problem z obrotami 323F BA -pomocy

Postprzez alf28 » 18 lut 2010, 15:54

marian3333 napisał(a):,rozrzad zmieniany 20tys temu
a rolke zębatą też wymieniłeś ??
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez marian3333 » 18 lut 2010, 17:51

wszystkie rolki+napinacz,kpl,rozrząd,ale to spod pokrywy daje odgłosy,?nie wiem teraz jak mam zdefiniowac ta usterke,bo klekota jak bocian ale tylko na ciepłym silniku,jezdze na mobilu pólsyntetyku,olej jest jeszcze ok,przejechane 2tys od wymiany,ale za 200km wymieniam jak sie juz pierscienie dotra,jezeli były by hydropopychacze to predzej na zimnym by grało,z resztą sam nie wiem,ale gadałem z kolega co mi robił remont ,(on ma 626)i powiedział ze mogły sie wyrobic jakies blaszki i ze trzeba je wymienic,ale co gdzie i jak to nie mam pojecia bo cały czas byłem przekonany ze zawory sa regulowane hydrałlicznie,jak planowałem sobie głowice to nie zauwazyłem zadnych takich blaszek ktore mozna wymienic, :| ,czy wy tez macie takie przeboje z waszymi madziami???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 20:43
Posty: 62
Skąd: Włoszczowa
Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4

Postprzez basta » 19 lut 2010, 04:33

marian poszukaj na forum o regulacji zaworów dokladniej z tego co pamietam bawil sie szczelinomierzem chyba nawet opisal nominalne luzy i jak to dziadostwo wymienic ja sie za to wezme jak snieg zginie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 15:14
Posty: 53
Skąd: Świdnica
Auto: mazda 323f BA 1.5 98r

Postprzez marian3333 » 19 lut 2010, 17:12

gadałem dzisiaj z 3 mechanikami i twierdza ze same sie powinny wyregulowac,ale co najdziwniejsze klekota na ciepłym silniku,czytałem na forum ze wymienia sie płytki,pobawie sie jutro z tymi zaworami,optymalny luz chyba 0,21-0,31,okaze sie jutro,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 20:43
Posty: 62
Skąd: Włoszczowa
Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4

Postprzez vengador » 19 lut 2010, 20:56

A może Pompa wody??
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2008, 22:33
Posty: 37
Skąd: WARSZAWA
Auto: CIVIC EK3 D15Z6

Postprzez vengador » 19 lut 2010, 20:57

no i klekotać może też łańcuszek na wałkach jak napinacz chydrauliczny zdechł, ale to sprawdzisz jak zdejmiesz pokrywę
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2008, 22:33
Posty: 37
Skąd: WARSZAWA
Auto: CIVIC EK3 D15Z6

Postprzez emilMZ » 20 lut 2010, 15:17

hyba że silniki Z5 mają płytki kłócił się nie bedę bo głównie grzebałem tak na porządnie w generacji BG ;) a wszystkie silniki serii B3, B6, BP mają hydro ;)
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez flywin » 20 lut 2010, 15:23

w BA płytki są w silnikach 1.5 jak i 1.8 dopiero V6 maja hydro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Koroniarz » 20 lut 2010, 17:45

A ja mam taki problem od wczoraj gdy silnik chodzi na wolnych obrotach jest wporządku a gdy włącze światła to obroty falują , kopułke patrzyłem to jest przepalona muszę wymienic to spewnoscią a jakie przyczyny mogą to być jeszcze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 13:00
Posty: 43
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f BA Z5

Postprzez Koroniarz » 20 lut 2010, 19:16

dodam jeszcze że objawy zaczeły się gdy mazda stała na ulewie z 3h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 13:00
Posty: 43
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f BA Z5

Postprzez flywin » 20 lut 2010, 21:31

źle ustawiony TPS , Kable WN , Świece , Filtr powietrza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Koroniarz » 21 lut 2010, 13:06

Kable spewnoscią do wymiany mam NGK ale widać bo nich że dawno były zmieniane jak wogóle zmieniał je poprzedni własciciel , filtr musi być w porządku K&N mam swiece sprawdze aco to jest ten TPS?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 13:00
Posty: 43
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f BA Z5

Postprzez Koroniarz » 21 lut 2010, 16:24

a więc tak dzis postanowiłem wybrać sie madziom w traske skromnie tak 20km i co obroty przestały falować , mysle że to przewody WN ponieważ objawy wynikały po tym jak samochodzik postał na deszcze wiadomo wilgoć , zmienimy przewody kopułke swiece i zobaczymy czy objawy wrócą pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 13:00
Posty: 43
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f BA Z5

Postprzez marian3333 » 21 lut 2010, 19:46

Koledzy odkrecałem dekiel klawiatury i nie wiem,mierzyłem szczeliny i niby sa w normie,nie ma wiekszych luzow,gadałem z paroma mechanikami,1 twierdzi ze hydro popychacze,2 ze płytki,a 3 ze płytki i hydro,juz nie wiem,a moze w głaba lecą,???kolega mowił mi ze sa hydro popychacze i ze ktorys moze juz puszczac,wymieniał kiedys przy jakims audi i mowił ze kpl ok 200zł,i komu ja mam teraz uwierzyc?a dzisiaj zrobiłem ok 50km i nie stuka,ale mysle ze powruci z wielkim hukiem,olej jest pod max,nie jest spalony,pompa nowa,i łancuszek jest tez ok,chyba ze po dłuzszej pracy cos sie dzieje,bo odpalałem ja jak dekiel był odkrecony i uchylałem go zerkajac zeby zbytnio nie zachlapało i nic,chyba ktos ja zauroczył :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 20:43
Posty: 62
Skąd: Włoszczowa
Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4

Postprzez flywin » 21 lut 2010, 23:24

@marian3333

w Z5 jak i BP nie ma Hydro-Popychczy tylko Płytki jak nie wierzysz wejdz na http://allmazda.net/
lub skożystaj z MAZDA EPC

a co do stukotu zaworów to zmień może olej czasem pomaga np na Valvoline 10W40 MaxLife


a teraz z innej beczki mianowicie wie ktoś jaka śruba lub wkręt jest do tylnego nadkola/ osłony co jest przy zderzaku tylnym?
chodzi mi o mocowanie górne obok mocowania zderzaka tylniego. Ponieważ wyleciały mi śrubki z 2 tych osłon
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Koroniarz » 22 lut 2010, 17:18

flywin napisał(a):@marian3333

w Z5 jak i BP nie ma Hydro-Popychczy tylko Płytki jak nie wierzysz wejdz na http://allmazda.net/
lub skożystaj z MAZDA EPC

a co do stukotu zaworów to zmień może olej czasem pomaga np na Valvoline 10W40 MaxLife


a teraz z innej beczki mianowicie wie ktoś jaka śruba lub wkręt jest do tylnego nadkola/ osłony co jest przy zderzaku tylnym?
chodzi mi o mocowanie górne obok mocowania zderzaka tylniego. Ponieważ wyleciały mi śrubki z 2 tych osłon

Ja mam 10mm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 13:00
Posty: 43
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f BA Z5

Postprzez marian3333 » 22 lut 2010, 18:32

no nie wiem czy zmiana oleju cos pomoze,jezdze na mobilu 10w40 formuła s i było dobrze,a orientuje sie ktos ile taka płytka i czy mozna ja wszedzie dostac?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 20:43
Posty: 62
Skąd: Włoszczowa
Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4

Postprzez flywin » 22 lut 2010, 20:49

Koroniarz napisał(a):
flywin napisał(a):@marian3333

w Z5 jak i BP nie ma Hydro-Popychczy tylko Płytki jak nie wierzysz wejdz na http://allmazda.net/
lub skożystaj z MAZDA EPC

a co do stukotu zaworów to zmień może olej czasem pomaga np na Valvoline 10W40 MaxLife


a teraz z innej beczki mianowicie wie ktoś jaka śruba lub wkręt jest do tylnego nadkola/ osłony co jest przy zderzaku tylnym?
chodzi mi o mocowanie górne obok mocowania zderzaka tylniego. Ponieważ wyleciały mi śrubki z 2 tych osłon

Ja mam 10mm


hmm mówisz o tej śrubce /wkręcie mógłbyś zrobić zdjęcie tego wkręta/śruby


marian3333 pisz do Smirnoffa z www.carspeed.pl to ci załatwi najtaniej jak się da ;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez marian3333 » 24 lut 2010, 19:05

Koledzy,zdjałem dzisiaj jeszcze raz dekiel i powiem tak,-wydaje mi sie ze jest za luzny łancuszek rozrzadu,napinacz wciskam palcem,chodzi jak na sprezynce,jak krece silnikiem to widac jak sie podnosi i opada,ile moze kosztowac taki napinacz,bo wiem zeby go wyjac trzeba wyciagac wałki,zauwazyłem ze jak łancuszek jest luzny to wtedy opuznia sie jeden z wałkOw i dla tego klekota,ale czy on powinien tak falowac?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 20:43
Posty: 62
Skąd: Włoszczowa
Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4

Postprzez Alonzo » 24 lut 2010, 20:26

z tego co wiem falowanie obrotów itp może być spowodowane złym stanem sondy lambda przynajmniej tak jest w niektórych samochodach, nie wiem jak w Mazdach
Alonzo
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323