Kontrolka ciśnienia oleju zapaliła się – brak smarowania? [BA Z5] – wątek wspólny
z tej strony KAST POTRZEBUJE POMOCY Mam mazde 323f 1.8 97r
Kiedy auto postoi całą nic i ostygnie to przy zapalniu pali się czujnik smarowania i słychać lekki stykot szklanek. wymieniłem już czujnik na nowy , zmieniłem olej z poł syntetyka na mineralny- szklanek juz nie słyszę a smarowanie nadal się poli okolo 10 sek. przy rozuchu zimnego silnika. Sprawdziłem ciśnienie i tak na zimnym silniku auto ma ponad 5,4bara a na ciepłym silniku pomędzy 1.8 a 2.2bar. Gdy delikatnie dodaję gazu to ciśnienie momentalnie wzrasta przy 2.500 obr. około 4 bar
I przy zpalaniu silnika kilkakrotnie raz się tak zdażyło że po zapaleniu auta na zegaże było tylko 0.5 bar dopiero po dodaniu gazu wzrosło na 2bary
Wymieniłem jak mi polecili zaworek w pompie oleju i po założeniu nowego zaworka z nową sprężynką jak zalałem madzie olejem to po zapaleniu smarowanie zaraz zgasło i niby było wszystko OK. Ale jak się silniczek zagrzał to zaczoł strasznie stukaś jeden zawór i kontrolka smarowanie sie co jakiś czas sie rzarzy na wolnych obrotach jak dodam gazu to stukot maleje do czasu gdu obroty nie zmaleją . Co jest czy możecie mi pomóc
Kiedy auto postoi całą nic i ostygnie to przy zapalniu pali się czujnik smarowania i słychać lekki stykot szklanek. wymieniłem już czujnik na nowy , zmieniłem olej z poł syntetyka na mineralny- szklanek juz nie słyszę a smarowanie nadal się poli okolo 10 sek. przy rozuchu zimnego silnika. Sprawdziłem ciśnienie i tak na zimnym silniku auto ma ponad 5,4bara a na ciepłym silniku pomędzy 1.8 a 2.2bar. Gdy delikatnie dodaję gazu to ciśnienie momentalnie wzrasta przy 2.500 obr. około 4 bar
I przy zpalaniu silnika kilkakrotnie raz się tak zdażyło że po zapaleniu auta na zegaże było tylko 0.5 bar dopiero po dodaniu gazu wzrosło na 2bary
Wymieniłem jak mi polecili zaworek w pompie oleju i po założeniu nowego zaworka z nową sprężynką jak zalałem madzie olejem to po zapaleniu smarowanie zaraz zgasło i niby było wszystko OK. Ale jak się silniczek zagrzał to zaczoł strasznie stukaś jeden zawór i kontrolka smarowanie sie co jakiś czas sie rzarzy na wolnych obrotach jak dodam gazu to stukot maleje do czasu gdu obroty nie zmaleją . Co jest czy możecie mi pomóc
- Od: 28 gru 2008, 12:50
- Posty: 62
- Skąd: Łódz
- Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC
kast napisał(a):Co jest czy możecie mi pomóc
wymien jednak cala pompe oleju,bo chyba gniazdo zaworka bedzie jednak wyrobione
-
waldii
zmiana oleju to nie wyjście... chciałeś poprawiać smarowanie zalewając gęstszy olej?
po pierwsze jaki masz filtr oleju? ja jednak powróciłbym na półsyntetyk jeśli nie brał oleju
smok olejowy wyczyszczony?

- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Smok jest czyściutki
- Od: 28 gru 2008, 12:50
- Posty: 62
- Skąd: Łódz
- Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC
Dziwne jest tylko to że po wymianie zaworka na zimnym silniku było wszystko ok.
tylko po rozgrzaniu silnika zaczeła żarzyć się kontrolka.
tylko po rozgrzaniu silnika zaczeła żarzyć się kontrolka.
- Od: 28 gru 2008, 12:50
- Posty: 62
- Skąd: Łódz
- Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC
BratCukierka napisał(a):po pierwsze jaki masz filtr oleju?
?
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
BratCukierka wszystko ma oki,bo przed wymiana tez byly problemy z cisnieniem.A nawet na manualnym wskazniku cisnienia co jakis raz cisnienie bylo baardzo niskie.
-
waldii
Filtr jest MAX czy jakoś tak nie Filtron
- Od: 28 gru 2008, 12:50
- Posty: 62
- Skąd: Łódz
- Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC
jak to pompa to jaki jest pzryblizony koszt używanej
- Od: 28 gru 2008, 12:50
- Posty: 62
- Skąd: Łódz
- Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC
a różnią się czymś czy są takie same? bo nie wiem
- Od: 28 gru 2008, 12:50
- Posty: 62
- Skąd: Łódz
- Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC
Nowa jak się dowiadywałem w Serwisie Mazdy to 570 Zł – B Drogo!
- Od: 28 gru 2008, 12:50
- Posty: 62
- Skąd: Łódz
- Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC
Kumpel mi proponował kupić drugi silnik Koszt około 1000 zł
nie wiem co lepsze
nie wiem co lepsze
- Od: 28 gru 2008, 12:50
- Posty: 62
- Skąd: Łódz
- Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC
CZYM CIE RÓŻNI POMPA OLEJU W SILNIKU 1.5 – 1.8 BA
- Od: 28 gru 2008, 12:50
- Posty: 62
- Skąd: Łódz
- Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC
napisz do kolegi igopatimari on wymieniał silnik u siebie więc może pompę jeszcze ma, bo olej leciał każdą stroną silnika 
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
witam, mam podobną sytuację, przed i po wymianie oleju lampka smarowania zapala się. Olej Mobil mineralny, filtr zmieniony. Czasem jest tak ze przejadę 100 km ciągiem, stanę na chwilkę i na wolnych obrotach tez zapala się ta lampka. Czy może być to poważna sprawa? Klekotanie na zimnym silniku to podobno standard- zawory się chyba ustawiają i nie należy się tym martwić – tak mi kiedyś odpisano na forum... Więc jakie mogą być przyczyny? Czy wymienić czujnik jakiś? -Mazda MX-3 1,6 16V.
– – – wczesniej Nissan 100 NX SR teraz Mazda MX3 – – –
- Od: 16 sie 2008, 16:17
- Posty: 35
- Skąd: Iława
- Auto: Mazda MX-3 1.6 97'
KP ja bym po pierwsze zmienił olej na półsyntetyk... szkoda, że nie zalałeś jej tym od razu... filtr dokręcony? Mineralnego Ci nie ubywa?
Jaki masz filtr?
Jaki masz filtr?
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość