[Nagranie] Prośba o pomoc w zlokalizowaniu źródła tego denerwującego dźwięku!

Postprzez skitmen » 13 kwi 2009, 18:48

Mógłby mi ktoś pomóc i powiedzieć, co wydobywa z siebie te dźwięki?

1. Coś piszczy, gdzies na forum wyczytałem, ze to alternator i można gdzies tam kapnąć oleju i na chwile pomoże, ale nie jestem pewien czy to to.

2. Cos w silniku ..."wyje"? Mówią, że pewnie pompa wody, ale też nie jestem pewien. Dobrze to słychać pomiędzy 19, a 21 sekundą nagrania, a tak na prawdę słychac to cały czas.

Bardzo prosze o pomoc!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2008, 14:11
Posty: 94
Skąd: Czarny Dunajec
Auto: 323F (BA), 1.5, '98

Postprzez Pioteq25 » 13 kwi 2009, 19:11

Jest taki stary sposób mechaników do szukania szumiących łożysk, nieszczelności itp. Bierzesz metrową rurkę gumową o średnicy ok 8mm i jeden koniec przykładasz do ucha, a drugi zbliżasz do potencjalnych źródeł tych dźwięków :) Sam trzymam taką rurkę w garażu i jak tylko trzeba dość łatwo można znaleźć szumiące łożysko lub nieszczelność w dolocie. Polecam prosty i sprawdzony sposób na taką diagnozę!
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez MariuS » 13 kwi 2009, 19:16

a skąd wydobywa się ten dźwięk- jakie okolice? i kiedy jest najbardziej słyszalny? w kabinie słyszysz go?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez skitmen » 13 kwi 2009, 19:29

ten pisk chyba właśnie koło alternatora – w kabinie go nie słyszę – słychać go chyba w całym zakresie obrotów, a wycie nie mam pojęcia skąd dobiega, ale w kabinie jest słyszalne :/
mechanicy mówią, że chyba toooo albo tooo, a nikt nie wie co dokładnie :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2008, 14:11
Posty: 94
Skąd: Czarny Dunajec
Auto: 323F (BA), 1.5, '98

PostTen post został usunięty przez Paweł 4 gru 2015, 12:37.

Postprzez konrad278 » 13 kwi 2009, 21:29

SpooNdobrze gada vodki mu dać:) zdejmij pasek i zakreć kułeczkiem pewnie wylatane ,,FEST"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez anus1983 » 13 kwi 2009, 21:47

łożyska na alternatorze albo koło pasowe!!kup pasek 4pk885 , ściągnij stary , zakręć kółkami i będziesz wiedział co i jak!!
No i załóż nowy bo po licho zakładać stary!!Ale o ile pamiętam to chcąc zmienić pasek na alternatorze musisz sciągnąć oba!
Tak więc miłej zabawy :P
Części mechaniczne do twojego samochodu pisz gg 9609866
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2007, 23:04
Posty: 36
Skąd: małopolska

Postprzez skitmen » 13 kwi 2009, 22:46

dzieki Panowie!
a jak to będzie to nieszczęsne koło pasowe, to... mam przechlapane? to koło, które napędza 2 paski klinowe – czy jak to sie tam nazywa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2008, 14:11
Posty: 94
Skąd: Czarny Dunajec
Auto: 323F (BA), 1.5, '98

Postprzez skitmen » 14 kwi 2009, 15:06

i jeszcze pytanie – które koło pasowe służy do czego? :(

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2008, 14:11
Posty: 94
Skąd: Czarny Dunajec
Auto: 323F (BA), 1.5, '98

Postprzez soul » 14 kwi 2009, 16:39

1 to pompa wody .

a 2 to no... glowne kolo pasowe silnika. przymocowane do wału korbowego :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez skitmen » 14 kwi 2009, 17:56

dzięki soul :)

teraz mam 2 pytania.
1 – próbowałem poluzować alternetor, odkręciłem tą śrubę do napinania paska przy alternatorze i tą drugą obok, ale alternator nawet nie drgnął. jak go poluzować, żeby zdjąć pasek?

2. jak już poluzuję alternator, to czy mogę zapalić silnik na powiedzmy 20 sekund ze zdjętym paskiem, zeby sprawdzić co tam tak wyje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2008, 14:11
Posty: 94
Skąd: Czarny Dunajec
Auto: 323F (BA), 1.5, '98

Postprzez Cingular » 14 kwi 2009, 20:45

a ty nie musisz chyba luzowac alternatora po prostu chyba masz taki napinacz i ni sie bawidsz dokałdnie nie wiem jak jest u ciebie bo mam całkiem inne auto ale nie musisz chyba nic odkrecac żeby ten pasek sciagnać niech ci jakis posiadacz 323 powie :) a auto bez paska na alternatoże możesz odpalić na te 30 czy nawet 60 sekund wtedy nie bedziesz miał ładowania aku ale aku sobie poradzi na ta chwile bez ładowania moja mazda bez problemu wytrzymała 5 minut i zapaliła :P
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez soul » 15 kwi 2009, 08:40

skitmen napisał(a):2. jak już poluzuję alternator, to czy mogę zapalić silnik na powiedzmy 20 sekund ze zdjętym paskiem, zeby sprawdzić co tam tak wyje?


z tym radzilbym uwazac, alternator jest na tym samym pasku co pompa wody... zeby nie doszlo do miejscowego przegrzania niektkorych czesci silnika z powodu braku cyrkulacji wody w ukladzie..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez piatek05 » 15 kwi 2009, 09:52

To napewno któraś rolka od pasków . Miałem podobne świsty ale u mnie były do wymiany tylko paski bo były już sciurchane , a żeby je wymienić trzeba było troche się namęczyć :))
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2009, 13:38
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 , 95 r

Postprzez skitmen » 15 kwi 2009, 11:56

soul zrobie to na bardzo zimnym silniku, moze nic sie nie stanie :)
piatek05 może podpowiesz jak poluzować ten alternetor i inne pompy? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2008, 14:11
Posty: 94
Skąd: Czarny Dunajec
Auto: 323F (BA), 1.5, '98

Postprzez piatek05 » 15 kwi 2009, 17:36

musiałem poluzować śruby od pompy wspom. i ją troche przestawić . Nie wiem dokładnie która rolka Ci hałasuje ... wypróbuj sposób z rurką . Zawsze znajdziesz przyczyne .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2009, 13:38
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 , 95 r

Postprzez skitmen » 15 kwi 2009, 19:38

przeciez wspomaganie jest po przeciwnej stronie :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2008, 14:11
Posty: 94
Skąd: Czarny Dunajec
Auto: 323F (BA), 1.5, '98

Postprzez piatek05 » 15 kwi 2009, 21:14

ja wszystkie paski mam od strony pasażera ....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2009, 13:38
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 , 95 r

Postprzez skitmen » 15 kwi 2009, 22:34

no ja też, ale patrząc od strony pasków, to pompa wspomagania jest po prawej, a alternator po lewej. w sumie to nie ważne, to chyba jednak pompa wody i wyje i piszczy :/ mam nadzieje, że pożyje jeszcze ze 2 tygodnie :(
dzieki wszystkim za pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2008, 14:11
Posty: 94
Skąd: Czarny Dunajec
Auto: 323F (BA), 1.5, '98

Postprzez grzesiek1989cz » 2 cze 2010, 21:51

tylko dlaczego to tak wyje tylko w zakresie 2tys obrotow?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323