Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez marecky » 30 mar 2009, 21:17

10w30 juz mało kto chyba to produkuje nawet dexelia ori olej mazdy juz nie jest produkowany jako 10w30
w instrukcji valvolaine jest 5w30 i poźniej 10w40 do silnika z5
ale z twojej fotki wniosek jest jeden nie lac minerała
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 20:53
Posty: 803
Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO

Postprzez mixR » 30 mar 2009, 22:57

z olejami to ogólnie ciężka sprawa :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez piatek05 » 5 kwi 2009, 13:34

u mnie po 13tys km dolałem 0.5 l a jezdze dalej na pół syntetyku castrola ... z tego co słyszalem to normalna granica .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2009, 13:38
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 , 95 r

Postprzez marecky » 5 kwi 2009, 22:54

piatek05 po 13tys/km to zamiast dolac powinieneś zmienic olej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 20:53
Posty: 803
Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO

Postprzez piatek05 » 5 kwi 2009, 23:55

hehe prawda ... dolałem oleju zeby pojechac do hurtowni po filtry i olej :) dzieki za poprawke :P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2009, 13:38
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 , 95 r

Postprzez Suloo » 6 kwi 2009, 01:01

ja u siebie zauwazylem niedawno ubytek i dolalem mobila 15w40(poprzedni wlasciciel zalal mineralny,nie wiem jaki ale wiem ze niedawno).razem dolalem litr(gdzies cieknie z tylu), a teraz nie ubywa praktycznie nic.olej na bagnecie jasniutki.czy to mozliwe ze sie samo uszczelnilo a bylo zalane jakies gowno z beczki??
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez zbychu28 » 6 kwi 2009, 17:39

moja tez brala ale doktor nic nie pomogl musialem zmienic pierscienie tlokowe i uszczelniacze
Początkujący
 
Od: 11 mar 2009, 22:23
Posty: 26
Skąd: nowa ruda
Auto: mazda 323f 1.6 16v 92r

Postprzez piatek05 » 6 kwi 2009, 18:51

zbychu28Pomogło ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2009, 13:38
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 , 95 r

Postprzez mixR » 10 kwi 2009, 15:55

Dzisiaj w końcu odebrałem Magdalene od mechaniora po remoncie <jupi>
Wymienił pierścienie,uszczelniacze,uszczelki,także planowanie głowicy i gniazd zaworowych
mówił że nagaru było tyle w silniku jakby ktoś od początku zmieniał tylko ze 3 razy olej,pierścienie zapieczone
zalał ja narazie castrolem 15W40
mam pytanko: czy śmigać narazie na benzynie na dotarciu czy mogę śmiało przełączać na LPG ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez butters » 10 kwi 2009, 18:05

mixR ile zapłaciłeś za remont?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2008, 13:59
Posty: 270
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F BA BP 95'

Postprzez skorpek » 10 kwi 2009, 18:16

mixR napisał(a):mam pytanko: czy śmigać narazie na benzynie na dotarciu czy mogę śmiało przełączać na LPG pytajnik


dotrzyj go na benzynie ;)
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez mixR » 10 kwi 2009, 18:22

1000zł za robote,planowanie głowicy i gniazd 200zł + części i płyny,razem wydałem na wszystko 1850zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez sps-snipers » 10 kwi 2009, 18:48

Ja jak niemiałem kontaktów ,to też miałem płacić 1800 ale w tym jeszcze była wymiana przegubu ale zapłaciłem 1700 zł . Życzę powodzonka w docieraniu i oby wszystko było po twojej mysli ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez MariuS » 10 kwi 2009, 19:06

mixR – sporo dałes za remont, ale jak będzie git to najważniejsze ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez mixR » 10 kwi 2009, 19:22

w jednym zakładzie jak się zapytałem gościa ile by remont kosztował to zaśpiewał mi 3000 <szok>
mam nadzieje że będzie dobrze,pożyjom-uwidzjom ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez sps-snipers » 11 kwi 2009, 13:44

Mi też jeden zaśpiewał 2200 hehe .Zdziercy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Pioteq25 » 11 kwi 2009, 13:59

mixR napisał(a):Dzisiaj w końcu odebrałem Magdalene od mechaniora po remoncie <jupi>
Wymienił pierścienie,uszczelniacze,uszczelki,także planowanie głowicy i gniazd zaworowych
mówił że nagaru było tyle w silniku jakby ktoś od początku zmieniał tylko ze 3 razy olej,pierścienie zapieczone
zalał ja narazie castrolem 15W40
mam pytanko: czy śmigać narazie na benzynie na dotarciu czy mogę śmiało przełączać na LPG ??


Mechanik zalał silnik mineralnym 15W40 :|
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez zahariash » 11 kwi 2009, 14:11

Pewnie na czas dotarcia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez BratCukierka » 11 kwi 2009, 15:05

mój kolega jeździ Z5 :D ubywało dosyć dużo oleju na 1000km mimo, że silnik był po remoncie, ale i wycieki były nie małe... mimo, że poprzedni właściciel zalał go mineralnym... od razu po remoncie i na takim jeździł...

wymieniono uszczelniacze wałków rozrządu, wału korbowego przód, oring aparatu zapłonowego, uszczelniono miskę olejową, no i najważniejsze wymieniono rozrząd kompletny, filtry i zalano silnik półsyntetykiem mobila :) jak na razie przez tydzień po odebraniu auta od blacharza i lakiernika i zrobieniu ok. 1000km oleju nie ubyło,

tak to jest jak nie chciało się dołożyć trochę kasy do ori uszczelek :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez soul » 11 kwi 2009, 15:08

BratCukierka napisał(a):mój kolega jeździ Z5 :D ubywało dosyć dużo oleju na 1000km mimo, że silnik był po remoncie, ale i wycieki były nie małe... mimo, że poprzedni właściciel zalał go mineralnym... od razu po remoncie i na takim jeździł...

wymieniono uszczelniacze wałków rozrządu, wału korbowego przód, oring aparatu zapłonowego, uszczelniono miskę olejową, no i najważniejsze wymieniono rozrząd kompletny, filtry i zalano silnik półsyntetykiem mobila :) jak na razie przez tydzień po odebraniu auta od blacharza i lakiernika i zrobieniu ok. 1000km oleju nie ubyło,

tak to jest jak nie chciało się dołożyć trochę kasy do ori uszczelek :)


tzn remont polegal na wymienieniu uszczelniaczy??? a pierscienie ????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323