Remont Z5

Postprzez michal_38 » 20 wrz 2010, 22:41

Sluchajcie potrzebuje najlepiej schematu silnika Z5 service manual ale uwaga mam wersje po lifcie bez lancuszka szukalem nigdzie nie ma znalazlem od BJ kod silnika ZM podajze ale to pojemnosc 1.6 chyba niby jest ZL w BJ ktory byl taki jak Z5 w BA po lifcie musze rozrzad ustawic bo nie wiem jak to robie ale mam jeden zabek za daleko niby jakis wzor, rysunek mam ale jak zrobie tak jak na nim jest nie wchodzi mi pasek na rolke :/
Naprawa komputerów w prawie każdym zakresie szczegóły na PW :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2008, 10:22
Posty: 575
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323F Ba 98r. LE
Mazda 121 DB GLX

Postprzez farciarz » 26 wrz 2010, 11:39

michal_38 napisał(a):Sluchajcie potrzebuje najlepiej schematu silnika Z5 service manual ale uwaga mam wersje po lifcie bez lancuszka szukalem nigdzie nie ma znalazlem od BJ kod silnika ZM podajze ale to pojemnosc 1.6 chyba niby jest ZL w BJ ktory byl taki jak Z5 w BA po lifcie musze rozrzad ustawic bo nie wiem jak to robie ale mam jeden zabek za daleko niby jakis wzor, rysunek mam ale jak zrobie tak jak na nim jest nie wchodzi mi pasek na rolke :/


Tu masz wszystko jak na tacy :)

viewtopic.php?f=100&t=84024&view=unread#unread
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez michal_38 » 28 wrz 2010, 07:29

No dzieki juz sie do tego dokopalem jakis czas temu mam ten sam schemat co tam gdzies popelniam blad niestety :/
Naprawa komputerów w prawie każdym zakresie szczegóły na PW :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2008, 10:22
Posty: 575
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323F Ba 98r. LE
Mazda 121 DB GLX

Postprzez jaaco » 16 paź 2010, 15:32

Witam mam pytanie do speców :)

Początkiem listopada mam zamiar oddać z5 do remontu i dobrze by było zalać go później full syntetykiem, więc czy kupić najpierw jakiś tańszy olej syntetyk typu GM i zmienić go na jakiś lepszy np. castrol po dotarciu?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez lukasz 323C » 16 paź 2010, 16:45

Nie lej castrola to syf jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez koniu1 » 24 gru 2010, 16:09

można wymienić same uszczelniacze i wówczas jeżeli nie pomoże pierścienie olejowe. czy tez jest nie opłacalne lepiej od razu obydwie rzeczy zrobić.
Początkujący
 
Od: 24 gru 2010, 15:41
Posty: 5

Postprzez Marcin_1985 » 5 lut 2011, 16:08

Witam

chciał bym trochę odświeżyć temat, jakiś rok temu robiłem remont w mojej Madzi wszystko było OK olej nie znikał autko śmigało aż miło. Pojawił się jednak problem z olejem w płynie chłodniczym silnik pracuje równo nie stracił na mocy płyn nie bąbluje co by wskazywało na padniętą uszczelkę pod głowicą silnik z taką przypadłością przejechał około 10000Km i nic gorzej się nie dzieje płukałem układ kilkakrotnie na chwile pomaga ubytki oleju są niewielkie prawie znikome, czy może ktoś z posiadaczy Z5 miał podobny problem po remoncie?
Początkujący
 
Od: 27 lis 2009, 09:29
Posty: 27
Skąd: Głuszyca
Auto: Mazda 323P BA,97, 1.5 Z5,LPG

Postprzez flywin » 5 lut 2011, 17:30

zapewne jakaś lipna uszczelka
było wałkowane ze uszczelki to tylko i wyłącznie ORI OE MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Marcin_1985 » 5 lut 2011, 18:11

użyta uszczelka to Elring
Początkujący
 
Od: 27 lis 2009, 09:29
Posty: 27
Skąd: Głuszyca
Auto: Mazda 323P BA,97, 1.5 Z5,LPG

Postprzez MIRU » 6 lut 2011, 02:05

głowica planowana była ?? blok dokładnie odczyszczony ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Marcin_1985 » 6 lut 2011, 10:30

Głowica była planowana blok dokładnie wyczyszczony zastanawia mnie fakt czy gazownicy przy montażu instalacji nie zrobili jakiegoś babola, moze dolali zimnego płynu na gorący silnik i strzeliła głowica, gdyż po montażu gazu tak się stało. Jak się zrobi trochę cieplej to zdejmę głowice obejrzę uszczelkę i zrobię próbę szczelności głowicy zobaczymy co pokaże.
Początkujący
 
Od: 27 lis 2009, 09:29
Posty: 27
Skąd: Głuszyca
Auto: Mazda 323P BA,97, 1.5 Z5,LPG

Postprzez hopek » 6 lut 2011, 14:54

To moze lepiej reklamacje zglosić ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Marcin_1985 » 6 lut 2011, 19:38

Reklamować można jeżeli instalacja gazowa niedomaga zaraz powiedzą że oni tylko ruszali kolektor ssący nie do udowodnienia a warunki gwarancji są jasno określone
Początkujący
 
Od: 27 lis 2009, 09:29
Posty: 27
Skąd: Głuszyca
Auto: Mazda 323P BA,97, 1.5 Z5,LPG

Postprzez flashmaniac » 7 lut 2011, 01:12

hotspurs napisał(a):po zasłonie dymnej ani śladu, silnik jest świeżo po remoncie na efekt końcowy trzeba trochę poczekać więc dam znać czy finalnie zakończył się sukcesem



no i co udał Ci się ten remont bo coś się nie chwalisz ? :)
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez hopek » 7 lut 2011, 01:49

A czemu ma się nie udać ?? jak był robiony na dobrych częściach i z głową to pożyje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez hotspurs » 8 lut 2011, 00:00

flashmaniac napisał(a):no i co udał Ci się ten remont bo coś się nie chwalisz ? :)


jak na razie wszystko jest w jak najlepszym porządku, kolejna wymiana oleju i jak na razie nie bierze ;P
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2010, 11:10
Posty: 24
Skąd: BSI
Auto: 323F Z5 Sparkle Green metallic '95

Postprzez Marcin_1985 » 27 lut 2011, 15:46

Witam
dziś przy niedzieli stwierdziłem ze podłubie przy madzi sprawdzę którędy przedostaje się olej do płynu zdjąłem głowicę i nic nie widać uszczelka ładna nie widać sladów przecieku zastanawia mnie tylko jedno w bloku i głowicy jest 16 owalnych kanałów wodnych i 2 okrągłe od pomty a w uszczelce starej i nowej jest ich 5 owalnych i 2 okrągłe tak to wygląda http://moto.allegro.pl/uszczelka-glowic ... 29311.html , czy może ktoś powiedzieć jak ma się to do orginału. Jutro jeszcze próba szczelności może to da odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 27 lis 2009, 09:29
Posty: 27
Skąd: Głuszyca
Auto: Mazda 323P BA,97, 1.5 Z5,LPG

Postprzez flywin » 27 lut 2011, 15:58

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez MIRU » 27 lut 2011, 16:31

Mam nową uszczelke ori...moze jeszcze dzisiaj wkleje foto to porównasz sobie:]
edit...
Obrazek

ori do z5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Marcin_1985 » 27 lut 2011, 21:00

Dzięki serdeczne, wszystkie otwory się pokrywają zobaczę co jutro wyjdzie przy sprawdzeniu głowicy.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 27 lis 2009, 09:29
Posty: 27
Skąd: Głuszyca
Auto: Mazda 323P BA,97, 1.5 Z5,LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323