Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna
ustaw odbojnik tak żeby przepustnica była zamknięta, 0,15 nie jest w ogóle potrzebne, wystarczy, że przy 0,5 się będzie załączał i tyle. z tym, że nie wiem czy w Z5 się nie ustawia na miernik TPS-u.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
Dzisiaj bawiłem się ustawieniami z godzinę.
Udawało mi się ustawić żeby wiatrak się załączał przy 0,15-0,20 w 2 skrajnych położeniach potencjometru. Jednak po wyjęciu listka i wyraźnego spadku obrotów nie rozłączył się wiatrak. Nawet tak było że z 0,15 przy ok 0,5 sie wyłączał przy dodawaniu gazu. Ale nadal po wyjęciu listka 0,15 nie ustawała praca wiatraka.
Na koniec tak ustawiłem że jak lekko pociągnę ręką linkę i obroty zaczynają wzrastać to włącza się wiatrak i tak chyba jest to najlepsze ustawienie tak jak kolega LESIUX wyżej napisał że wystarczy aby przy 0,5 się włączał. I bardzo podobnie jest. Jednak jak dodam bardzo gazu to się wiatrak nie wyłącza. Przy tym ustawieniu jak włączę wszystko co się da w aucie to trzyma obroty na 700 które dodatkowo regulowałem śrubą pionową.
Sprawdzę jeszcze jak to miernikiem wygląda ale jak widzę to chyba nie da się ustawić TPS na szczelinomierz w silniku Z5 1.5 16V DOHC
Udawało mi się ustawić żeby wiatrak się załączał przy 0,15-0,20 w 2 skrajnych położeniach potencjometru. Jednak po wyjęciu listka i wyraźnego spadku obrotów nie rozłączył się wiatrak. Nawet tak było że z 0,15 przy ok 0,5 sie wyłączał przy dodawaniu gazu. Ale nadal po wyjęciu listka 0,15 nie ustawała praca wiatraka.
Na koniec tak ustawiłem że jak lekko pociągnę ręką linkę i obroty zaczynają wzrastać to włącza się wiatrak i tak chyba jest to najlepsze ustawienie tak jak kolega LESIUX wyżej napisał że wystarczy aby przy 0,5 się włączał. I bardzo podobnie jest. Jednak jak dodam bardzo gazu to się wiatrak nie wyłącza. Przy tym ustawieniu jak włączę wszystko co się da w aucie to trzyma obroty na 700 które dodatkowo regulowałem śrubą pionową.
Sprawdzę jeszcze jak to miernikiem wygląda ale jak widzę to chyba nie da się ustawić TPS na szczelinomierz w silniku Z5 1.5 16V DOHC
- Od: 22 lut 2010, 21:41
- Posty: 20
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323P 1.5 16V BA 1998r
Polecam ten topic od strony 5 gdzie przerabiałem ten temat, tam mi podpowiadali aby ustawić na szczelinomierz. Pamiętam, że na pw też mi jedna osoba tak doradzała, niestety nie mam już tych wiadomości.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
*2.0 V6 323f BA – Witam analizuję temat i w związku z sytuacją, która miała u mnie miejsce postanowiłem wyregulować TPS. Problem pojawił się po regulacji zapłonu wg manuala na 10 st. zauważyłem, że przy zejściu na "luz" obroty spadają do 750 obr/min i odłącza mi gaz (sekwencja – sequent 56). Pierwsze co – wycieczka do gazowników. Podłączył się pod kompa i obserwujemy co się dzieje. Na wykresie miałem sytuację, że widać było gwałtowny spadek obrotów do ok 200, co jednostka gazu odbierała jako gaśniecie silnika i odłączała dopływ gazu. Byłem przekonany, że to problem gazu jednak po przerzuceniu na benzynę było tak samo. Na obrotomierzu obroty stabilne i moment "gaśnięcia" silnika był tak szybki, że wręcz nie zauważalny na obrotomierzu. Problem stał się bardzo uciążliwy np przy jeździe po mieście, w korku, przełączaniu biegów, dojeżdżaniu do świateł itp. Zaznaczam, że spadek obrotów następował np przy załączeniu się wentylatora, włączeniu nawiewu, świateł lub np. ogrzewania tylnej szyby. Sprawdziłem prąd ładowania i okazało się, że przy włączeniu większości odbiorników prądu mam prąd na poziomie 13,9V (mierzone na klemach), a przy wyłączonych odbiornika ok 14,2V. wyregulowałem TPS-a wg instrukcji poprawiłem blokującą się (np. po nocy przepustnicę) i sytuacja poprawiła się na kilka dni i wróciła do punktu wyjścia, a do tego co jakiś czas komp wyłapie błąd 23 (sonda – hheheh tylko która?). Co o tym myślicie i czy ktoś już może miał taki problem bo mi się kończą pomysły. Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Załączam rysunek (trochę słaby
) – mam nadzieję, że czytelny

Załączam rysunek (trochę słaby

- Od: 22 lip 2008, 21:42
- Posty: 106
- Skąd: Sz-n ...GA
- Auto: 323F BA V6
Witam. Nie chce zakładac tematu wiec zapytam tu, czy w mx-3 1,6 16v Sohc, ten sam silnik co w 323 bg, tps ustawia sie szczelinomierzem tak jak np. 626? Czy wentylator reaguje na ruchy przepustnica? A moze trzeba mierzyć napięcie?
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
Ja mam chyba, źle ustawiony TPS bo wiatrak chodzi mi cały czas ogólnie to gazownik mi strasznie pokrecił przepustnice i od tamtej pory zaczłey mi sie problemy z odplaniaem auta i jakby troche osłabło;/
Ogólnie jak byłem podpiąć się pod komputer pokazlao że mam walniente 2 czujniki temperatury moze przez to wiatrak chodzi cały czas??
Ogólnie jak byłem podpiąć się pod komputer pokazlao że mam walniente 2 czujniki temperatury moze przez to wiatrak chodzi cały czas??
moze komus sie przyda. dzisiaj bawilem sie tps-em. moglem nim krecic do bolu i tak nie bylo reakcji. okazalo sie,ze czujnik byl zle wlozony(sprezynka w srodku).
- Od: 21 gru 2009, 11:45
- Posty: 55
- Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości