Temperatura silnika wskazania wskaźnika (323F BA 1.5)

Postprzez esina » 5 lut 2010, 21:07

Witam Szanownych Forumowiczów...

Wydaje mi się, że temperatura silnika jest zbyt niska ....czy źle myślę ?
Temperatura szybko się podnosi się do tego punktu jak na fotce i ani drgnie wyżej ;)
Nie ma problemu z ogrzewaniem, nagrzewnica grzeje dobrze.

Jak się mniej więcej rozkłada temperatura na podziałce ?

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez damianmatrix » 5 lut 2010, 21:17

mam taka sama temperature jest prawidłowa
Początkujący
 
Od: 28 sty 2009, 19:49
Posty: 26 (0/1)
Skąd: POZNAN
Auto: MAZDA 323F 1,5 16V

Postprzez Borys » 5 lut 2010, 21:20

Był ten temat poruszany na forum. Skoro ogrzewanie działa to pewnie jedynie kwestia kalibracji wskaźnika. Niektórzy mają lekko poniżej połowy a niektórzy powyżej.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez matteusz3 » 5 lut 2010, 22:56

u mnie jest dokładnie tak samo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 19:52
Posty: 47
Skąd: kielce
Auto: 323F 96r 1.5

Postprzez levis119 » 9 lut 2010, 16:57

u mnie jest dokladnie posrodku:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 14:04
Posty: 123
Skąd: Pisz
Auto: Mazda 323 f ba 97 1.5 16v

Postprzez Grzenio » 9 lut 2010, 19:10

u mnie jest rowniez dokladnie na środku, a w korkach podnosi sie o wysokosc wskazówki do góry.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Saab/9-5/145512
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2009, 18:57
Posty: 71
Skąd: Kraków
Auto: Saab 9-5 aero 2.3t 230KM

Postprzez levis119 » 9 lut 2010, 22:08

grzenio a w korkaach duzo sie Tobie podnowsi ta wskazowka?? Bo jak sie nie myle prawidlowa temp silnika jest 90c prosze mnie poprawic jak sie myle....mi w korku rzadko kiedy temp rosla chyba ze naprawde bylo 40c i byl kolosalny korek ale to bylo w dieselku:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 14:04
Posty: 123
Skąd: Pisz
Auto: Mazda 323 f ba 97 1.5 16v

Postprzez Yellowmen » 9 lut 2010, 22:27

u mnie to wygląda tak samo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez Grzenio » 14 lut 2010, 11:32

podnosi sie o 1-2mm ale to przy sporym korku.. zazwyczaj w upalne dni. A prawidlowa temperatura silnika wynosi 90-95stopni. I normalna rzecza wydaje mi sie ze samochod w extremalnych warunkach chwilowo osiaga temperatury rzędu 100c.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Saab/9-5/145512
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2009, 18:57
Posty: 71
Skąd: Kraków
Auto: Saab 9-5 aero 2.3t 230KM

Postprzez kylu » 14 lut 2010, 12:28

mysle ze ta temp jest jak najbardziej ok jak na zimowe dni:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2009, 12:44
Posty: 178
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F BA 2.0 V6 95r.

Postprzez Marcin1990 » 16 lut 2010, 19:29

u mnie jest idealnie po środku, nie ważne czy jest lato, czy zima. Mogę w lato szybko jechać, lub stać w korku i nie dgrnie. Jest zima, i w te mrozy po -30 nie zasłaniałem chłodnicy to po 2.5km była strzałka po środku jak zawsze i w samochodzie gorąco.:)
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez Garbage1989 » 24 maja 2010, 21:26

Wskazówka wskaźnika temperatury powinna być na środku bo to znaczy że wszystko działa jak należy. Jeśli nie jest na środku to może być problem z dopasowaniem czujnika do wskaźnika, bo to są czujniki NTC. Ewentualne różnice we wskazaniu mogą wyniknąć jak czujnik jest nieoryginalny bo wtedy jego rezystancja może nie być zgodna z oryginałem w stopniu tolerancji. Temperatura nie powinna przekraczać 3/4 skali bo to znaczy, że system chłodzenia jest niewydolny i należy to sprawdzić.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez weiss77 » 27 maja 2010, 21:53

U mnie też jest równo pośrodku. Podnosi się jedynie wtedy, gdy jest za mało płynu. Wtedy też nawet po ustawieniu ogrzewania na max z nawiewu leci zimne powietrze. Nie zauważyłem, żeby przy prawidłowym poziomie płynu wskazówka szła w górę, nawet w dużym korku.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2007, 12:25
Posty: 13
Auto: 323 f BA 1.5 '95 (na sprzedaż), Xedos 2.0 V6 '95

Postprzez voodoo » 29 maja 2010, 15:59

esina chyba mi się wydaje że było kopane przy liczniku bo te wskazówki jakieś czerwone <faja> chyba ze zdjęcie tak wyszło, miałem ten sam problem przed wymianą oświetlenia na diodowe za h...a nie umiałem ustawić tej wskazówki żeby była idealnie na środku na nagrzanym silniku aż mi się w końcu udało. Przy zakładaniu wskazówki trzeba ją ustawić idealnie w pionie skierowaną w dół, wcisnąć do połowy puzniej przekręcić tak jak gdyby temp.rosła i potem wcisnąć do końca i tak jest idealnie na środku po nagrzaniu silnika
Nie rozmawiaj z idiotą najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu a potem zabije doświadczeniem !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 14:03
Posty: 77
Skąd: Ruda Śląska
Auto: 323F BA 1.5

Postprzez beata26 » 11 cze 2010, 14:56

U mnie jest dokladnie tak jak na zdjeciu. Wskazowka nigdy nie drgnie powyzej. Jedynie raz, zaraz po wymianie czujnika temperatury w bloku silnika (bo myslalam, ze to on szwankuje), po dlugim postoju w garazu w zimie wskazowka w pewnym momencie podjechala pomalu do polowy, a nastepnie znow opadla do tego poziomu (mysle, ze bylo to zwiazane z polknieciem plynu chlodniczego ze zbiornika wyrownawczego, gdyz troche go ulecialo przy wymianie czujnika). Po wymianie czujnika pokazuje nadal tak jak u ciebie, wiec mysle ze jest to zwiazane z wyskalowaniem tejze wskazowki. I tak, grzebalam przy liczniku (robilam podswietlenie) ale nie sciagalam zadnych wskazowek...Nie pamietam, jak wskazywalo temperature przed moim grzebaniem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2009, 13:59
Posty: 127
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f BA 1.5 (1996)

Postprzez apocalips » 5 gru 2010, 08:17

Odkopie tutaj stary temat ale... u mnie jest tak samo jak na zdjęciu. Silnik nagrzewa się w jakieś 5 minut, temperatura nie faluje, wszystko wydaje się być wporządku.
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2010, 20:53
Posty: 30
Skąd: Poznań // Inowrocław
Auto: Mazda 323f BA '96 1.5 11R

Postprzez Pawelec16 » 4 wrz 2011, 22:01

u mnie również jest tak jak na zdjęciu ale.gdy kupiłem auto było dokładnie na połowie dopiero po zmianie oleju spadło tak jak na zdjęciu.a wlałem olej Castrol 15w40 czy nie jest on za gęsty i czy mogę teraz zmienić np. na 10w40?z góry dziękuję
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2011, 12:15
Posty: 39
Auto: Mazda 323F BA 98r

Postprzez peszek130 » 4 wrz 2011, 23:17

W mojej tak samo jak na zdjęciu.auto ponad 2 lata w rodzinie i raz wskazuwka powędrowała powyżej połowy skali jak brachol szalał mazdą na lotnisku:–).czy zima czy lato to bez zmian jest na tym miejscu
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2010, 17:32
Posty: 21
Skąd: Piła
Auto: Czerwona Mazda 323f BA 1.5 97r.

PostTen post został usunięty przez Majki88 6 wrz 2011, 01:07.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Majki88 6 wrz 2011, 01:07.
Powód: OT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323