problem z obrotami 323F BA -pomocy

Postprzez marian3333 » 24 lut 2010, 20:27

gdyby była sonda to bym sie cieszył
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 20:43
Posty: 62
Skąd: Włoszczowa
Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4

Postprzez marian3333 » 24 lut 2010, 21:14

Moze mi ktos napisac jak powinien byc napiety łancuszek i jak on sie zachowuje jak odpala sie silnik?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 20:43
Posty: 62
Skąd: Włoszczowa
Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4

Postprzez konrados2 » 25 lut 2010, 13:34

witam,

miałem ten sam problem w swojej eFce. silnik chodził jak stary disel, falowały obroty, niebieski dym itd. Byłem u paru mechaników, okazało się, że cały wał chodził w silniku (dodatkowo jakieś śmieci w misce olejowej). postanowiłem zrobić ją pod siebie całkowicie (mam wersje limited) i nie bawić się w pół środki, tracić czas, nerwy itd. innymi słowy – wymiana silnika. caly zabieg kosztował: 1500 silnik, 1500 cześci ekspoaltacyjne wokół silnika, 1500 robocizna. zrobiłem to w lipcu, przez cala zimę (żadnych) problemów, silnik chodzi cichutko, plynnie, odpala (zawsze) za pierwszym razem. troche kasy trzeba wylozyc (niestety :/), ale sadze, ze warto.

pozdrawiam
konrados2
konrados2
 

Postprzez Miron1213 » 25 lut 2010, 14:06

flywin napisał(a):@marian3333

w Z5 jak i BP nie ma Hydro-Popychczy tylko Płytki jak nie wierzysz wejdz na http://allmazda.net/
lub skożystaj z MAZDA EPC

a co do stukotu zaworów to zmień może olej czasem pomaga np na Valvoline 10W40 MaxLife


a teraz z innej beczki mianowicie wie ktoś jaka śruba lub wkręt jest do tylnego nadkola/ osłony co jest przy zderzaku tylnym?
chodzi mi o mocowanie górne obok mocowania zderzaka tylniego. Ponieważ wyleciały mi śrubki z 2 tych osłon


Ja mam silnik 1.8 i sa hydropopychacze dzwonilem kiedys do ASO zeby to potwierdzic nawet jak bylo malo oleju to czasami klekotal
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 17:11
Posty: 40
Auto: Mazda 323F 1.8 GLX 96r.

Postprzez sebastian007_19 » 25 lut 2010, 15:56

wiesz co jedz do regulacji gazu jesli ci faluje np na pstoju8 masz 1,5 tys oboteor zobacz kable, alb gdzies powietrze spierdziela
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2010, 15:44
Posty: 34
Auto: Mazda 323f 2.0 v6!

Postprzez marian3333 » 25 lut 2010, 18:51

koledzy wciaz nie uzyskałem konkretow,podejrzewam ze to napinacz łancuszka,nie mysle teraz wymieniac silnika bo juz włozyłem w remont ok 1000zł i załuje bo trzabyło sprzedac,a teraz sie mecze,jak zwykle wiatr w oczy,zobacze jeszcze jutro co mi kolega taki jeden powie,bo w zasiegu 40km juz wszyscy mechanicy mnie znaja!!!i guzik sie znaja!taka prawda!nie wiem czy mam racje ale jak jest luzny łancuszek to ktorys z wałków moze opózniac sie ,robi sie wiekszy luz,ale jestem przekonany na 80%ze to napinacz bo klekocze na gorącym silniku jak olej jest zadki,prosze tylko o potwierdzenie teori lub o wyjasnienie,rozgladałem sie za uzywanym napinaczem,nikt na allegro nie ma :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 20:43
Posty: 62
Skąd: Włoszczowa
Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4

Postprzez emilMZ » 26 lut 2010, 00:21

napinacza używanego nie radziłbym kupować,bo po założeniu go możesz obudzić sie z reką w przysłowiowym nocniku ;) no chyba że jakiś pewny z samochodu który słyszałeś jak pracuje.
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez marian3333 » 26 lut 2010, 19:26

A czy ktos wie czy ten napinacz powinien mocno napinac łancuszek?byłem dzisiaj u jednego mechanika ale z tego co mi powiedział to raczej nic nowego nieusłyszalem,moze tylko ze kanał olejowy zapchany i tyle,i jestem w dup...350zł za napinacz i jakies 170 łancuszek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 20:43
Posty: 62
Skąd: Włoszczowa
Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4

Postprzez mario1616 » 12 mar 2010, 21:28

Rowniez mecze sie z obrotami w swojej madzi. Po przygazowaniu( na rozgrzanym silniku) obroty spadaja az zatrzesie buda ( na wlaczonych swiatlach, bez nie ma tragedii) po czym wracaja na wlasciwe. Faluja delikatnie w zakresie 800-900 ale tylko na rozgrzanym. Na zimnym trzyma idealnie. Czyscilem przepustnice ale to nic nie dalo, silnik zdrowy. Prosze o pomoc :)

ps. nie wiem kiedy byl wymieniany filtr powietrza ( ma to znaczenie?)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez esina » 12 mar 2010, 21:41

mario1616 napisał(a):
ps. nie wiem kiedy byl wymieniany filtr powietrza ( ma to znaczenie?)


może od produkcji auta nie był wymieniany <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez mario1616 » 12 mar 2010, 21:52

Nie no :P powaznie moze to byc przyczyna? Autko mam prawie rok, jednak po zakupie nie wymienilem filtru powietrza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez esina » 12 mar 2010, 21:53

mario1616 napisał(a):Nie no :P powaznie moze to byc przyczyna? Autko mam prawie rok, jednak po zakupie nie wymienilem filtru powietrza


jak nie wymienisz, to się nie dowiesz ;)
koszt mały i nie zaszkodzi wymienić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez mario1616 » 12 mar 2010, 22:04

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez lesiux » 12 mar 2010, 22:04

zobacz czy Ci nie ciągnie gdzieś lewego powietrza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez mario1616 » 12 mar 2010, 22:12

Jak to najlepiej sprawdzic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez esina » 13 mar 2010, 10:28

sprawdź szczelność rury między filtrem a przepustnicą, szczególnie na tej rurze harmonijkowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez marian3333 » 13 mar 2010, 17:44

Koledzy przyczyn jest bardzo duzo,ja dzisiaj wymieniłem napinacz łancuszka i łancuszek,i nadal obroty faluja,wymieniłem juz prawie wszystko i nic to niedało,chyba sie poddam z tymi obrotami bo czym bardziej sie przykładam,dbam tym gorzej chodzi,jak widac nie warto,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 20:43
Posty: 62
Skąd: Włoszczowa
Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4

Postprzez C3biX » 13 mar 2010, 18:55

Witam, Mam trochę inny problem z obrotami.
Kiedy silnik jest zimny wszystko jest ok, gdy się nagrzeje zaczynają się problemy. Ruszam z miejsca i jadę, wydaje się ok, ale kiedy tylko dojeżdżam do jakiegoś skrzyżowania (itp.) i wciskam sprzęgło obroty spadają prawie do samego dołu. Toczę się z takimi obrotami i gdy się zatrzymam znowu wkręcają się na normalne. Załączam filmik pokazujący zachowanie obrotomierza "http://www.speedyshare.com/files/21406884/podczas_jazdy.MP4" (od 7 sekundy zaczynam hamować, później znowu ruszam i od 31 sekundy do 40 hamuję) następnie kiedy już się zatrzymam i stoję np. na światłach obroty są w normie i nagle taki skok w dół na chwilkę i ponownie wchodzą na normalną pozycję. Tutaj filmik jak stoję autkiem "http://www.speedyshare.com/files/21406952/post_j.MP4" Czy to może być zacinający się silniczek krokowy? Czekam na wasze odpowiedzi. Pozdrawiam
[J]agiellonia Białystok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2009, 11:37
Posty: 33
Skąd: Hajnówka / Białystok
Auto: Mazda 323F BA '98 BP

Postprzez mario1616 » 13 mar 2010, 19:10

U mnie tez tak jest, nasila sie jak mam wlaczone jakies odbiorniki ( swiatla, ogrzewanie szyby itd). U Ciebie moze jest tak samo :> sprawdz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez jaaco » 13 mar 2010, 20:32

U mnie dokładnie tak samo, obroty np. gdy stoję na światłach z włączonym radiem, światłami, nawiewem "tańczą" od 750-500, to chyba jak u wszystkich, grunt że nie gaśnie :)

@C3biX obrotek po prawej? :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323