problem z szarpaniem

Postprzez rusinek1981_Kraków » 28 lut 2010, 18:32

Witam,

Mam Mazdę 323F BA 1,5 i od pewnego czasu mam taki problem:
Przy zimnym silniku jeździ bezproblemowo. Jak się nagrzeje zaczynają się kłopoty, a konkretnie: jest duży problem z płynnym ruszaniem: szarpie, zrywa, zachowuje się jakby zalewał się paliwem, można ruszyć jako tako po kilkakrotnym naprzemiennym wciskaniu gazu/sprzęgła lub z wysokimi obrotami silnika. Przy zmianie biegów też podobne problemy – szarpanie silnikiem po zmianie biegu – nie da się płynnie zmieniać przełożeń. Problem zanika przy dość mocnym wciskaniu gazu. Przy rozpędzaniu na poszczególnych biegach z niskiej prędkości obrotowej też jest kłopot – auto szarpie silnikiem.
Początkowo myślałem, że to sprzęgło pada ale skoro na zimnym silniku jest OK to raczej to nie będzie sprzęgło...
Prośba o poradę co to może być i czy podłączenie auta na komputer wykazałoby co jest przyczyną /nie uśmiecha mi się wymienianie części po części.../ aha, świece są nowe.

Do Moderatora: jestem nowy i jeśli post trafił w zły dział to prośba o wskazówkę gdzie trafić powinien a nie wrzucanie w kosz /w końcu tu chodzi o pomoc dla kogoś kto ma problem z autem :) /

Pozdrawiam
Marek, Kraków
Początkujący
 
Od: 28 lut 2010, 17:56
Posty: 13
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BA, 1.5i, 1995

Postprzez waldez » 28 lut 2010, 18:36

Pewnie jak zwykle pada cewka w aparacie albo moduł. Jaki masz aparat P5?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 20:55
Posty: 599
Skąd: Włocławek
Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r

Postprzez rusinek1981_Kraków » 28 lut 2010, 18:41

Szczerze to nie wiem. A jak to sprawdzić?
Początkujący
 
Od: 28 lut 2010, 17:56
Posty: 13
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BA, 1.5i, 1995

Postprzez waldez » 28 lut 2010, 21:14

Trzeba przeczytać oznaczenie na naklejce na aparacie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 20:55
Posty: 599
Skąd: Włocławek
Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r

Postprzez damianmatrix » 1 mar 2010, 07:54

Wymień kable w pierwszej kolejnośći i świece ben dzie ok na sto procent miałem to samo pzdr
Początkujący
 
Od: 28 sty 2009, 19:49
Posty: 26 (0/1)
Skąd: POZNAN
Auto: MAZDA 323F 1,5 16V

Postprzez grabu122 » 1 mar 2010, 11:20

waldez napisał(a):Pewnie jak zwykle pada cewka w aparacie albo moduł. Jaki masz aparat P5?

Nawet na pewno <oczko>
Po rozgrzaniu aparat ma przebicie.... niemal standard :] i to nie tylko w P5 (choć najczęściej) taki prezent od Mitsubishi
Temat wałkowany wielokrotnie :P
Oczywiście możesz wymieniać świece, kable zapłonowe, kopułkę i palec rozdzielacza, przestawiać zapłon..... często te czynności minimalizują objawy, ale i tak problem zostaje....więc przygotuj się na regenerację (naprawę) aparatu, albo szukanie używki.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez scheinwerfer » 1 mar 2010, 11:47

bądź zakup aparatu P9
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:38
Posty: 123
Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995

Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001

Postprzez sebastian9106 » 1 mar 2010, 18:52

A nie jest to wina paliwa ? Zmień stacje moze to wina paliwa i zobacz wtedy :P Pozdrawiam! Seba
" MAZDA JEST JAK TYSKIE – PONAD WSZYSTKIE !! "
Początkujący
 
Od: 1 mar 2010, 18:41
Posty: 4
Skąd: Czarnków
Auto: Mazda 323F 1,5 16V

Postprzez sps-snipers » 1 mar 2010, 20:41

DamianMatrix – a oddasz koledze pieniążki z 200 za kable NGK i po 12 zł za świece np. NGK x4 , jeśli to nie będzie to ? Ja osobiście testowałem kable Janmor i NGK i nic to nie dało . Jak było szarpanie tak jest . Wymiana świec też psinco pomogła. Zauważyłem,że mam pęknięty palec rożdzielacza w dwóch miejscach ,dziś katalogowo kupiłem nowy z Yec o symbolu k23015 a tu zonk. Nie wchodzi <zawstydzony> Ma ktoś pomył dlaczego nie pasuje ? Wpychałem w różnych pozycjach i również pękł :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez damianmatrix » 1 mar 2010, 20:54

kolego za świece dałem 50 zł za kable 100 zł i wymiana kopułki i palca okołu 40 zł razem 190 zł i jeżdze pu roku nic nie szarpie tylko obroty delikatnie falują ale tego tematu nie daje rady rozgryś :(
Początkujący
 
Od: 28 sty 2009, 19:49
Posty: 26 (0/1)
Skąd: POZNAN
Auto: MAZDA 323F 1,5 16V

Postprzez b2screw » 1 mar 2010, 21:48

witam, mam ten sam problem:/ wymienilem kable i swiece i bylo ok, do pewnego czasu, tzn okolo 5miesiecy spokoj, teraz znow zaczyna szaprac;/ znow swiece wymieniac? czy apart?:P albo regeneracja? ...albo jeszcze cos innego...:P wie ktos gdzie na śląsku ktoś sie tym zajmuje? pozdrawiam;D
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2008, 11:19
Posty: 9
Auto: 323F BA 1.5 16V

Postprzez sps-snipers » 1 mar 2010, 22:10

Damianmatrix to normalna sprawa jakiej firmy chcesz kupic ,ale pytam sie czy oddasz mu kase jak to wymieni? Może tobie pomogło ale jakbys doczytał forum dokładniej to tematów było 10-tki i niewielu osobom pomogła wymiana kabli i swiec,palców oraz kopułki a wymieniac,po kolei to kosztowna sprawa.
b2screw-szukaj na forum kolesia o niku Tadziol on wie wszystko o szarpaniu i regeneruje aparaty .
Osobiście mam 3ci aparat i tez wiem, na ten temat troche.
Jak narazie przymierzam sie do wymiany palc abo ma 2 pęknięcia a ten co dzi skupiłem ,nie pasuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez rusinek1981_Kraków » 2 mar 2010, 12:19

damianmatrix napisał(a):Wymień kable w pierwszej kolejnośći i świece ben dzie ok na sto procent miałem to samo pzdr



Świece są niedawno wymienione. A jak to nie kable to 200 w błoto...
Początkujący
 
Od: 28 lut 2010, 17:56
Posty: 13
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BA, 1.5i, 1995

Postprzez rusinek1981_Kraków » 2 mar 2010, 12:20

grabu122 napisał(a):
waldez napisał(a):Pewnie jak zwykle pada cewka w aparacie albo moduł. Jaki masz aparat P5?

Nawet na pewno <oczko>
Po rozgrzaniu aparat ma przebicie.... niemal standard :] i to nie tylko w P5 (choć najczęściej) taki prezent od Mitsubishi
Temat wałkowany wielokrotnie :P
Oczywiście możesz wymieniać świece, kable zapłonowe, kopułkę i palec rozdzielacza, przestawiać zapłon..... często te czynności minimalizują objawy, ale i tak problem zostaje....więc przygotuj się na regenerację (naprawę) aparatu, albo szukanie używki.


A podałbyś gdzie ten temat był tak wałkowany? bo mam jakieś kłopoty z szukaniem :) a jakie są koszta regeneracji aparatu ewentualnie kupna używki?
Początkujący
 
Od: 28 lut 2010, 17:56
Posty: 13
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BA, 1.5i, 1995

Postprzez rusinek1981_Kraków » 2 mar 2010, 12:21

sebastian9106 napisał(a):A nie jest to wina paliwa ? Zmień stacje moze to wina paliwa i zobacz wtedy :P Pozdrawiam! Seba


Nie jest to wina paliwa. Tankowałem na różnych stacjach /zawsze markowych/
Początkujący
 
Od: 28 lut 2010, 17:56
Posty: 13
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BA, 1.5i, 1995

Postprzez rusinek1981_Kraków » 2 mar 2010, 12:23

A mam jeszcze pytanie – czy podłączenie auta na komputer pozwoli zdiagnozować czy to faktycznie wina aparatu albo innej części? Czy nie pozostaje nic innego jak szukanie po omacku...?
Początkujący
 
Od: 28 lut 2010, 17:56
Posty: 13
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BA, 1.5i, 1995

Postprzez rusinek1981_Kraków » 2 mar 2010, 12:25

sps-snipers napisał(a):Damianmatrix to normalna sprawa jakiej firmy chcesz kupic ,ale pytam sie czy oddasz mu kase jak to wymieni? Może tobie pomogło ale jakbys doczytał forum dokładniej to tematów było 10-tki i niewielu osobom pomogła wymiana kabli i swiec,palców oraz kopułki a wymieniac,po kolei to kosztowna sprawa.
b2screw-szukaj na forum kolesia o niku Tadziol on wie wszystko o szarpaniu i regeneruje aparaty .
Osobiście mam 3ci aparat i tez wiem, na ten temat troche.
Jak narazie przymierzam sie do wymiany palc abo ma 2 pęknięcia a ten co dzi skupiłem ,nie pasuje


Dokładnie o tym pomyślałem z tym inwestowaniem w kable jeśli to nie one winne... Od czego mam zacząć żeby zdiagnozować przyczynę tego szarpania? Jest na to jakiś sensowny sposób?
Początkujący
 
Od: 28 lut 2010, 17:56
Posty: 13
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BA, 1.5i, 1995

Postprzez rusinek1981_Kraków » 2 mar 2010, 12:38

Aha – a jeszcze do tego że szarpie dodam, że są kłopoty z rozruchem silnika jak jest mróz albo dużo wilgoci...
Początkujący
 
Od: 28 lut 2010, 17:56
Posty: 13
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BA, 1.5i, 1995

Postprzez marcin89 » 2 mar 2010, 13:06

mi tez ostatni niechętnie odpalała spróbuj spryskać kable zapłonowe i aparat preparatem WD-40 na jakiś czas powinno pomóc (przynajmniej z odpalaniem w czasie wilgoci)
Początkujący
 
Od: 26 gru 2008, 18:33
Posty: 8
Auto: 323f 95 2.0 V6

Postprzez scheinwerfer » 2 mar 2010, 13:23

rusinek1981_Kraków napisał(a):Aha – a jeszcze do tego że szarpie dodam, że są kłopoty z rozruchem silnika jak jest mróz albo dużo wilgoci...


na pewno aparat masz do wymiany, tez tak miałem ze jak się rozgrzał to przerywało przy wkręcaniu go na obroty, a jak było deszczowo to ciężko odpalał, a jak odpalił to początkowo palił nie na wszystkie gary, aż pewnego pięknego dnia postanowiłem zakupić używany aparat P9 za około 300PLN i śmiga jak ta lala.
pzdr0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:38
Posty: 123
Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995

Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323