witam. od jakiegos czasu mam problem z kontrolka ladowania. glownie zdarza sie to jak jest wilgotno, chociaz nawet w cieply dzien sie tak dzieje.
do rzeczy. kontrolka ladowania zaswieca sie i swieci caly czas. nie zarzy, nie zaczyna mrugac ale zapala sie. czasem pomoze przegazowka (na okolo 3-4k obrotow) ale po chwili znowu zaczyna swiecic. przestaje swiecic tak samo znienacka jak i zaczelo. gdy swieci sie kontrolka ladowania czesto zdarzy sie ze silnik na luzie wchodzi na 1500 obrotow i nie da sie tego niczym zbic. cieply silnik ale obroty te same.
sprawdzilem ladowanie i jest 14.68V przy wlaczonych swiatlach i dmuchawie. nigdy nie rozladowalo mi akumulatora.
czy ktos spotkal sie juz z takim problemem? jest to denerwujace gdy swcieci sie ladowanie a ja nawet nie wiem co sie dzieje z autem.
dodam ze spalil mi sie juz drugi klakson – oba spalily sie nagle gdy zatrabilem. do tego delikatnie faluja mi obroty, ale nie wiem czy moge kojarzyc te dwa fakty z zapalajaca sie kontrolka.
zastanawialem sie nad dwoma opcjami
1. jakis czujnik jest spalony i robi zwarcie stad zapalanie sie kontrolki i dziwne skoki obrotow.
2. cos jest nie tak z regulatorem napiecia albo altkiem, stad zbyt wysokie ladowanie ktore moze powodowach jakies wariacje i zaswiecajaca sie kontrolke ladowania + palacy sie klakson.
jesli ktos wie cos na ten temat to prosze o pomoc bo nie mam pojecia co to moze byc.
pozdro
zapalajaca sie kontrolka ladowania
Strona 1 z 1
I Ty chcesz uturbiać silnik a nie potrafisz sobie poradzić z falującymi czy tez zawyżonymi obrotami?? ....
Kolego sorki za sakazm...
Napięcie prądu ładowania masz ok
Może być jedynie winny regulator napięcia a nie alternator .....
Co do skoków obrotów to kłania się temat czyszczenia i regulacji przepustnicy. Skorzystaj najpierw z opcji szukaji...ok
Kolego sorki za sakazm...
Napięcie prądu ładowania masz ok

Co do skoków obrotów to kłania się temat czyszczenia i regulacji przepustnicy. Skorzystaj najpierw z opcji szukaji...ok
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Kuklex napisał(a):witam. od jakiegos czasu mam problem z kontrolka ladowania. glownie zdarza sie to jak jest wilgotno, chociaz nawet w cieply dzien sie tak dzieje.
do rzeczy. kontrolka ladowania zaswieca sie i swieci caly czas. nie zarzy, nie zaczyna mrugac ale zapala sie. czasem pomoze przegazowka (na okolo 3-4k obrotow) ale po chwili znowu zaczyna swiecic. przestaje swiecic tak samo znienacka jak i zaczelo. gdy swieci sie kontrolka ladowania czesto zdarzy sie ze silnik na luzie wchodzi na 1500 obrotow i nie da sie tego niczym zbic. cieply silnik ale obroty te same.
sprawdzilem ladowanie i jest 14.68V przy wlaczonych swiatlach i dmuchawie. nigdy nie rozladowalo mi akumulatora.
czy ktos spotkal sie juz z takim problemem? jest to denerwujace gdy swcieci sie ladowanie a ja nawet nie wiem co sie dzieje z autem.
dodam ze spalil mi sie juz drugi klakson – oba spalily sie nagle gdy zatrabilem. do tego delikatnie faluja mi obroty, ale nie wiem czy moge kojarzyc te dwa fakty z zapalajaca sie kontrolka.
zastanawialem sie nad dwoma opcjami
1. jakis czujnik jest spalony i robi zwarcie stad zapalanie sie kontrolki i dziwne skoki obrotow.
2. cos jest nie tak z regulatorem napiecia albo altkiem, stad zbyt wysokie ladowanie ktore moze powodowach jakies wariacje i zaswiecajaca sie kontrolke ladowania + palacy sie klakson.
jesli ktos wie cos na ten temat to prosze o pomoc bo nie mam pojecia co to moze byc.
pozdro
może szczotki na alternatorze się zawieszają albo kończą i dlatego szwankuje... albo od wilgoci jakieś zwarcie się robi...
znajomy miał też akcje z altkiem i żarzącym się światełkiem i okazało się że musiał wymienić tuleje alternatora i szczotki bo się już z racji wieku skończył ich żywot...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
dzieki za pomoc 
zalozylem temat bo moze juz ktos mial taki problem
farciarz co do czyszczenia przepustnicy to czytalem ten temat i bede sie za to bral. zauwaz ze czasami obroty swiruja i skacza do 1500 i sie trzymaja. to nie sa falowania, ale obroty sztywno trzymaja ten poziom.
zastanawia mnie tylko fakt dlaczego kontrolka zaswieca sie, nie zarzy, ale swieci. najwidoczniej czeka mnie wyjecie altka i szukanie problemu.
pozdro
zalozylem temat bo moze juz ktos mial taki problem
farciarz co do czyszczenia przepustnicy to czytalem ten temat i bede sie za to bral. zauwaz ze czasami obroty swiruja i skacza do 1500 i sie trzymaja. to nie sa falowania, ale obroty sztywno trzymaja ten poziom.
zastanawia mnie tylko fakt dlaczego kontrolka zaswieca sie, nie zarzy, ale swieci. najwidoczniej czeka mnie wyjecie altka i szukanie problemu.
pozdro
- Od: 13 lut 2010, 20:10
- Posty: 80
- Skąd: Galway - IRL
- Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow
Witam!
Proponuje sprawdzić czujnik temperatury powietrza dolotowego zamontowany w obudowie filtra powietrza i jego elektryke. Przy braku sygnału z tego czujnika zaswieca sie kontrolka ladowania w 323F Z5 '98. Wyjaśniało by to problemy z obrotami. Klaksonów za bardzo nie da sie z tym powiązać
Pzdr
Proponuje sprawdzić czujnik temperatury powietrza dolotowego zamontowany w obudowie filtra powietrza i jego elektryke. Przy braku sygnału z tego czujnika zaswieca sie kontrolka ladowania w 323F Z5 '98. Wyjaśniało by to problemy z obrotami. Klaksonów za bardzo nie da sie z tym powiązać
Pzdr
-
kostek1987krk
Kuklex napisał(a):dzieki za pomoc
zalozylem temat bo moze juz ktos mial taki problem
farciarz co do czyszczenia przepustnicy to czytalem ten temat i bede sie za to bral. zauwaz ze czasami obroty swiruja i skacza do 1500 i sie trzymaja. to nie sa falowania, ale obroty sztywno trzymaja ten poziom.
zastanawia mnie tylko fakt dlaczego kontrolka zaswieca sie, nie zarzy, ale swieci. najwidoczniej czeka mnie wyjecie altka i szukanie problemu.
pozdro
Pamiętaj że przy uszkodzeniu alternatora, a w zasadzie kończących się szczotek nie będzie się świecić ... a wlaśnie żarzyć

Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości