Testy diagnostyczne KOEO, KOER.

Postprzez Grzechot » 29 mar 2004, 10:20

Mam problemy z diagnostyką komputra w mojej Mazdzie.
Pali się lampka Check. A ostatnio zaczęła nawet mrugać...

Jak mogę to zdiagnozować?
Jakie są kody kody błędów do mojego modelu?

Proszę pomóżcie !!
Początkujący
 
Od: 29 mar 2004, 10:01
Posty: 5
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Protege 1,5 '95

Postprzez Jaksa » 29 mar 2004, 20:13

Podłączyć tester :P może padła sonda?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Paweł » 30 mar 2004, 01:24

Czy masz złącze diagnostyczne jak opisano na stronie klubowej? Sprobuj tamtej procedury. Jesli masz OBD-I (sądzac po roczniku wlasnie tak jest), to powinno udać się bez problemów.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Grzechot » 30 mar 2004, 08:11

Mam złącze opisane "Diagnostic" jest styk GND i TEN. Rozumiem że mam je zmostkować...
Zrobiłem nawet sobie opisany tester.
Niestety w złączu "Diagnostyk" nie mam styku FEN. A może u mnie ma mrugać kontrolka "Check"?

No i skąd wziąć kody błędów do mojego modelu – o ile coś zacznie mi mrugać i uda mi się to policzyć???

nie moge też odszukać "trapezoidalnego" złącza ani gniazda STI.... pomiędzy akumulatorem a błotnikiem nic mi nie "dynda"....

Pozdrowionka
Początkujący
 
Od: 29 mar 2004, 10:01
Posty: 5
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Protege 1,5 '95

Postprzez Paweł » 30 mar 2004, 08:19

Jesli masz kontrolke "check engine", to nie musisz sie martwic sygnalem na zlaczu FEN, poniewaz wszystko powinna pokazac wspomniana lampka.

Najprawdopodobniej nie masz trapezoidalnego zlacza (EEC TEST), poniewaz jest to wynalazek Forda i znajduje sie tylko w tych mazdach, ktore maja skrzynie biegow (CD4E) tej firmy, czyli 626 i byc moze MX-3.

Zgrubny opis kodow masz na stronie klubowej, jesli uda Ci sie cos odczytac, napisz na forum – na pewno ktos opisze na co wskazuja poszczegolne kody.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Grzechot » 30 mar 2004, 08:56

Dzięki. Pobawię się dziś wieczorkiem i jutro dam znać...
Początkujący
 
Od: 29 mar 2004, 10:01
Posty: 5
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Protege 1,5 '95

Postprzez Paweł » 30 mar 2004, 10:22

Witam,

Kolega @-tech mowi, ze najprawdopodobniej masz OBD-II (system sterujacy silnikiem, zwiazany z ochrona srodowiska), co oznacza, ze nie odczytasz kodow bez testera. Wnioskuje tak z objawow migajacej kontrolki, gdzie stale zapalona kontrolka oznacza jakis blad, natomiast migajaca niska wydajnosc katalizatora. System OBD-II tym rozni sie od OBD-I, ze ma druga sonde za katem i dzieki niej jest w stanie sprawdzic jego efektywnosc.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Grzechot » 30 mar 2004, 11:59

Z tego co wiem to właśnie mam dwie sondy....
i ponoć obie dobre.

Czyli wynika, że katalizator do du...? :(
Początkujący
 
Od: 29 mar 2004, 10:01
Posty: 5
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Protege 1,5 '95

Postprzez Grzechot » 31 mar 2004, 08:29

No i niestety...
pomimo postępowania zgodnie z instrukcją opisaną w dziale "obsługa" nic nie chciało mi mrugać...
ani lapka "check" ani tester...
jedyne co udało mi się zrobić, to zresetować alarmy poprzez odłączenie aku. Choć jak znam życie za dzień lub dwa lapka check znowu się zapali...

Co jeszcze mogę zrobić?
Czy jest w okolicach Poznania jakiś warsztacik który może to zdiagnozować?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 29 mar 2004, 10:01
Posty: 5
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Protege 1,5 '95

Postprzez ra77 » 25 lut 2005, 09:25

Witam!
Wczoraj próbowałem zrobić w/w testy zgodnie z procedurą opisaną na stronie, ale niestety nic z tego nie wyszło. Złącze diagnosis mam, wszystkie styki opisane rowniez!
Podpiąłem tester, zwore i .... nic się nie działo w obu testach, oprócz tego, że w pozycji stacyjki ON zapalała się dioda na 3 s i gasała. Dodatkowo na teście pracy silnika pracował on na bardzo niskich obrotach ( prawie gasł) więc trzymałem wciśnięty lekko pedał gazu.
Jekieś sugestie ? może mam złącze obd II ?

Pozdrawiam,
Początkujący
 
Od: 8 gru 2004, 12:44
Posty: 15

Postprzez marek » 25 lut 2005, 10:16

ra77 napisał(a):w pozycji stacyjki ON zapalała się dioda na 3 s i gasała


Czyli brak błędów.
Zbyt niskie obroty zapewne są winą złej regulacji, wtedy się błąd nie pojawi. A nie włącza się wentylator ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez ra77 » 25 lut 2005, 11:34

marek napisał(a):
ra77 napisał(a):w pozycji stacyjki ON zapalała się dioda na 3 s i gasała


Czyli brak błędów.
Zbyt niskie obroty zapewne są winą złej regulacji, wtedy się błąd nie pojawi. A nie włącza się wentylator ?


Jeśli chodzi o wentylator to nie wiem, muszę sprawdzić – a jeżeli by się włączał to co by to oznaczało ?
Po wyjęciu zwory ze złącza, obroty wróciły do stanu normalengo, tzn takiego jak przy ssaniu (próba była wykonana na zimnym silniku).
"winą złej regulacji" obrotów ?
Początkujący
 
Od: 8 gru 2004, 12:44
Posty: 15

Postprzez marek » 25 lut 2005, 11:40

ra77 napisał(a):była wykonana na zimnym silniku


Wykonaj próbę przy ciepłym silniku...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez ra77 » 25 lut 2005, 14:19

Ile czasu zajmuje komputerowi przeprowadzenie pierwszego i drugiego testu ?
Początkujący
 
Od: 8 gru 2004, 12:44
Posty: 15

Postprzez ra77 » 26 lut 2005, 20:06

Właśnie zrobiłem test na ciepłym silniu.Tester dalej nic nie pokazuje, ale była pewna różnica!
Silnik miał jakby dalej bardzo niskie obroty ale nie gasł.Natomiast nawe po minimalnym naciśnięciu pedału przyspieszenia, włączał się wentylator.
Co to może oznaczać? czy mam za niskie obroty ?
Jak mam rozoznać czy komputer wykonuje test pracy silnika ? Ile trwa to czasu i kiedy wiem że, test się już zakończył ?
Początkujący
 
Od: 8 gru 2004, 12:44
Posty: 15

Postprzez marek » 27 lut 2005, 23:57

ra77 napisał(a):Natomiast nawe po minimalnym naciśnięciu pedału przyspieszenia, włączał się wentylator


To ok.
ra77 napisał(a):Silnik miał jakby dalej bardzo niskie obroty ale nie gasł


ale mial nizsze niz normalnie?
A zapłon masz dobrze ustawiony?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez ra77 » 28 lut 2005, 12:43

ale mial nizsze niz normalnie?
A zapłon masz dobrze ustawiony


Tak, były niższe niż normalnie!
Wyczytałem na forum, że obroty auta ustawia się też w trybie diagnostycznym, więc je trochę podkręciłem i teraz w trybie diagnostyczny też jest ok. Mam nadzieję, że zrobiłem dobrze ?
Jeśli chodzi o zapłon to sądzę, że jest ok, osad na wszystkich świecach jest prawidłowy.Mogę się oczywiście mylić ?

Dzięki,
Pozdrawaim,
Początkujący
 
Od: 8 gru 2004, 12:44
Posty: 15

Postprzez marek » 28 lut 2005, 12:53

ra77 napisał(a):Mam nadzieję, że zrobiłem dobrze


Jesli w trybie diagnostycznym i w normalnym są takie same to ok.

ra77 napisał(a):jest ok, osad na wszystkich świecach jest prawidłowy


Nie jest to 100% sposób sprawdzenia zapłonu, warto sprawdzić lampą stroboskopową. Źle ustawiony ma wpływ na zużycie paliwa, moc itd itp
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez ra77 » 1 mar 2005, 13:04

Znalazłem w archiwum że Yard podał adres stronki z pdf'em dotyczącym kąta wyprzedzenia złonu oraz opisu jak to wykonać. Może ktoś wie, gdzie mogę jeszcze znaleźć ten opis lub może ktoś mógłby mi go przesłać na maila?
Z góry wielkie dzięki,
Pozdro
Początkujący
 
Od: 8 gru 2004, 12:44
Posty: 15

Postprzez marek » 1 mar 2005, 13:56

Wykonanie jest bardzo proste, podłączasz lampę na kabel pierwszej świecy i w trybie serwisowym zapalasz silnik. Patrzysz na znacznik na kole pasowym i ustawiasz zapłon kręcąc aparatem. Niestety nie powiem Ci jaki powinien być w silniku B3 prawidłowy kąt wyprzedzenia zaplonu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323