problem z obrotami 323F BA -pomocy
WITAM WSZYSTKICH,POSZUKUJE POMOCY BO JUZ ZAŁAMUJE RECE,NIE WIEM CO MAM ZROBIC BO JESTEM ZDESPEROWANY MOJA MAZDĄ 323 F BA 1.5 16V 1995R.(AUTEM PRZEJEZDZIŁEM BEZPROBLEMOWO 1,5 ROKU)WSZYSTKO SIE ZACZELO OD KOPCENIA NA NIEBIESKO Z RANA,WSTYD PRZY ODPALANIU
WIEC PO NEGOCJACJACH Z MECHANIKAMI ZDECYDOWAŁEM SIE NA WYMIANE USZCZELNIACZY ZAWOROWYCH BEZ ZDEJMOWANIA GŁOWICY,NO I LIPA,KOPCIŁA TAK SAMO,WIEC JUZ SIE ZDECYDOWAŁEM NA WYMIANE PIERSCIENI,WSZYSTKIE USZCZELNIACZE,PLANOWANIE ITP,PRAKTYCZNIE WSZYSTKO Z WYZSZEJ PÓLKI,NA POCZATKU BYŁO OK ,SILNICZEK CHODZIŁ ELEGANCKO,ZERO DYMKA
PO PRZEJECHANIU 500KM ZACZEŁA SZALEC,TZ FALUJACE OBROTY,NIEKIEDY PRZYGASAŁA,ZACZAŁ PISZCZEC PASEK OD ALTERNATORA PRZY ODPALANIU(NACIAGNIETY I NOWY) I TERAZ JESZCZE WYDAJE DZIWNY DZWIEK GDZIES W POBLIZY ALTERNATORA BRZECZENIE WYRAZNIE SŁYCHAC NA NISKICH OBROTACH,PODPIOŁEM SIE POD KOMPUTER,MOSTEK DIODA I WYSKOCZYŁ MI BŁAD 16-CZUJNIK EGR,TO WYMIENIŁEM,BŁaD SKASOWAŁEM I BYŁO OK,po 10 MIN PRACY NA JAŁOWYM ZNOWU TO SAMO,16 I FALOWANIE,CZY TO JAKIES CZARY?DODAM JESZCZE ZE CZYSCIŁEM CAŁA PRZEPUSTNICE ,NA POCZATKU SIE UCIESZYŁEM BO BYŁO DOBRZE A TERAZ TO JEST JUZ FATALNIE,BŁAGAM O POMOC JEZELI KTOS ZNA ODPOWIEDZ NA TĄ ZAGADKE TO PROSZE O ODPOWIEDZ,
Ostatnio edytowano 10 lut 2010, 17:12 przez marian3333, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 8 lut 2010, 20:43
- Posty: 62
- Skąd: Włoszczowa
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4
A zawór wolnych obrotów czyściłeś?bo jeśli nie to może tam jakieś syfy zostały i sie zacina.A sprobuj odpiąć na wolnych obrotach złącze od zaworu-obroty powinny wzrosnąć do okolo 1100 albo troszke więcej i po chwili podepnij spowrotem jeśli zawór jest ok powinno w trakcie podpinania słychać chrakterystyczne kliknięcie i obroty spadną
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
- Od: 21 wrz 2009, 17:17
- Posty: 106
- Skąd: Lubartów/Lublin
- Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V
czysciłem,ale narazie zauwazyłem ze troche wolniej spada z obrotów,wczesniej jak wkreciłem ja na 3tys i pusciłem gaz to odrazu spadło do 500 i sie podniosło do 800,ale jeszcze mnie niecierpliwia wibracje,prawie jak w starym dieselu,jak jak wyciagne ktoras wtyczke to pozniej mam błedy,i kasowanie,ale oczywiscie reaguje,jak jest zimna na ssaniu wchodzi ponad 2tys,
opadja mi rece
opadja mi rece
- Od: 8 lut 2010, 20:43
- Posty: 62
- Skąd: Włoszczowa
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4
Autora tematu proszę o zmianę tytułu (nie piszemy wielkimi literami), całość pierwszego wątku już ci daruję, ale na przyszłosć zapamiętaj, że wielkie litery oznaczają w internecie krzyk, a my tutaj nie krzyczymy 
Wszystkie możliwe problemy z obrotami zostały już opisane na forum, zatem polecam wyszukiwarkę:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=18166
Wszystkie możliwe problemy z obrotami zostały już opisane na forum, zatem polecam wyszukiwarkę:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=18166
"Falują" wolne obroty.
Przyczyn tego problemu może być wiele:
– uszkodzony przepływomierz
– uszkodzony silniczek krokowy
– nieszczelny dolot powietrza
– zbyt mała ilość płynu chłodzącego
– uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej
– źle ustawiony TPS
– lejące wtryskiwacze
– niesprawne świece, przewody wysokiego napięcia
– niesprawna kopułka i/lub palec rozdzielacza
– zanieczyszczone filtry powietrza i paliwa
i inne.
musisz sprawdzić po koleii i po trochu to co kolega wyżej wymienił,a spalanie masz w normie?pociesze Cie że dzis moja jedna madzia dotkliwie zachorowała i musze jeździc druga z silnikiem 1.6 :/
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
- Od: 21 wrz 2009, 17:17
- Posty: 106
- Skąd: Lubartów/Lublin
- Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V
Spalanie jest w normie,tak ok 8-9 litra,najbardziej denerwuje mnie jeszcze to brzeczenie na niskich obrotach,myslałem ze alternator,ale sciagnałem dzisiaj pasek i dalej brzeczy,nie moge zlokalizowac,przydałby sie stetoskop,silniczek krokowy jest ok,i cała przepustnica,kupiłem dzisiaj cały kolektor z przepustnica,przełozyłem silniczek k,i to samo,przepustnica tez nic nie dała,tylko wyzzsze obroty,załozyłem stara,mam pytanie odnosnie tps-co to jest i jak ustawic,bo swiece i przewody wymieniłem jakies 2 miesiacetemu,jeszcze filtr paliwa,a po czym mozna poznac ze kopulka jest uszkodzona?
- Od: 8 lut 2010, 20:43
- Posty: 62
- Skąd: Włoszczowa
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4
kopułka to wydatek rzędu 32zł .....
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
Jeśli kopułka ma bardzo wypalone styki w środku to kwalifikuje się do wymiany (wżery,nadpalenia itp itd)
A co do brzęczenia może wyć łożysko w aparacie zapłonowym skoro to nie alternator,przyjrzyj się temu dokładniej
A co do brzęczenia może wyć łożysko w aparacie zapłonowym skoro to nie alternator,przyjrzyj się temu dokładniej
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
- Od: 21 wrz 2009, 17:17
- Posty: 106
- Skąd: Lubartów/Lublin
- Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V
cały aparat był wyciagany czyszczony,raczej było ok,kolega rozbierał i nic nie mowił,ustawił zapłon i było ok,rozrzad zmieniany 20tys temu,a z tym brzeczeniem to juz nie wiem gdzie go szukac,wydaje mi sie ze buczy bardziej za kolektorem ssacym,moze egr,bo wymieniłem i znowu wyskoczył bład,juz sam nie wiem,utopiłem kupe kasy i lipa,a co do takich spraw to strasznie mnie denerwuja takie usterki!!!a gdzie znajduje sie pompka paliwa?bo nie zawsze brzęczy,miałem zamiar podjechac do mechanika ale szkoda nawet fatygi,na 7 tylko 1 wiedział jak zrobic wpinke pod komputer
mam nadzieje ze Wy mi pomozecie...

- Od: 8 lut 2010, 20:43
- Posty: 62
- Skąd: Włoszczowa
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4
Pompa paliwowa jest zanurzona w zbiorniku paliwa,może jeszcze brzęczeć rolka albo nawet pasek klinowy rypi jak jest przypalony,u mnie np swego czasu dochodziło brzeczenie z alternatora jak włączyłem światła.
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
- Od: 21 wrz 2009, 17:17
- Posty: 106
- Skąd: Lubartów/Lublin
- Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V
tylko pasek jest nowy,ale alternator odpada bo zdjołem pasek i tez buczało,nie jest to takie dorazne,ale w srodku słychac,jak sie dobrze wsłucham,ten dzwiek przypomina jakby jakies zwarcie albo juz nie wiem co,w sobote jade do kolegi i pobawie sie w lekarza,przebadam ja stetoskopem,wysłucham gdzie ja boli 
- Od: 8 lut 2010, 20:43
- Posty: 62
- Skąd: Włoszczowa
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4
ja bym dokładnie posłuchał aparatu zapłonowego ;–)mój w 1.8 buczy czasem i też swego czasu niemogłem znaleźć przyczyny.No ale jak osłuchasz motorek to podziel sie co to jest 
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
- Od: 21 wrz 2009, 17:17
- Posty: 106
- Skąd: Lubartów/Lublin
- Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V
okaze sie jutro,wypiołem czujnik od połozenia przepustnicy i teraz wolniej spada z obrotów,a tak odnosnie bg 1,6,kumpel jezdzi juz 10lat
i nie moze jej zajechac,pancernik,chce zmienic auto a ona jak na złosc chodzi bez zastrzezen,moja ba tez kiedys tak chodziła...
- Od: 8 lut 2010, 20:43
- Posty: 62
- Skąd: Włoszczowa
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4
Co do BG 1.6 mam własnie z przebiegiem 400 tys km i tez zajezdzic sie jej nieda,fakt ze puszcza lekkie dymki niebieskawego koloru ale jeszcze calkiem sprawnie jezdzi a druga 1.8 ma 160 tys km i chodzi jak marzenie ale padła mi w niej skrzynia i czeka na przeszczep.A co do czujnika przepustnicy po odłączeniu go możesz niemiec też porzadnego hamowania silnikiem i trybu pełnego obciążenia itp itd
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
- Od: 21 wrz 2009, 17:17
- Posty: 106
- Skąd: Lubartów/Lublin
- Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V
to gratuluje takiego przebiegu,ja niestety nie mam szczescia do samochodów,kurcze nie zlokalizowałem buczenia bo przestało,
obserwuje cały czas,zamówiłem filtr paliwa,a ten filtr weglowy oparów jest rozbieralny w ba?moze ja cos przytyka,zrobiłem juz 700km po remoncie i narazie docieram,ale lepiej nic nie chodzi,silnik przed remontem lepiej pracował niz po,tyle tylko ze juz nie kopci,ale sa drgania i nierówno pracuje,żałuje bo mogłem pchnac gdzies w swiat i było by z głowy,ale wiadomo na co sie znowu trafi???takie mazdy jak masz to skarb..

- Od: 8 lut 2010, 20:43
- Posty: 62
- Skąd: Włoszczowa
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4
marian mam dokladnie to samo ale pomalu juz sie z tym godze bo zostaly mi tylko chyba popychacze wymiana plytek pod zaworami i łancuszek spinajacy walki rozrzadu moze on jest tu winowajca bo przy wymianie rozrzadu wydawal mi sie luzny na tym napinaczu pod pokrywa a takie cykanie jak w dieslu wlasnie z nad rozrzadu slychac ja mam dodatkowo denerwujacy dzwiek przy odpalaniu taki charakterystyczny zgrzycik jak by cos sie zawieszalo na sekunde a po zatym wszystko w porzadku jezdze 2 lata i nic sie zepsulo tylko przyznam denerwujace jest troche z niecierpliwoscia czekam zakonczenia tej historii pozdrawiam 
- Od: 6 maja 2008, 15:14
- Posty: 53
- Skąd: Świdnica
- Auto: mazda 323f BA 1.5 98r
no ja juz nie wiem co mam myslec o tej mojej mazdzie,to bzykanie jest naprawde denerwujace tylko tyle ze jak chce stetoskopem posłuchac gdzie to przestaje,chyba tak lubi,tylko nie wiem skad bo niesie po silniku,no i z tymi zaworami mi tez sie zaczeło nieciekawie dziac,prawie jak stary diesel ale jak zaczyna stukac to wyłanczam silnik i po chwili normalnie,a nie wiesz ile takie płytki kosztuja i jakie sie zakłada,nominalne czy jakies nadwymiarowe?
- Od: 8 lut 2010, 20:43
- Posty: 62
- Skąd: Włoszczowa
- Auto: Mazda 323f ba 1,5 16v z5 95r +Lpg stag4
a jakie płytki kolego chcesz wymieniać?W mazdach niema regulacji luzu zaworowego tylko są hydropopychacze
wynalzek bezobsługowy,tyle ze wrażliwy na jakość oleju,a to klepanie po odpaleniu to właśnie hydro daje taki dzwięk póki sie komory olejowe w nim napełnią .Jeśli po chwili nie ustaje samo to albo juz popychacze przepuszczaja albo masz zły olej tzn rozrzedzony paliwem,przelatany powyżej przebieg zalecany na wymiane itp itd a jeśli przestaną klepać i w czasie jazdy znów zaczna to mogą sie zapowietrzać.
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
- Od: 21 wrz 2009, 17:17
- Posty: 106
- Skąd: Lubartów/Lublin
- Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości