Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez Suloo » 22 kwi 2009, 09:09

zapytaj kolege smirnoff na forum albo www.carspeed.pl z tego co ludzie pisza wlasnie tam sie zaopatruja w czesci do remontu
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez novell » 22 kwi 2009, 18:11

tak jak kolega pisze, pierścienie NPR, uszczelniacze takoma, uszczelki oryginalne albo najlepsze zamienniki bo te tanie padają momentalnie. Wszystko dostaniesz w dobrych cenach w carspeed.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 19:51
Posty: 95
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97

Postprzez marecky » 23 kwi 2009, 09:11

mixR napisał(a):marecky w necie jak szukałem to też znalazłem kilka tematów że na dotarcie leje się dobrej jakości minerał

jak znam życie to lotos
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 20:53
Posty: 803
Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO

Postprzez BratCukierka » 24 kwi 2009, 19:03

mój kolega zrobił na półsyntetyku mobila 1500km (wcześniej minerał castrol) i dolał do maxa z tego co mówił 50ml :D więc jest znaczna poprawa po zlikwidowaniu wycieków :) jest zadowolony jak nigdy ... wcześniej na 1000km dolewał ok. 0,5 litra oleju. Auto nie kopci itp.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez maciej397 » 26 kwi 2009, 13:04

Witam. Mam mazdę 323 F 94 rok 1.5. Zapalając go rano strasznie zadymi ale pózniej jest już ok. Jest tak przeważnie rano ale i to nie zawsze. Bierze mi olej jak narazie na przechachane 13 tys wlałem mu 2,5 l oleju. Co tu można poradzić? Zrobić remont silnika tzn. pierścienie i uszczelniacze czy też zalać doktorka a może jeździć i nie przejmować sie tym? Jaki był by koszt remontu? Pewnie tak w okiolicy 1000zl?
maciej397
 

Postprzez sps-snipers » 26 kwi 2009, 22:10

jak ci tyle bierze,to się nie przejmuj tylko dolewaj i jeżdzij . Remont Z5 to koszt w granicach 1200-2200 w zalezności od miejscowości,ceny częsci ,czy tez robocizny ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Lukasz L » 27 kwi 2009, 17:08

ja zawsze bylem zdania ze nie oplaca sie robic remontow lepiej wymienic
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2009, 16:24
Posty: 16
Skąd: Wołomin
Auto: 323 sedan 95r S1.5

Postprzez Suloo » 27 kwi 2009, 18:30

robisz remont-masz spokoj na kilka lat i jestes pewien czym jezdzisz,wymieniasz-mozesz trafic na to samo
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez pazur_zks » 27 kwi 2009, 18:48

Suloo napisał(a):robisz remont-masz spokoj na kilka lat i jestes pewien czym jezdzisz,wymieniasz-mozesz trafic na to samo


Albo jeszcze gorzej :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2008, 18:33
Posty: 103
Skąd: Płock/Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA '94 1.5 DOHC 16V

Postprzez mixR » 27 kwi 2009, 19:17

U mnie 500km po remoncie,stan oleju – jak narazie bez zmian :D
Zaczynam go trochę mocniej docierać ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez waldii » 27 kwi 2009, 20:20

mixR nie szalej jeszcze.500km to troche malo ;)
waldii
 

Postprzez mixR » 27 kwi 2009, 20:47

wszystko z umiarem ;)
pod czerwone pole nie kręcę,ale słyszałem że trochę dynamiki na niskich biegach od czasu do czasu dobrze wpływa na dotarcie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez MariuS » 27 kwi 2009, 21:01

ja tak zacząłem kręcić pod czerwone (ale rzadko) od jakoś 600km, a od 1000 już normalnie jeździłem – kiedy trzeba emeryt style, kiedy trzeba pod czerwone.
Teraz 8000km po remoncie i na bagnecie tyle ile było :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez sps-snipers » 8 maja 2009, 21:30

mariusz_sti napisał(a):Teraz 8000km po remoncie i na bagnecie tyle ile było zeby
_________________

Nie ściemniej ,bo sprzedałeś :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez marktds » 8 maja 2009, 21:35

A jaki koszt remontu w B6 ? jakie ceny za pierścienie i uszczelniacze, mazda pije litr na 1000km ale pomimo tego smiga az miło po moich regulacjach zapiernicza jak najęta? i czy odrazu pierscienie uszczelniające wymieniać? robocizna odpada bo sam zrobie ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2008, 19:31
Posty: 108
Skąd: Gostyniec
Auto: 323f BG 1.6 16V 1992r

Postprzez sps-snipers » 8 maja 2009, 21:59

Mi tyle bierze i jeżdże.Za stare auto by wydawac kase na remont :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez MariuS » 8 maja 2009, 22:03

sps-snipers napisał(a):Nie ściemniej ,bo sprzedałeś język



hehe, zero sciemy :] remontujcie swoje Z5 :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez marchello » 8 maja 2009, 22:08

marktds jakie regulacje przeprowadziłeś ??
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez Suloo » 8 maja 2009, 23:00

sps-snipesr nie ma czegos takiego jak auto za stare na remont.sa tylko auta ktorych sie nie chce remontowac ;P jezeli ktos chce dalej smigac(ladne,zastanawiam sie czemu sam nie kupilem)to remont jest jak najbardziej wskazany
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez slawek268 » 9 maja 2009, 01:02

Witam posiadam mazdę 323f z 98r i miałem podobny problem co przedmówcy mianowicie zaczął mi brać olej do tego stopnia że na 100 km ok 0,5l, dodatkowym efektem była zasłona dymna przy odpalaniu, postanowiłem więc kupić silnik i go wymienić łączny koszt nie był mały ale nie wiele większy od remontu i powiem tak że teraz jestem (odpukać) zadowolony gdyż zrobiłem już ok 10 tyś km i z baknetu nawet mm nie zeszło i dlatego jeśli miałbym komuś radzić – tak jak mi radzono to nie ma co się bawić w remont gdyż to jednak będzie "ruszony" silnik i nie zawsze efekt będzie zadowalający. Inna sprawa gdy już zaczyna brać powiedzmy ok 1l na 4 tyś km to już tylko może być gorzej bo mi tyle zaczynał brać na początku aż zeszło do tego jak wyżej opisałem. Dodatkowym atutem może być to że kupując cały silnik często możemy mieć gwarancję rozruchową 3 miesięczną "na branie oleju" a po remoncie to już jest loteria
Początkujący
 
Od: 9 maja 2009, 00:42
Posty: 6
Skąd: Lublin
Auto: mazda 3 BK HB 2006r 1,6B

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323