Sonda Lambda – co to jest, do czego służy, gdzie się znajduje, jak sprawdzić i jaki zamiennik?
A do mojej MX-3 z iloma przewodami powinienem kupic sonde? Bo patrzałem, i przy samej wtyczce sa 4 kabelki, a jak bylem dzisiaj w sklepie to mi powiedzial facet, ze w katalogach wszystkich pokazuje jako 3przewodowa:/
Silnik 1,6 107km 1997 rok produkcji
Chce kupic nowke NGK, i na allegro sa za 100zl, a w sklepie od 250zl:/
Tak duzo sklep narzuca, czy tamte sklepowe NGK sa jakies trwalsze/lepsze?
Silnik 1,6 107km 1997 rok produkcji
Chce kupic nowke NGK, i na allegro sa za 100zl, a w sklepie od 250zl:/
Tak duzo sklep narzuca, czy tamte sklepowe NGK sa jakies trwalsze/lepsze?
Pozdrawiam Bogdan
Moja MX-3:
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/MX-,3/51151
Sprzedam różne części do MX-3
Moja MX-3:
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/MX-,3/51151
Sprzedam różne części do MX-3
- Od: 23 cze 2008, 01:32
- Posty: 96
- Skąd: Kwidzyn
- Auto: Mazda MX-3 1.6 16V B6 DOHC
Slasher napisał(a):Tak duzo sklep narzuca, czy tamte sklepowe NGK sa jakies trwalsze/lepsze?
NGK czy NTK ? Na Allegro są świece znakowane jako NTK/NGK i właśnie tyle one kosztują.
Sondy powinny mieć tyle kabli ile oryginalna (Mazdy miały 3 i 4 przewodowe ) inaczej jeden z kabli będziesz musiał gdzieś pod masę podłączyć.
PS> Sondy NTK z Allegro nie mają wtyczek, więc trzeba ciąć oryginalną kostkę i przylutować przewody.
Słyszałem,że sondy się nie lutuje...
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
Piotrek.84 napisał(a):Słyszałem,że sondy się nie lutuje...
bo?
Ja lutowałem przewody i wszystko działa.
Adaś napisał(a):NGK czy NTK ? Na Allegro są świece znakowane jako NTK/NGK i właśnie tyle one kosztują.
Czyli te allegrowe to nie ori NGK tylko cos "podobnego" do NGK?
I nadal nie wiem ile przewodow powinno byc w mojej:/
Pozdrawiam Bogdan
Moja MX-3:
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/MX-,3/51151
Sprzedam różne części do MX-3
Moja MX-3:
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/MX-,3/51151
Sprzedam różne części do MX-3
- Od: 23 cze 2008, 01:32
- Posty: 96
- Skąd: Kwidzyn
- Auto: Mazda MX-3 1.6 16V B6 DOHC
A trzeba zacząć w nie wierzyć.
Kupiłem 1,5 roku temu w firmie motomaximus NGK/NTK i śmiga pięknie a przejechane od tego czasu 30 tys kkm.
To prawda że można lutować ale ja dałem te zaciski które były dostarczone z sondą.
Pozdrawiam i życzę trafnych wyborów.
Kupiłem 1,5 roku temu w firmie motomaximus NGK/NTK i śmiga pięknie a przejechane od tego czasu 30 tys kkm.
To prawda że można lutować ale ja dałem te zaciski które były dostarczone z sondą.
Pozdrawiam i życzę trafnych wyborów.
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
Hmm.Na mój rozum Tak.Tak samo jak z rurą dolotu powietrza,zasysa "lewe" powietrze i wtedy pali więcej...ale mogę się mylić...Niech wypowiedzą się "wyjadacze" 
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
- Od: 25 sty 2009, 00:14
- Posty: 21
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 626 GE 1.8 '94 (htb)
Ile Ci Spala??
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
Różnie ale nawet dochodziło do 13 litrów, ale średnio ok. 12. Jak na 1,8 i jazde mieszaną bez nagłych przyspieszeń to chyba dużo nawet na LPG 2 generacji. Mam nieszczelność na kolektorze i mam zamiar to zrobić ale szukam odpowiedzi czy to może być powodem wyższego spalania, żeby zdecydować co w jakiej kolejności naprawić bo mam jeszcze parę innych rzeczy do zrobienia przy autku.
Czy chodzi wam o ten kolektor który dodałem na zdjęciu?
Czy chodzi wam o ten kolektor który dodałem na zdjęciu?
- Od: 25 sty 2009, 00:14
- Posty: 21
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 626 GE 1.8 '94 (htb)
czy ktos wie czy w 4 żyłowej sondzie podłaczenie białych kabli robi róznicę ? Tzn. który biały z którym ?
marcin255 napisał(a):czy ktos wie czy w 4 żyłowej sondzie podłaczenie białych kabli robi róznicę ? Tzn. który biały z którym ?
Nie robi roznicy
Bart86r napisał(a):czy lambde się tylko wymienia czy trzeba robić jeszcze reset? nie wiecie może czy mając lpg 2 generacji trzeba jechać na regulację?
Jedni mowia ze trzeba inni ze nie. Ja zrobilem bo w sumie zadna robota a moze akurat pomoze.
Pozdrawiam Bogdan
Moja MX-3:
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/MX-,3/51151
Sprzedam różne części do MX-3
Moja MX-3:
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/MX-,3/51151
Sprzedam różne części do MX-3
- Od: 23 cze 2008, 01:32
- Posty: 96
- Skąd: Kwidzyn
- Auto: Mazda MX-3 1.6 16V B6 DOHC
Ja już nie wiem co jest nie tak z moją 323
paliła mi średnio 8l/100 km w trybie mieszanym, teraz jakieś 11,5-12l/100 km
przy gazowaniu zasysają się przewody, obroty mi paskudnie falują i tak naprawdę nie schodzą poniżej 1100 a najczęściej są na poziomie 1500, poza tym ona cały czas jest na ssaniu a z tego co wiem to chyba raczej nie powinna...co to może być 
-
de_sade
volt@ge napisał(a):ja mam mx3 1.8 v6 i u mnie są 2 sondy 4 żyłowe, jedna przed i jedna za katem
czyli usunięcie katalizatora może tu spowodować błędne odczyty drugiej sondy (za katalizatorem) i większe spalanie paliwa?
pozdrawiam
- Od: 29 mar 2008, 17:17
- Posty: 985
- Skąd: Suwałki
- Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe
marcin255 napisał(a):a na 2 tys rpm. 0.54-0.56V
Z tego co ja sie dowiedziałem to wraz z otwarciem przepustnicy i wzrostem obrotów silnik powienien podawac mieszanke coraz bogatsza. a przy pełnym otwarciem powinna podawac ok 0.9V.
U mnie sonda waha napieciem od 0V do 0.6V przy ok 2000 obrotów. Świadczy to raczej o zwalonej sondzie. Poprawcie mnie jeśli sie myle.
matysh napisał(a):volt@ge napisał(a):ja mam mx3 1.8 v6 i u mnie są 2 sondy 4 żyłowe, jedna przed i jedna za katem
czyli usunięcie katalizatora może tu spowodować błędne odczyty drugiej sondy (za katalizatorem) i większe spalanie paliwa?
pozdrawiam
druga sonda właśnie sprawdza działanie katalizatora, głowy nie dam ale może coś się dziać po jego usunięciu.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości