Falujące wolne obroty – możliwa przyczyna

Postprzez lesiux » 14 lip 2009, 09:20

piszczą pewnie paski, spróbuj naciągnąć je albo wymień na nowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Lucasek » 14 lip 2009, 10:16

z tym naciąganiem uważaj, im większy naciąg, tym krócej zyje łożysko.
Co do piszczenia to ja tez mam podobny problem, z tym, że mnie piszczy pasek od klimy i wpomagania.
Sprawdź jak rano odpalisz i włączysz klimę czy nie zaczyna ci piszecz, jeżeli tak to właśnie ten pasek.
Co do obrotów to sam z nimi walcze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez lesiux » 14 lip 2009, 12:52

u mnie czasami piska pasek z altka rano i silnik wtedy dziwnie się zachowuje także moim zdaniem też to może w jakimś stopniu oddziaływać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez bani4k » 14 lip 2009, 17:23

lucasek, nie mam klimy :D, a to coś zaczyna piszczeć własnie w momencie zawirowań obrotów
Początkujący
 
Od: 9 paź 2008, 21:49
Posty: 11
Auto: 323C 1,3 16V 96r.

Postprzez mario1616 » 25 lip 2009, 16:49

Witam. Kilka dni temu siadl mi akumulator, odpalilem auto na kabelki, po zaladowaniu akumulatora zauwazylem ze obroty po pierwszym odpaleniu sa dosc powyzej 1tys. ( przed ladowaniem bylo wszystko ok ) a do tego gdy np. ruszam kierownica zauwazylem falowanie. Co to moze byc? Z gory dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez lesiux » 25 lip 2009, 18:02

może komp się zresetował i musi się nastroić na nowo, pojeździj trochę i zobaczysz czy się poprawi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez jojek-1990 » 25 lip 2009, 18:04

Kolego jak byś użył opcji szukaj to napewno dowiedział byś się że obroty w takim wypadku musisz ustawić w trybie serwisowym lub niezaprogramowałeś kompa:P, i że przy skręcaniu kierownicą na biegu jałowym to jest normalna żecz że obroty falują ponieważ obciążasz silnik, oraz też byś się dowiedział że przy odłączeniu akumulatora i ponownemu jego podłączeniu musisz zaprogramować komputer (czyli po pierwszym odpaleniu musisz trzymać przez ok 30sek. na 2000 obrotów)
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 19:23
Posty: 144
Skąd: Lędziny/Tychy
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)

Postprzez lesiux » 25 lip 2009, 19:43

jojek-1990 napisał(a):czyli po pierwszym odpaleniu musisz trzymać przez ok 30sek. na 2000 obrotów)


pierwszy raz takie coś widzę. Mówimy o trybie serwisowym czy po prostu odpalamy i trzymamy na obrotach?druga sprawa to czy obroty ustawiamy po tych 30s czy przed?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez b1nd » 25 lip 2009, 20:35

lesiux napisał(a):druga sprawa to czy obroty ustawiamy po tych 30s czy przed?


Obroty ustawia sie przy temperaturze roboczej silnika czyli po nagrzaniu (aby ssanie nie bylo wlaczone) w trybie serwisowym

Do tej pory myslalem ze ustawienie kompa nastepuje przy spokojnej jezdzie. Komputer sam sobie dobiera obroty ?Poprawcie mnie jesli sie myle ?
Początkujący
 
Od: 23 maja 2009, 11:41
Posty: 12
Skąd: tsk/tst
Auto: M 323C 1.5 16v 95'

Postprzez mario1616 » 25 lip 2009, 20:39

Dzieki panowie za pomoc, z tym skrecaniem to chcialem sie upewnic czy wszystko ok :P wczesniej jezdzilem autem bez obrotomierza, wiec teraz jestem troche wyczulony :P Zastanawiam sie czy to wina tego niezaprogramowania, poniewaz problem jest tylko podczas 1 odpalenia w ciagu dnia. Ok, nie mecze juz Was, poszukam jak ustawic te obroty. Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez jojek-1990 » 25 lip 2009, 23:39

jojek-1990 napisał:
czyli po pierwszym odpaleniu musisz trzymać przez ok 30sek. na 2000 obrotów)



pierwszy raz takie coś widzę. Mówimy o trybie serwisowym czy po prostu odpalamy i trzymamy na obrotach?druga sprawa to czy obroty ustawiamy po tych 30s czy przed?


W trybie serwisowym to ustawiasz obroty jeżeli żeczywiście niesą tak ustawione jak powinny być (oczywiście w temp. roboczej)! A jeżeli odpinasz akumulator i wpinasz go ponownie to muszisz przytrzymać (przy pierwszym odpaleniu) silnika na ok. 2000obr. z ok 30 sek żeby komputer ustawił swoje parametry!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 19:23
Posty: 144
Skąd: Lędziny/Tychy
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)

Postprzez Talib323f » 28 lip 2009, 19:54

Panowie a ja mam z kolei inny problem z obrotami tzn. skaczą mi pomiędzy 1000 a 500 obr. i nie wiem co jest grane ale dopiero jak jest rozgrzany. czy powinienem zresetować komputer i tak jak jest wyżej napisane ustawić obroty po pierwszym rozruchu. dziwi mnie trochę reakcja silnika, bo wcześniej tak nie miałem czasami ssanie mnie denerwuje, bo wskoczy na1200 obr. od razu po rozruchu i tak chwile stoi a ja mam wrażenie że olej nie zdąży dotrzeć tam gdzie trzeba :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 22:10
Posty: 341
Skąd: DobrzeńWlk/Opolskie

Postprzez Bł@żej » 29 lip 2009, 00:42

uzyjcie szukajki....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 17:57
Posty: 377
Skąd: Lódź
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 96r

Postprzez jojek-1990 » 29 lip 2009, 11:36

Talib323f na sam początek przeczyść przepustnice oraz silniczek krokowy oraz zresetuj komp , spr czy masz szczelny dolot, jak to nie pomoże to spróbuj ustawić obroty w trybie serwisowym na cipłym silniku:P
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 19:23
Posty: 144
Skąd: Lędziny/Tychy
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)

Postprzez Talib323f » 30 lip 2009, 20:01

jojek-1990 napisał(a):spróbuj ustawić obroty w trybie serwisowym na cipłym silniku:P
Pozdrawiam

dzięki bardzo zastosuję się. dopiero co dowiedziałem się jak to zrobić to forum to naprawdę skarbnica wiedzy pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 22:10
Posty: 341
Skąd: DobrzeńWlk/Opolskie

Postprzez Alien122 » 24 sie 2009, 00:41

No i sprawa załatwiona. Winowajcą był silniczek krokowy po pierwszym czyszczeniu jeszcze się przycinał.
Poleżał sobie dzień w benzynie ekstrakcyjnej, potem złożenie do kupy i co WAŻNE regulacja krokowca od pupy strony małum imbusikiem (śróbka ciężko dostępna po złożeniu i ciężko idzie ale pójdzie)
Obroty OK szaleństwo się skończyło <jupi>
Dzięki wszystkim za pomoc <piwo> pozdro
Początkujący
 
Od: 29 cze 2009, 22:15
Posty: 9
Auto: 323f BA 1,5 16v 97" po lifcie

Postprzez soul » 24 sie 2009, 01:20

mowilem ze trzeba krokowca wyregulowac :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez tokar » 22 lis 2009, 18:22

skorpek napisał(a):wklejam fotki od tompsky tak jak obiecane ;)

Obrazek Obrazek Obrazek



Jeden z tych dwóch cienkich wężyków miałes od razu zaślepiony? u mnie do jednego i drugiego dochodzi wężyk;p


wymontowałem właśnie rezonator, ale po sprawdzeniu ( miska z woda) okazalo się , ze jess szczelny. ja zatkalem te weższe otwory i dmuchałem w ten duzy.(ale to chyba nie ma zadnego znaczenia?)

Przepustnica przeczysszczona, dolot uszczelniony, rezonator szczelny , a obroty na rozgrzanym silniku na biegu jałowym faluja...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez marti325 » 22 lis 2009, 19:10

Witam
Panowie miałem podobny problem i z nim wygrałem. Pierwsza rada to taka rozebrac całą przepustnice a szczególnie silniczek krokowy bo to jest zazwyczaj główny winowajca który steruje wolnymi obrotami i czyszczenie w benzynie ekstrakcyjnej lub zostawienie ich w jakimś naczyniu na parę godzin( u mnie trwało to około 12h) w celu rozpuszczenia brudu. Na drugi dzień złożenie wszystkiego reset kompa i ustawienie obrotów w trybie serwisowym przy włączonych odbiornikach prądu których normalnie używamy w czasie jazdy.
U mnie pomogło i teraz jest <spoko>
Pozdrawiam wszystkich
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2006, 00:27
Posty: 97
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3BK 2.0 LF

Postprzez marti325 » 22 lis 2009, 19:14

bani4k napisał(a):tak, mam ssanie na zimnym silniku, a w trybie serwisowym w miarę ładnie trzyma obroty i bez problemu odpala. Dzisiaj własnie go wsadziłem w ten tryb i ustawiłem obroty tak na 800-900. Teraz jak staje na swiatłach to mam dwie rózne sytuacje. Albo zatrzymuje się na 900-1000 i chwile stoi, potem zejście tak na 300 i wraca na 900-100, albo ma ok 2000 obrotów i po chwili stania spada na 1000. Fakt ze po tej regulacji podczas samej jazdy zachowanie samochodu się poprawiło. nie szarpie juz tak gdy ściąga się nogę z gazu. jednak cały czas te obroty mocno falują. hmm nie wiem czy to istotne ale czasmi słychac ze coś piszczy pod maską. no i jak rano odpalam to 2 pierwsze odpalenia gasnie

Witam
Panowie miałem podobny problem i z nim wygrałem. Pierwsza rada to taka rozebrac całą przepustnice a szczególnie silniczek krokowy bo to jest zazwyczaj główny winowajca który steruje wolnymi obrotami i czyszczenie w benzynie ekstrakcyjnej lub zostawienie ich w jakimś naczyniu na parę godzin( u mnie trwało to około 12h) w celu rozpuszczenia brudu. Na drugi dzień złożenie wszystkiego reset kompa i ustawienie obrotów w trybie serwisowym przy włączonych odbiornikach prądu których normalnie używamy w czasie jazdy.
U mnie pomogło i teraz jest <spoko>
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2006, 00:27
Posty: 97
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3BK 2.0 LF

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323