Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)
No witam was Mazdowicze – do Waldiego ja tak miałem że z rana słabiuśko ale po odpaleniu normalnie chodziło.Obstawiam te podparcie zaworów a diagnoza prosta wykręcasz 4 świece wkładasz miernik kompresji i już jasne czy to to czy nie to i w ten sposób wykluczasz problemy.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
gregorius 323 F napisał(a):do Waldiego
nie jest to takie proste jak piszesz,bo jesli silnik bierze olej to zazwyczaj kompresja podczas pomiaru bedzie git.Olej swietnie uszczelnia
-
waldii
Widzę że każdy ma swoje racje ale źle mnie rozumiecie,ja miałem taką przypadłość i każdy tak będzie miał w Z5 jeżeli nie diagnozuje luzów zaworowych.Zawory podczas wieloletniej eksploatacji wklepują się w gniazda zaworowe co powoduje że trzonki wychodzą bardziej do góry i kasują luz zaworowy należy pilnować tego gdyż po latach zawory zawsze będą otwarte ,powypala gniazda zaworowe i żaden olej nie uszczelni szpary 0.2 mm tak jak było u mnie.
Proponuje to sprawdzić a co z tym zrobicie to wasza sprawa.
Pozdrawiam Narazie
Proponuje to sprawdzić a co z tym zrobicie to wasza sprawa.
Pozdrawiam Narazie
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
hmmm no więc tak, diagnoza prosta szybka i bezbolesna odczytana z wyciągniętej świecy, oraz porady mechanika. Na jego oko podczas rozruchu silnik dostaje zbyt bogatą mieszankę paliwa, polecił mi skierować się do Elektromechanika, podłączyć się pod komputer i kontynuować diagnozę, oraz potem ewentualnie wyregulować mieszankę.
Niestety nie ma możliwości regulacji przez komputer mieszanki, więc moja prośba o rady jak się uporać z tym problemem.
Jak sprawdzić Sondę Lambda, oraz przepływomierz
Ewentualnie co może być przyczyną zbyt bogatej mieszanki
I jak to sprawdzić 
Niestety nie ma możliwości regulacji przez komputer mieszanki, więc moja prośba o rady jak się uporać z tym problemem.
Jak sprawdzić Sondę Lambda, oraz przepływomierz
- Od: 6 lut 2009, 17:31
- Posty: 17
- Skąd: Wadowice
- Auto: 323c 1.5 16v '96 BA
Błędy sczytasz za pomocą diody zobacz tu http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd i nic nie da żaden komputer bo tym sposobem sczytasz to samo co kompem za 100pln.Sonde lambda mniej więcej można sprawdzić miernikiem uniwersalnym choć nie dokładnie.Ale jeżeli badanie nic nie wykryje to prosze cie sprawdź kompresje bo ja miałem wszelkie takie objawy jak u ciebie i wszystkiego próbowałem a na koniec dopiero to zmierzyłem.
PS.Sonda działa dopiero po dłuższej chwili w momencie gdy się nagrzeje (chociaż ma podgrzewacz)ale i tak są pewne opóźnienia i w momencie porannego rozruchu komp nie bierze jej parametrów pod uwagę.
Pozdrawiam Powodzenia
PS.Sonda działa dopiero po dłuższej chwili w momencie gdy się nagrzeje (chociaż ma podgrzewacz)ale i tak są pewne opóźnienia i w momencie porannego rozruchu komp nie bierze jej parametrów pod uwagę.
Pozdrawiam Powodzenia
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
Dzięki za ten link do strony z kodami błędów, przyda się na przyszłość. Kody już były z czytywane, nie ma żadnych błędów
Jutro sprawdzę kompresje zobaczymy co z tego wyjdzie
Jutro sprawdzę kompresje zobaczymy co z tego wyjdzie
- Od: 6 lut 2009, 17:31
- Posty: 17
- Skąd: Wadowice
- Auto: 323c 1.5 16v '96 BA
mam ta sama przypadlosc, u mnie sprezanie w v6 jest na kazdym tloku 13
a nei wierze aby olej tak uszczelnil wszystko... pozatym wymienilem uszczelke, piersciecienie, planowalem glowice... porazka ta przypadlosc..
-
beso
No i przyczyna znaleziona. Podczas startu nie ma kompresji w 3 garach, o dziwo jak już odpali to jest i silnik pracuje poprawnie. 
- Od: 6 lut 2009, 17:31
- Posty: 17
- Skąd: Wadowice
- Auto: 323c 1.5 16v '96 BA
Potwierdziła się teza gregorius 323 F Za co mu serdecznie dziękuje. Teraz tylko szukać przyczyny zbyt niskiej kompresji na 3 garach. 
- Od: 6 lut 2009, 17:31
- Posty: 17
- Skąd: Wadowice
- Auto: 323c 1.5 16v '96 BA
Witam,
Chciałbym odświeżyć temat aby nie zakładać nowego postu.
W mojej Madzi rozrusznik też zaczyna szwankować. Tak to wygląda:Mazda 323S BA diesel 71 KM. Na ogół odpala bez problemów ale zdarza się że nie kręci. Objawy są takie że przy przekręceniu kluczyka słychać elektromagnes ale rozrusznik nie kręci. Po kilku kilkunastu próbach w końcu zakręci i odpali. Objawy takie występują zarówno na zimnym silniku jak i na rozgrzanym i wydaje mi się że częściej występują przy dużej wilgotności powietrza.
Podejrzewam że szczotki są w kiepskim stanie ale proszę o opinie bardziej doświadczonych forumowiczów.
Następna sprawa to czy ktoś z Was miał przyjemność wykręcać rozrusznik z takiego modelu i czy nie ma przy tym niespodzianek (np nietypowe klucze) i czy sama wymiana szczotek nie jest jakoś bardziej skomplikowana niż w przeciętnym rozruszniku?
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Chciałbym odświeżyć temat aby nie zakładać nowego postu.
W mojej Madzi rozrusznik też zaczyna szwankować. Tak to wygląda:Mazda 323S BA diesel 71 KM. Na ogół odpala bez problemów ale zdarza się że nie kręci. Objawy są takie że przy przekręceniu kluczyka słychać elektromagnes ale rozrusznik nie kręci. Po kilku kilkunastu próbach w końcu zakręci i odpali. Objawy takie występują zarówno na zimnym silniku jak i na rozgrzanym i wydaje mi się że częściej występują przy dużej wilgotności powietrza.
Podejrzewam że szczotki są w kiepskim stanie ale proszę o opinie bardziej doświadczonych forumowiczów.
Następna sprawa to czy ktoś z Was miał przyjemność wykręcać rozrusznik z takiego modelu i czy nie ma przy tym niespodzianek (np nietypowe klucze) i czy sama wymiana szczotek nie jest jakoś bardziej skomplikowana niż w przeciętnym rozruszniku?
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
- Od: 29 lis 2008, 16:23
- Posty: 4
- Skąd: Łańcut
- Auto: 323 BA Sedan 2.0 D RF-7 97'
No i po sprawei wyregulowane zawory płytki szlifnięte i silnik pali na dotyk elegancko równo i cichutko pracuje
Nic tylko siadać i jeździć
Temat uważam za zamknięty![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Temat uważam za zamknięty
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 6 lut 2009, 17:31
- Posty: 17
- Skąd: Wadowice
- Auto: 323c 1.5 16v '96 BA
Witam!
Drodzy forumowicze proszę Was o pomoc.
Moja Madzia odpala i po chwili (do 5 sek) gaśnie. Nie ważne czy dodaję gazu czy nie i tak zgaśnie. Mam w niej LPG które działa bez zarzutu, czyli świece dobre i elektryka? Odłaczyłem wężyk idący do listwy wtryskowej i sprawdziłem czy paliwo jest tłoczone. Gdy przekręciłem kluczyk popma posyłała paliwo a gdy włączyłem rozrusznik w momencie przelało mi do pojemnika litr paliwa. czyli pompa powinna być ok? W takiej sytuacji mozna chyba i wykluczyć filtr paliwa tak mysle.
Musze przyznać że miałem bardzo mało paliwa lub prawie wcale co może jest tego przyczyna;/
Dokładnie wyglada to tak jakby zapalał na benzynie wtłoczonej przez pompke(po przekręceniu kluczyka) i działa do momentu jej spalenia, później gaśnie tak jakby nie otrzymal juz później żadnej benzyny..
Co radzicie? Nie wiem co to moze jeszcze byc
Drodzy forumowicze proszę Was o pomoc.
Moja Madzia odpala i po chwili (do 5 sek) gaśnie. Nie ważne czy dodaję gazu czy nie i tak zgaśnie. Mam w niej LPG które działa bez zarzutu, czyli świece dobre i elektryka? Odłaczyłem wężyk idący do listwy wtryskowej i sprawdziłem czy paliwo jest tłoczone. Gdy przekręciłem kluczyk popma posyłała paliwo a gdy włączyłem rozrusznik w momencie przelało mi do pojemnika litr paliwa. czyli pompa powinna być ok? W takiej sytuacji mozna chyba i wykluczyć filtr paliwa tak mysle.
Musze przyznać że miałem bardzo mało paliwa lub prawie wcale co może jest tego przyczyna;/
Dokładnie wyglada to tak jakby zapalał na benzynie wtłoczonej przez pompke(po przekręceniu kluczyka) i działa do momentu jej spalenia, później gaśnie tak jakby nie otrzymal juz później żadnej benzyny..
Co radzicie? Nie wiem co to moze jeszcze byc
- Od: 8 cze 2008, 12:48
- Posty: 8
a po pary próbach udaje Ci się odpalić auto?
nie mniej jednak powinieneś najpierw sprawdzić błędy:
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
nie mniej jednak powinieneś najpierw sprawdzić błędy:
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
- Od: 12 cze 2007, 17:30
- Posty: 470
- Skąd: Reda/HH
- Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8
Niestety nie zapala nawet po wielu próbach, tzn zapala ale tak średnio do 5 sek gasnie...
Pod komputer to po niedzieli zajade jak nic nie wymyśle;/
Nie wiem co mogłoby mi odcinać zapłon, ale jak swieczki działaja to chyba nie to.
Dolanie paliwa załatwiło sprawe? bo ja wlałem 5 litrów i nic...
Pod komputer to po niedzieli zajade jak nic nie wymyśle;/
Nie wiem co mogłoby mi odcinać zapłon, ale jak swieczki działaja to chyba nie to.
Dolanie paliwa załatwiło sprawe? bo ja wlałem 5 litrów i nic...
- Od: 8 cze 2008, 12:48
- Posty: 8
Ja miałem podobnie jak miałem uszkodzony suwak od przepływomierza (skutek próby rozebrania gniazda). Tyle że u mnie auto gasło po 1-2 sek. od odpalenia. Zawsze warto sprawdzić czy sygnały z przepływki są ok
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
A może ci transponder od immo padł i odcina zapłon.
- Od: 26 paź 2008, 20:55
- Posty: 599
- Skąd: Włocławek
- Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r
Przy padniętym immo pali z dotyku od razu i gaśnie po dosłownie kilku sekundach. tylko zawsze po takim samym czasie od odpalenia. Ja tak miałem w mx-3.
Ale zawsze pali od ręki.
Ale zawsze pali od ręki.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości