznego (chyba że masz to włączniki podgrzewanai siedzeń ;] ) i odkręcić śrubki pod nimi 
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Jakby nie patrzeć to tunel środkowy jest częścią deski rozdzielczej, sory za sytuację zawałową ale tak wyszło 
Sterownik znaleziony, został zamieniony, ale pojawił sie kolejny problem tzw immobilizer. Auto kręci ale nie zapala i świeci sie kluczyk, nie pomogła przekładka immo z drugiego kluczyka auto po prostu nie chce odpalić, jest na to jakiś sposób?? czy można np immo wyłączyć jakoś?
- Od: 15 gru 2009, 12:33
- Posty: 18
- Skąd: Legnica
- Auto: 323P BA 1.5
Powiedz co zrobiłeś. Masz silnik i ecu z auta z immo a kluczyk i stacyjkę bez immo? W takim wypadku musiałbyś przełożyć chyba stacyjkę. Możliwe że pomoże też przyłożenie kluczyka z immo do stacyjki i przekręcenie tym kluczykiem bez immo co jest.
nie, oba auta sa z immo, różnią się numerami sterowników, sterowniki pozamieniałem, ale nie mogłem zapalić bo sterownik jest z tego drugiego auta gdzie jest tez immo ale pewnie inaczej zakodowane, a ponoc w mazdzie immo jest zgrane ze sterownikiem
- Od: 15 gru 2009, 12:33
- Posty: 18
- Skąd: Legnica
- Auto: 323P BA 1.5
I dlatego kupuje sie silnik bez osprzetu, trzeba bylo kolektory itd ze swojego zostawic a silnik tylko przelozyc i nie mialbys takich prblemow, nawet listwe wtryskowa. wtedy silnik by ci odpalal i jezdzil jak nalezy, a tak musisz sie glowich czemu nie jezdzi. Mi wlasnie mechanik mowil na temat takie kupna ze pozniej trzeba pol elekt wymienic zeby samochod jezdzil jak nalezy.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości