Jaka kompresja w 323F 1,5 1995

Postprzez George » 16 mar 2010, 21:40

Witam,
dzisiaj w mojej mazdzie została zmierzona kompresja i wyszło:
1 = 12,5
2 = 13
3 = 13,4
4 = 13,9
w tym problem że nie wiem czy to źle czy dobrze...?? i jaka powinna być właściwa kompresja??
Ogólnie moja mazda była strasznie zamulona jak ją kupiłem 2 miesiące temu. Teraz po wymianie kabli wys.nap. (NGK),
świec (beru platinium), kopułki, palca oraz rury dolotowej filtra powietrza (oryginał), już jest trochę lepiej ale nadal trochę
szarpie przy wciśnięciu gazu do podłogi w przedziale 2500-3500 obr.
Kolejnym problemem jest codzienna chmurka przepalanego oleju przy odpalaniu... :( po mimo że na bagnecie zbytnio nie widać ubytku oleju.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2010, 11:46
Posty: 8
Skąd: Serock
Auto: 323F 1.5 BA 95r

Postprzez chuchErro » 17 mar 2010, 01:45

troszke za wysokie(raczej z powodu palonego oleju), ale ogolnie te wartosci uchodza za bardzo dobre, mozesz miec pewnosc ze pierscienie uszczelniajace pracuja bez zarzutu(aczkolwiek ja w swojej przed remontem mialem w granicach 12,5 a palila litr/1000km)
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez ROMAN-R87 » 17 mar 2010, 09:18

cisnienie masz calkiem dobre i kwalifikuje sie jako zdrowe Z5 jak bedzie ponizej 11 to zacznij sie martwic
fabrycznie nowe Z5 ma sprezanie rzedu 13,5
pozdraiwm, jak dymka puszcza na zimno to uszczelniacze zaworow sa juz do wymiany, jak wali dymem na cieplo to pierscionki
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez red42 » 17 mar 2010, 09:36

u mnie 1 1997 roczniku jest równo po 12 na kazdym cylindrze, spalania oleju na razie nie zauważam, ale mam ją krótko więc nie założę się że nie będzie trochę brała, dymić nie dymi w każdym razie.
red42
 

Postprzez arturd » 17 mar 2010, 10:39

Kolego, masz dobrą kompresję, fabrycznie jest koło 14 barów. Różnicę masz około 1.4 między najlepszym a najgorszym garem, czyli lać paliwo i jeździć, nie narzekać, chyba że zjada olej, to wtedy jest powód do bólu głowy.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 10:37
Posty: 129
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.

Postprzez ROMAN-R87 » 17 mar 2010, 10:44

max roznica miecy cylindrami nie moze wynosic wiecej niz 2 bar
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez lukasssss1 » 17 mar 2010, 10:57

ile taka przyjemnosc kosztuje i gdzie mozna sprawdzic kompresje ?
mi dymi rano po dopaleniu po paru dniach tak par sekund na bialo to znaczy ze uszczelniacze zaworowe do wymiany ?? wystarczy je wymienic i przestanie dymic czy trzeba cos jeszcze ? jaka firma jaki koszt taki uszczelniaczy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez ROMAN-R87 » 17 mar 2010, 11:31

u mechanika srednio ok 50zl, mozesz sobie tez kupic przyrzad do mierzenie kompresji na alledrogo, na jedno wyjdzie ale w drugim przypadku masz juz miernik w domu na wrazie czego
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez George » 17 mar 2010, 12:05

Dziękuje wszystkim za pocieszające odpowiedzi :) czyli jednak nie jest tak źle jak myślałem.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2010, 11:46
Posty: 8
Skąd: Serock
Auto: 323F 1.5 BA 95r

Postprzez arturd » 17 mar 2010, 12:12

Dymienie na biało-nie wiadomo czy to para wodna czy spalanie oleju. Przejedź trochę kilometrów i obserwuj stan oleju i wtedy będzie można powiedzieć ile go bierze. Jeśli to będzie mniej-więcej 0-1.5L od wymiany do wymiany (np. na 10 000km), to nic złego, jeśli dużo więcej to standardowa procedurka:= pierścienie + uszczelniacze+ regeneracja głowicy + uszczelki = przyjemnośc jazdy mazdą i spokój na długi czas!
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 10:37
Posty: 129
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.

Postprzez ROMAN-R87 » 17 mar 2010, 12:14

i pusty portfel po remoncie
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez shazza86 » 18 mar 2010, 16:45

Ja robilem generalny remont silnika. Po przejechaniu ponad 2000km mam cisnienie na kazdym cylindrze po 14 MPa
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2007, 18:20
Posty: 23
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323f BA1,5 16V DOHC 95r

Postprzez lukasssss1 » 21 mar 2010, 19:09

a da sie wymienić same uszczelniacze zeby tak nie kopcił z rana ? bo tak troche nie fajnie jak z rana na parkingu z tyłu auta sie biało robi na parę sek .
jeżeli się wymieni same uszczelniacze to nic nie zaszkodzi ?itp. ile kosztuja uszczelniacze i ich założenie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez mario1616 » 21 mar 2010, 20:18

Zaszkodzi :P bylo juz pelno o tym na forum. Poszukaj :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez gregorius 323 F » 21 mar 2010, 20:46

Może jednak nie zaszkodzi.
Wszystko zależy od szczęścia.
Ja wymieniłem same uszczelniacze bez ściągania głowicy, wyregulowałem zawory i od 2 lat od wymiany do wymiany max 0,5 ltr wciągnie.
Sprawdź luzy zaworowe bo jeżeli masz lekko podparte zawory to będą też różnice w kompresji.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez grabu122 » 21 mar 2010, 21:06

Jak to jest tylko "bąk" przez kilka sekund po odpaleniu zimnego silnika, a zużycie oleju nie liczy się w litrach/ na miesiąc.... osobiście dałbym spokój

A ale czego się nie robi ze wstydu przed sąsiadami.... co? śmieją się jak to odpalasz swojego japońca hahah a oni mają niemieckiego golfa i w ogóle od wymiany do wymiany zapominają co to olej;)

I na koniec z takich rad "kowala"..... na ten dym zaraz po odpaleniu zimnego silnika pomaga z reguły bardziej lepki (gęsty na zimno) olej, no ale wiadomo, że to tylko półśrodek, raczej niepolecany.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez aczky » 6 maja 2010, 16:21

kompresje sie sprawdza za zimnym silniku ?
Obrazek
"Taka akcja w miejscu tym panuje jazda Zostawia ślady jak na asfalcie Mazda
Odciska piętno na ludziach już od dawna Każdy to zna bo to jest polska prawda"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 14:25
Posty: 81
Skąd: Mysłowice
Auto: byla Mazda 323F obecnie Vectra C kombi po Lifcie

Postprzez Marcin1990 » 6 maja 2010, 21:48

na ciepłym silniku się sprawdza:) Ja u siebie robiłem kompresje i miałem po 15 +-0,2. Diagnosta aż się ździwił, wsiadł później do auta, naciskał i dawał gazu tak rozsądnie, wysaidł uśmiechnięty i mówi fajnie chodzi;p
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez aczky » 8 maja 2010, 20:33

słyszałem ze na ciepłym silniku jest dobra kompresja bo wszystko się zdąży nasmarować i ze sprawdza się na zimnym hm...
Obrazek
"Taka akcja w miejscu tym panuje jazda Zostawia ślady jak na asfalcie Mazda
Odciska piętno na ludziach już od dawna Każdy to zna bo to jest polska prawda"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 14:25
Posty: 81
Skąd: Mysłowice
Auto: byla Mazda 323F obecnie Vectra C kombi po Lifcie

Postprzez scheinwerfer » 9 maja 2010, 15:04

aczky napisał(a):słyszałem ze na ciepłym silniku jest dobra kompresja bo wszystko się zdąży nasmarować i ze sprawdza się na zimnym hm...


a silnik najoptymalniej chodzi na zimnym czy na ciepłym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:38
Posty: 123
Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995

Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323