Spadające obroty [BA Z5]
aparat zaplonowy do regeneracji
Czy problemy z obrotami na ciepłym silniku zaraz po odpaleniu (czasami nawet brak reakcji na gaz, ale tylko na ciepłym i zaraz po odpaleniu auta) są ewidentnym skutkiem uszkodzonego aparatu zapłonowego?
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
Hejka, kto by mógł mi pomoc z ustawieniem tps? Chodzi o wytłumaczenie lub jakąś fotorelacje. problem mam taki że na ciepłym silniku i biegu jałowym jak włącze światła mijania jest ok, a jak dam gazu i puszcze obroty spadaja na 500/rpm, a po 2 sekundach ida na prawidłowe 750. jak włoncze drogowe też są na 500, lub nawiew w 4 bieg i nie powracaja na 750 tylko sa na 500 i telepie silnikiem. kto mi może pomóc? bardzo was proszę, o rady...;( gg 173185
Marcin
- Od: 23 wrz 2008, 17:58
- Posty: 155
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V
Hmm moze ja sie dolacze i powiem, ze brat mial ten sam problem ale w VW golfie i pojechal na diagnostyke komp. sprawdzili i pwoiedzieli ze musi albo wymienic na nowy (koszt 200zl) lub przeczyscic (koszt 100zl) SILNICZEK KROKOWY BIEGU JAŁOWEGO. Powiem ze dziala. Nic mu juz sie nie dzieje
Kula sie jak ta lala hh ;] Pozdr0
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
Marcin1990 mialem taki sam problem jak Ty, z tym ze ja mam gaz, ale mniejsza o to napisze Ci co zrobilem i pomogło.
Po pierwsze duzo czytalem forum juz myslalem ze aparat do regeneracji lub wymiany, ale spróbowałem innych porad.
Na początek poszły świece Denso od Carspeeda, pomogło lecz nie w 100%, potem czyszczenie przepustnicy, oraz przytkanie lekko rury co dochodzi do filtra powietrza, podkręcenie na trybie serwisowym obrotów, na koniec sprawdzenie błędów diodą nic nie wykazało oraz wymiana kabli od Carspeeda
na NGK i restet kompa, pomogło, obroty są stabilne nie opadają, silnik ladnie równo śmiga, nie faluje. Spróbuj 
Po pierwsze duzo czytalem forum juz myslalem ze aparat do regeneracji lub wymiany, ale spróbowałem innych porad.
Na początek poszły świece Denso od Carspeeda, pomogło lecz nie w 100%, potem czyszczenie przepustnicy, oraz przytkanie lekko rury co dochodzi do filtra powietrza, podkręcenie na trybie serwisowym obrotów, na koniec sprawdzenie błędów diodą nic nie wykazało oraz wymiana kabli od Carspeeda
- Od: 1 lip 2009, 15:40
- Posty: 87
- Skąd: Sush
- Auto: Mazda 323F 1.8 BA BP
U mnie wygląda problem następująco: Przeczyścilem przepustnice, ustawilem TPS i na trybie serwisowym obroty ustawilem na odpowiednim poziomie i jest ok. ale gdy juz odpalam auto w normalnym trybie obroty spadaja na prawie 500!!! nie moge tego zmienic... Dodam ze podczas jazdy gdy wbije na luz obroty sie podnosza na 1000(podczas krecenia sruba moge to wyregulowac) a gdy zatrzymam sie i poczekam z 2,3 sekundy to obroty schodza na te prawie 500 i tego nie moge zmienic:(:(. Moze to problem silniczka krokowego... gdy czyscilem przepustnice podpinalem go pod aku i dzialal... moze ktos cos doradzi.
- Od: 24 paź 2009, 14:01
- Posty: 31
- Skąd: Rabka/opole
a wiec tak:)ja mam mazde 323f Ba rok 98 zalozylem do niej sekwencje juz nie pamietam czy przed zalozeniem tez tak bylo ale teraz jak wlacze ogrzewanie tylnej szyby to tez obroty spadaja:)a ak jeszcze zalacze muzyke i podkrece glosniej i skrzynka w bagazniku zacznie pobierac troche mocy to wtedy skakaja bardziej:)w tym celu zamowilem sobie kondensator1 farad:)mysle ze to pomoze bo wtedy bedzie on wspomagal akumulator:)zamontuje to zobacze co to bedzie moze zniknie problem z obrotami:)
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
ja naprawiłem sobie sam jak napisałem post bo nie mogłem wytrzymać i zaczełem szukać TPS. Znalazłem, ustawiłem i zero problemów. 

Marcin
- Od: 23 wrz 2008, 17:58
- Posty: 155
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V
a jak samodzielnie ustawiles TPS??
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
a nie mozna podkrecic troszke obrotow??powinno to pomoc bo nie bedzie schodzil tak nisko.Slyszalem ze dzieje sie tak tez po wyjeciu akumulatora jakies bledy sie wkradaja i trzeba jechac do diagnosty zeby je wyczyscil ale nie wiem czy to prawda
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
ja miałem też problem ze spadającymi obrotami na biegu jałowym. Kolega mi powiedział żeby wyregulować przepustnicę i pomogło. Obroty lekko falują gdy włącze jakąś elektryke ale i tak jest o niebo lepiej. Zdjęcie magicznej śrubki na avatarze 
-
Jarek-mazda
chciałbym trochę odkopać temat a mianowicie chodzi o falujące obroty kupiłem f-ke 2.0 kf i po wysprzegleniu oboty spadały do 500 i się podnosiły ale wymieniłem przewody wn i świece i wszystko hulało jak należy do czasu gdy zmieniałem radio gdzieś poszło jakieś zwarcie i spaliło mi jeden bezpiecznik ale bezpieczni został wymieniony a obroty po wysprzegleniu spadają na około 500 i albo momentalnie się podnoszą albo trzeba dłuższej chwili aby sie podniosły co to może być???

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości