Falujące wolne obroty – możliwa przyczyna
z tym naciąganiem uważaj, im większy naciąg, tym krócej zyje łożysko.
Co do piszczenia to ja tez mam podobny problem, z tym, że mnie piszczy pasek od klimy i wpomagania.
Sprawdź jak rano odpalisz i włączysz klimę czy nie zaczyna ci piszecz, jeżeli tak to właśnie ten pasek.
Co do obrotów to sam z nimi walcze.
Co do piszczenia to ja tez mam podobny problem, z tym, że mnie piszczy pasek od klimy i wpomagania.
Sprawdź jak rano odpalisz i włączysz klimę czy nie zaczyna ci piszecz, jeżeli tak to właśnie ten pasek.
Co do obrotów to sam z nimi walcze.
- Od: 7 mar 2009, 13:32
- Posty: 200
- Skąd: Bytom
- Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE
Witam. Kilka dni temu siadl mi akumulator, odpalilem auto na kabelki, po zaladowaniu akumulatora zauwazylem ze obroty po pierwszym odpaleniu sa dosc powyzej 1tys. ( przed ladowaniem bylo wszystko ok ) a do tego gdy np. ruszam kierownica zauwazylem falowanie. Co to moze byc? Z gory dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 13 lip 2009, 14:18
- Posty: 160
- Skąd: KNW/Gliwice
- Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4
Kolego jak byś użył opcji szukaj to napewno dowiedział byś się że obroty w takim wypadku musisz ustawić w trybie serwisowym lub niezaprogramowałeś kompa:P, i że przy skręcaniu kierownicą na biegu jałowym to jest normalna żecz że obroty falują ponieważ obciążasz silnik, oraz też byś się dowiedział że przy odłączeniu akumulatora i ponownemu jego podłączeniu musisz zaprogramować komputer (czyli po pierwszym odpaleniu musisz trzymać przez ok 30sek. na 2000 obrotów)
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 17 lis 2008, 19:23
- Posty: 144
- Skąd: Lędziny/Tychy
- Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)
jojek-1990 napisał(a):czyli po pierwszym odpaleniu musisz trzymać przez ok 30sek. na 2000 obrotów)
pierwszy raz takie coś widzę. Mówimy o trybie serwisowym czy po prostu odpalamy i trzymamy na obrotach?druga sprawa to czy obroty ustawiamy po tych 30s czy przed?
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
lesiux napisał(a):druga sprawa to czy obroty ustawiamy po tych 30s czy przed?
Obroty ustawia sie przy temperaturze roboczej silnika czyli po nagrzaniu (aby ssanie nie bylo wlaczone) w trybie serwisowym
Do tej pory myslalem ze ustawienie kompa nastepuje przy spokojnej jezdzie. Komputer sam sobie dobiera obroty ?Poprawcie mnie jesli sie myle ?
- Od: 23 maja 2009, 11:41
- Posty: 12
- Skąd: tsk/tst
- Auto: M 323C 1.5 16v 95'
Dzieki panowie za pomoc, z tym skrecaniem to chcialem sie upewnic czy wszystko ok
wczesniej jezdzilem autem bez obrotomierza, wiec teraz jestem troche wyczulony
Zastanawiam sie czy to wina tego niezaprogramowania, poniewaz problem jest tylko podczas 1 odpalenia w ciagu dnia. Ok, nie mecze juz Was, poszukam jak ustawic te obroty. Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam.
- Od: 13 lip 2009, 14:18
- Posty: 160
- Skąd: KNW/Gliwice
- Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4
jojek-1990 napisał:
czyli po pierwszym odpaleniu musisz trzymać przez ok 30sek. na 2000 obrotów)
pierwszy raz takie coś widzę. Mówimy o trybie serwisowym czy po prostu odpalamy i trzymamy na obrotach?druga sprawa to czy obroty ustawiamy po tych 30s czy przed?
W trybie serwisowym to ustawiasz obroty jeżeli żeczywiście niesą tak ustawione jak powinny być (oczywiście w temp. roboczej)! A jeżeli odpinasz akumulator i wpinasz go ponownie to muszisz przytrzymać (przy pierwszym odpaleniu) silnika na ok. 2000obr. z ok 30 sek żeby komputer ustawił swoje parametry!
czyli po pierwszym odpaleniu musisz trzymać przez ok 30sek. na 2000 obrotów)
pierwszy raz takie coś widzę. Mówimy o trybie serwisowym czy po prostu odpalamy i trzymamy na obrotach?druga sprawa to czy obroty ustawiamy po tych 30s czy przed?
W trybie serwisowym to ustawiasz obroty jeżeli żeczywiście niesą tak ustawione jak powinny być (oczywiście w temp. roboczej)! A jeżeli odpinasz akumulator i wpinasz go ponownie to muszisz przytrzymać (przy pierwszym odpaleniu) silnika na ok. 2000obr. z ok 30 sek żeby komputer ustawił swoje parametry!
Moja Madzia:)-------> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/86620
Moja była ----> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/63167
Moja była ----> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/63167
- Od: 17 lis 2008, 19:23
- Posty: 144
- Skąd: Lędziny/Tychy
- Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)
Panowie a ja mam z kolei inny problem z obrotami tzn. skaczą mi pomiędzy 1000 a 500 obr. i nie wiem co jest grane ale dopiero jak jest rozgrzany. czy powinienem zresetować komputer i tak jak jest wyżej napisane ustawić obroty po pierwszym rozruchu. dziwi mnie trochę reakcja silnika, bo wcześniej tak nie miałem czasami ssanie mnie denerwuje, bo wskoczy na1200 obr. od razu po rozruchu i tak chwile stoi a ja mam wrażenie że olej nie zdąży dotrzeć tam gdzie trzeba 
- Od: 3 kwi 2009, 22:10
- Posty: 341
- Skąd: DobrzeńWlk/Opolskie
uzyjcie szukajki....
- Od: 15 lip 2008, 17:57
- Posty: 377
- Skąd: Lódź
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 96r
Talib323f na sam początek przeczyść przepustnice oraz silniczek krokowy oraz zresetuj komp , spr czy masz szczelny dolot, jak to nie pomoże to spróbuj ustawić obroty w trybie serwisowym na cipłym silniku:P
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Moja Madzia:)-------> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/86620
Moja była ----> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/63167
Moja była ----> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/63167
- Od: 17 lis 2008, 19:23
- Posty: 144
- Skąd: Lędziny/Tychy
- Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)
No i sprawa załatwiona. Winowajcą był silniczek krokowy po pierwszym czyszczeniu jeszcze się przycinał.
Poleżał sobie dzień w benzynie ekstrakcyjnej, potem złożenie do kupy i co WAŻNE regulacja krokowca od pupy strony małum imbusikiem (śróbka ciężko dostępna po złożeniu i ciężko idzie ale pójdzie)
Obroty OK szaleństwo się skończyło
Dzięki wszystkim za pomoc
pozdro
Poleżał sobie dzień w benzynie ekstrakcyjnej, potem złożenie do kupy i co WAŻNE regulacja krokowca od pupy strony małum imbusikiem (śróbka ciężko dostępna po złożeniu i ciężko idzie ale pójdzie)
Obroty OK szaleństwo się skończyło

Dzięki wszystkim za pomoc
- Od: 29 cze 2009, 22:15
- Posty: 9
- Auto: 323f BA 1,5 16v 97" po lifcie
Jeden z tych dwóch cienkich wężyków miałes od razu zaślepiony? u mnie do jednego i drugiego dochodzi wężyk;p
wymontowałem właśnie rezonator, ale po sprawdzeniu ( miska z woda) okazalo się , ze jess szczelny. ja zatkalem te weższe otwory i dmuchałem w ten duzy.(ale to chyba nie ma zadnego znaczenia?)
Przepustnica przeczysszczona, dolot uszczelniony, rezonator szczelny , a obroty na rozgrzanym silniku na biegu jałowym faluja...
- Od: 9 kwi 2009, 21:44
- Posty: 150
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )
Witam
Panowie miałem podobny problem i z nim wygrałem. Pierwsza rada to taka rozebrac całą przepustnice a szczególnie silniczek krokowy bo to jest zazwyczaj główny winowajca który steruje wolnymi obrotami i czyszczenie w benzynie ekstrakcyjnej lub zostawienie ich w jakimś naczyniu na parę godzin( u mnie trwało to około 12h) w celu rozpuszczenia brudu. Na drugi dzień złożenie wszystkiego reset kompa i ustawienie obrotów w trybie serwisowym przy włączonych odbiornikach prądu których normalnie używamy w czasie jazdy.
U mnie pomogło i teraz jest
Pozdrawiam wszystkich
Panowie miałem podobny problem i z nim wygrałem. Pierwsza rada to taka rozebrac całą przepustnice a szczególnie silniczek krokowy bo to jest zazwyczaj główny winowajca który steruje wolnymi obrotami i czyszczenie w benzynie ekstrakcyjnej lub zostawienie ich w jakimś naczyniu na parę godzin( u mnie trwało to około 12h) w celu rozpuszczenia brudu. Na drugi dzień złożenie wszystkiego reset kompa i ustawienie obrotów w trybie serwisowym przy włączonych odbiornikach prądu których normalnie używamy w czasie jazdy.
U mnie pomogło i teraz jest

Pozdrawiam wszystkich
- Od: 31 gru 2006, 00:27
- Posty: 97
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3BK 2.0 LF
bani4k napisał(a):tak, mam ssanie na zimnym silniku, a w trybie serwisowym w miarę ładnie trzyma obroty i bez problemu odpala. Dzisiaj własnie go wsadziłem w ten tryb i ustawiłem obroty tak na 800-900. Teraz jak staje na swiatłach to mam dwie rózne sytuacje. Albo zatrzymuje się na 900-1000 i chwile stoi, potem zejście tak na 300 i wraca na 900-100, albo ma ok 2000 obrotów i po chwili stania spada na 1000. Fakt ze po tej regulacji podczas samej jazdy zachowanie samochodu się poprawiło. nie szarpie juz tak gdy ściąga się nogę z gazu. jednak cały czas te obroty mocno falują. hmm nie wiem czy to istotne ale czasmi słychac ze coś piszczy pod maską. no i jak rano odpalam to 2 pierwsze odpalenia gasnie
Witam
Panowie miałem podobny problem i z nim wygrałem. Pierwsza rada to taka rozebrac całą przepustnice a szczególnie silniczek krokowy bo to jest zazwyczaj główny winowajca który steruje wolnymi obrotami i czyszczenie w benzynie ekstrakcyjnej lub zostawienie ich w jakimś naczyniu na parę godzin( u mnie trwało to około 12h) w celu rozpuszczenia brudu. Na drugi dzień złożenie wszystkiego reset kompa i ustawienie obrotów w trybie serwisowym przy włączonych odbiornikach prądu których normalnie używamy w czasie jazdy.
U mnie pomogło i teraz jest

- Od: 31 gru 2006, 00:27
- Posty: 97
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3BK 2.0 LF
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości