Wysokie,długo utrzymujące się obroty na zimnym silniku.Czy to termostat?

Postprzez syciu » 24 mar 2009, 22:16

Witam.Był już temat o wysokich obrotach ale mi chodzi o co innego.A mianowicie o to że te wysokie (2500) obroty bardzo długo się utrzymują.Zrobiłem test na postoju i po 2,5 minuty spadły do 2000 a po następnych 2,5 minuty do 1500.Kumpel ma taką samą Madzię i u niego natychmiast po odpaleniu jest 1500 obrotów i chwile potem łagodnie na 1200 i tak dalej.W każdym razie spadają szybko.Pytanie.Czy to wina termostatu czy może czegoś innego??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2008, 14:17
Posty: 18
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V

Postprzez mixR » 24 mar 2009, 23:05

Ja mam to samo
raczej na pewno to nie jest wina termostatu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez MariuS » 24 mar 2009, 23:15

syciu od jakiegoś czasu miałem identyko – i już mnie to wnerwiało- bo w końcu kilkuminutowe ssanie na 2500 to już zwiększa spalanie przy każdym odpalaniu na zimnym a zwłaszcza zimą, też myślałem i myślałem, zabrałem sie za regenerację krokowca ale śrubki były tak zapieczone że nic nie zrobiłem, wiec kupiłem nowego krokowca – efekt –> obroty na zimnym początkowo 1900 a po kilku sek 1500 i spadają do 800, tak więc polecam albo regenerację albo zmienic krokowca
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez skorpek » 25 mar 2009, 00:33

mariusz_sti napisał(a):syciu od jakiegoś czasu miałem identyko – i już mnie to wnerwiało- bo w końcu kilkuminutowe ssanie na 2500 to już zwiększa spalanie przy każdym odpalaniu na zimnym a zwłaszcza zimą, też myślałem i myślałem, zabrałem sie za regenerację krokowca ale śrubki były tak zapieczone że nic nie zrobiłem, wiec kupiłem nowego krokowca – efekt –> obroty na zimnym początkowo 1900 a po kilku sek 1500 i spadają do 800, tak więc polecam albo regenerację albo zmienic krokowca



:D
dokładnie, ja też się nie bawiłem w regenerację i takie tam... Znalazłem pewny silniczek i po prostu zmieniłem na inny ;) efekt : miodzio obroty :D
Teraz ma go już mariusz_sti i jak widać nadal świetnie daje rade ;)
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez ROMAN-R87 » 25 mar 2009, 11:47

ja tez stawial bym na krokowca
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez berti.amb » 25 mar 2009, 13:19

:( mam podobny problem. mógłby ktoś napisać jak zabrać się do uporania z tym problemem samemu/jaki to koszt
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2008, 01:38
Posty: 12
Skąd: Łódź
Auto: Obecnie MPK

Postprzez MariuS » 25 mar 2009, 14:10

berti.amb – albo podmieniasz krokowca od kogoś albo go od razu kupujesz i podmieniasz – a koszt całkowity to koszt silniczka krokowego – w Ba jakieś 80-100zł w BG raczej taniej jeszcze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez berti.amb » 25 mar 2009, 14:27

właśnie dzwoniłem do 4cars i niestety brak zamiennika a nówka 700-800 zł w japan car nówki brak, używanego też ale jeśli by się znalazł to 250 zł Paranoja :( chyba będe szukał po jakiś prywatnie rozbieranych autach lub pozostaje mi czyścić u mechanika...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2008, 01:38
Posty: 12
Skąd: Łódź
Auto: Obecnie MPK

Postprzez MariuS » 25 mar 2009, 16:31

szukaj na allegro, albo daj info w dziale kupię, przecież nie warto dawać 250zł bo po co...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez bzzyczek » 25 mar 2009, 16:54

A może zamiast od razu kupować inny, warto sprawdzić, rozebrac, wyczyścić stary silniczek, na forum było to opisane.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez syciu » 25 mar 2009, 22:51

A jest jakaś fotorelacja z regeneracji krokowca??Bo nie mogę znaleść.
http://www.youtube.com/watch?v=fXAunWUlvkU
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2008, 14:17
Posty: 18
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V

Postprzez MariuS » 25 mar 2009, 23:01

Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez syciu » 25 mar 2009, 23:13

fajny opis ale fotki nie działaja.Nie wiem czy sobie sam z tym poradze mo noga jestem w tych sprawach
http://www.youtube.com/watch?v=fXAunWUlvkU
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2008, 14:17
Posty: 18
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V

Postprzez MariuS » 25 mar 2009, 23:24

jeszcze kilka dni temu fotki były ok , powinieneś sobie poradzić z regeneracją – bo najgorsze jest chyba odkręcenie śrubek które b.ciężko wykręcić- ja nie dałem rady- gwiazdki na nich zużyły się tak że nie było czym odkręcać , ta śrubka od regulacji początkowych obrotów tez była oporna i nic nie zrobiłem, wiec pozostało mi odpiłowanie główek i wymiana krokowca
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez skorpek » 25 mar 2009, 23:25

śrubki załatw sobie nowe za w czasu i jak nie pójdą to rozwierć ;)
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez Piotrek.84 » 12 sie 2009, 20:02

Mnie Stresuje wskazówka na Desce rozdzielczej.Zatrzymuje się trochę przed połową i nic,dalej nie idzie.Nawet jak byłem w górach z wypchanym bagażnikiem i stałem w korku na wzniesieniu przy 30 stopniowym upale nawet nie drgnęła.
Czyżby uszkodzony termostat??
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez MariuS » 12 sie 2009, 21:05

i TAK MA BYĆ ! :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Majki88 » 12 sie 2009, 23:10

Piotrek.84
ty się chłopie ciesz :P to jest ideał :D
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Piotrek.84 » 13 sie 2009, 09:44

Uff.Kamień Spadł mi z Serca.... :D AŁAAAAAAAA!! Qr.. na Stope!? :]
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323