Mam problem od pewnego czasu ze swoją Mazdą...Chodzi o to, że jak jade to spada mi temperatura wody.. Im zimniej tym bardziej spada a wraz z tym i temperatura ogrzewania... Miałem problemy ze szczelnością systemu chłodzenia.. Ktoś polecił mi proszek K2 który wspypałem do chłodnicy z 2 razy.. Wszystko było ok kiedy zaopserwowałem we wrześniu na trasie właśnie taką reakcje....
Też z ogrzewaniem problem jest bo nawet jak stoje i auto sie nagrzeje to musze trzymac wysokie obroty żeby ciepło w miare leciało.... Zwłaszcza teraz jak jest mróz..
Rożne opinie słyszałem.. Termostat do wymiany, Proszek zalepił termostat i nagrzewnice...
Termostat mam kupiony, chociaż nie mam zielonego pojęcia gdzie go szukać i jak go wymienić.. Planuje też czyszczenie systemu chłodzenia Płynem do czyszczenia K2.. LIcze sie z tym iż znowu pojawią sie wycieki, ale wtedy wymienie napewno np. chłodnice, bądż gume.... Też nie mam zaufania do korka w chłodnicy bo mam wrażenie że ciaagle tam para właśnie ucieka i to cały wyciek, bo nie zaobserwowałęm jakiegoś wiekszego wycieku z dołu...
Jak nagrzewnica zapieprzona, to pewnie środek ja nie wyczysci i trzeba bedzie deske sciagać chyba ...żeby sie do niej dobrać?
Dajcie znać co wy na to...? Z góry dziekuje...
Problem z temperaturą i ogrzewaniem
Strona 1 z 1
wymień temostat bo to przez niego, masz ciągle duży obieg i silnik się nie może rozgrzać. i z tymi srodkami uszczelnia to uwazaj bo zapchasz sobie kanały w głowicy i zagotujesz silnik
Marcin
- Od: 23 wrz 2008, 17:58
- Posty: 155
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V
Ja mam trochę podobny problem, mianowicie jak na przykład teraz rano odpalam fure i miedzy czasie skrobie szyby odgarniam śnieg to temperatura się lekko podnosi zaraz jak ruszam spada ale cieple powietrze napierdziela. Raz jak bylem na jakimś parkingu "pobawić się ręcznym"
na śniegu to przez godzinę katowania temp. podniosła się normalnie do połowy i jak tylko wyjechałem na ulicę znów spadła, nie mam pojęcia o co chodzi...

- Od: 7 sie 2009, 14:42
- Posty: 8
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323F BA 1995 1,5 benzyna
Witam, moj problem, odpalajac samochód wskazówka temp, stoi na dole.. jesli stoje z 10 min na wlączonym silniku.. to drgnie, ale jadąc cały czas stoi na dole... wczoraj jadac do chelma... w samochodzie mimo. właczonego ogrzewania zimno... nie dało sie go inaczej ogrzać niż stając na poboczu.. i dogrzewając go stojąc.. do tego pojawiły sie problemy z gazem.. tak jakby szarpanie,, (zamarzanie gazu)
mam sekwencje Tomatesto, w czasie drogi było tak 2 razy.. i 2 razy na powrocie.. bylo to bardzo uciązliwe.. z braku ciepła warunki jazdy były bardzo slabe.. nawiew dzialal.. ale ciepła nie było... co może byc przyczyną??
Pozdrawiam i czekam na odp.
Pozdrawiam cieplo w ten ziąb u nas -22
Pozdrawiam i czekam na odp.
Pozdrawiam cieplo w ten ziąb u nas -22
(M)OTOR LUBLIN
- Od: 27 lut 2008, 22:06
- Posty: 12
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f, 1.5 96r
Mam podobny problem, odpalam autko, nagrzewam i temperatura ladnie podskakuje do polowy, ruszam przejade kawalek i juz jest przy samym dole. W trakcie postoju elegancko sie podnosi i trzyma temp przy polowie. Problem utworzyl sie gdy temperatury na zewnatrz zaczely sie wachac w okolicach zera, teraz to juz wogole tragedia. Tak jak czytam to wszyscy pisza zeby termostat kupic, ale ja wole sie upewnic zeby w bloto hajsu nie wywalac. Czekam na jakies rady. pozdrawiam.
-
korbiarz
colaa3 mam korek od chłodnicy do opylenia
patrz tutaj http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=90369
sory za OT
patrz tutaj http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=90369
sory za OT
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
witam wszystkie te wasze opisy objawów wskazuja na jedno niesprawny termostat ciagle macie duze obiegi w cłodzenie płyn goni przez cłodnice a powiniein omijac na krótkim obiegu przy takim mrozie przynajmniej jesli nie osiagnie 90stopni powyzej sie załaczy duzy obieg i wtedy przez chłodnice poleci płyn
najłatwiej sprawdzic jes to tak
odpalic autko jak jest zimne i po kilku minutach dotknac dolnej gumowej rury co wychodzi od chłodnicy powinna byc zimna ew lekko ciepła jesli bedzie bardzo ciepła czyli jes ciągle duzy obieg zyli zwalony termostat!!!!
TYLE W TYM TEMACIE
najłatwiej sprawdzic jes to tak
odpalic autko jak jest zimne i po kilku minutach dotknac dolnej gumowej rury co wychodzi od chłodnicy powinna byc zimna ew lekko ciepła jesli bedzie bardzo ciepła czyli jes ciągle duzy obieg zyli zwalony termostat!!!!
TYLE W TYM TEMACIE
scrabi
witam wszystkie te wasze opisy objawów wskazuja na jedno niesprawny termostat ciagle macie duze obiegi w cłodzenie płyn goni przez cłodnice a powiniein omijac na krótkim obiegu przy takim mrozie przynajmniej jesli nie osiagnie 90stopni powyzej sie załaczy duzy obieg i wtedy przez chłodnice poleci płyn
najłatwiej sprawdzic jes to tak
odpalic autko jak jest zimne i po kilku minutach dotknac dolnej gumowej rury co wychodzi od chłodnicy powinna byc zimna ew lekko ciepła jesli bedzie bardzo ciepła czyli jes ciągle duzy obieg zyli zwalony termostat!!!!
TYLE W TYM TEMACIE
najłatwiej sprawdzic jes to tak
odpalic autko jak jest zimne i po kilku minutach dotknac dolnej gumowej rury co wychodzi od chłodnicy powinna byc zimna ew lekko ciepła jesli bedzie bardzo ciepła czyli jes ciągle duzy obieg zyli zwalony termostat!!!!
TYLE W TYM TEMACIE
scrabi
Ale czy jezeli termostat mialbym walniety to autko by mi sie ladnie szybko nagrzewalo w miejscu, czy przy odpalaniu z rana na przyklad? Jutro z rana sprawdze ten pomysl z ta rura i zobacze... Dzieki sliczne jak cos, jutro dam znac co z ta rura, pozdrawiam...
-
korbiarz
Witam,
mam podobny problem. Sprawdzałem węże od chłodnicy i wygląda to tak, że górny jest ciepły a dolny lekko, lekko ciepły – rozumiem, że termostat do wymiany? gdzieś wyczytałem, że koszt NIPPARTS czy jakoś tak to około 60zł – polecacie jakieś inne czy celować w ten model? Jaka temperatura 82 czy 88 stopni?
mam podobny problem. Sprawdzałem węże od chłodnicy i wygląda to tak, że górny jest ciepły a dolny lekko, lekko ciepły – rozumiem, że termostat do wymiany? gdzieś wyczytałem, że koszt NIPPARTS czy jakoś tak to około 60zł – polecacie jakieś inne czy celować w ten model? Jaka temperatura 82 czy 88 stopni?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=106969&p=1910099#p1910099
- Od: 25 sie 2008, 23:19
- Posty: 36
- Skąd: Poznań
- Auto: 323F 1.5 BA 1997
Bart86r napisał(a):Witam,
mam podobny problem. Sprawdzałem węże od chłodnicy i wygląda to tak, że górny jest ciepły a dolny lekko, lekko ciepły – rozumiem, że termostat do wymiany? gdzieś wyczytałem, że koszt NIPPARTS czy jakoś tak to około 60zł – polecacie jakieś inne czy celować w ten model? Jaka temperatura 82 czy 88 stopni?
jesli jest tak jak opisujesz to termostat jest dobry
korbiarz napisał(a):Ale czy jezeli termostat mialbym walniety to autko by mi sie ladnie szybko nagrzewalo w miejscu, czy przy odpalaniu z rana na przyklad? Jutro z rana sprawdze ten pomysl z ta rura i zobacze... Dzieki sliczne jak cos, jutro dam znac co z ta rura, pozdrawiam...
nie jesli to na bank masz walniety termostat jesli odpalisz auto z rana i po 5 min masz ciepły waz dolny to znaczy ze masz duzy obieg czyli termostat nie trzyma dolny waz powinien byc ciepły dopiero gdy temp dojdzie do ok 93stopni a o takiej potrze to raczej zadko chyba ze stoi odpalone auto 30 min bo podczas jazdy niepowienien właczac sie wentlator przy takich mrozach ppozdrawiam
ps daj znac co i jak zrobiłes
scrabi napisał(a):Bart86r napisał(a):Witam,
mam podobny problem. Sprawdzałem węże od chłodnicy i wygląda to tak, że górny jest ciepły a dolny lekko, lekko ciepły – rozumiem, że termostat do wymiany? gdzieś wyczytałem, że koszt NIPPARTS czy jakoś tak to około 60zł – polecacie jakieś inne czy celować w ten model? Jaka temperatura 82 czy 88 stopni?
jesli jest tak jak opisujesz to termostat jest dobry
w takim razie nie rozumiem do końca – termostat jest umieszczony przy górnym wężu, jeżeli się zawiesił i jest otwarty to górny wąż jest ciepły bo termostat puszcza ciepło od silnika, gdyby termostat był sprawny to byłby zamknięty i wtedy ciepło nie dostawało by się do górnego węża sprawdzając zaraz przy chłodnicy. Jeżeli pomyliłem to proszę o wyjaśnienie jak to działa.
- Od: 25 sie 2008, 23:19
- Posty: 36
- Skąd: Poznań
- Auto: 323F 1.5 BA 1997
Wiec tak
rozwieje wątpliwości który waz sprawdzać.
przy nie sprawnym termostacie to waz u góry miałem ciepły po odpaleniu auta
opadający płyn tak szybko się chłodził ze dolny był zimny ;p
po wymianie, zanim termostat się otworzy dolny waz zawsze mam pierwszy ciepły ciśnienie nagrzewającej się cieczy cofa się, bo krotki obieg zamyka się w okolicy dolnego węza a tam jak wiadomo termostatu nie ma.
Termostat 83 stopnie 30zl 20 min i wymienione w Mazdzie 323 Bg silnik 1.6
Wymiana przy warunkach: wieczór i mroź ; p z latarka w buzi ; p
rozwieje wątpliwości który waz sprawdzać.
przy nie sprawnym termostacie to waz u góry miałem ciepły po odpaleniu auta
opadający płyn tak szybko się chłodził ze dolny był zimny ;p
po wymianie, zanim termostat się otworzy dolny waz zawsze mam pierwszy ciepły ciśnienie nagrzewającej się cieczy cofa się, bo krotki obieg zamyka się w okolicy dolnego węza a tam jak wiadomo termostatu nie ma.
Termostat 83 stopnie 30zl 20 min i wymienione w Mazdzie 323 Bg silnik 1.6
Wymiana przy warunkach: wieczór i mroź ; p z latarka w buzi ; p
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości