Mazda 323 F BA Dymi spod kolektora ...

Postprzez schizzok » 1 lut 2011, 18:36

Witam.

Od 3 tyg. jestem posiadaczem Madzi z Silnikem Z5 1.5 16v. Zauważyłem, ze przy dodaniu gazu <glupek2> na biegu jałowym spod maski wydobywa sie dym :| . Zaglądajac pod maske zauważyłem dym spod kolektora na łączeniu z układem wydechowym... Czy znajduje sie tam jakas uszczelka jesli tak to jak to sie nazywa :P ponieważ jestem laikiem w sprawach mechaniki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 17:36
Posty: 39
Skąd: Ciechanów/Mazowieckie
Auto: 323F BA Z5 1.5 16V 97' Lift Engine

Postprzez jaaco » 1 lut 2011, 19:53

Sprawdź czy Ci nie puszcza uszczelka pod pokrywą zaworów, przeważnie puszcza po prawej stronie patrząc od przodu. Może olej się później zlewa na kolektor i dymi :) Może też puszczać oring na aparacie zapłonowym, wsadź łapę pod aparat i sprawdź czy nie jest od spodu mokry :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez TonSiL » 2 lut 2011, 14:37

schizzok napisał(a):Witam.

Od 3 tyg. jestem posiadaczem Madzi z Silnikem Z5 1.5 16v. Zauważyłem, ze przy dodaniu gazu <glupek2> na biegu jałowym spod maski wydobywa sie dym :| . Zaglądajac pod maske zauważyłem dym spod kolektora na łączeniu z układem wydechowym... Czy znajduje sie tam jakas uszczelka jesli tak to jak to sie nazywa :P ponieważ jestem laikiem w sprawach mechaniki.
Jeżeli silnik i osłona kolektora jest w oleju to stawiam na uszczelkę pokrywy zaworów. I jeżeli to ona to od razu polecam oryginał albo ELRING (35 zł) bo cała reszta to szmelc (miałem 2 takie badziewia). Do aparatu o-ring 3,5X38 mm- wystarczy za 0,80 gr.
Jeżeli to nie ona to masz padniętą uszczelkę na łączeniu kolektora z resztą. Posłuchaj czy przy dodawaniu gazu nie pryka :P Ci gdzieś z okolic tego łączenia.
TonSiL
 

Postprzez Garbage1989 » 2 lut 2011, 17:33

W razie czego rysunek pomocniczy z EPC przynajmniej będziesz wiedział gdzie czego szukać

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez schizzok » 3 lut 2011, 22:54

Uszczelka na łączeniu kolektora z reszta to strzał w dziesiatke <rotfl> tak jak mowiles przy dodawaniu gazu prukało tam <spoko>
Wielkie dzieki za pomoc Panowie <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 17:36
Posty: 39
Skąd: Ciechanów/Mazowieckie
Auto: 323F BA Z5 1.5 16V 97' Lift Engine

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323