problem z obrotami 323F BA -pomocy
gdyby była sonda to bym sie cieszył
- Od: 8 lut 2010, 20:43
- Posty: 62
- Skąd: Włoszczowa
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4
Moze mi ktos napisac jak powinien byc napiety łancuszek i jak on sie zachowuje jak odpala sie silnik?
- Od: 8 lut 2010, 20:43
- Posty: 62
- Skąd: Włoszczowa
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4
witam,
miałem ten sam problem w swojej eFce. silnik chodził jak stary disel, falowały obroty, niebieski dym itd. Byłem u paru mechaników, okazało się, że cały wał chodził w silniku (dodatkowo jakieś śmieci w misce olejowej). postanowiłem zrobić ją pod siebie całkowicie (mam wersje limited) i nie bawić się w pół środki, tracić czas, nerwy itd. innymi słowy – wymiana silnika. caly zabieg kosztował: 1500 silnik, 1500 cześci ekspoaltacyjne wokół silnika, 1500 robocizna. zrobiłem to w lipcu, przez cala zimę (żadnych) problemów, silnik chodzi cichutko, plynnie, odpala (zawsze) za pierwszym razem. troche kasy trzeba wylozyc (niestety :/), ale sadze, ze warto.
pozdrawiam
konrados2
miałem ten sam problem w swojej eFce. silnik chodził jak stary disel, falowały obroty, niebieski dym itd. Byłem u paru mechaników, okazało się, że cały wał chodził w silniku (dodatkowo jakieś śmieci w misce olejowej). postanowiłem zrobić ją pod siebie całkowicie (mam wersje limited) i nie bawić się w pół środki, tracić czas, nerwy itd. innymi słowy – wymiana silnika. caly zabieg kosztował: 1500 silnik, 1500 cześci ekspoaltacyjne wokół silnika, 1500 robocizna. zrobiłem to w lipcu, przez cala zimę (żadnych) problemów, silnik chodzi cichutko, plynnie, odpala (zawsze) za pierwszym razem. troche kasy trzeba wylozyc (niestety :/), ale sadze, ze warto.
pozdrawiam
konrados2
-
konrados2
flywin napisał(a):@marian3333
w Z5 jak i BP nie ma Hydro-Popychczy tylko Płytki jak nie wierzysz wejdz na http://allmazda.net/
lub skożystaj z MAZDA EPC
a co do stukotu zaworów to zmień może olej czasem pomaga np na Valvoline 10W40 MaxLife
a teraz z innej beczki mianowicie wie ktoś jaka śruba lub wkręt jest do tylnego nadkola/ osłony co jest przy zderzaku tylnym?
chodzi mi o mocowanie górne obok mocowania zderzaka tylniego. Ponieważ wyleciały mi śrubki z 2 tych osłon
Ja mam silnik 1.8 i sa hydropopychacze dzwonilem kiedys do ASO zeby to potwierdzic nawet jak bylo malo oleju to czasami klekotal
- Od: 7 cze 2009, 17:11
- Posty: 40
- Auto: Mazda 323F 1.8 GLX 96r.
wiesz co jedz do regulacji gazu jesli ci faluje np na pstoju8 masz 1,5 tys oboteor zobacz kable, alb gdzies powietrze spierdziela
- Od: 25 lut 2010, 15:44
- Posty: 34
- Auto: Mazda 323f 2.0 v6!
koledzy wciaz nie uzyskałem konkretow,podejrzewam ze to napinacz łancuszka,nie mysle teraz wymieniac silnika bo juz włozyłem w remont ok 1000zł i załuje bo trzabyło sprzedac,a teraz sie mecze,jak zwykle wiatr w oczy,zobacze jeszcze jutro co mi kolega taki jeden powie,bo w zasiegu 40km juz wszyscy mechanicy mnie znaja!!!i guzik sie znaja!taka prawda!nie wiem czy mam racje ale jak jest luzny łancuszek to ktorys z wałków moze opózniac sie ,robi sie wiekszy luz,ale jestem przekonany na 80%ze to napinacz bo klekocze na gorącym silniku jak olej jest zadki,prosze tylko o potwierdzenie teori lub o wyjasnienie,rozgladałem sie za uzywanym napinaczem,nikt na allegro nie ma 
- Od: 8 lut 2010, 20:43
- Posty: 62
- Skąd: Włoszczowa
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4
napinacza używanego nie radziłbym kupować,bo po założeniu go możesz obudzić sie z reką w przysłowiowym nocniku
no chyba że jakiś pewny z samochodu który słyszałeś jak pracuje.
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
- Od: 21 wrz 2009, 17:17
- Posty: 106
- Skąd: Lubartów/Lublin
- Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V
A czy ktos wie czy ten napinacz powinien mocno napinac łancuszek?byłem dzisiaj u jednego mechanika ale z tego co mi powiedział to raczej nic nowego nieusłyszalem,moze tylko ze kanał olejowy zapchany i tyle,i jestem w dup...350zł za napinacz i jakies 170 łancuszek
- Od: 8 lut 2010, 20:43
- Posty: 62
- Skąd: Włoszczowa
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4
Rowniez mecze sie z obrotami w swojej madzi. Po przygazowaniu( na rozgrzanym silniku) obroty spadaja az zatrzesie buda ( na wlaczonych swiatlach, bez nie ma tragedii) po czym wracaja na wlasciwe. Faluja delikatnie w zakresie 800-900 ale tylko na rozgrzanym. Na zimnym trzyma idealnie. Czyscilem przepustnice ale to nic nie dalo, silnik zdrowy. Prosze o pomoc 
ps. nie wiem kiedy byl wymieniany filtr powietrza ( ma to znaczenie?)
ps. nie wiem kiedy byl wymieniany filtr powietrza ( ma to znaczenie?)
- Od: 13 lip 2009, 14:18
- Posty: 160
- Skąd: KNW/Gliwice
- Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4
http://www.youtube.com/watch?v=-UwXz4oVWws
u mnie jest podobnie
u mnie jest podobnie
- Od: 13 lip 2009, 14:18
- Posty: 160
- Skąd: KNW/Gliwice
- Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4
Koledzy przyczyn jest bardzo duzo,ja dzisiaj wymieniłem napinacz łancuszka i łancuszek,i nadal obroty faluja,wymieniłem juz prawie wszystko i nic to niedało,chyba sie poddam z tymi obrotami bo czym bardziej sie przykładam,dbam tym gorzej chodzi,jak widac nie warto,
- Od: 8 lut 2010, 20:43
- Posty: 62
- Skąd: Włoszczowa
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4
Witam, Mam trochę inny problem z obrotami.
Kiedy silnik jest zimny wszystko jest ok, gdy się nagrzeje zaczynają się problemy. Ruszam z miejsca i jadę, wydaje się ok, ale kiedy tylko dojeżdżam do jakiegoś skrzyżowania (itp.) i wciskam sprzęgło obroty spadają prawie do samego dołu. Toczę się z takimi obrotami i gdy się zatrzymam znowu wkręcają się na normalne. Załączam filmik pokazujący zachowanie obrotomierza "http://www.speedyshare.com/files/21406884/podczas_jazdy.MP4" (od 7 sekundy zaczynam hamować, później znowu ruszam i od 31 sekundy do 40 hamuję) następnie kiedy już się zatrzymam i stoję np. na światłach obroty są w normie i nagle taki skok w dół na chwilkę i ponownie wchodzą na normalną pozycję. Tutaj filmik jak stoję autkiem "http://www.speedyshare.com/files/21406952/post_j.MP4" Czy to może być zacinający się silniczek krokowy? Czekam na wasze odpowiedzi. Pozdrawiam
Kiedy silnik jest zimny wszystko jest ok, gdy się nagrzeje zaczynają się problemy. Ruszam z miejsca i jadę, wydaje się ok, ale kiedy tylko dojeżdżam do jakiegoś skrzyżowania (itp.) i wciskam sprzęgło obroty spadają prawie do samego dołu. Toczę się z takimi obrotami i gdy się zatrzymam znowu wkręcają się na normalne. Załączam filmik pokazujący zachowanie obrotomierza "http://www.speedyshare.com/files/21406884/podczas_jazdy.MP4" (od 7 sekundy zaczynam hamować, później znowu ruszam i od 31 sekundy do 40 hamuję) następnie kiedy już się zatrzymam i stoję np. na światłach obroty są w normie i nagle taki skok w dół na chwilkę i ponownie wchodzą na normalną pozycję. Tutaj filmik jak stoję autkiem "http://www.speedyshare.com/files/21406952/post_j.MP4" Czy to może być zacinający się silniczek krokowy? Czekam na wasze odpowiedzi. Pozdrawiam
[J]agiellonia Białystok
- Od: 10 maja 2009, 11:37
- Posty: 33
- Skąd: Hajnówka / Białystok
- Auto: Mazda 323F BA '98 BP
U mnie dokładnie tak samo, obroty np. gdy stoję na światłach z włączonym radiem, światłami, nawiewem "tańczą" od 750-500, to chyba jak u wszystkich, grunt że nie gaśnie 
@C3biX obrotek po prawej?
@C3biX obrotek po prawej?
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość