Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez marcin255 » 22 gru 2009, 08:57

No i mam 1650 km po zmianie na syntetyk – nic nie cieknie ,nie kopci oleju tyle samo :)
Dalsze relacje wkrótce :)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez no_fear » 22 gru 2009, 09:24

po wymianie pierścieni i uszczelniaczy i przejściu na 5W40 – łącznie przejechałem już jakieś ~12tys km :)
zero kopcenia, zero ubytków :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez marcin255 » 22 gru 2009, 09:37

Tylko ja nic nie wymieniałem.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez no_fear » 22 gru 2009, 09:52

marcin255 napisał(a):Tylko ja nic nie wymieniałem.

to gratuluję odwagi :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez lesiux » 22 gru 2009, 09:57

no_fear napisał(a):po wymianie pierścieni i uszczelniaczy i przejściu na 5W40 – łącznie przejechałem już jakieś ~12tys km usmiech
zero kopcenia, zero ubytków język


bez honowania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez gregorius 323 F » 22 gru 2009, 10:54

Lesiux mało kto honował blok Z5 przy wymianie pierścieni.

Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez no_fear » 22 gru 2009, 11:46

lesiux napisał(a):bez honowania?

bez
gregorius 323 F napisał(a):Lesiux mało kto honował blok Z5 przy wymianie pierścieni

zgadza się :)

Dobre części + osoba znająca się na rzeczy – i można śmiało bez obaw śmigać na pełnym syntetyku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez wtyku » 23 gru 2009, 19:33

prosze o usuniecie mojego wpisu
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez k4MILos_POL » 27 sty 2010, 11:00

hmm przeczytałem z 25 stron i doszedłem do wniosku jeżeli mam zalany 10w40 selenie bierze olej w dość znacznych ilościach, jeżeli przejde na 5w40 mobila to powinna przestać zużywać oleju
tu jest opisany mój problem

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=90617

doradźcie co z tym zrobić na jaki olej przejść albo jakie środki zastosować, najlepiej zeby sie to uspokoiło ale przynajmniej nie zużywało w takich ilościach, jeżeli jade na trasie do niemiec tam i powrót 2000 km to musze dolać po powrocie 800 ml,
ale na poczatku brała mia 1l na 1000 jak jeździłem po mieście.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2009, 19:30
Posty: 7
Skąd: Pszczyna
Auto: 323F 1,8 1996

Postprzez lesiux » 27 sty 2010, 11:07

jak masz zapieczone pierścienie to jest szansa że puszczą na rzadszym oleju ale nie ma reguły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez k4MILos_POL » 27 sty 2010, 11:19

no na 100% sa zapieczone bo stał 1,5 roku a głowica jest naprawdę dobrze zrobiona, aa producent jaki olej dedykuje dla Mazdy 323f 1,8 DOHC ? i czy jak zmienie na syntetyk to silnik sie nie rozcieknie ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2009, 19:30
Posty: 7
Skąd: Pszczyna
Auto: 323F 1,8 1996

Postprzez lesiux » 27 sty 2010, 12:48

ja zmieniłem z minerału na półsyntetyk i nic się nie stało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez k4MILos_POL » 27 sty 2010, 12:55

a czemu przechodziłeś z 10w40 na 5w40 ? brała ci olej ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2009, 19:30
Posty: 7
Skąd: Pszczyna
Auto: 323F 1,8 1996

Postprzez lesiux » 27 sty 2010, 14:18

z 15w40 na 10w40. brała mi olej ale ja robiłem remont i po remoncie zmieniłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez don2x44 » 27 sty 2010, 14:41

lesiux napisał(a):z 15w40 na 10w40. brała mi olej ale ja robiłem remont i po remoncie zmieniłem.

W moim przypadku przesiadka na olej mineralny pomogła. Silnik przestał brać olej. Mam zamiar zrobić znowu powrót do półsyntetyka jakoś na jesień – bo zakupiłem za dużo oleju na zapas:D:D:D
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez zahariash » 27 sty 2010, 15:51

Lejesz minerał przy takich temperaturach? Możesz mieć problem wiosną...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez k4MILos_POL » 27 sty 2010, 16:34

hmmm mineralaneo nie chce lac, wole zmienić na syntetyk tylko mam nadzieje ze sie nie rozcieknie, wiele ludzi pisało ze syntetyk pomógł i zapieczone pierścienie puściły, a tylko na tym mi zależy a nóż widelec może pomoże. Zaleje jeszcze cylindry nafta zostawie tak na 5 dni bo dzisiaj jade do niemiec przyjadę w piątek odstawie madzie i zobaczymy co sie bd robić. Bo i tak za ok tydzień dwa mnie czeka wymiana oleju w silniku i skrzyni.

pojeżdze na syntetyku z 15 tys o ile przestanie brać oleju albo bd brać od wymiany do wymiany 1 litr i zaleje takim jak fabryka przewiduje bo akurat mam na stanie 10w30
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2009, 19:30
Posty: 7
Skąd: Pszczyna
Auto: 323F 1,8 1996

Postprzez Koroniarz » 27 sty 2010, 22:19

A ja na początku lałem volveline 10w40 brała mi ok 1l na 1000km teraz mam minerała mobila15w40 i zużycie spadło do ok 0,5l na 1000 teraz mnie czeka wymiana oleju i jak myślicie zmieniać na coś innego jest sens czy zostać przy obecnym :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2010, 13:00
Posty: 43
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f BA Z5

Postprzez chuchErro » 27 sty 2010, 23:07

k4MILos_POL napisał(a):wole zmienić na syntetyk tylko mam nadzieje ze sie nie rozcieknie, wiele ludzi pisało ze syntetyk pomógł i zapieczone pierścienie puściły, a tylko na tym mi zależy a nóż widelec może pomoże. Zaleje jeszcze cylindry nafta zostawie tak na 5



masz jakieś konkretne przyklady? nowego oleju zawsze mniej spala, ale po 1 tys lubi wrócic do normy. Mnie wróciło nieco później, ale wróciło i nawet tydzień zalewania naftą nic nie pomógł...
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez marcin255 » 27 sty 2010, 23:46

a ja po zalaniu 5w40 mam spokój ,nic nie kapie nic nie dymi
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323