Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna

Postprzez lesiux » 27 wrz 2010, 21:47

ustaw odbojnik tak żeby przepustnica była zamknięta, 0,15 nie jest w ogóle potrzebne, wystarczy, że przy 0,5 się będzie załączał i tyle. z tym, że nie wiem czy w Z5 się nie ustawia na miernik TPS-u.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez gandalfG25 » 28 wrz 2010, 19:06

Dzisiaj bawiłem się ustawieniami z godzinę.
Udawało mi się ustawić żeby wiatrak się załączał przy 0,15-0,20 w 2 skrajnych położeniach potencjometru. Jednak po wyjęciu listka i wyraźnego spadku obrotów nie rozłączył się wiatrak. Nawet tak było że z 0,15 przy ok 0,5 sie wyłączał przy dodawaniu gazu. Ale nadal po wyjęciu listka 0,15 nie ustawała praca wiatraka.

Na koniec tak ustawiłem że jak lekko pociągnę ręką linkę i obroty zaczynają wzrastać to włącza się wiatrak i tak chyba jest to najlepsze ustawienie tak jak kolega LESIUX wyżej napisał że wystarczy aby przy 0,5 się włączał. I bardzo podobnie jest. Jednak jak dodam bardzo gazu to się wiatrak nie wyłącza. Przy tym ustawieniu jak włączę wszystko co się da w aucie to trzyma obroty na 700 które dodatkowo regulowałem śrubą pionową.

Sprawdzę jeszcze jak to miernikiem wygląda ale jak widzę to chyba nie da się ustawić TPS na szczelinomierz w silniku Z5 1.5 16V DOHC
Początkujący
 
Od: 22 lut 2010, 21:41
Posty: 20
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323P 1.5 16V BA 1998r

Postprzez flywin » 30 wrz 2010, 18:54

@lesiux wszystko jest w Service Manual do silników BP jak i Z5 opisane :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez sebas0026 » 7 paź 2010, 21:54

W BP jak i w KF TPS utawia sie na szczelinomierz albo jak moj brat cioteczny powiedzial "szparometr" :D :D w Z5 na voltomierz koniec

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez flywin » 9 paź 2010, 21:30

że co?

w Manualu pisze czarno na białym ,że Voltomierzem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez sebas0026 » 9 paź 2010, 21:48

flywin napisał(a):że co?

w Manualu pisze czarno na białym ,że Voltomierzem


ze to :)
no pokaz tego manuala ulatwie ci numer jego 1433-10-94f

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez Pioteq25 » 9 paź 2010, 21:49

W Z5 ustawiamy woltomierzem zgodnie z instrukcja :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez sebas0026 » 9 paź 2010, 22:01

dokladnie jak wyzej napisalem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez flywin » 10 paź 2010, 00:02

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez sebas0026 » 10 paź 2010, 08:36

od czego jest to manual? jaki jest indeks na okladce? to nie sa ustawienia od silnika BP, przepustnica taka sama ale ustawienia nie. W BP ustawia sie na szczelinomierz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez flywin » 10 paź 2010, 11:18

od Mazda Protege tam masz silniki z5 i BP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez sebas0026 » 10 paź 2010, 11:59

ale inaczej wystrojony niz BA

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez flywin » 10 paź 2010, 23:20

a masz manuala do z5 i bp z ba?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez farciarz » 10 paź 2010, 23:35

ale nie wiem po co Ci ponowny scan manuala do Z5.... skoro był juz tu zamieczany dawno temu ....
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez flywin » 10 paź 2010, 23:40

tak tylko to jest wszystko z manualu Protege , ponieważ koloega Seba twierdzi ,że w BA jest inaczej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez lesiux » 11 paź 2010, 08:12

Polecam ten topic od strony 5 gdzie przerabiałem ten temat, tam mi podpowiadali aby ustawić na szczelinomierz. Pamiętam, że na pw też mi jedna osoba tak doradzała, niestety nie mam już tych wiadomości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez djad » 8 gru 2010, 01:09

*2.0 V6 323f BA – Witam analizuję temat i w związku z sytuacją, która miała u mnie miejsce postanowiłem wyregulować TPS. Problem pojawił się po regulacji zapłonu wg manuala na 10 st. zauważyłem, że przy zejściu na "luz" obroty spadają do 750 obr/min i odłącza mi gaz (sekwencja – sequent 56). Pierwsze co – wycieczka do gazowników. Podłączył się pod kompa i obserwujemy co się dzieje. Na wykresie miałem sytuację, że widać było gwałtowny spadek obrotów do ok 200, co jednostka gazu odbierała jako gaśniecie silnika i odłączała dopływ gazu. Byłem przekonany, że to problem gazu jednak po przerzuceniu na benzynę było tak samo. Na obrotomierzu obroty stabilne i moment "gaśnięcia" silnika był tak szybki, że wręcz nie zauważalny na obrotomierzu. Problem stał się bardzo uciążliwy np przy jeździe po mieście, w korku, przełączaniu biegów, dojeżdżaniu do świateł itp. Zaznaczam, że spadek obrotów następował np przy załączeniu się wentylatora, włączeniu nawiewu, świateł lub np. ogrzewania tylnej szyby. Sprawdziłem prąd ładowania i okazało się, że przy włączeniu większości odbiorników prądu mam prąd na poziomie 13,9V (mierzone na klemach), a przy wyłączonych odbiornika ok 14,2V. wyregulowałem TPS-a wg instrukcji poprawiłem blokującą się (np. po nocy przepustnicę) i sytuacja poprawiła się na kilka dni i wróciła do punktu wyjścia, a do tego co jakiś czas komp wyłapie błąd 23 (sonda – hheheh tylko która?). Co o tym myślicie i czy ktoś już może miał taki problem bo mi się kończą pomysły. Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Załączam rysunek (trochę słaby :)) – mam nadzieję, że czytelny

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 21:42
Posty: 106
Skąd: Sz-n ...GA
Auto: 323F BA V6

Postprzez kubik » 10 lut 2011, 21:20

Witam. Nie chce zakładac tematu wiec zapytam tu, czy w mx-3 1,6 16v Sohc, ten sam silnik co w 323 bg, tps ustawia sie szczelinomierzem tak jak np. 626? Czy wentylator reaguje na ruchy przepustnica? A moze trzeba mierzyć napięcie?
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez sly » 17 lut 2011, 17:54

Ja mam chyba, źle ustawiony TPS bo wiatrak chodzi mi cały czas ogólnie to gazownik mi strasznie pokrecił przepustnice i od tamtej pory zaczłey mi sie problemy z odplaniaem auta i jakby troche osłabło;/

Ogólnie jak byłem podpiąć się pod komputer pokazlao że mam walniente 2 czujniki temperatury moze przez to wiatrak chodzi cały czas??
Obrazek
HASŁO: sly180
Nie masz Chomika?? Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 12:35
Posty: 254 (0/1)
Skąd: łódzkie
Auto: Leon

Postprzez cronos2500 » 17 kwi 2011, 14:52

moze komus sie przyda. dzisiaj bawilem sie tps-em. moglem nim krecic do bolu i tak nie bylo reakcji. okazalo sie,ze czujnik byl zle wlozony(sprezynka w srodku).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2009, 11:45
Posty: 55
Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323