Falujące wolne obroty – możliwa przyczyna
Nie wiem czy mi sie wydaje
ale tych Z5 nierowno pracujacych jest chyba tyle co tych pijacych olej haha. No moze sie udac, tylko ze juz troche kasy w to wlozylem i bez rezultatu
Ile Cie kosztowala ta przepustnica? Kupiles w ciemno z allegro?
Czy trzeba pozniej to jakos specjalnie adaptowac? Czy bez serwisu sie obejdzie?
Czy trzeba pozniej to jakos specjalnie adaptowac? Czy bez serwisu sie obejdzie?
- Od: 13 lip 2009, 14:18
- Posty: 160
- Skąd: KNW/Gliwice
- Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4
Witam , mam pytanko odnośnie falujących obrotów , mam Mazde 323f 1,5 16 rok 96.
I mam objawy takie że Gdy samochód stoi , i poruszam kierownicą , czy włączę światła obroty rosną nawet do 1500
A jak stoję na światłach ,to obroty czasem wachają się od 800 do 1000 i czasem tak gwałtowanie odbija do 1000+
Może ktoś mi coś poradzi ;>
I mam objawy takie że Gdy samochód stoi , i poruszam kierownicą , czy włączę światła obroty rosną nawet do 1500
A jak stoję na światłach ,to obroty czasem wachają się od 800 do 1000 i czasem tak gwałtowanie odbija do 1000+
Może ktoś mi coś poradzi ;>
-
Jabolo
Czy przepustnica z modeli przed liftingiem rozni sie od tych po ? Jak kupie to tylko z gwarancja rozruchowa:P To daj mi znac, czy ta wymiana pomogla u Ciebie. Nie chce kolejnych kosztow bo te autko mnie juz zabije chyba
aa i jak na postoju nacisne gaz zeby bylo rowno na iles tam obr np. na 2 tys to widac falowanie
aa i jak na postoju nacisne gaz zeby bylo rowno na iles tam obr np. na 2 tys to widac falowanie
- Od: 13 lip 2009, 14:18
- Posty: 160
- Skąd: KNW/Gliwice
- Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4
Ja zawsze będę powtarzał, że należy sprawdzić czujnik temperatury powietrza, jeśli chodzi o falujące obroty.
U mnie po prostu wymiana tego czujnika przyniosła skutek tak więc zwróć na to uwagę.
U mnie po prostu wymiana tego czujnika przyniosła skutek tak więc zwróć na to uwagę.
-
Gringoss
Witam koledzy, szukająs zupełnie innego tematu zobaczylem że macie problem z gazem tak jak ja jakis czas temu.
Nie wchodząc w szczegóły miałem podobne problemy jak Wy na forum, brałem pod uwagę wszystko tak jak i Wy koledzy(filtry,przepustnica, krokowy) i co sie okazało(po wymianie wszystkiego!)??? że to sprawa beznadziejnego!!! gazu który nam sprzedają na stacjach, wezcie to pod uwage zanim wydacie kase na te rzeczy. U mnie to było(aż sam w to nie wierze to!)
mam Z5 i istalke sekwencje,pierwszy filtr zmieniłem po 2,5roku tylko dlatego że miałem problemy prawie identyczne jak opisujecie( tak bym nie wymieniał). Jak zacząłem tankowac na shelu to "usterki" znikneły!. Mam nadzieje ze choć sugerując ten temat troche pomogłem.
Nie wchodząc w szczegóły miałem podobne problemy jak Wy na forum, brałem pod uwagę wszystko tak jak i Wy koledzy(filtry,przepustnica, krokowy) i co sie okazało(po wymianie wszystkiego!)??? że to sprawa beznadziejnego!!! gazu który nam sprzedają na stacjach, wezcie to pod uwage zanim wydacie kase na te rzeczy. U mnie to było(aż sam w to nie wierze to!)
mam Z5 i istalke sekwencje,pierwszy filtr zmieniłem po 2,5roku tylko dlatego że miałem problemy prawie identyczne jak opisujecie( tak bym nie wymieniał). Jak zacząłem tankowac na shelu to "usterki" znikneły!. Mam nadzieje ze choć sugerując ten temat troche pomogłem.
-
krzynioo
Witam wszystkich.
Przeczyściłem silniczek krokowy, przepustnice i falujące niskie obroty zmieniły zachowanie. Zanim silnik się nagrzeje to niskie obroty nie falują na luzie ( utrzymują się ok. 800 tyś obrotów ), ale jak już się silnik rozgrzeje to te obroty stoją na poziomie 1500 tyś. obrotów ( to troche za dużo ) na luzie. Czasami jednak się zdaży ,że niskie obroty pofalują między 500-1200 tyś. obrotów. Jak myślicie co może być powodem takich zachowań?
Przeczyściłem silniczek krokowy, przepustnice i falujące niskie obroty zmieniły zachowanie. Zanim silnik się nagrzeje to niskie obroty nie falują na luzie ( utrzymują się ok. 800 tyś obrotów ), ale jak już się silnik rozgrzeje to te obroty stoją na poziomie 1500 tyś. obrotów ( to troche za dużo ) na luzie. Czasami jednak się zdaży ,że niskie obroty pofalują między 500-1200 tyś. obrotów. Jak myślicie co może być powodem takich zachowań?
- Od: 12 lut 2010, 21:05
- Posty: 9
ja mam dokładnie ten sam objaw,przeczysciłem przepustnice trzy miesiace temu to po nagrzaniu silnika wieszaja sie obroty na 1200 ,tylko dziwne jest to ze po dwóch tygodniach od czyszczenia przestało obroty juz nie falowaly było super ,i tu nagle o dwoch dni znowu staja po rozgrzaniu silnika na 1200 rece opadaja.pozdrawiam.
- Od: 1 maja 2009, 20:27
- Posty: 7
- Skąd: KARTUZY ( kaszuby)
- Auto: 323F 1998 r
Ja osobiscie ustawialem jak kolega wyzej napisal w ten sposob w tyrbie serwisowym i teraz jest ok:) obroty spadaj na taki moziom jak nalezy okolo 750rmp:D
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Regulacja nic nie pomaga, fakt że jak autko nie jest nagrzane to elegancko trzyma te 750 rpm, ale jak już się porządnie nagrzeje np. w korkach to obroty się wieszają na poziomie 1500 rpm, przepustnice już wymieniałem więc to nie to, każdy mechanik odsyła mnie z tym na komputer, nikt nie ma pojęcia co to może być, albo by pół auta rozbierali.
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
To może ja się pochwalę co u mnie najprawdopodobniej było przyczyną falowania obrotów. Otóż oddałem silnik do remontu z powodu myśle wszystkim dobrze znanego. Przy okazji remontu okazało się, że rozrząd przeskoczył mi o jeden ząbek. Po poprawnym ustawieniu rozrządu (no bo wątpię, że wymiana pierścieni albo uszczelniaczy to spowodowała) silnik działa idealnie i falowanie całkowicie zniknęło. Nie chcę sugerować tym postem, że wszystkie Mazdy z falującymi obrotami, a jak widać jest ich sporo, mają źle ustawiony rozrząd. Warto jednak wziąć tę możliwość pod uwagę.
- Od: 27 sie 2009, 19:27
- Posty: 94
- Auto: Mazda 6, 2.0 Pb, 2007r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości