Słaba kompresja na 2 cylindrach

Postprzez Raff5 » 22 mar 2009, 03:53

Witam, posiadam mazda 323f 1.5 95r. Zmierzona została kompresja na cylindrach i wyszła bida....na dwóch jest ok 11, na pozstalych dwoch 5...i stad moje ewentualne pytanie czy ktos orientuje sie ile kosztuje remont tego wszystkiego, żeby miała na wszystkich max ?? na moc nie narzekam, odziwo ładnie chodzi i poki co jest ok, ale penwie wkoncu bede musiał sie z tym zmierzyć, a fury sprzedawac raczej nie zamierzam :) pozdro
Początkujący
 
Od: 13 lis 2008, 00:11
Posty: 7
Skąd: Toruń

Postprzez gregorius 323 F » 22 mar 2009, 10:30

witam też miałem znaczny spadek kompresji na 2 garach po sprawdzeniu okazało si.ę że mam podparte zawory i przez to uciekała kompresja a nie przez pierścienie.Także najpierw sprawdź górę a później dopiero dół.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez ROMAN-R87 » 22 mar 2009, 13:23

Raff5- tak jak przedmowca napisal sprawdz najpierw zanim zaczniez rozbierac

gregorius 323 F-a kolege zapraszam do watku ''spotkania regionalne-Olsztyn''
przepraszam za OT, pozdrawiam ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez martin88go » 22 mar 2009, 13:30

Witam. Ja mam ten sam problem. na dwoch srodkowych kompresja wynosi 6, a na pozostalych 12. W moim przypadku poszla uszczelka pod głowicą :(
Początkujący
 
Od: 9 gru 2008, 22:12
Posty: 15
Skąd: Świbie
Auto: mazda mx3 1.6 16v 1997r.

Postprzez Krystian34 » 23 mar 2009, 13:11

Ja nie mam kompresji na 3 garach to dopiero ból spadłą do 5-6. Ile będzie wynosił przybliżony koszt naprawy ??
Początkujący
 
Od: 6 lut 2009, 17:31
Posty: 17
Skąd: Wadowice
Auto: 323c 1.5 16v '96 BA

Postprzez gregorius 323 F » 23 mar 2009, 23:30

No więc tak koledzy w przypadku tak dużych spadków kompresji możliwe są dwa scenariusze, albo podparcie zaworów albo padnięte pierścienie (możliwe jest też uszkodzenie uszczelki pod głowicą ale tu może jeszcze dochodzić wywalanie wody z chłodnicy albo oleju do wody a nawet wyrzucanie komprechy do kanału olejowego).Najpierw warto małym tanim kosztem sprawdzić luzy zaworowe-zdejmujemy dekiel na kilka śrub na 10 kupujemy szczelinomierz w metalowym za 8 pln i działamy obracamy silnikiem aby na poszczególnych garach krzywki układały się w jodełkę.Ładujemy pokoleji szczelinomierz pod wałek np 0,2 mm tak dla sprawdzenia wstępnego i już wiemy czy występuje podparcie czy nie.A później możemy się brać za ustawianie luzów bądź też sprawdzanie kolejnych elementów.
Mam nadzieje że wyjaśniłem odpowiednio, pozdrawiam.
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez zbychu28 » 6 kwi 2009, 18:54

MOZE ZAWORY W GLOWICY
Początkujący
 
Od: 11 mar 2009, 22:23
Posty: 26
Skąd: nowa ruda
Auto: mazda 323f 1.6 16v 92r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323