Problem – po odpaleniu na dużym mrozie smród i dym

Postprzez ventyl » 25 sty 2010, 19:08

Witam!
Po dzisiejszych mrozach ~-30C odpaliłem samochód i zaczął piszczeć pasek. Przygazowałem i zaczęło coś mocno śmierdzieć (coś jak choinka ale sztuczny i gryzący zapach – na 100% nie sprzęgło) zaczął przez chwilę wydobywać się biały dym z przodu w okolicach prawego koła.

Samochód jeździ normalnie, odpala bez problemu, aku ma ładowanie.

Teraz pytanie – co to mogło być i czy nic się nie stanie przy dalszej jeździe ?
Ostatnio edytowano 26 sty 2010, 09:12 przez ventyl, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 sie 2009, 09:47
Posty: 16
Skąd: Tychy/Lublin
Auto: 323F BA 1.5 '97

Postprzez piwo » 25 sty 2010, 19:20

pasek sie przytopil
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Yellowmen » 25 sty 2010, 19:32

na 100% pasek...w nor Auto continental za 33zł i do wymiany :)
ewentualnie podciągnij trochę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez gogo » 25 sty 2010, 20:18

Pompa wody stała. Sprawdz lepiej zamarzalność płynu ^^
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez Yellowmen » 25 sty 2010, 20:26

gogo napisał(a):Pompa wody stała. Sprawdz lepiej zamarzalność płynu ^^

to też słuszna uwaga
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez ventyl » 25 sty 2010, 20:27

Teraz to chyba tego nie sprawdzę, a nawet jeśli to rano będzie dalej zamarznięty. Nie zmienia to faktu że przy mrozach -10C – 20C nic takiego się nie działo poza piszczeniem ;)

W takim razie przy tak dużym mrozie jak się zachować i co uczynić żeby nie uszkodzić samochodu ?

Myślę że nie ma płynu chłodniczego który by nie zamarzł przy -30C oczko

Edit
nie pisz posta pod postem, polaczylem obie Twoje wypowiedzi
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 sie 2009, 09:47
Posty: 16
Skąd: Tychy/Lublin
Auto: 323F BA 1.5 '97

Postprzez gogo » 25 sty 2010, 20:54

Na tWoim miejscu sprawdził bym tą zamarzalność. Rano odkręć korek od chlodnicy i zobacz czy nie masz kaszy. Najszybciej może Ci właśnie zamarznąć w pompie i na dole w chłodnicy. Jeśli pompa zamarźnięta można uszkodzić łopatki. Co do płynu to są takie ktore nie zamarzają przy -30 napewno :P ZawsZe można dolać koncentratu :D
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez ventyl » 25 sty 2010, 21:10

A jeśli kasza to ryzykować odpalanie czy co robić?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 sie 2009, 09:47
Posty: 16
Skąd: Tychy/Lublin
Auto: 323F BA 1.5 '97

Postprzez gogo » 25 sty 2010, 21:31

Garaż jakiś piec i odmrażanie. Jak kasza bym nie odpalał tylko odmrażał i lał dobry płyn.
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez ventyl » 25 sty 2010, 22:01

Ok, dzięki, zobaczymy jak to będzie rano.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 sie 2009, 09:47
Posty: 16
Skąd: Tychy/Lublin
Auto: 323F BA 1.5 '97

Postprzez Mako » 26 sty 2010, 08:44

ventyl prosze o poprawne nazwanie tematu. Brak poprawy oznacza kosz po 24h
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez ventyl » 26 sty 2010, 09:14

MakoTemat poprawiony, może być?
gogo płyn jest ok, ani jednej grudki w zbiorniku wyrównawczym i w chłodnicy, dziś rano nie było już takiego problemu, mimo takiej samej temperatury.

W każdym razie dziękuję za wskazówki.

EOT
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 sie 2009, 09:47
Posty: 16
Skąd: Tychy/Lublin
Auto: 323F BA 1.5 '97

Postprzez Mako » 26 sty 2010, 09:42

ventyl napisał(a):MakoTemat poprawiony, może być?

<spoko>

zeby tak wszyscy, ktorych prosze o poprawe zrobili to w takim tempie i bez pyskowek :]
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323