Dziwnie wzrastająca temperatura [BA Z5]

Postprzez Leszek » 28 lip 2010, 01:19

lukivw napisał(a):węże obydwa gorące

A nie powinno być czasem tak, że jeden ciepły a drugi nie?
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez rafał88 » 28 lip 2010, 11:17

Wtedy termostat mialby padniety jakby jeden zimny a drugi cieply.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Leszek » 28 lip 2010, 14:17

No ok, ale chodzi mi o to, czy wąż wyprowadzający wodę z chłodnicy jest też ciepły? Raczej nie powinien być gorący..
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez rafał88 » 28 lip 2010, 20:32

Jezeli silnik ma 90stopni jak najbardzije jeden i drugi ma byc cieply;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Leszek » 28 lip 2010, 21:07

Zgadza się, ciepły ale nie gorący:P Tu by trzeba ustalic co kto rozumie pod pojęciem cieply.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez lukivw » 15 sie 2010, 09:01

wczoraj odebrałem głowicę po planowaniu ( bo ostatniego dnia lipca wyrzucił ze zbiorniczka wyrównawczego płyn ) wymianie uszczelniaczy na zaworach. Zmontowałem wszystko z nadzieją że już będzie po problemie, a tu kiszka temperatura dalej leciała na maxa. I pojawił się nowy problem otóż na wolnych obrotach faluje a jak mu włączę klimę to masakra dochodzi do tego że gaśnie, regulowałem aparatem bo był zdejmowany, TPS jest poprawnie ustawiony. A silnik chodzi jak stara .... .
Początkujący
 
Od: 15 lis 2009, 13:45
Posty: 12

Postprzez k-pako » 15 sie 2010, 20:47

lukivw napisał(a):wczoraj odebrałem głowicę po planowaniu ( bo ostatniego dnia lipca wyrzucił ze zbiorniczka wyrównawczego płyn ) wymianie uszczelniaczy na zaworach. Zmontowałem wszystko z nadzieją że już będzie po problemie, a tu kiszka temperatura dalej leciała na maxa. I pojawił się nowy problem otóż na wolnych obrotach faluje a jak mu włączę klimę to masakra dochodzi do tego że gaśnie, regulowałem aparatem bo był zdejmowany, TPS jest poprawnie ustawiony. A silnik chodzi jak stara .... .


Sprawdź czy silnik słychać, czy szklanki nie grają. Nie chcę krakać ale zatarte silniki lubią łapać ostro temperaturę :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 09:15
Posty: 37
Skąd: Bochnia
Auto: 323 BG 1.8 GT,
M6 2.0 CR 136

Postprzez gozdi12 » 17 sie 2010, 01:01

Witam a moj problem moze opisze od poczatku. bedzie latwiej i mam nadzieje ze mi pomozecie. zauwazylem ze moj z5 jest ostatnio bardzo gorący, chociaz wskazanie temp oleju jest prawidlowe nigdy nie dotknęło przedostatniej kreski jest w połowie wskazania może milimetr wyżej, ale jak podniose maske i dotkne silnika to jest na tyle gorący ze nie mozna go dotknac, wyjąłem wiec termostat zeby na wzor zamowic drugi, poniewaz w katalogach byly dwa rodzaje. wiec po wyciagbnieciu termostatu bylo przez pewien czas ok temperatura nie rosla nawet do polowy wskazania na wskaniku temp. przejechalem ok 60km za dwa dni znowu jakies 60km okazalo sie ze nie mam plynu w zbiorniku wyrownawczym, pierwsza mysl uszczelka pod glowica i mam nadzije ze to nie jest to, ale sprawdzalem czy jest moze jakas maź po korkiem wlewu oleju, jednak nic nie bylo wiec dolalem wody do zbiorniczka i troche bezposrednio do korka od chlodnicy, byc moze przy okrecaniu termostatu wylalo sie trocher plynu i obieg musial sie wyrownac, zamontowalem nowy termostat, i dalej jest to samo silnik po przejechaniu nawet ok 7km jest bardzo gorący ale wskazanie na wskazniku jest takie samo jak przedtem cyli w polowie wieksze pol wskazania, troche mnie to martwi, sprawdzalem węże ktore ida do silnika, jeden ktory jest na gorze jest bardzo gorący a ten na dole jest tylko cieply, i podejrzewam ze dlatego cieply bo jest blisko kolektora wylotowego :/
pomocy!!!
Mazda 323f
1.5 16v BA
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2009, 20:34
Posty: 9

Postprzez lukivw » 17 sie 2010, 23:01

Dzisiaj zaobserwowałem nowe objawy pod domem miałem w zbiorniczku wyrównawczym stan płynu na kresce full. Przejechałem ok 15 km i miałem cały zbiorniczek płynu. Natomiast po przejechaniu ok 25km zbiorniczek był pusty. Temperatura na wskaźniku w dzień był ponad 3/4 przy prędkości 100 temp rosła. Wieczorem wracając z pracy z tą samą prędkością temp miałem prawie na połowie. Walczę jeszcze z kolejnym problemem tj szarpaniem którego przed rozebraniem głowicy nie było. Przy stałej jeździe bądź postoju czuć przerywania silnika.Zaczynam tracić siły i chęci do dalszej jazdy moją mazdą
Początkujący
 
Od: 15 lis 2009, 13:45
Posty: 12

Postprzez rafał88 » 18 sie 2010, 19:24

Masz zapowietrzony uklad dlatego tak sie grzeje
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Pioteq25 » 18 sie 2010, 20:06

lukivw napisał(a):Dzisiaj zaobserwowałem nowe objawy pod domem miałem w zbiorniczku wyrównawczym stan płynu na kresce full. Przejechałem ok 15 km i miałem cały zbiorniczek płynu. Natomiast po przejechaniu ok 25km zbiorniczek był pusty. Temperatura na wskaźniku w dzień był ponad 3/4 przy prędkości 100 temp rosła. Wieczorem wracając z pracy z tą samą prędkością temp miałem prawie na połowie. Walczę jeszcze z kolejnym problemem tj szarpaniem którego przed rozebraniem głowicy nie było. Przy stałej jeździe bądź postoju czuć przerywania silnika.Zaczynam tracić siły i chęci do dalszej jazdy moją mazdą


W tym stanie silnika lepiej nie jeździć w ogóle. Przy odpowietrzaniu układu szły banieczki powietrza przez zbiorniczek wyrównawczy? Jaką założyłeś uszczelkę pod głowicą i co tam było z nią robione?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez lukivw » 19 sie 2010, 08:43

Wczoraj jeździłem i temperatura utrzymywała się na normalnym poziomie, natomiast z tym szarpaniem związane były świece a dokładniej jedna okazała się uszkodzona. Przy okazji zmieniłem przewody WN
Początkujący
 
Od: 15 lis 2009, 13:45
Posty: 12

Postprzez rafał88 » 19 sie 2010, 08:48

Normalna sprawa ze babelki ida w zbiorniczku przy odpowietrzaniu, jak inaczej ma sie ten uklad odpowietrzyc?? ma przez uszczelke wywyalac powietrze??!!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez maromarcin » 23 sie 2010, 10:54

witam

otoz moj problem jest nastepujący!!!!


wczoraj jadac do domu zauwazylem ze klimatyzacja przestala chlodzic i poczulem dziwny zapach w srodku – zatrzymalem sie na parkingu – podnosze maske a tu silnik zalany od gory – po sprawdzeniu – okazalo sie ze to plyn chlodniczy – po sprawdzeniu wszystkiego zauwazylem ze ten przewod co idzie przelew z chlodnicy do zbiorniczka wyrownawczego wysunal sie z niego i tuataj pojawila sie nieszczelnaosc – wytarlem wszystko zalalem do zbiorniczlka plynu i jade dalej – klima zaczel chodzic ale takjakby na pol, – po 10 km zatrzymalem sie sprawdxzic co tam pod maska – otwieram sucho – dolalem plynu do zbiorniczka i jade dalej, w pewnym momencie zauwazylem ze wskaznik temperatury jest na 3/4 – zatrzymuje sie , maska do gory – wszedzie sucho – dolewam plynu ( razem to juz 2 litry) – temperatura spada, po kolejnyuch 10 km – temperatura znowu wzrasta – zatrzymuje sie – spada – wjezdzam do Olsztyna jezdze i tem normalnie – dojezdzam do domu – mysle ze moze sie zapowietrzyl uklad – odkrecam powoli korek od chlodnicy przez szamate zeby sie nie popazyc – powoli slychac syk powietrza- bulgotanie, zakrecam, i tak pare razy – dolewam troche plynu bo sie wylalo – dzisiaj po miescie z rana jest dobrze – pytanie czy dolewajac 2 litry plynu przez zbiornik wyrownawczy z zakreconym korkiem od chlodnicy moglem zapowietrzyc uklad – czy brak plynu w ukladzie chlodniczym wplywa na klimatyzacje? – teraz klima grzeje bardo dobrze – jak odpowietrzyc uklad najlepiej? – acha dzis rano nagrzalem madzie i odkrecajac na chodzacym silniuku korek od chlodnicy juz nie bylo syku powietrza, tylko plyn sie ladnie do gory unosil


ach wentylatory dzialaja normalnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323