Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna
powiedzcie mi czy po regulacji krokowca trzeba ustawiac ponownie TPS??Bo teraz obroty mi sie utrzymuja ponizej 750rpm i do tego bardziej zaczely falowac ze spadaja do telepania silnikiem raz nawet do 100orpm:(powiedzcie co zrobic
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
ale szczerze zrobilo sie gorzej niz bylo co mam robic wykrecac dalej czy wkrecac spowrotem??
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
no dobrze moge ale z tego co pisali czulosc krokowca sie zwieksza wykrecajac srube:)
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
wykrecilem bardziej to im wiecej obciazenia wlaczalem tym wyzsze obroty sie robily:)cofnalem odkrecilem troche na by-passie to znowu falowaly strasznie gora dol gora dol wogole nie moge podniesc by-passem np jak mam 600rpm to na 750 wogole nie reaguje a jak wykrece bardziej to znowu jest na 1500rpm i nie chce spasc kurde no jaka ta efka trudna:)
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
teraz znowu ladnie sie zatrzymuje na 750 i po chwili powoli zjezdza do 300 i ponownie w gore i za jakis czas znowu to samo w dol
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
mam problem z regulacja obrotow biegu jalowego
na koncu, przy regulacji bypassu w trybie serwisowym nie moge wyjsc ponad 500rpm
sruba jest juz maksymalnie wykrecona
– przy wkreceniu sruby o dwa obroty od pozycji maksymalnej silnik "zadusza sie" niskimi obrotami i gasnie
ktos wie gdzie moze byc tego przyczyna
na koncu, przy regulacji bypassu w trybie serwisowym nie moge wyjsc ponad 500rpm
sruba jest juz maksymalnie wykrecona
ktos wie gdzie moze byc tego przyczyna
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
musisz przy srubie regulacujnej czulosci krokowca pogrzebac bo nie moze tak byc ze masz na maxa by-pass wykrecony i jest zle
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
Witam.
Mam problem z autkiem. Mazda 323BA 1.5 16V Z5.
Samochód szarpie jak nagle dodam gazu na 1 lub 2 biegu jak również i nagle zwolnię pedał gazu i ogólnie z mocą chyba nie tak.
Zauważyłem przy wymianie że potencjometr ma regulację- fasolka. W przykładowym ustawieniu po środku samochód zachowuje się następująco.
Przy nagłym dodaniu gazu jest 1 sekunda zamuły i nagle wchodzi w obroty. Jak wrzucę 1 bieg na równej drodze bez naciskania gazu to auto mocno szarpie w trakcie jazdy. Na wstecznym to samo. Nawet po wrzuceniu 2 biegu auto powinno pomalutku i równo jechać na wolnych obrotach po równej nawierzchni.
Generalnie jak reguluje położenie potencjometru na to auto reaguje od wolnych obrotów do wysokich 1500-2000.
W następnym ok. skrajnym położeniu jest taka sytuacja że auto ma 700-750obr tak jak powinno mieć. Potencjometr tak ustawiłem żeby tyle było +–. Po dodaniu gazu od razu wchodzi w obroty. Wrzucę 1 i 2 bieg to samo jedzie bez dodawania gazu. Na wstecznym też jedzie. Dalej nie ma takiej mocy jak powinno mieć. Podczas jazdy np na 3 biegu jak wcisnę sprzęgło to obroty na chwilę spadają do 400 a zaraz wracają na 700-750. Po raptownym dodaniu i ujmowaniu gazu na 1,2 biegu auto mocno szarpie.
Raz tak miałem że jak dodałem więcej gazu to auto gasło zupełnie jakby nie dawało paliwa lub iskry dopóki nie spadły obroty poniżej 1000
Co z tą regulacją potencjometru? Z tego co widzę to nie jest obojętne jak go ustawić. Każde ustawienie powoduje ze coś jest nie tak a zwłaszcza z mocą samochodu.
Mam problem z autkiem. Mazda 323BA 1.5 16V Z5.
Samochód szarpie jak nagle dodam gazu na 1 lub 2 biegu jak również i nagle zwolnię pedał gazu i ogólnie z mocą chyba nie tak.
Zauważyłem przy wymianie że potencjometr ma regulację- fasolka. W przykładowym ustawieniu po środku samochód zachowuje się następująco.
Przy nagłym dodaniu gazu jest 1 sekunda zamuły i nagle wchodzi w obroty. Jak wrzucę 1 bieg na równej drodze bez naciskania gazu to auto mocno szarpie w trakcie jazdy. Na wstecznym to samo. Nawet po wrzuceniu 2 biegu auto powinno pomalutku i równo jechać na wolnych obrotach po równej nawierzchni.
Generalnie jak reguluje położenie potencjometru na to auto reaguje od wolnych obrotów do wysokich 1500-2000.
W następnym ok. skrajnym położeniu jest taka sytuacja że auto ma 700-750obr tak jak powinno mieć. Potencjometr tak ustawiłem żeby tyle było +–. Po dodaniu gazu od razu wchodzi w obroty. Wrzucę 1 i 2 bieg to samo jedzie bez dodawania gazu. Na wstecznym też jedzie. Dalej nie ma takiej mocy jak powinno mieć. Podczas jazdy np na 3 biegu jak wcisnę sprzęgło to obroty na chwilę spadają do 400 a zaraz wracają na 700-750. Po raptownym dodaniu i ujmowaniu gazu na 1,2 biegu auto mocno szarpie.
Raz tak miałem że jak dodałem więcej gazu to auto gasło zupełnie jakby nie dawało paliwa lub iskry dopóki nie spadły obroty poniżej 1000
Co z tą regulacją potencjometru? Z tego co widzę to nie jest obojętne jak go ustawić. Każde ustawienie powoduje ze coś jest nie tak a zwłaszcza z mocą samochodu.
- Od: 22 lut 2010, 21:41
- Posty: 20
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323P 1.5 16V BA 1998r
A toś wie jak to ustawić? Ja mam miernik elektroniczny.
Coś tutaj znalazłem ale dalej nie wiadomo dokładnie
viewtopic.php?f=303&t=9165
Coś tutaj znalazłem ale dalej nie wiadomo dokładnie
viewtopic.php?f=303&t=9165
- Od: 22 lut 2010, 21:41
- Posty: 20
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323P 1.5 16V BA 1998r
Witam. Z ustawianiem szczeliny 0,15 to ma być tak że zdejmuje rurę dolotową od powietrza która idzie od przepływomierza. Wtedy widać przepustnicę. Następnie pod przepustnicę podkładam szczelinomierz 0,15. Reguluję TPS aby się załączył wiatrak. To wychodzi na to że jak włożę listek 0,5 to musi się sam wyłączyć wiatrak bez regulowania TPS . Bo jak bym regulował na 0,5 to wtedy ustawienie na 0,15 zepsuję. Czy zgadzało by się to?
- Od: 22 lut 2010, 21:41
- Posty: 20
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323P 1.5 16V BA 1998r
Dzięki ale po angielsku ciężko jest zrozumieć.
Znalazłem coś tu:
viewtopic.php?f=116&t=1527
W Z5 jednak wynika że ustawia się szczelinomierzem i pozycję TPS.
Znalazłem coś tu:
viewtopic.php?f=116&t=1527
W Z5 jednak wynika że ustawia się szczelinomierzem i pozycję TPS.
- Od: 22 lut 2010, 21:41
- Posty: 20
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323P 1.5 16V BA 1998r
omg to co dałeś link to jest do silników K-Series
trzeba się Angielskiego uczyć
...
kluczyk na ON, nie musi być w trybie serwisowym.
regulujesz na podstawie ile masz volt na skrajnym pinie "C" wtyczki do TPS`a.( wtyczka musi być wypięta)
w/g tego ile masz tam wolt, sprawdzasz w tabeli ile musi być już na podłączonej wtyczce na pinie "B"
czy to na zamkniętej przepustnicy czy też na otwartej.
w pinie B wtyczka ma być wpięta ,regulacja polega na przesuwaniu TPS i patrzeniu na tabelkę
np w pinie C jest 5V czyli przedział miedzy 4.9-5.1V na zamkniętej ma być 0.4-0.5V
a na otwartej przepustnicy 3.8-4.9V
po wyregulowaniu
TPS odpalasz auto w trybie serwisowym w celu regulacji obrotów śruba bypassu
trzeba się Angielskiego uczyć
...
kluczyk na ON, nie musi być w trybie serwisowym.
regulujesz na podstawie ile masz volt na skrajnym pinie "C" wtyczki do TPS`a.( wtyczka musi być wypięta)
w/g tego ile masz tam wolt, sprawdzasz w tabeli ile musi być już na podłączonej wtyczce na pinie "B"
czy to na zamkniętej przepustnicy czy też na otwartej.
w pinie B wtyczka ma być wpięta ,regulacja polega na przesuwaniu TPS i patrzeniu na tabelkę
np w pinie C jest 5V czyli przedział miedzy 4.9-5.1V na zamkniętej ma być 0.4-0.5V
a na otwartej przepustnicy 3.8-4.9V
A jeśli odbojnik był kręcony to muszę go tak ustawić żeby przy zamkniętej przepustnicy odbojnik stykał się z ślimakiem i żeby szczelinomierz 0,05 nie wchodził? I wtedy po włożeniu tam szczelinomierza 0,15 powinienem ustawić TPS żeby wiatrak się włączył?
Wcześniej było pisane że przy 0,15 ma chodzić wiatrak a przy 0,5 nie. Może faktycznie przy Z5 potrzebny miernik. Jak się bawiłem TPS i ustawiłem że tak że wiatrak chodził w trybie serwisowym to w pewnym przedziale obrotów podczas jazdy zamierał silnik i nie dawało nic dodawanie gazu itp. Jak ustawiłem że nie chodził wiatrak po przejściu w tryb serwisowy to auto nie zamierało ale szarpie. Za bardzo reaguje na gaz. Jednak przy jakimkolwiek odchyleniu przepustnicy nie załączał się wiatrak
Wcześniej było pisane że przy 0,15 ma chodzić wiatrak a przy 0,5 nie. Może faktycznie przy Z5 potrzebny miernik. Jak się bawiłem TPS i ustawiłem że tak że wiatrak chodził w trybie serwisowym to w pewnym przedziale obrotów podczas jazdy zamierał silnik i nie dawało nic dodawanie gazu itp. Jak ustawiłem że nie chodził wiatrak po przejściu w tryb serwisowy to auto nie zamierało ale szarpie. Za bardzo reaguje na gaz. Jednak przy jakimkolwiek odchyleniu przepustnicy nie załączał się wiatrak
- Od: 22 lut 2010, 21:41
- Posty: 20
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323P 1.5 16V BA 1998r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości