dymi strasznie

Postprzez C3biX » 30 wrz 2009, 09:56

Witam, rozkopuje stary temat, ale mam podobny problem. Tyle, że...
Do tej pory nic mi nie kopcił pod blokiem, było wszystko ok i zobaczyłem, że przez uszczelkę pod pokrywą nawala olej na boki. No to sru do mechanika i mi wymienił na nową pod pokrywą i w aparacie jakiś simering lub coś takiego :) Wczoraj odebrałem autko, a dziś z rana wychodzę odpalać madzie. Na dworze było bardzo zimno i jak odpaliłem autko to wystraszyłem się, że coś się jara. Ale to po prostu kopciła madzia i na taką skale, że jak kolega wyżej mówił bloku nie było widać, a dymek nawet do środka sobie wleciał i zaczął mnie dusić <killer> <lol> Teraz takie pytanie czy to są pierścienie olejowe? Robiłem kiedyś remont Z5 i wymieniłem w nim uszczelniacze, przejeździłem może na nich 1 tydzień i zmieniłem motor na 1.8. Czy te uszczelniacze mógłbym przerzucić do 1.8? Czekam na wasze porady. Pozdrawiam
[J]agiellonia Białystok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2009, 11:37
Posty: 33
Skąd: Hajnówka / Białystok
Auto: Mazda 323F BA '98 BP

Postprzez C3biX » 4 paź 2009, 14:17

Kilka dni po tej akcji z dymieniem zostawiłem samochód w garażu na zimną noc. Po odpaleniu z rana autko nic nie dymiło i było wszystko normalnie. Czy mogło to być spowodowane tym, że madzia nocowała na podwórku w zimną noc i z rana tak dymiła czy jest to coś innego?
[J]agiellonia Białystok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2009, 11:37
Posty: 33
Skąd: Hajnówka / Białystok
Auto: Mazda 323F BA '98 BP

Postprzez Adaś » 4 paź 2009, 14:28

C3biX napisał(a):Czy mogło to być spowodowane tym, że madzia nocowała na podwórku w zimną noc i z rana tak dymiła czy jest to coś innego?

A co się dzieje jak jest bardzo zimno na dworze i huhniesz? Żołądek pali olej? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez C3biX » 4 paź 2009, 14:35

Nie nie pali oleju nic... No racja normalne, że jak zimno to dymi lekko, ale mi nie chodzi o to. Rozchodzi się o pierwsze odpalenie autka z rana, po mroźnej nocy. Tak zadymi, że bloku nie widać a później się już uspokaja... i jest normalnie
[J]agiellonia Białystok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2009, 11:37
Posty: 33
Skąd: Hajnówka / Białystok
Auto: Mazda 323F BA '98 BP

Postprzez marcin255 » 4 paź 2009, 21:17

może dodatkowo woda w paliwie- wlej STP albo dynaturat
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez gozdi12 » 10 paź 2009, 19:15

Witam jestem od miesiąca posiadaczem mazdy 323f 1.5 16v 95'. i jak koledzy wyzej pisali tez mi kopci rano ale tylko gdy temp spadnie do 0 czyli takie mroźne dni. dzieje sie to tylko gdy uruchomi sie ssanie na kilka sekund i zaraz problem ustepuje. tydzien temu wymienilem olej (castrol magnatec 10w40) dzisiaj sprawdzalem olej i raczej go nie ubywa..... jest to moj pierwszy samochod i nie chcial bym zeby skonczyl sie zbyt kosztownym remontem silnika.... czytając na tym forum wiekszosc postepuje zbyt pochopnie... odrazu wymieniaja wszystko co sie da czy jest moze jakis sposob w miare tani.
kopci tylko rano przy bardzo niskich temp. pozniej juz nic nie widac, silnik nie traci mocy. dzisiaj przeczyscilem swiece nie bylo widac zeby byly jakies zakopcone, w przyslym tygodni kolega ma zmierzyc mi cisnienie na tłokach....
zaraz po wymianie oleju nie bylo tego problemu, dopiero dzisiaj zauwazylem ze sie dzieje cos takiego....
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2009, 20:34
Posty: 9

Postprzez ralf8484 » 10 paź 2009, 20:18

gozdi12 napisał(a):jest to moj pierwszy samochod i nie chcial bym zeby skonczyl sie zbyt kosztownym remontem silnika.... czytając na tym forum wiekszosc postepuje zbyt pochopnie... odrazu wymieniaja wszystko co sie da czy jest moze jakis sposob w miare tani.

możesz nie remontowac jesli nie przeszkadza ci kopcenie ale marne szanse zeby co innego uratowało cię od tego problemu a co do wymieniania wszystkiego co się da jak dbasz tak masz :D spróbuj zalac nafte może pierścionki puszcza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 19:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez gozdi12 » 11 paź 2009, 10:59

jak nafte zalac??? mozesz janiej????
Mazda 323f
1.5 16v BA
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2009, 20:34
Posty: 9

Postprzez marcin255 » 11 paź 2009, 11:12

naftę do cylindrów po ok 50-100ml, zostawic na noc no ale trzeba olej wymienić
Ostatnio edytowano 11 paź 2009, 15:00 przez marcin255, łącznie edytowano 1 raz
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez ROMAN-R87 » 11 paź 2009, 12:30

nafta nie zawsze pomaga ale warto sprobowac
pozdrawiam ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez lupo » 19 paź 2009, 21:23

gozdi12 napisał(a):czytając na tym forum wiekszosc postepuje zbyt pochopnie... odrazu wymieniaja wszystko co sie da

Zgadzam się.U mnie też występuje poranne kopcenie przy niskich temperaturach.To wina uszczelniaczy zaworowych.Nie ma co panikować,jeżeli silnik nie spala więcej niż 1,5l. oleju na 10 000 km.
C3biX napisał(a):Nie nie pali oleju nic... No racja normalne, że jak zimno to dymi lekko, ale mi nie chodzi o to. Rozchodzi się o pierwsze odpalenie autka z rana, po mroźnej nocy. Tak zadymi, że bloku nie widać a później się już uspokaja... i jest normalnie

C3biX-może gazujesz zbyt mocno na zimnym silniku.Spróbuj odpalić bez dodawania gazu od razu niech pochodzi tak z minutkę a później spokojna jazda(w granicach2500-2700obr./min) do czasu aż rozgrzejesz silnik.Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2009, 17:01
Posty: 12
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323f,1,5 BA'98SE

Postprzez ralf8484 » 20 paź 2009, 13:13

to nie chodzi o to czy dymi tylko jakim dymi kolorem bo jesli na niebiesko <killer> to jest problem
lupo napisał(a):To wina uszczelniaczy zaworowych.

piszesz ze to uszczelniacze to zdejmij głowice i na 99% pierscionki zapieczone
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 19:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez lupo » 20 paź 2009, 16:11

Jeśli dymi na niebiesko tylko po odpaleniu-uszczelniacze.Jeśli w czasie jazdy-pierścienie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2009, 17:01
Posty: 12
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323f,1,5 BA'98SE

Postprzez gozdi12 » 20 paź 2009, 21:59

u mnie sa dni ze kopci a czasem tego objawu nie ma. narazie dalem sobie z tym spokoj. olej sprawdzalem i mi go nie bierze. zauwazylem ze oglonie nasze madzie wypuszczaja duzo dymu w takie pochmurne i deszczowe dni. tzn tak mi sie wydaje. dzisiaj jechalem za 323f i wlasnie to zauwazylem. takze ja chyba narazie zaryzykuje i wymienie tylko uszczelniacze jest to napewno mniejszy koszt. bylem w asmocie prawdopodobnie jest mozliwosc wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania glowicy. wiec naprawa powinna zamknac sie w granicach 200-300 zl zalezy od mechanika
pozdrawiam
Mazda 323f
1.5 16v BA
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2009, 20:34
Posty: 9

Postprzez iceman150 » 20 paź 2009, 22:47

Koszt dobrych uszczelniaczy to 80zł
Jeżeli będzie musiał zwalić głowicę to dolicz uszczelkę za 120zł
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez marcin255 » 21 paź 2009, 08:57

teraz trochę chłodniej i zauważyłem ,że za mną jest straszna chmura pary , olej -nie bierze , do paliwa dolałem stp żeby wykluczyć wodę w paliwie , co za cholera ,czasem aż wstyd .Chmura jest z pary wodnej.

Coś jakby mniej za to mam płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Suloo » 21 paź 2009, 09:16

marcin255 skoro ubywa plynu chlodniczegi to ja bym obstawial uszczelke pod glowica.a co do pary z wydechu....mozna sie przyzwyczaic :]
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez gozdi12 » 21 paź 2009, 09:16

byc moze plyn chlodniczy przelewa sie do oleju. odkrec korek od wlewu oleju i ozbacz czy osadza sie na nim bialy osad.
Mazda 323f
1.5 16v BA
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2009, 20:34
Posty: 9

Postprzez PeterRXR » 21 paź 2009, 09:41

witam wszystkich !!
Panowie i bądź też Panie sam przechodziłem przez ten temat u szczerze powiedziawszy dymienie na biało wiąże się z tym że dolne pierścienie są zapieczone tak jak ktoś już wspomniał wcześniej i uwierzcie że w wymienianie uszczelniaczy zaworowych trzeba poświecić prawie cały dzień pracy bo to robiłem i nawet bez odpowiednich przyrządów nie ma co się zabierać za to...dłubanina.Ja to zrobiłem i oczywiście nic to nie pomogło wiec poszły pierścienie i faktycznie tak było.Szkoda czasu na to trzeba zdzierać głowice i robić pierścienie i po sprawie.Oczywiście jest to koszt mnie pierścienie kosztowały 250 zł niby orginalne japońskie no i uszczelka pod głowice 130zł niby lepsza jakaś.No i teraz wszystko już dobrze nic nie dymi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 cze 2008, 15:36
Posty: 22
Skąd: Brzozów/Podkarpacie
Auto: Mazda 323f BA 96r 1.5 16V Z5

Postprzez marcin255 » 21 paź 2009, 10:33

Suloo napisał(a):marcin255 skoro ubywa plynu chlodniczegi to ja bym obstawial uszczelke pod glowica.a co do pary z wydechu....mozna sie przyzwyczaic :]

właśnie , nie ma nic w oleju ,poziom płynu po prostu spadł i tak się utrzymuje – ale dymi strasznie , choć z obserwacji innych aut też zdarzają się takie " parowozy"
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323