Poziom oleju na bagnecie przy wlaniu 4 litrów

Postprzez xan » 21 sty 2009, 16:30

Witam

Ostatnio pierwszy raz wymieniłem olej w mojej mazdzie. Zostało wlane 4 litry. Dzisiaj sprawdzałem stan oleju i na bagnecie mam go w połowiem między 0 a 1. Niestety nie sprawdziłem ile było go na początku. Może orientuje się ktoś ile powinno być na bagnecie po wlaniu tych 4l?

Przejechałem jak narazie ok 400km i mam lekkie obawy że wciąga mi olej jak smok :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 23:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez Xyniu » 21 sty 2009, 18:29

Przy wymianie oleju razem z filtrem w 323f BA, powinno się wlać 3,2l. Jeśli wlałeś 4l to powinno pokazywać stan ponad kreską Full.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2008, 19:51
Posty: 14
Skąd: Elbląg
Auto: 323F BA 1,5 98' SE

Postprzez xan » 21 sty 2009, 18:57

Tzn zostało ponad 1 litr w bańce 5l. Czyli wychodziło by na to że na 400 km straciłem ok 2 litrów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 23:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez Devo_Y » 21 sty 2009, 19:51

po pierwsze to wychodzi na to, że za dużo wlałeś
póki co, niczego nie szukam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2007, 15:09
Posty: 500
Skąd: duchem wciąż we wRocku ciałem na usrynowie
Auto: 626 GF FS 136KM

Postprzez xan » 21 sty 2009, 20:04

Mechanik mi zmieniał, ja nie potrafie :P Ok powiedzmy że wlane zostało 3,5 litra. Została połowa bagnetu. Pytanie ile zjadła mazda i czy powinienem rozglądać się za nowym silnikiem :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 23:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez MariuS » 21 sty 2009, 22:31

xan napisał(a):Może orientuje się ktoś ile powinno być na bagnecie po wlaniu tych 4l?


Zależy ile Ci oleju pali <lol>

a tak serio za dużo wlałeś o 0,5l
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez xan » 21 sty 2009, 22:51

Albo mechanik wymienił w dwóch samochodach jednym olejem :D Czy zawsze, gdy silnik bierze olej leci czarny dym? U mnie jest tylko duża chmura białego na zimnym ale z tego co się naczytałem podobno standard. Nie mam pojęcia jak zdiagnozować teraz czy bierze ten olej i ile. No i czy czas zbierać na nowy silnik. :/ Po zalaniu 3.2 litra, dokąd powinien sięgać olej na bagnecie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 23:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez Karwoś » 21 sty 2009, 23:02

Pojeździć sprawdzić stan i dopiero wtedy sie przejmować – skoro nie sprawdziłeś ile było na bagnecie po wymianie to nie ma sie co excytować – poczekać i sprawdzić – a jak sie kontrolka olej zapali w niedługiej przyszłości tzn że bierze szybciej niż powinna :) (albo traci w którymś miejscu )
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez MariuS » 21 sty 2009, 23:03

xan napisał(a):U mnie jest tylko duża chmura białego na zimnym



nagraj go najlepiej i wrzuć, ale są to oznaki brania oleju, chociaż jeszcze zależy od barwy dokładniej, pojeździj i sprawdzaj olej co jakiś czas – na tym samym miejscu postojowym. Moze był zalany motordoktorem wcześniej...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez xan » 21 sty 2009, 23:17

Jak skołuję aparat to nagram filmik. Chmura jest dość duża, raz ja stałem za samochodem a kumpel dodawał więcej gazu (powiedzmy w granicach 5k) to oprócz białego pokazał się również ciemny siwy. Kurde jak się okaże, że trzeba będzie zmienić silnik w niedlugim czasie to sie chyba pochlastam. Tyle kasy już w nią wsiąkło a jeszcze mam troche podstawowych rzeczy do zrobienia. Nie ma to jak mieć swój pierwszy upragniony samochód :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 23:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez RobertPi » 21 sty 2009, 23:20

Jak pali olej to dym będzie lekko niebieski i czuc będzie charakterystyczny zapach. Ja miałem ten silnik w koerańskiej wersji Mazdy czyli w Kiii Sephii i tam 3,2 l wchodziło pod max. Różnica pomiędzy max a min była dokładnie jeden litr. Nie wiem jaki masz teraz przebieg ale oznaki brania oleju miałem w 323BF'89 na silniku B3 po przebiegu około 170kkm. W Sephii się nie doczekałem. Samochód miał niecałe 140kkm jak go sprzedałem. Jesli faktycznie wlałeś 4l to stanowczo za dużo i niezdrowo dla silnika.
RP
Ostatnio edytowano 22 sty 2009, 22:14 przez RobertPi, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez xan » 21 sty 2009, 23:24

Jutro sprawdzę dokładnie ile zostało w bańce. Przebieg mam dość spory bo ponad 241 000. Niebieskiego dymu nie zauważyłem ale może poprostu się źle przyjrzałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 23:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez ravo » 21 sty 2009, 23:44

pogoda jest taka, ze wszystko sie dymi :) nie przejmuj sie. Jak nie leci niebieski, sprawdz dobrze olej zrob tysiac km i wtedy bedziesz sie mogl martwic
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez xan » 22 sty 2009, 00:19

Hehe nie ma to jak trafić na optymistyczne podejście do sprawy :) Tak też zrobię
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 23:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez michi » 22 sty 2009, 00:56

Dolej oleju żeby na bagnecie było full, przejedź 1000km, sprawdź ponownie olej i jak będzie min. albo poniżej to znaczy że masz Z5 ;)
Pozdro
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez xan » 22 sty 2009, 01:02

Hehe a jak będą podczas tego 1000km dolewki to znaczy, że ... ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 23:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez ravo » 22 sty 2009, 09:14

albo dolewasz i sie nie martwisz, albo robisz remont ktory nie jest mega drogi
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez xan » 22 sty 2009, 10:15

Czytałem gdzieś na forum że remont to wydatek ponad 1000 zł więc chyba będę dolewał, jeśli będzie taka potrzeba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 23:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez Devo_Y » 22 sty 2009, 12:06

w sumie 1000 pln na dolewki też wystarczy :P
póki co, niczego nie szukam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2007, 15:09
Posty: 500
Skąd: duchem wciąż we wRocku ciałem na usrynowie
Auto: 626 GF FS 136KM

Postprzez xan » 22 sty 2009, 12:18

Problem jest z tym, że jak narazie wydałem już na nią trochę ponad 8k i z gotówką troche ciężko. Jak dla mnie na chwilę obecną jest to niestety jedyne wyjście
Ostatnio edytowano 25 sty 2009, 20:10 przez xan, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 23:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323